פתיחת סתימה בשירותים

סתימה בשירותים היא, איך לומר? עסק מסריח. איש אינו שש לטחוב את ידיו לתוך אסלה גדושה או לפתוח את הניאגרה בחיפוש אחת מקור הסתימה ותיקונה. למרבה המזל, בדיוק לשם כך קיימים אנשי מקצוע המתמחים באיתור סתימות ונזילות ותיקונן.

אושר לוי – מומחה לשירותי אינסטלציה מתקדמים יסייע לכם לאתר את הגורם שסותם לכם את האסלה ולטפל בפתיחת סתימה בשירותים במקצוענות, במהירות וביעילות המרבית וכמובן, עם מינימום בלאגן.

 

איך סתימות בשירותים נוצרות?

סתימות באסלה נוצרות במקרים רבים בעקבות השלכת מוצרים שאינם מתכלים לתוך השירותים. מקלות אוזניים, צמר גפן, חוט דנטלי, מגבונים לחים ומוצרי היגיינה אישית נשיים, הם כולם דוגמאות קלאסיות למוצרים שלא נועדו להשלכה לאסלה ולרוב מובילים בסופו של דבר לסתימתה.

גם סבוני שירותים שנהוג לתלות על שולי האסלה, עלולים ליפול לתוכה ולהיבלע במורד הצנרת, עד שהם מביאים לחסימתה. זה קורה לא מעט בבתים עם ילדים קטנים שמדיחים את המים בשירותים מבלי לשים לב שהסבון נפל לתוך האסלה קודם לכן.

 

האם הכרחי להזמין אינסטלטור כדי לפתוח אסלה סתומה?

בחלק מהמקרים, פתיחת סתימה בשירותים יכולה להיות משימה שניתן לבצע באופן עצמאי. למשל, אם מדובר על סתימה באסלה שנגרמה בעקבות מגבונים לחים או מוצרי טואלטיקה אחרים שהושלכו לתוכה, ניתן לשחרר את הסתימה עצמאית עם מעט סבלנות וסיבולת לניחוחות שעשויים להיפלט מהאסלה בתהליך.

הפעולה הראשונה שתידרשו לבצע לשם פתיחת הסתימה, היא לסגור את ברז הניאגרה כדי לעצור את הזרמת המים למיכל הניאגרה. לאחר מכן, יש לנסות לשחרר את החסימה בשירותים עם פומפה. לחצו עם הפומפה בתוך האסלה כ- 20 פעמים רצופות. כשמדובר בסתימות קלות, פעולה זו מספיקה לרוב כדי לשחרר אותן.

אם זה לא פתר את הבעיה ובאסלה שלכם יש זקיף ביקורת, תידרשו לפתוח בזהירות רבה את הפקק שמעליו ולהכניס פנימה ספירלה או קפיץ ידני. אם אתם חשים בגודש זה הזמן לנסות ולשלוף אותו החוצה. לא הצלחתם? נסו לדחוף את הגוש במורד הצינור ככל שמתאפשר לכם. את אותו ניתן ליישם בתוך האסלה עצמה, במידה ואין בה ברך ביקורת.

לא יודעים מהם ספירלה או קפיץ ידני לפתיחת סתימות באסלה? אל דאגה. כחלופה – תוכלו להשתמש בקולב בגדים. פשוט יישרו את קצהו המעוגל של המתלה והשתמשו בו כדי להזיז את הגוש שחוסם את הצנרת.

כמובן, ישנם מצבים שבהם הניסיון לפתור את הבעיה באופן עצמאי, אינו צולח. באותה המידה יש גם מי שמעדיפים (ודי בצדק) לפנות לעזרת אינסטלטור מוסמך בנושא ולחסוך מעצמם את ההתעסקות הלא נעימה שלעיתים מתגלה ממילא כבלתי יעילה, עם פתיחת הסתימה באופן עצמאי.

 

למה עדיף להזמין מומחה לפתיחת סתימות בשירותים מאשר לטפל לבד בבעיה?

אף שכאמור לעיל, ישנם מצבים שבהם נראה שפתיחת הסתימה באסלה יכולה להתבצע גם באופן עצמאי וללא סיוע מקצועי מאינסטלטור, לא מומלץ לעשות זאת ומדוע? ובכן, בראש ובראשונה, ניסיון לפתוח סתימות בכלים מאולתרים כמו קולב בגדים או כל אביזר ביתי אחר שלא נועד לכך בהגדרה, עלול להסתיים בגרימת נזק לאסלה.

אינסטלטורים לעומת זאת, מצוידים בקפיץ מיוחד המכוסה במעטה פלסטיק שנועד למנוע שריטות באסלה בעקבות התיקון. בנוסף לכך, הדרך היחידה להיות סמוכים ובטוחים בכך שהסתימה אכן שוחררה ולא תחזור בתוך זמן קצר, היא לסרוק את הצנרת מבפנים כדי להבטיח שהיא נקייה לגמרי מגופים זרים. רק אינסטלטור מקצועי באמת יחזיק בציוד רלוונטי כמו מצלמת ביוב כדי לבצע בדיקה כזו ולהבטיח שהתקלה לא תישנה.


פתיחת סתימה בשירותים בעזרת אינסטלטור מומחה – איך זה מתבצע?

במרבית המקרים אינסטלטורים מוסמכים מצליחים לפתוח סתימות בשירותים בתוך פרק זמן קצר להפליא. בדרך כלל, כלי העבודה המשמש כיום את בעלי המקצוע לפתיחת סתימות באסלה, הוא מכשיר שנקרא "ספירלה חשמלית". זהו מתקן שהשימוש בו יעיל משמעותית בהשוואה לשימוש בפומפה לפתיחת סתימות וגם ביחס לשימוש בספירלה או קפיץ ידניים, ולכן שרברבים רבים מעדיפים אותו על פני החלופות.

יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם יש צורך להשתמש במיכשור מסוג אחר על מנת למנוע פגיעה באסלה וגרימת נזקים פוטנציאליים לצנרת הביוב בבית או בדירה. לצורך העניין, בבתים ודירות שבהם עשוי קו הביוב מעופרת, שימוש בהתקנים כגון ספירלה חשמלית לטובת פתיחת סתימה באסלה, או ביצוע תנועות נמרצות מדי, עלולים לגרום לפיצוץ בצינור הביוב.

לא תמיד ניתן להבחין בכך שקרה דבר כזה בזמן אמת וכך אנשים רבים שמנסים לפתור את הבעיה בכוחות עצמם או בעזרת איש מקצוע שאינו מיומן מספיק, נתקלים כעבור תקופה בהצפה של ממש בשירותים שלהם. לא נעים, נכון? לכן עדיף בכל מצב להימנע מהניסיון לפתוח סתימות באסלות לבד, וללכת על בטוח, בהזמנת בעל מקצוע עם התמחות ספציפית לפתיחת אסלות סתומות בכלים מתקדמים.

 

מה עושים אם הסתימה בשירותים חוזרת?

אם אתם מקפידים להימנע מהשלכת פסולת בלתי מתכלה לאסלה אך הסתימה שבה לבקר מדי תקופה, סביר להניח שמקור הבעיה איננו בשירותים שלכם אלא בצינור הביוב שקרס ולא מאפשר למים לרדת כהלכה. זוהי איננה בעיה נפוצה בבנייני מגורים אלא תופעה שמתרחשת בעיקר בבתים ישנים עם צנרת ישנה ומנוונת.

אולם במצב כזה חובה להזמין אינסטלטור שישתמש בסיב אופטי כדי לבדוק אם אכן ישנה בעיה בצנרת הביוב. ישנם מקרים שבהם תתאפשר החזרה של צינור הביוב התקול למקומו וקיבוע מחודש שלו אך במקרים אחרים עשויה להידרש החלפה של קו הביוב.

בנוסף, אם האסלה שלכם נסתמת שוב ושוב והבעיה מתרחשת במקביל גם במקומות נוספים בבית, כמו במקלחת או בכיור, ישנה האפשרות שהבעיה נובעת מתקלה במערכת הביוב, שהטיפול בה מצריך שירותי ביובית. כך או כך, מומחה לאיתור נזילות ופתרונות אינסטלציה – הוא הכתובת שלכם.

 

כמה עולה פתיחת סתימות בשירותים?

פתיחת סתימת אסלה פשוטה עולה בין 220 ל- 480 ש"ח. במרבית המקרים עבור סתימות שניתן לפתוח אותן עם קפיץ ידני יגבה האינסטלטור עלות ביקור בלבד שנעה בין 220 ל- 300 ש"ח או טיפונת יותר.

אולם על תיקון סתימה מורכבת יותר באסלה, המחייבת שימוש בספירלה חשמלית, אתם עשויים לשלם גם עד 450 ש"ח, בהתאם למורכבות התקלה. ככל שקיימת סתימה במערכת הביוב שיש לשחרר גם אותה לעלות התיקון יתווספו כ-100 ש"ח נוספים בהינתן שלאינסטלטור יש אפשרות לעשות זאת ללא צורך בביובית.

 

לסיכום

סתימת שירותים מהווה מפגע חמור וטורדני שאסור להזניח אם רוצים להימנע מגרימת אי נוחות רבה ואף נזקים בריאותיים לבני הבית ומבקריו. אף שיש מי שמעדיפים לנסות להתמודד עם המצב לבדם, לא כדאי לגשת לנושא ללא סיוע מאינסטלטור מוסמך, משום שהמצב עלול להחמיר ולהסתבך שלא לצורך ללא ידע וכלים מקצועיים מתאימים.

זקוקים לשירותי פתיחת סתימות בשירותים או בביוב? זה הזמן ליצור קשר עם אושר לוי – מומחה לשירותי אינסטלציה ולבקש הצעת מחיר לפתיחת סתימה בשירותים. ליצירת קשר – לחצו כאן!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader