תיקון וחידוש פנים צנרת ללא הרס

סתימות בביוב ובלאי הם גורמים מובהקים ליצירת חסימות ותקלות בצנרת. בעבר, השיטה היחידה לתיקון נזקי צנרת הייתה כרוכה בשבירת הרצפות והחלפת הצנרת הישנה בצנרת חדשה – פרוצדורה לא פשוטה שגבתה זמן יקר, כוח וכסף.

כיום, שוק האינסטלציה מציע שדרוג לתיקון הצנרת בשם חידוש צנרת ללא הרס. שיטה זו מאפשרת את איתור התקלה בפעילות נקודתית יעילה ללא גרימת כל נזק.

קראו על חידוש צנרת אל-הרס: כיצד זה מתבצע? מה העלויות? והאם פעילות זו אכן משתלמת?

השוואה בין צינור לפני תיקון וצינור אחרי תיקון

"כל אחד מאיתנו צריך מתישהו, אינסטלטור – חוץ מהאינסטלטור עצמו" (פתגם אנגלי עממי)

מיקומם של צינורות המים והביוב הוא בלתי נראה לעין וכל עוד הם יעשו תפקידם נאמנה – ייתכן ולא נזכור מקיומם, אולם יש לתת את הדעת על גורמים שונים העלולים לפגום באידיליה וליצור תקלות שונות בצנרת. הכירו את העיקריים שבהם:

תקלות בצנרת כתוצאה מבלאי

הצינורות שלנו אינם בני אלמוות. צינורות מים וביוב עשויים מתכת נוטים לצבור עם הזמן שכבות של חלודה ואבנית המאכלים את החומר, יש לציין שגם צינורות העשויים חומרים נוספים עלולים להיסדק ולהשבר כתוצאה מתהליכי בלאי טבעיים.

הבלאי בצנרת עלול לגרום לפיצוצים ולנזילות כשלעיתים יש לפעול לתיקון הצנרת בעוד לפעמים  אין כל ברירה אלא להחליף את הצנרת כולה.

תקלות בצנרת כתוצאה מכניסת שורשים

צנרת הביוב המכילה מים ומינרלים הינה פרצה קוראת לגנב עבור שורשי עצי פיקוס ושורשי עצים רבים נוספים. השורשים מעוניינים לקבל תזונה משפע המינרלים והמים שבצנרת ומנצלים לשם כך סדקים בצנרת דרכם הם נכנסים ויונקים ערכים תזונתיים שונים. כניסת שורשים לצנרת עשויה כמובן לסתום את מעבר הנוזלים. בעיה כזו דורשת חיתוך שורשים באמצעות מכשור ייעודי בשם: "דיזה". במצב בו השורשים גרמו לנזק אקוטי של שברים רציניים בצינורות לא יהיה מנוס מחידוש הצנרת.

תקלות בצנרת – סיבות נוספות

תקלות בצנרת עלולות להיגרם כתוצאה מחפצים ועצמים זרים שחדרו לצנרת וכן כתוצאה משינוים שונים בשטח כמו תזוזה של האדמה ועוד.

אחרי תיקון פנים צנרת בהטלאה לשבר בקו ביוב לפני תיקון פנים צנרת שבר בקו ביוב בהטלאה

חדשנות טכנולוגית בתחום חידוש צנרת אל-הרס

חידוש צנרת ללא הרס מאפשר תיקון והחלפת צנרת ללא כל נזקים ו"תופעות לוואי" מטרידות של רצפות שבורות, אבק ורעש.

חידוש צנרת ללא הרס מתבצע ב-3 שלבים:

  1. איתור התקלה בצנרת

כדי לאפשר את ביצוע פעולת החידוש יש לאתר את מוקד הסדק, השבר או החור בצינור. לצורך כך יש להשחיל דרך בריכת הביוב או דרך קו האסלה סיב אופטי אליו מחוברת מצלמה או רובוט ייעודי המאפשר צילום פנימי של הצנרת. באמצעות אמצעים טכנולוגיים מתקדמים אלו ניתן לצלם את האזור ולגלות בדיוק מקסימלי את מיקום הנזילה.

מצלמת סיב אופטי לצילום פנים צנרתי

מצלמה סיב אופטי שניתן באמצעותה לבחון תקינות שיפועים של צנרת, כשלים במערכת הניקוז והביוב, קטרים של צנרת, ובטכנולוגיה מתקדמת כיום ברשותנו מצלמה מתקדמת בצילום תלת מימד ובאיכות HD לאיתור כשלים והוצאת דוחות מתקדמים.

  1. ניקוי הצנרת כהכנה לתיקון וחידוש

בתור הכנה לקראת תיקון הצנרת יש להקפיד על ניקוי יסודי של פנים הצינורות. איך ניתן לעשות זאת ללא קדיחה, שבירה והרס? ובכן, הרובוט שהוזכר לעיל אינו מומחה רק באיתור נזילות אלא מהווה כלי יעיל בסילוק עצמים שונים כגון: שורשי עצים, ברגים ואבנים מתוואי הצינור.

ריסוק וסילוק הלכלוך בצנרת נעשה באמצעות ראשים שונים כגון: מקדחה וכלי חיתוך שונים אותם מחבר האינסטלטור לרובוט ובאמצעותם הוא מבצע את עבודת הפינוי.

  1. תיקון וחידוש הצנרת

חידוש צנרת ללא הרס בצורה נקייה ובלי ליווי מרעיש נעשית באמצעות 3 שיטות שונות: טלאי, התזה אפוקסית ושירוול.

אחרי תיקון בהתזה אפוקסית לקו ביוב לפני תיקון בהתזה אפוקסית לקו ביוב

השיטות לחידוש צנרת ללא הרס

  • טלאי (פאץ') – שיטה זו מתאימה לתיקון חור משמעותי נקודתי בצינור. בשיטה זו בעל המקצוע מחדיר מעין בלון שחלקו החיצוני מכוסה בבד ספוג בחומר מתקשה העשוי חומר איטום ודבק. איש המקצוע מנפח את הבלון אל דופן הצינור וכך מדביק את הטלאי לסתימת החור. סתימת החור באמצעי זה חוסמת את הנזילה בצורה הרמטית יעילה ביותר.
  • התזה אפוקסית – שיטה זו גם היא מתאימה לחור נקודתי בצינור. בשיטה זו משתמשים בשירותי הרובוט להתזת חומר אפוקסי על הדופן המחוררת. חומר איטום זה סותם את החור היטב ולא מאפשר את הישנות הנזילה.
  • שירוול (ליינר) – בשונה מהטלאי הסוגר חור נקודתי שיטת השירוול פועלת באופן דומה אולם מאפשרת טיפול משקם לצינור בעל חורים רבים. בשיטה זו מחדיר בעל המקצוע שרוול שעליו חומר איטום פולימרי. החומר נדבק לדפנות הצינור לכל אורכו ויוצר צינור פנימי תקין בתוך הצינור הפגום.

באילו מקרים מומלץ חידוש צנרת ללא הרס?

שיטת חידוש צנרת ללא הרס אינה מתאימה לכל מצב של תקלה בצנרת. בעיקרון, תיקון ללא הרס מתאים בעיקר עבור צנרת של ביוב שהינה רחבה יותר מצנרת מים. הסיבה לכך היא שהעזרים בהם נעשה שימוש לחידוש צנרת הם רחבים יחסית ואינם נכנסים בתוך צינורות המים הדקים.

התזה אפוקסית

בנוסף, חשוב להתייחס למצב הצנרת: צנרת במצב מתפורר או לאחר התפתחות של קורוזיה משמעותית אינה מתאפשרת חידוש צנרת ללא הרס בשיטות אלה אלא דורשת החלפה בשיטה המסורתית.

חידוש צנרת ללא הרס – כמה זה עולה?

מחיר חידוש צנרת ללא הרס מושפע מכמה נתונים: אורך הצנרת, סוג התיקון הנדרש ואופן הגישה לצנרת. תיקון מקומי עשוי להתחיל ממחיר של 3,000 ש"ח, לעומת תיקון צנרת שלמה העשוי להגיע למחיר של עשרות אלפי שקלים.

תיקון בהתזה אפוקסית

תמחור מדויק צריך להיעשות רק לאחר בדיקה מדוקדקת של תנאי השטח ואופי התיקון.

מהן ההשלכות של נזילות בצנרת הביוב?

נזילות בצנרת עלולות לגרום לפגיעה בתשתיות שונות ולהחלשת המבנה עד לסכנות בטיחות חמורות. חשוב מאוד לפעול לאיתור ותיקון תקלות אלה כאקט מניעה של נזקים חמורים בהרבה.

איתור נזילות וביצוע חידוש צנרת אל הרס עשויים להחליף בהמשך פעילויות מורכבות ויקרות הרבה יותר לחיזוק המבנה ולשיקומו.

חידוש צנרת ללא הרס על ידי איש המקצוע הנכון

שיטת תיקון זו מצריכה ציוד יקר ומיומנות ספציפית שאינה מאפיינת כל אינסטלטור. בהזמנת שירות מסוג זה חשוב מאוד לברר על מידת מקצועיותו של האינסטלטור וכן על מידת אמינותו.

בנוסף, כדי לוודא שהעבודה נעשית על הצד הטוב ביותר חשוב להיעזר באינסטלטור עם ציוד וידע ממוקד בתחום איתור הנזילות.

אושר לוי – איש המקצוע שלכם לחידוש צנרת ללא הרס

אושר לוי הינו איש מקצוע וותיק ביותר המומחה לתחום חידוש צנרת ללא הרס. מלבד ציוד טכנולוגי מתקדם וידע רב אושר לוי מביא עמו ערכים של מקצועיות אמינות וזריזות ומציע שירותים לתיקון צינורות ללא כל נזקים משניים.

מעוניינים בתיקון או חידוש הצנרת שלכם ללא רעש, לכלוך, בלגן וקדיחות? רוצים להבטיח לעצמכם עבודה יסודית, מקצועית וארוכת טווח? צרו קשר עוד היום עם אושר לוי – אינסטלטור מוביל בתחום חידוש צנרת אל-הרס וראו את הבעיה מאחוריכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים?

מידע נוסף בנושא תיקון וחידוש פנים צנרת ללא הרס

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader