איך לייבש רטיבות מתחת לרצפה?

לא משנה איזה סוג של ריצוף יש לכם בבית או בדירה, רטיבות מתחת לרצפה עלולה להוות מטרד רציני. בנוסף יש לנקוט משנה זהירות כאשר מנסים לטפל בבעיית רטיבות ונזילות מתחת לרצפות אם רוצים למנוע נזק בלתי הפיך לרצפת קרמיקה, לפרקט או לריצוף מעץ.

במאמר זה נסביר איך מזהים רטיבות מתחת לרצפה, מדוע אסור להתעלם מהבעיה, מה עושים כאשר יש נזילה מתחת לרצפה ומדוע פנייה לאושר לוי – מאתר נזילות מוסמך ומקצועי, היא הפתרון הטוב והמשתלם ביותר.

 

כיצד ניתן לזהות רטיבות תת רצפתית בבית או בדירה?

אין אדם ששמח לגלות נזילות מתחת לרצפה בביתו או בדירתו, וכשמדובר ברטיבות מתחת לרצפה באמבטיה, שמקורה במקלחת דולפת – זה מתסכל אפילו יותר. נשאלת אם כן השאלה: איך ניתן לזהות נזילה מתחת לרצפה כאשר היא מחופה באריחים? ובכן, הסימן הברור הראשון לרטיבות מתחת לרצפה, הוא שלוליות או רטיבות בקיר שמעל הפנלים, שדרכם לרוב המים פורצים החוצה.

יחד עם זאת, כאשר אתם רואים שלולית גדולה של מים על הרצפה, מדובר בדרך כלל כבר בנזילה במצב מתקדם. בהחלט עדיף לזהות בשלב מוקדם את הרטיבות מתחת לריצוף, לפני שהיא הופכת לדליפה של ממש. עובש, לצורך העניין, הוא סממן אופייני מוקדם יותר לקיומה של לחות תת רצפתית המחייבת טיפול מיידי. זאת מאחר ועובש ופטריות משגשגים בסביבות לחות.

אם כן, עובש הוא דוגמה לאחד הסימנים המוקדמים ביותר לדליפה מתחת לרצפה. כך גם הצטברות של חומר במרקם פרוותי או פטריות בסביבת הפנלים או הקירות. אריחים רופפים, עכורים ו/או שבורים יכולים גם הם לאותת על קיומם של נזקי מים. במידה ואתם מגלים את כל הסימנים הללו או את חלקם, זה בהחלט צריך לאותת לכם שיש צורך להזמין מאתר נזילות מוסמך.

לבסוף, גם תקלות חשמל חזרתיות בבית עלולות להצביע על בעיה של רטיבות תחת הרצפה ובייחוד במידה ומדובר על דירה ישנה או בית ישן שבהן תשתית החשמל היא תת רצפתית, מה שמאפשר חשיפה של חוטי החשמל למים במקרה של רטיבות מתחת לריצוף. אם הגעתם למצב כזה, עליכם להזמין ללא דיחוי חשמלאי מוסמך במקביל לטיפול בנזקי המים עצמם.

 

מדוע אסור להזניח את הטיפול בנזילות מתחת לריצוף?

מים שמצאו את דרכם אל מתחת לרצפה לאחר נזילה, עלולים לגרום כאמור לצמיחת עובש בבית. כאשר עובש שנגרם בעקבות רטיבות תת רצפתית אינו מטופל בזמן ובצורה יעילה, הוא עלול להפוך למסוכן מאוד מבחינה תברואתית ולסכן בצורה חמורה מאוד את בריאותם של דיירי הבית. לא רק שעובש מזיק לנשימה, אלא שהוא גם פוגע בערכו של הנכס ובאיכות החיים בבית.

מים שנותרו לעמוד מתחת לאריחי הרצפה או לפרקט, פוגעים בסופו של דבר במבנה האריח עצמו, וגורמים לו להיסדק או להישבר, ובמקרה של פרקטים – להתעוות, להתנפח ואף להירקב. כאשר הבעיה לא מטופלת בשלב מוקדם מספיק, לא רק שהיא לא נעלמת מאליה – אלא שהיא בהכרח מחמירה עם הזמן.

ככל  שממתינים זמן רב יותר עם ייבוש הרטיבות מתחת לרצפות, כך הנזק שנגרם לריצוף, למבנה ולרכוש, שלא לומר – גם לאיכות החיים ובריאותם של דיירי הבית, הוא חמור וכבד יותר. בשלב מתקדם, בעיות רטיבות תת רצפתית עלולות להפוך מורכבות במיוחד לתיקון, לעיתים עד כדי מצב של צורך בהחלפה של כל הריצוף בחדר ושיפוץ מורכב לתיקון נזקי המים בחלל.

מדובר בהוצאה כספית לא מבוטלת שניתן לחסוך אם מקפידים להתייחס לבעייה בשלביה המוקדמים ולטפל בה באופן מקצועי על ידי פנייה למומחה לאיתור נזילות ואינסטלציה.

 

אז מה עושים כאשר יש רטיבות מתחת לרצפה?

הדבר הראשון שיש לעשות על מנת לייבש רטיבות מתחת לרצפה הוא לאתר את מקור הנזילה. החשודים המיידיים בתרחיש הזה הם לרוב השירותים, הכיורים בבית, האמבטיה או המקלחון, הניקוז והצנרת. לכן יש לנטרל את כל מקורות המים שאתם חושדים שמקור הבעיה עשוי להיות בהם, למשך כשעתיים עד שלוש.

לאחר מכן, בדקו את מד המים שלכם כדי לראות אם המספרים משתנים בשעתיים או שלוש שבהן המתקנים שאתם נמנעים משימוש בהם, אינם פעילים. אם המדידה משתנה, פירושו כי יש נזילה איפשהו, שמקורה הוא ככל הנראה מתחת לרצפה.

על מנת לפתור את הבעיה חשוב להבין מהו הגורם לה: האם מדובר ברטיבות מתחת לריצוף שמקורה בנזילה של צינורות המים הממוקמים בקירות הבית או מתחת לרצפה, או שמא נגרמה רטיבות מתחת לרצפות בעקבות סתימה של צינורות הביוב, הניקוז של מכונת הכביסה או המדיח? גם בלאי של האיטום באמבטיה או איטום שבוצע באופן חובבני על ידי בעלי מקצוע רשלניים, עלול להוביל לרטיבות מתחת לרצפת האמבט, שבסופו של דבר עלולה למצוא את דרכה אל קירות הבית.

כך גם במקרה של איטום לא תקין לקירות המבנה החיצוניים, אשר עלול גם הוא להוות פתח להיווצרות נזקי מים תת רצפתיים. מאחר וקשה מאוד לאתר את מקור הרטיבות ללא כלים מקצועיים, יש לפנות בהקדם למומחה לאיתור נזילות ואינסטלציה.

 

מדוע פנייה למאתר נזילות מוסמך ומקצועי היא הפתרון הטוב והמומלץ ביותר?

פנייה למאתר נזילות מוסמך ומקצועי היא הפתרון הטוב והיעיל ביותר לייבוש של רטיבות תחת הרצפה, משום שכאמור, מציאת הגורם לרטיבות ללא עזרתו של בעל מקצוע מוסמך היא קשה עד בלתי אפשרית. הפנייה למומחה לטיפול ברטיבות תת רצפתית היא הדרך היחידה לצמצם את הנזקים ולמנוע את הצורך בשבירת קירות ומרצפות והרס בלתי רצוי למבנה.

כמומחה לאיתור נזילות, אושר לוי מצויד במכשור ייעודי ומתקדם לאיתור רטיבות תת רצפתית, כדוגמת מצלמה טרמית, שמסייעת במציאת מקור המים על ידי מדידת הפרשי טמפרטורה. אחרי שמקור הרטיבות נמצא, השלב הבא הוא תיקון של הגורם לרטיבות – בין שמדובר בבעיית אינסטלציה או איטום.

זאת על מנת למנוע מצב שבו אנו משקיעים בייבוש הרטיבות מתחת לרצפה אך תוך פרק זמן מסוים היא חוזרת מאחר ולא דאגנו לתקן את הגורם לבעיה, אלא רק את הסימפטום.

 

איך מומחה לאיתור נזילות ואינסטלציה מייבש את הרטיבות מתחת לרצפה?

ייבוש הרטיבות התת רצפתית יתבצע בדרך כלל על ידי שרברב מוסמך באחת משתי השיטות להלן:

  1. חריצה ושאיבה – זוהי שיטה שבה איש המקצוע חורץ את הרובה ברצפה באורך מרבי של עד חצי מטר. בהמשך, מודבק לאזור הרטיבות מכשור ייעודי לשאיבת המים.
  2. הזרמה של אוויר חם – בשיטה הזו איש המקצוע יוצר מעין ואקום ששואב את המים מתחת לרצפה, על ידי הזרמת אוויר חם. בשיטה זו לרוב נעשה שימוש בבניינים חדישים שבהם הרצפות מונחות על גבי משטח חצץ גרוס כך שהייבוש עלול לקחת גם שבועיים.


לסיכום

היה וזיהיתם רטיבות מתחת לרצפת הבית או הדירה שלכם, בין אם בתצורה של עובש על הפנלים או הקירות, רצפות רופפות או מתנדנדות, תקלות חשמל חזרתיות או כל סממן אופייני אחר – זה הזמן הנכון לפנות לשירותיו של מומחה לאיתור נזילות ואינסטלציה שיוכל לאתר את מקור הבעיה ולדאוג לייבוש המים שנקוו מתחת לריצוף.

אושר לוי הוא אינסטלטור מוסמך עם ניסיון מקצועי עשיר ומוניטין של למעלה מ- 10 שנות ניסיון באיתור נזילות ונזקי מים. על המומחיות האמינות, השירות והמקצועיות, יעיד קהל הלקוחות הממליצים שנעזרו בשירותיו לתיקון נזילות ודליפות וזכו למענה ברמה הגבוהה ביותר.

זקוקים לסיוע בייבוש רטיבות מתחת לרצפה? קבעו כבר היום פגישת ייעוץ לאיתור נזילות ללא הרס אצל אושר לוי בטלפון: 077-804-4839 או בקשו הצעת מחיר. לפרטים נוספים ויצירת קשר – לחצו כאן!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

Picture of אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader