גילוי רטיבות בדירה

רטיבות בדירה או בבית עלולה להיגרם בעקבות מפגעים שונים, ובהם סתימה בקו ביוב, חסימת צנרת, פיצוץ בצנרת הביוב, סדקים בצנרת וכן הלאה. הסממנים הראשונים המעידים על קיומה של נזילת ביוב, הם בדרך כלל כתמים של רטיבות על התקרה ו/או הקירות, כמו גם טפטופים.

ללא טיפול מתאים בהקדם, אלו עלולים להפוך בהמשך למפגע חמור יותר המתבטא בעובש, פטריות ושאר רעות חולות המסכנות את בריאותם של הדיירים ואת תקינות המבנה ותשתיותיו. החדשות המעודדות הן שבעזרת ציוד טכנולוגי מתקדם, ישנה אפשרות לדעת מה מקור הנזילות והיכן היא מתחילה, כדי לטפל בבעיה ביסודיות וביעילות, מן השורש. בשורות הבאות המומחה לאיתור נזילות – אושר לוי, יסביר איך גילוי רטיבות בדירה מתבצע.

 

מטרת העל של גילוי רטיבות בדירה

כאשר מופיעים אי אלו סימני רטיבות בדירה או בבית, לא די בכך שנאתר את האזורים שנפגעו מנזקי מים על פי מיקום הטפטופים, השלוליות, כתמי המים או העובש שעלולים להופיע בנקודות שונות על התקרה, הקירות, הרצפה ו/או החיבורים ביניהם. זוהי לא הדרך לפתור את הבעיה מהשורש, אלא התחקות אחר מסלולם של המים – כלומר, המקום שממנו הם דולפים וכל הנקודות שאליהן הרטיבות מחלחלת כתוצאה מכך.

מטרת העל באיתור רטיבות בדירה, אם כן, הינה לגלות את המקור לרטיבות, כך שניתן יהיה להבין מהם הגורמים לבעיה והיכן ממוקם המוקד שממנו הנזילה מתחילה. רק על ידי מענה על שתי השאלות הללו, ניתן לטפל כראוי בתקלה ולפתור אותה לטווח הארוך. זהו המקום שבו נכנס לתמונה מומחה לאיתור נזילות המצויד במכשור טכנולוגי מתקדם לאיתור דליפות מים, גילוי נזילות סמויות וטיפול ברטיבות בתקרות, קירות, מרצפות ונקודות חיבור.

 

באילו אמצעים משתמש מאתר נזילות מוסמך לגילוי מקור נזקי המים בדירה?

איתור רטיבות בדירה הוא עבודה שעדיף להשאיר לידי המקצוענים. כיום ישנם אינסטלטורים מומחים לאיתור נזילות בקו ביוב ותקלות צנרת, שברשותם ציוד טכנולוגי מוביל המאפשר להם לגלות מהיכן נובעת כל דליפה במבנה או בשטחיו החיצוניים ביעילות מקסימלית, עם רמת דיוק גבוהה במיוחד וללא צורך בחפירה, שבירת קירות ורצפות או גרימת הרס למבנה ולתשתיות בדרכים אחרות.

בין האמצעים שבהם מאתרי נזילות מוסמכים משתמשים לטובת העניין, ישנם סיבים אופטיים, מצלמות תרמיות, רובוט ביוב וחיישני גז, שמסייעים להם לנטר את חלל הצנרת הפנימי כדי לגלות במהירות וברמת דיוק מרבית, מהיכן הדליפה מתחילה ומה גורם לה.

באילו אמצעים משתמש מאתר נזילות מוסמך לגילוי מקור נזקי המים בדירה?

 

מה ההבדלים בין גילוי רטיבות בדירות לעומת גילוי רטיבות בבית פרטי?

אחת השאלות שמתעוררות לעיתים קרובות בקרב בעלי דירות, היא האם קיים הבדל בין התהליך לגילוי רטיבות בדירה בבית משותף, לבין מה שנדרש מאתר נזילות לבצע לטובת איתור מקור הרטיבות בבית פרטי צמוד קרקע.

אף שבמבט מבחוץ, לא אמור להיות כל שוני בתהליך העבודה לגילוי מקור הדליפה בשני התרחישים הנ"ל, קיימים 3 הבדלים מהותיים בין דירות לבתים פרטיים, שבכל זאת עשויים להשפיע על רמת מורכבותה של הבדיקה לאיתור נזילה ועל נושא התשלום:

  1. איתור נזילות בדירות בבניינים משותפים (בשונה מאיתור נזילות בבתים פרטיים צמודי קרקע), עשוי להצריך עבודה בגובה, שהיא מורכבת ומסוכנת יותר ולכן גם מצריכה הסמכה מיוחדת וציוד ייעודי.
  2. האחריות לגילוי ותיקון נזילות בבניין משותף עשויה להתחלק בין כלל בעלי הדירות, לעומת המקרה של בעלים של בית פרטי שידרשו לשאת בהוצאות הבדיקה והתיקון לבדם.
  3. תיקון רטיבות בבניין משותף ישולם על ידי ועד הבניין, בשונה מרטיבות בבית פרטי שמי שיאלץ לשאת בעלות התיקון שלה, הוא בעל הנכס בלבד.

 

איתור מקור רטיבות בדירה – כמה זה עולה לנו?

איתור מקור הרטיבות בדירה, נע סביב 1,300 ל- 2,000 ש"ח, אם כי ישנם כמה משתנים שיכולים להשפיע על עלות איתור מקור רטיבות בדירה, ובהם:

  • נוחות הגישה לצנרת
  • אורך הצנרת
  • הגורם לדליפה
  • אופי הדליפה
  • היקף נזקי המים
  • טיב התיקון הנדרש
  • ועוד

לעניין זה, מומלץ להסתייע במומחה לאיתור רטיבות בבניינים שמוסמך למצוא את מקור הנזילה וגם לספק שירותי תיקון לתקלה שגרמה לכך. עם זאת, חשוב להיות מודעים לכך שמחירו של השירות לגילוי רטיבות, בפני עצמו, איננו מכסה את עלות התיקונים שעשויים להידרש לטיפול בליקויים עצמם ואינו כולל בתוכו את עלות עבודות ההכנה העשויות להידרש לפני ביצוע הבדיקה לזיהוי הרטיבות בפועל, כמו שחרור חסימת צנרת, שאיבת צנרת וכדומה.

בכל מקרה, אין עוררין על כך שבחירה במאתר נזילות מוסמך, מנוסה ומומלץ, תקנה לכם שקט נפשי ותמורה ראויה יותר לאורך זמן.

איתור מקור רטיבות בדירה - כמה זה עולה לנו?

 

כאשר יש צורך באיתור נזילה בדירה שכורה – מי אמור לכסות את עלות הבדיקה?

כשיש צורך באיתור נזילה בדירה שכורה, מתעוררת לעיתים קרובות השאלה: מי אמור לכסות את עלות הבדיקה? האם הדבר באחריותו של בעל הנכס או באחריות השוכרים שמתגוררים בדירה? באופן עקרוני, התשלום על איתור נזילות בדירה מושכרת, אמור להיות תחת אחריותו של בעל הדירה, במידה והדליפה היא תוצר של תקלת תשתית.

זאת בשונה ממקרה שבו מדובר בנזילה שנגרמה בעקבות רשלנות או מחדל מצד השוכרים, שעשויים להידרש לכסות את הוצאות הבדיקה והתיקון מכיסם הם. אולם הלכה למעשה, אין תשובה אחת נכונה לשאלה הנ"ל. שכן, הדבר אמור להיקבע על פי מה שהוגדר מראש במסגרת הסכם השכירות.

בהתאם לכך, לפני שממהרים להזמין מומחה לאיתור נזילות, כדאי לעצור לרגע ולעבור על תנאי ההסכם לעניין האחריות לתיקון תקלות בדירה ולתיקון העלויות סביבן, בדגש על תקלות צנרת. כך תוכלו לתאם מראש מול הצד השני את הזמנת בעל המקצוע ואופן התשלום על שירותיו, ולהימנע ממחלוקות מיותרות.

במידה ובכל זאת לא מצליחים להגיע לעמק השווה בנושא האחריות לגילוי הרטיבות בדירה ולתשלום עלויות הבדיקה והתיקון, יש מקום להסתייע בעו"ד לשם הגשת תביעה בנושא. ניתן להציג בבית המשפט את דוח הממצאים מבדיקת הרטיבות שביצע האינסטלטור, כדי לגבות את הטענה לאחריות נזיקית מצד הצד השני.

אולם כשמחפשים מומחה לגילוי רטיבות בדירה חשוב מאוד לקחת בחשבון את העובדה, שרק בדיקה שבוצעה על ידי מאתר נזילות המוסמך רשמית לספק חוות דעת מומחה, תוכל לשמש כראייה ברת תוקף משפטי.

 

מה חשוב להביא בחשבון כשמחפשים מומחה לגילוי רטיבות בדירה?

לפני שקוראים לאינסטלטור מוסמך לטובת איתור רטיבות בדירה או בבית, חשוב להבין כי קיימת סיבה מוצדקת בהחלט למחיר הגבוה לכאורה, שנגבה תמורת השירות. הסיבה לעלויות הכרוכות בשירותי איתור נזילות בקו ביוב, היא בתור התחלה, העלות הגבוהה של המכשור הטכנולוגי המתקדם שמשמש מומחים לאיתור נזילות כיום.

הוסיפו לכך את העובדה שמדובר על בדיקה מורכבת מבחינה מקצועית, אשר מחייבת הכשרה מתאימה, ניסיון מעשי רב, מיומנות, דיוק ותשומת לב גדולה לפרטים הקטנים. לבסוף, גם מלאכת ההכנה של דוח הממצאים אחרי ביצוע הבדיקה, איננה עניין פשוט עבור בעל המקצוע, אלא כזה שמצריך זמן לא מועט, אם רוצים לבצע את הדבר ביסודיות המתבקשת.

מחיר השירות אם כך, מגלם בחובו את היקף ההשקעה הכולל אשר נדרש מאיש המקצוע לשם איתור מקור הרטיבות בדירה או בבית שלכם. בהתאם לזאת, במידה ונתקלתם בחיפושיכם באיש מקצוע כלשהו, המתיימר להציע לכם את שירותיו בעלות נמוכה בצורה משמעותית ממחיר השוק הממוצע, זה אמור לעורר את חשדכם לגבי איכות השירות שתקבלו ממנו.

לכן אל תתפשרו על שירות במחיר נמוך מדי שיספק לכם תמורה אפסית במקרה הטוב וישאיר אתכם עם נזקי רטיבות וצנרת חמורים יותר, במקרה הפחות טוב. ככל שהתיעוד של קו הביוב יהיה מפורט ואיכותי יותר, כך הסיכויים שתקבלו מחברת הביטוח שלכם את ההחזר הכספי המיוחל עבור התיקון ונזקי הצנרת, יהיו גבוהים יותר. בהקשר זה, שווה לברר האם מאתר הנזילות שאליו פניתם מצויד במצלמת ביוב שיכולה לצלם את פנים הצנרת גם בוידאו.

מה חשוב להביא בחשבון כשמחפשים מומחה לגילוי רטיבות בדירה?

 

סיכום

חיפשתם מומחה לגילוי נזילות בדירה? מצאתם! מומחה האינסטלציה אושר לוי מגיע אליכם עם ותק של עשור באיתור נזילות בציוד טכנולוגי מוביל המשמש למציאת מקור הדליפה ללא הרס ומתן פתרונות מקצועיים ואמינים לתיקון יסודי ועמיד לרוב סוגי תקלות הצנרת.

הסמכתו הרשמית של אושר לוי כבודק נזקי מים מוסמך מכון התקנים הישראלי, מאפשרת לו לספק לכל לקוח דו"ח בדיקה וממצאים מפורט, הקביל משפטית ולצרכי ביטוח למטרת קבלת החזר כספי מפוליסת נזקי מים וצנרת.

זקוקים למומחה לגילוי רטיבות שיגיע עד אליכם בהקדם? זה הזמן ליצור קשר עם אושר לוי ולתאם כבר כעת התייעצות מקדימה ללא צורך בהתחייבות מצידכם. פרטים נוספים בטלפון: 077-804-4839

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader