איתור נזילות מבריכת שחייה

בריכת שחייה ביתית היא מקור לכיף, רגיעה ופעילות ספורטיבית מהנה לכל המשפחה. אך כאשר מתגלות נזילות בבריכה, החלום עלול להתפוגג במהירות. איתור נזילות מבריכת שחייה הוא הצעד הראשון והחשוב ביותר בטיפול בבעיה. במאמר זה נסקור את הסימנים לנזילות, נלמד על השיטות לאיתורן ונבין את חשיבות הפנייה למומחה בתחום.

 

מהן הסיבות העיקריות להיווצרות נזילות מבריכת שחייה?

ישנן כמה סיבות עיקריות לנזילה בבריכת השחייה:

  1. כשלים בצנרת הבריכה – חורים או סדקים בצינורות הזנת המים לבריכה או בצינורות הניקוז יכולים להיגרם בזמן בניית הבריכה או לאורך זמן עקב בלאי.
  2. פגמים באיטום גוף הבריכה – אם גוף הבריכה, כולל הרצפה והקירות, לא אטומים כראוי, מים יכולים לחלחל החוצה.
  3. כשלים באיטום אביזרי הבריכה – אביזרים כמו תאורה, סקימרים ופתחי יניקה שמחוברים לגוף הבריכה עלולים לדלוף אם הם לא אטומים היטב.
  4. פגמים בתעלות הגלישה – תעלות הגלישה צריכות לתפקד כראוי בניקוז המים ושמירת המפלס. אם יש בהן כשלים, מים יכולים לדלוף.
  5. בעיות בחדר המכונות – אם יש ברזים או אביזרים דולפים בחדר המכונות של הבריכה, זה יוביל לאיבוד מים.

 

באיזה אופן איתור נזילות מבריכת שחייה מתבצע?

אם אתם חושדים שבריכת השחייה שלכם דולפת, כדאי שתדעו שקיימות מספר דרכים בהן ניתן לבדוק האם בבריכה קיימת נזילה:

בדיקת התאדות

ממלאים קערה במים, מסמנים את גובה המים ומניחים אותה על שפת הבריכה. מסמנים את מפלס המים בבריכה. לאחר 24 שעות בודקים אם המפלס ירד באותה מידה בבריכה ובקערה. אם ירד יותר בבריכה – יש נזילה.

בדיקת חדר המכונות

בודקים את כל הברזים והמגופים האם הם יבשים ולא דולפים.

בדיקת נקז הביוב

אם יש ברז ניקוז ביוב, בודקים שהוא תקין ולא דולף כשהוא סגור.

בדיקת מילוי אוטומטי

סוגרים את ברז המילוי האוטומטי ובודקים אם מונה המים הביתי ממשיך להסתובב. אם כן, יש נזילה בבריכה או בצנרת המובילה אליה.

 

מדוע כדאי לפנות למומחה לאיתור נזילות בבריכות שחייה?

כדי לאתר באופן מדויק היכן הנזילה, חשוב לפנות למאתר נזילות מקצועי כדוגמת אושר לוי. מאתר הנזילות יבצע בדיקה מקיפה באמצעים טכנולוגיים מתקדמים כמו:

בקצרה, באמצעות בדיקה מקצועית של מאתר נזילות מוסמך, ניתן לאתר במדויק את הכשלים בצנרת, במערכת ההפעלה, באיטום הקירות והרצפה, בתעלות הגלישה ובחדר המכונות.

 

מהן הדרכים המומלצות לטיפול בנזילות מבריכת שחייה?

לאחר שהתגלו הנזילות, יש לתקן אותן במהירות וביעילות כדי למנוע המשך אובדן מים יקרים ונזקים לסביבת הבריכה. להלן שתיים משיטות התיקון הנפוצות לנזילות בבריכות שחייה:

  1. הטלאה – מבצעים תיקון נקודתי של הצינור, האביזר או החיבור הדולף בעזרת טלאי איטום ייעודי.
  2. התזה – מבצעים תיקון פנימי בהתזה של חומר מיוחד, ללא צורך בפירוק או הרס.

 

הייחודיות של כל בריכה באיתור ותיקון דליפות מים

יש לזכור כי כל בריכה היא ייחודית במבנה שלה, בסביבה, בעומס השימוש ובהיסטוריה של התיקונים שעברה. לכן חשוב להתאים את הבדיקות והתיקונים לכל בריכה ספציפית, ולהיוועץ במומחה לאיתור נזילות בבריכה כמו אושר לוי, כדי לקבל את הפתרון האופטימלי.

בריכות ציבוריות וקהילתיות בדרך כלל מצריכות בדיקות מקיפות ותכופות יותר מאשר בריכות פרטיות, בשל העומס והשימוש הרב בהן. כמו כן, בריכות מחופות ביריעות PVC עשויות לדרוש בדיקת איטום ותחזוקה ייחודית לסוג זה. בכל מקרה, טיפול המותאם ספציפית לסוג הבריכה חיוני להצלחה.

 

כך תשמרו על בריכת שחייה תקינה

זיהוי וטיפול מהיר בנזילות בבריכה יחסכו לכם זמן, כסף ומשאבים רבים. כך תוכלו ליהנות מחוויית רחצה בטוחה ונעימה בבריכה אטומה ותקינה. אז אם נתקלתם בירידה חריגה במפלס המים בבריכה שלכם, אל תהססו לפעול. הזמינו בדיקה מקצועית עוד היום, תקבלו את הבריכה שלכם למצב מושלם ותחסכו לעצמכם הרבה כאב ראש בעתיד.

זכרו, איתור וטיפול בנזילות מבריכת שחייה הוא עניין לאנשי מקצוע מיומנים, אל תנסו להתמודד עם זה לבד. פנו אל מומחה לאיתור נזילות בבריכות שחייה ותהנו משקט נפשי.

 

לסיכום

איתור מוקדם של נזילות בבריכת שחייה והטיפול בהן הוא חיוני לחיסכון במים, כסף ועגמת נפש.
בין אם מדובר בבריכה ביתית או מסחרית, כדאי לשים לב לסימני דליפה ולפעול במהירות. פנייה למומחה לאיתור נזילות כמו אושר לוי, המצויד בידע ובכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר לאיתור נזילות בבריכות שחייה, תבטיח איתור מהיר ומדויק של מקורות הבעיה ותיקון יסודי ויעיל. אל תחכו שבריכת החלומות שלכם תהפוך לסיוט מתמשך. צרו קשר עוד היום עם אושר לוי, וקבלו פתרון כולל לבעיות הנזילה בבריכה שלכם, כדי שתוכלו לחזור ליהנות ממים צלולים ונקיים ללא דאגות.

איתור נזילות מבריכת שחייה

הסיבות העיקריות לנזילות בבריכות שחייה הן כשלים בצנרת, פגמים באיטום הרצפה והקירות, ליקויים בתעלות הגלישה, בעיות באביזרים כמו סקימרים ותאורה, וכן תקלות בחדר המכונות. סדקים או חורים בצינורות הזנת המים או הניקוז, חלחול דרך גוף הבריכה שאינו אטום כראוי, ותפקוד לקוי של תעלות הגלישה האחראיות לשמירת מפלס המים – כל אלה יכולים לגרום לאיבוד משמעותי של מים מהבריכה. גם ברזים דולפים או מגופים לא תקינים בחדר המכונות עלולים לתרום לבעיה.

זיהוי וטיפול מהיר בדליפות מים מבריכת שחייה יכול לחסוך הרבה זמן, כסף ומשאבים. ככל שמאתרים את הבעיה מוקדם יותר, כך ניתן למנוע אובדן מתמשך של מים ועלויות מיותרות. נזילות מתמשכות עלולות לגרום גם לנזקים נוספים בסביבת הבריכה ובתשתיות. בנוסף, איתור וטיפול בנזילות בשלב מוקדם מאפשר לתקן את הבעיות בצורה ממוקדת ומינימלית, ללא צורך בפירוק נרחב או הרס של מבנה הבריכה. כך ניתן להחזיר את הבריכה לפעילות במהירות ובעלות נמוכה יחסית.

קיימות מספר בדיקות פשוטות שבעל בריכה יכול לבצע בעצמו כדי לזהות האם יש איבוד חריג של מים, כמו בדיקת התאדות, מעקב אחר מד המים ובחינת הברזים בחדר המכונות. אולם, כדי לאתר בצורה מדויקת את מקור הנזילות, מומלץ מאד לפנות למומחה לאיתור נזילות בבריכות שחייה. מאתר מקצועי משתמש בשיטות וטכנולוגיות מתקדמות כמו מצלמות תרמיות, מכשור אלקטרומגנטי, בדיקות לחץ ועוד כדי למפות את מצב הצנרת, האיטום ושאר מערכות הבריכה. כך ניתן למקד את הטיפול במקומות הנכונים ולתקן את הבעיות ביעילות מרבית.

תחזוקה מונעת ובדיקות תקופתיות של בריכת השחייה הן חיוניות כדי למנוע התפתחות של בעיות ונזילות. גם כאשר הבריכה אינה פעילה, יש להקפיד על בדיקת מפלסי המים, מצב האיטום, לחץ הצנרת, ניקיון המסננים ותקינות האביזרים. כך ניתן לזהות סימני בלאי או תקלות בשלב מוקדם. תחזוקה נכונה מאריכה את חיי הבריכה, חוסכת בעלויות לטווח הארוך ומבטיחה הנאה בטוחה ורציפה ממי הבריכה הצלולים. מומלץ לבצע בדיקת אטימות מקיפה אחת לכמה שנים, ולהיוועץ במומחים בנוגע לתכנית התחזוקה המתאימה לבריכה שלכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

Picture of אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader