איתור נזילה במצלמה טרמית

נזילה נחשבת לאחת המכות הקשות ביותר בבתי מגורים והיא עשויה לגרום לנזק רחב מאוד עבור הנכס שלכם וכן עבור נכסים צמודים אליכם. בעבר איתור הנזילה הייתה משימה קשה וארוכה מאוד אשר דרשה שבירה של קירות וריצוף דבר אשר גרר לכלוך ועלויות רחבות מאוד לצורך התיקון.

כיום, הטכנולוגיות המתקדמות מאפשרות לאתר את הנזילה ללא צורך בשבירת הקירות. הטכנולוגיה המוכרת ביותר הינה איתור נזילה באמצעות מצלמה טרמית. מדובר בשיטה שנדרשת הסמכה וניסיון רב כדי להפיק ממנה את המירב ומדובר באחת ההתמחויות של אושר לוי – שירותי אינסטלציה.

 

נזילות – מה ההשלכות ולמה חשוב לטפל במהירות?

ישנן דרגות שונות של נזילות ובהתאם לדרגה יכולה להיות גם פגיעה בתשתיות הבית, בריהוט ואף בבתים או דירות שכנות. כשישנה נזילה קטנה בכיור, נוכל לראות פגיעה לכל היותר בארון שתחתיו. לעומת זאת אם מדובר על נזילה בקיר הפגיעה עשויה להיות לקיר עצמו, לרצוף, לתקרה של השכן מלמטה וגם לרהיטים הצמודים לקיר.

את נזקי הנזילה ניתן לראות רק תקופה אחרי שהיא החלה והמשמעות היא שבעת שתבחינו בסימני הנזילה היא כבר עשויה להיות מפושטת ולגרום לנזק רחב. לכן, בכל מקרה בו ראיתם סימן מקדים לנזילה פנו ישר לבעל מקצוע לצרוך איתור נזילות במצלמה טרמית.

 

המקומות המועדים לפורענות

בכל בית שנבנה ישנה צנרת גלויה וסמויה כאחד, כמו גם מערת איטום של הקירות והריצוף למניעת חדירה של מים מגשמים. לכן, באופן עקרוני נזילה יכולה להתרחש כמעט בכל קיר וחדר בבית, אפילו תיתכן נזילה בתקרה. אך, כמובן שישנם חדרים או אזורים שהם מועדים יותר לפורענות בשל הקרבה שלהם לצנרת או לתשתיות אינסטלציה אחרות.

  1. מטבח – במטבח ישנן מספר נקודות של ניקוז מים, מסביב לכיור ומתחת למדיח הכלים. נוסף לכך ישנה נטייה לנזילות ורטיבות גם מאחוזי המקרר ומתחת לשיש.
  2. מערכת מיזוג האוויר – גם מסביב ובתוך מערכת מיזוג האוויר ישנה נטייה להצטברות של נוזלים בשל ניקוז לקוי.
  3. חדרי אמבטיה ושירותים – חדרי האמבטיה והשירותים מלאים באביזרי אינסטלציה שונים כמו האסלה, הכיור, האמבטיה ומסתור הכביסה. כל אלו נחשבים לאזורים בעלי נטייה לנזילות.

 

סימנים מקדימים לנזילה שחשוב להכיר

לצערנו במרבית המקרים לא נוכל לאתר נזילה בטרם היא קרתה אך, ככל שנאתר את הנזילה במהירות ובהקדם, כך נמנע פגיעה משמעותית בתשתיות הבית. ישנם מספר סימנים מקדימים אשר יכולים להעיד על התחלתה של הנזילה וזיהוי מוקדם שלכם יכול לאפשר לכם לאתר את הנזילה במהירות ולמנוע נזקים רחבים.

חשבון מים גדול

במקרים רבים כאשר ישנה נזילה ניתן לראות ששעון המים ממשיך לעבוד גם כשאין פתיחה של הברזים, הדחה של המים בשירותים או שימוש במדיח כלים או מכונת כביסה. במקרים אלו, גם חשבון המים שלכם צפוי לגדול וזהו יכול להיות הסממן הראשון לקיומה של נזילה בביתכם או בניין המגורים שלכם.

לחץ מים נמוך

נזילה בצינורות מסוימים גורמת לכך שזרם המים שהיה אמור להגיע אל הברזים שלכם הוא נמוך יותר, כך שנוצר לחץ מים נמוך בברזים השונים.

כתמי מים בקירות וקילוף הקיר

בשלבים יותר מתקדמים של הנזילה ניתן להתחיל להבחין בכתמי מים וקילוף של קירות הבית. מומלץ לסמן את גודל הכתם ולעקוב אחרי התרחבות שלו עד למציאת הבעיה והפתרון שלה.

עובש

גם עובש הינו אחד הסימנים לנזילות היות ועובש גדל באזורים לחים בהם יש מים עומדים. העובש יכול להופיע על הקירות, בארונות ואף על הבגדים שלכם. פעמים רבות העובש מלווה בריח חזק.

שינויים בצבע הרובה או הריצוף

בדרך כלל צבע הרובה הינו בהיר יחסית ושימו לב כשאתם שוטפים את הבית לשינוי הגוון של הרובה עד להתייבשות. כאשר יש נזילה הצבע של הרובה משתנה באופן קבוע באזור בו הנזילה קיימת.

התעוותות של רהיטי עץ צמודי קיר

ריהוט מעץ נוטה לספוח אליו נוזלים דבר הגורם להתעוותות שלו.

 

איתור נזילה במצלמה טרמית – מתי זה דרוש?

אתור נזילות במצלמה נדרש כאשר ישנו חשד לנזילה בבית ונדרש לאתר אותה. החשד יכול להתבסס על כל אחד מהסימנים המוקדמים שתוארו. לעיתים ניתן לאתר את מקור הנזילה בצורה מהירה וללא שימוש במצלמה טרמית, אך במקרים מסובכים יותר נדרשת טכנולוגיה מתקדמת יותר לצורך איתור הנזילה.

מצב נוסף בו נדרש איתור נזילות במצלמה טרמית הינו בעת רכישת דירה יד 2 או ביצוע בדק בית לדירה מקבלן. מומלץ לאתר נזילות בנכס ובכדי להבטיח כי בדירה אותה רכשתם אין נזילות מומלץ להשתמש באיתור נזילות במצלמה טרמית.


כיצד הטכנולוגיה של איתור נזילה במצלמה טרמית עובדת?

מצלמה טרמית עובדת על טכנולוגיה של קרני אינפרא אדום. קרנים אלו שאינן נמצאות בטווח של האור הנראה, רגישות להבדלי טמפרטורות ומאפשרות הבחנה בין טמפרטורות הנובעות מהנזילה. לצורך הבחינה מתבצע חימום של מערכת המים הביתית שלאחריו מתבצעת המדידה על ידי המצלמה הטרמית. בשלב זה המצלמה מזהה אזורים חמים בהם עוברים או עומדים מים חמים ואשר מעידים על קיומה של נזילה ומקומה.

 

מהם השלבים באיתור נזילות מים במצלמה טרמית?

מצלמה טרמית הינה אחד השלבים בהליך איתור הנזילה וכדי לייעל את התהליך נדרש לבצע גם מספר בדיקות טרם התחלת השימוש במצלמה. לעיתים ניתן לאתר את הנזילה ללא שימור במצלמה הטרמית וכן ישנם מקרים בהם המצלמה כלל אינה יעילה.

 

1. השלבים טרם איתור הנזילה במצלמה

בשלב הראשון נדרש לבחון את הסימנים של הרטיבות. באופן הזה נבדקים האזורים בהם אותר עובש או כתמי מים, דבר שיכול להוביל למציאת הנזילה במהירות במידה והנזילה נמצאת באזור קרוב לסימנים. נוסף לכך ניתן לבצע בדיקה של הפרשי לחצים של הצנרת ובחינה של נקודות ניקוז שונות.

 

2. שלב איתור נזילה במצלמה טרמית

לאחר מכן מתבצעת סריקה של הנכס על ידי המצלמה הטרמית. הסריקה מתבצעת בדרך כלל בכל הבית ולא רק באזור החשוד וזאת בכדי למנוע פספוס של מוקדי נזילה נוספים אם קיימים.

 

3. שלב התיקון והתיעוד

בשלב האחרון ולאחר איתור מוקד הנזילה מתבצע תיקון או החלפה של הצנרת/ איטום מחדש וכל פעולת תיקון לצורך טיפול בנזקי המים. התיקון יכול להיות נקודתי או רחב זאת בהתאם לממצאים שהתגלו.

 

איתור נזילות במצלמה טרמית מחיר

עלות איתור נזילות במצלמה טרמית עומד על 1,200 עד 2,000 שקלים. אומנם מדובר על מחיר גבוה יחסית, אך מדובר בסכום שכדאי להשקיע בכדי להימנע מנזקי הנזילה הרבים.

 

אל תתפתו למחירים הזולים

העלות היחסית גבוה של איתור נזילות במצלמה טרמית מגיעה בשל השימוש במכשור מתקדם ויקר. ישנם בעלי מקצוע אשר מציעים את השירות במחירים זולים משמעותית ובדרך כלל מדובר על בעלי מקצוע המשתמשים במכשור זול בעל איכות נמוכה ויכולת איתור נמוכה. במקרים רבים המכשיר לא יאתר את הנזילה ואתם תדרשו לשלם כפליים.

 

מהם היתרונות של מצלמה טרמית?

מצלמה טרמית מאפשרת בחינה של כל הבית ללא צורך בהרמה של ריצוף, שבירה של חיפויי או שבירה של קירות. הדבר מאפשר לכם לאתר נזילות נוספות שכלל לא חשדתם שקיימות.

 

המגבלות של המצלמה הטרמית

למרות שמדובר בשיטה מצוינת, גם לה יש מגבלות וחשוב להכיר אותן.

עומק

לאיתור נזילות באמצעות מצלמה טרמית יש מגבלה של עומק, המצלמה יכולה לאתר נזילה המגיעה עד לעומק של סנטימטרים בודדים. על כן, לא ניתן להשתמש במצלמה טרמית לאיתור של נזילות בחצר או בגינה אלא רק בתוך הבית.

משטחים מבודדים

המצלמה הטרמית מתבססת על טכנולוגיות של הבדלי טמפרטורות ולכן היא אינה יעילה כאשר ישנם משטחים מבודדי חום. לכן לא ניתן להשתמש במצלמה טרמית על פרקט או חיפוי שיש.

צינורות ביוב

לצורך שימוש במצלמה הטרמית נדרש לחמם את המים. בצינורות ביוב לא ניתן לחמם את המים ולכן לא ניתן להשתמש במצלמה הטרמית לצורך איתור נזילות המגיעות מצינורות הביוב.

 

איזה דו"ח חשוב לקבל לאחר בדיקת נזילות טרמית?

המצלמה הטרמית מספקת תמונה של הבדלי הטמפרטורות שיש בקירות וברצפה. חשוב מאוד לוודא כי אתם מקבלים מבעל המקצוע את הצילומים בדו"ח מסודר וזאת לצורך שימוש עתידי. אם מדובר בבדיקה של בית חדש, לצורך הצגה לקבלן לצרכי תיקונים. אם מדובר בנזילה שנגרמה בבית שלכם תדרשו להציג את המידע לחברת הביטוח לצורך קבלת פיצוי והחזר על הפגיעה שנגרמה מהנזילה.

 

אושר לוי – איש המקצוע שלכם לבדיקת נזילות במצלמה טרמית

חשב מאוד כשבוחרים בעל מקצוע לצורך איתור נזילות במצלמה טרמית, לבחור אדם שמתמחה בתחום ובעל ניסיון רב בו. אושר לוי הינו מומחה בתחום איתור הנזילות בכלל ובשימוש לצורך כך במצלמה טרמית בפרט. פנו אליו עוד היום לצורך איתור מוקדם וטיפול בנזילות באמצעות מצלמה טרמית.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader