כמה זמן לוקח ייבוש תת רצפתי?

כל בעל נכס יודע שאחד האויבים הגדולים ביותר של המבנה הוא רטיבות. לעיתים, מתברר שקשה מאוד להתגונן מפני רטיבות שנובעת מדליפת תשתיות מים או ביוב או פגעי מזג אוויר חמורים – וזה נכון גם לבתים הכי חדשים, אשר נבנו בטכנולוגיה החדישה ביותר מבחינת אטימות וספיגה.

אם נתקלתם בבעיה של רטיבות תת רצפתית בביתכם או בדירתכם, זה הזמן לעשות פעולות אקטיביות של ייבוש נזקי רטיבות מתחת לריצוף הבית כדי למנוע פגיעה במבנה וברכושכם. אז כמה זמן לוקח ייבוש תת רצפתי? אושר לוי – מומחה לאיתור נזילות ופתרונות אינסטלציה מתקדמים מסביר.

 

ייבוש תת רצפתי – כמה זמן הוא לוקח?

הרבה אנשים שואלים לגבי משך ייבוש תת רצפתי מכיוון שמדובר בתהליך ארוך ומורכב אשר משבית את הבית לתקופה מסוימת. לשאלה הזו יש כמה משתנים הקשורים לגודל הדירה ולאופן הבנייה, אך בגדול התשובה היא בין שבועיים לחמישה שבועות.

אנשי מקצוע שונים בתחום האינסטלציה, עובדים בצורה מאוד שונה, ויש כאלו שהם יותר יסודיים, ואחרים עושים עבודות בצורה יותר יעילה. אין זה אומר שככל שהייבוש ארוך יותר הוא אפקטיבי יותר, ולכן, חשוב מאוד להתייעץ עם אינסטלטור אמין, מוסמך ועתיר ניסיון כמו אושר לוי, שיוכל לספק לכם תשובה מושכלת בהתאם למצב הספציפי של התשתיות והיקף נזקי המים בביתכם.

 

רגע, אבל איך יודעים שנדרש ייבוש מתחת לריצוף?

ייבוש תת רצפתי נחוץ כשמופיעה רטיבות מתחת לריצוף. הבעיה מאופיינת במספר סממנים קלאסיים שככל שתקדימו לשים אליהם לב, כך הסיכויים שלכם לטפל בבעיה ביעילות – יגדלו:

  1. כתמי מים או עובש על הריצוף או הפאנלים.
  2. ריחות חריגים בבית ובמיוחד ריח של עובש.
  3. חריקות ברצפה או בלטות שזזות או יוצאות מהמקום.
  4. שלוליות או פליטת נוזלים מהרצפות.

 

אם הבחנתם בכל אחד מהסממנים הללו או בסימנים חשודים אחרים על הרצפות, הפאנלים או הקירות בביתכם – זה הזמן לפנות למומחה לאיתור נזילות וייבוש תת רצפתי שיוכל לאבחן את מקור הבעיה ולסייע לכם למגר אותה באמצעים מקצועיים יעילים ואמינים.

 

"זהירות, רצפה רטובה!" – הבעייתיות ברטיבות תת רצפתית שאינה מטופלת כהלכה

החשש הגדול ביותר של אנשים שמגלים רטיבות מתחת לרצפה היא הנושא של השבתת הבית. ייבוש רטיבות מתחת לרצפה היא לעולם לא עניין של מה בכך ולא פרויקט שנגמר ברגע.

מדובר באתגר לא פשוט הכולל החדרת חול או "סומסום" אל מתחת לרצפה, והמתנה לתוצאות. באותה תקופה, קשה מאוד עד בלתי אפשרי לנהל שגרת חיים תקינה בבית וצריך לפנות אותו לפרקי זמן ממושכים. לכן, לאנשים יש הרבה שאלות לגבי משך ייבוש תת רצפתי והאפקטיביות שלו לאורך זמן.

 

איך מתבצע ייבוש תת רצפתי באופן מקצועי?

ייבוש תת רצפתי הוא תהליך שבמרכזו מזרימים חול או חומר הנקרא סומסום אל מתחת לריצוף ומחכים שהוא יספוג את הרטיבות שנמצאת שם. כידוע, מים הם מאוד עקשנים ויכול להיות שהתהליך ייקח הרבה מאוד זמן או לחילופין, שהבעיה לא תיפתר.

יש גם בהחלט תסריט בו הבעיה נפתרת, אך חוזרת לאחר תקופה מסוימת, כי קשה מאוד עד בלתי אפשרי למנוע רטיבות בתוך מבנים. הסוד הוא לעבוד עם אנשי מקצוע איכותיים המכירים את הנושא על בוריו ומשתמשים בשיטות העבודה הנכונות בהתאם למגבלות, האילוצים והצרכים שלכם.

 


אילו אלמנטים קובעים כמה זמן לוקח ייבוש תת רצפתי?

כאמור, זמן ייבוש תת רצפתי משתנה בהתאם לכמה וכמה אלמנטים. כמובן שאם הבית ישן יותר וללא חומרי איטום מתקדמים כמו בבנייה החדשה, המצב יהיה קשה יותר והרטיבות מסיבית יותר.

בנוסף, ככל שהבית גדול יותר, הסיכוי שיהיו הרבה נקודות רטובות הוא רב יותר, וזה גם כן דבר שמאריך את זמן הייבוש. יש גם הרבה אנשי מקצוע שמקפידים לבצע בדיקות תוך כדי העבודה, ולשלוח דוגמיות לבדיקה, דבר שגם כן מאריך את זמן הייבוש, אך זהו חלק חשוב המסייע לפתרון יסודי יותר של הבעיה.

 

מתי נפנה למומחה לייבוש תת רצפתי?

רטיבות בתוך מבנה היא משהו שלא תמיד קל לזהות. לעיתים הרטיבות היא באזורים תת קרקעיים, אך תמיד ישנם אינדיקציות שונות. ראשית, ישנם מקרים בהם יש עובש על הקיר או על הרצפה. שנית, ישנם מקרים של כתמי מים על הרצפה, או ריח חריף של עובש.

ברצפת עץ קל יותר לראות את הרטיבות כי העץ נוטה להתעקל או לחרוק, אך יש גם נזקים שאפשר לראות מבחינה ויזואלית על ריצוף סטנדרטי. בסופו של דבר, כל שינוי קטן או תקלה שאפילו נראית מינורית, שווה להתקשר למומחה לייבוש תת רצפתי לקבלת הערכת מצב.

 

האם כדאי לנסות לפעול לבד?

הרבה אנשים מנסים לבצע פעולות לבד בטרם הם קוראים למומחה לייבוש תת רצפתי. עם זאת, יש הרבה מקרים בהם פעולות סטנדרטיות הן פשוט לא מספיקות. אמצעי ייבוש קונבנציונלייים לעיתים יכולים לספק מענה נקודתי, אך לא פתרון כולל כמו ייבוש תת רצפתי איכותי עם חול או סומסום המגובה באמצעים מתקדמים לאיתור נזילות וזיהוי מוקד הבעיה.

 

האם ייבוש תת רצפתי הוא הפתרון היחיד?

השלב הראשון בנושא ייבוש תת רצפתי הוא לעבוד עם מומחה לאיתור נזילות ואינסטלציה אשר יגלו את מוקד הנזילות, ויחדירו מכשירים כאלו ואחרים, כולל מצלמות המצוידות בסיב אופטי או חיישן גז, כדי לנסות לאתר דליפות.

אם הדליפות הן נקודתיות ואפשר לטפל בהן, מדובר בחדשות טובות. אם מדובר בהרבה דליפות, במקומות בעיתיים מתחת לרצפה, או לחילופין, בדליפות שמגיעות עקב בלאי, ייבוש תת רצפתי מקצועי הוא הפתרון היחיד שיעניק לכם שקט ואפשרות לטפל בבעיה מהשורש.

 

לסיכום

ייבוש תת רצפתי, כאמור, אינו עניין של מה בכך. אורך הייבוש התת רצפתי נע בין שבועיים לחמישה שבועות ולעיתים אף יותר מכך, אם מדובר בבית ענק, ישן או לא מתוחזק. עם זאת, ברוב המקרים, בתוך חודש, עם איש מקצוע איכותי כמו אושר לוי, תקבלו מענה מלא לבעיה.

זקוקים לסיוע מקצועי בייבוש תת רצפתי? לקבלת הצעת מחיר משתלמת במיוחד מאושר לוי – מומחה לייבוש נזילות תת רצפתיות – לחצו כאן.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader