שיקום נזקי מים

חשיפה של רהיטים, חפצים או מערכות שונות ללחות או רטיבות עלולה לגרום לנזקים שונים בבתים פרטיים כמו בעסקים. חשיפה למים עשויה להיווצר באמצעות פיצוץ בצנרת, סתימה כגורם הצפה, שיטפונות, חדירת מי גשמים או הצפת מי ביוב.

נזקים אלו עלולים להסתיים בהפסדים עצומים עקב זיהום מים, הרס מערכות מחשוב, ריקבון עץ ועוד. באמצעות התערבות מקצועית מהירה ויעילה ניתן להפחית באופן משמעותי את הנזק כתוצאה מחשיפה למים.

הצפה? שיטפון? פיצוץ בצנרת? אין צורך להיכנס לסטרס. הפתרון שלכם נמצא כאן, בשורות הבאות.

שיקום נזקי מים – זה אפשרי! קראו על השיטות האפקטיביות של אושר לוי במניעה ושיקום נזקי מים.

נזקי מים – מדוע זה קורה?

ישנן סיבות שונות להיווצרות נזקי מים. חלקן ניתנות למניעה וחלקן אינן בשליטתנו. חשוב להבדיל בין נזקי המים השונים כדי לקחת אחריות ולמנוע את הישנות תקלות המים:

נזקי מים בגין אסונות טבע

הצטברות מים עשויה להתרחש לאחר שיטפונות, סופות וסערות פתאומיות. מובן שאין ביכולתנו למנוע אסונות טבע מסוג זה אולם חשוב להתייעץ מבעוד מועד עם מומחה לשיקום נזקי מים למתן פתרונות לאיטום הרמטי של פתחים שונים בגג הדירה או העסק וכן ליצירת אמצעי ניקוז ייעודיים שיפחיתו נזקים במקרה של מזג אוויר סוער מהרגיל.

שחיקת מכשירי חשמל ישנים

מכשירים ביתיים שונים נוטים לעבור תהליך של שחיקה עם התבגרותם בהתאם לשימוש התכוף בהם. החלשות מכשירי חשמל עשויה לגרום לחלודה וסדקים בצינורות מה שעלול לגרום להצפה והיווצרות נזקי מים. המכשירים הביתיים המועדים ביותר לפורענות הם מכונת הכביסה ודודי השמש. חשוב לציין שתחזוקה מתמדת ובדיקה תקופתית עשויים למנוע נזקי מים שונים.

בעיות באינסטלציה

חשוב לבדוק אחת לתקופה את מערכת האינסטלציה הביתית כדי למצוא חיבורי צנרת רופפים העלולים לגרום בהמשך להצפה וכן בכל מקרה של רטיבות חשוב להתייעץ עם מומחה לאיתור נזילות שיזהה מקור פנימי ויוכל למזער את הנזק לטווח הארוך.

פירוט נזקי המים השונים

נזקי מים עלולים להתבטא במספר צורות אפשריות:

  • לחות.
  • רטיבויות.
  • ריקבון.
  • סימני התנפחות של ריהוט עץ.
  • עובש.
  • קורוזיה (תהליך בו נוצרת חלודה על מתכות).
  • הרס מערכות טכנולוגיות.
  • נזקים בקירות גבס.

שיקום נזקי מים ככלי למניעת ותיקון נזקים במגוון תחומים

להלן היבטים שונים בחשיבות השיקום של נזקי מים:

שיקום נזקי מים קונסטרוקטיביים

הברזל הקונסטרוקטיבי הוא בעל חשיבות רבה ביחס לחוזק המבני. היווצרות חלודה כתוצאה מנזילת מים בסביבת המבנה או תחתיו עלולה לגרום לשינויים ותזוזת בקרקע מה שעלול להוביל לסדקים ותזוזה ברצפת המבנה. נזק זה עלול להיות בלתי הפיך בטווח הארוך ולכן ישנה חשיבות גבוהה באיתור הנזילות במהירות האפשרי ובשיקום נזקי המים כאמצעי מניעה להיחלשות אקוטית של המבנה.

שיקום פגיעות בתשתיות

רטיבות פנימית בקירות עלולה לגרום לחשיפה של נקודות חשמל לרטיבות מה שעלול לגרום לתקלות ואף לסכנת חיים. נזקי מים עלולים לפגוע במערכת הגז ולהפך לסכנה ממשית. מערכות נוספות שעלולות להיפגע הן: מערכת התקשורת ומערכות מים נוספות בסביבת הרטיבויות בקירות ומתחת לרצפות. חשוב לאתר נזילות שונות במהירות כדי למנוע סיכונים שונים של פגיעה בתשתיות.

שיקום נזקי מים בעלי השפעות בריאותיות שונות

מבנים שבהם בעיות לחות ורטיבויות הם מקור להיווצרות של פטריות ועובש. התפתחות חידקית זו עלולה להוביל לתגובות אלרגיות בקרב השוהים במקום. בנוסף, עובש ידוע כחומר רעיל בעל תכונות מסרטנות. לפיכך, מניעת עובשים ורטיבויות כחלק מפעילות שיקום נזקי מים היא פעולה הנחוצה כאקט לשמירה על בריאות תקינה.

שיקום נזקי מים כפתרון לבעיות אסתטיקה

נזילות ורטיבויות בקיר עלולות לפגום במראה האסתטי של המבנה שכן מראה קיר טחוף וקלוף פוגם בנראות הכללית. חשוב לציין כי פטריה הנוצרת כתוצאה מרטיבות עלולה לגרום לנשירת טיח ולחשיפת שכבת הבטון והבלוקים. בנוסף, קירות חיצוניים החשופים לפגיעות מים עלולים להשיר טיח חיצוני ולגרום לבעיות איטום חמורות ואי מניעה של חדירת מי גשמים.

במקרים אלו צביעה חיצונית אינה מועילה שכן הבעיה תצוץ שוב ותחזור על עצמה כל עוד הרטיבות לא תטופל מהשורש.

שיקום נזקי מים – סוגי הבדיקות השונות

ישנן 2 בדיקות אותן רצוי לבצע טרם שיקום נזקי מים ולאחר ביצוע פעולה זו: בדיקת מד רטיבות לקירות ובדיקת מעבדה למצע הקרקע.

בדיקת מד רטיבות לקירות

בדיקת מד רטיבות נעשית באמצעות מכשיר ייעודי המזהה את רמת הלחות בקיר ומדרג אותה על פי יחידות מדידה מ-0-80. כאשר מגלה הבדיקה אחוז לחות מעל 80 משמע כי יש רטיבות בקיר ונדרש לייבשה. לאחר תהליך נזק המים חשוב לבצע בדיקה זו פעם נוספת כדי לוודא שהעבודה נעשתה כראוי והקיר יובש באופן יסודי עד כי לא נותרה בו לחות.

בדיקת מעבדה למצע הקרקע

אחוז הלחות המירבי המותר בקרקע חול הינו 6% ואילו בסומסום: 3%. בדיקת מעבדה מעריכה את אחוז הלחות מתחת לפני השטח ומעניקה אינדיקציה לגבי אחוז הלחות מתחת לריצוף.

ייבוש הקרקע מלחות ורטיבות על פי בדיקה מקדימה זו יפעל למניעת חלחול מים לברזל הקונסטרוקטיבי של המבנה העשוי לגרום להתרופפות אריחים ולתקלות חשמל שונות.

יש לבצע את הבדיקה בתחילת תהליך שיקום נזקי המים ובסופו.

חשיבות ביצוע ייבוש קירות וייבוש רטיבות תת רצפתית בהקדם האפשרי

העיתוי של פעילות שיקום נזקי מים הוא פרמטר קריטי ביעילות השיקום.

נזקי מים בשל הצפה אן פיצוץ בצנרת עלולים לחלחל לקרקע החול או הסומסום שמתחת לריצוף ולגרום לנזקים בצורת תפרחת לבנה, וכן עליה קפילארית (מצב בו סימני רטיבות עולים מהרצפה אל הקירות לגובה של עד 90 ס"מ ולעיתים אף יותר).

עקב כך עלולים להיווצר גם מפגעי עובש וריח שונים וקילוף בטיח של קירות הבית גם באזורים המרחקים יותר ממקור הרטיבות.

חשיבות הפעילות המהירה גבוהה ביותר שכם שיקום מיידי עשוי לפתור את הבעיה ולא להותיר זכר לעומת טיפול מאוחר העלול להיות כרוך בפתרונות מורכבות מה גם שלעיתים נוצרים נזקים בלתי הפיכים.

כך תיפטרו מנזקי מים עתידיים

בדקו את שעון המים (שיבר) בכניסת הבית וודאו שאינו מסתובב לחינם.
לפני תקופת הגשמים בדקו שהצמ"ג אינו חסום שכן אם הוא נסתם בעת הצטברות משקעים תיווצר הצפה.

בדקו את איטומי המבנה החיצוניים לפני תקופת הגשמים ותקנו ליקויים – אם התפתחו.
אתרו בעיות רטיבות באמצעות מומחי שיקום נזקי מים לפני שהבעיה תתפתח למימדים גדולים יותר.

9 דרכים לטיפול בנזקי מים עד בוא המומחה

מיד עם החשיפה לרטיבות צרו קשר עם מומחים בתחום שיקום נזקי המים שכן נזקי מים וחיידקים עשויים להתפתח תוך שעות בודדות.

  1. הסירו שטיחים מאזור הרטיבות.
  2. הרימו מהרצפה הלחה וילונות ואביזרי טקסטיל נוספים.
  3. נסו לספוג כמה שיותר רטיבות בזמן עד לבוא מומחה השיקום.
  4. העבירו חפצי אומנות, ציורים ותמונות לאזור יבש ובטוח.
  5. הניחו פיסות רדיד אלומיניום מתחת לרגלי רהיטים.
  6. נגבו רהיטי עץ והניחו כריות ספוגות רטיבות לייבוש.
  7. במידה ומכשיר חשמלי קטן כמו טלפון נייד ספג רטיבות ניתן להניחו בכלי אטום בתוך אורז. לאורז ישנה תכונה בסיסית של ספיגת לחות. יש להפריד את הבטרייה מהמכשיר לצורך ספיגה אופטימלית.
  8. חשוב לארוז היטב ספרים שנרטבו עד לפעילותו של מומחה לשיקום נזקי מים.
  9. פתיחת ארונות סגורים לצורך אוורור וייבוש.

שיקום נזקי מים? רק על ידי מומחה

בשיקום נזקי מים חשוב להיעזר בשירותיו של איש מקצוע מוכר בעל ניסיון עשיר בשיקום ציוד חשמל ואלקטרוניקה, הצלת תיעוד ומסמכים, שיקום ריהוט וטקסטיל וכן שיקום ציוד מכני ומונות.

בכל מקרה חשוב לזכור כי מניעה היא הדרך הטובה ביותר לשיקום נזקי מים. בכל בעיה של עובש, לחות או רטיבות פנו מיידית למומחי שיקום שיטפלו עבורכם במפגע וימנעו נזק חמור יותר בעתיד.

רוצה לחזור לחלק מסוים?

מידע נוסף בנושא שיקום נזקי מים

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader