שיקום נזקי הצפה

אם נפגעתם בעקבות הצפה בביתכם או בבית העסק שלכם, הדבר הקריטי ביותר שתידרשו לבצע כעת הוא ליצור קשר עם מומחה לשיקום נזקי הצפה וטיפול במבנה וברכוש שניזוקו עקב המגע עם המים. במדריך שלפניכם יסביר אושר לוי – מומחה לאיתור ושיקום נזקי מים, כיצד הטיפול במבנה ובתכולה לאחר שטפונות והצפות מתבצע ומה צריך לעשות על מנת להשיב את המצב לקדמותו באופן היעיל והמהיר ביותר.

 

נזקי הצפה – קווים לדמותם

כאשר מי גשם או שטפונות חודרים לתוך הבית, הדירה, המשרד או בית העסק – או במקרה של היווצרות סדקים, שברים, פיצוצים או חסימות בתשתיות הביוב, הניקוז או המים, עלולות להיווצר הצפות בחלל המבנה, הפוגעות באופן חמור ביותר הן במבנה עצמו והן ברכוש שבתוכו. מדובר לעיתים על נזקים מרחיקי לכת בשווי כולל של מיליוני ש"ח, הנופלים כרעם ביום בהיר על משקי בית ובתי עסק רבים בארץ מדי שנה בשנה, ובפרט בעונה הגשומה.

מעבר לעלויות הגבוהות אשר כרוכות בשיקום נזקי הצפה, גם במישור הטכני, ההתמודדות עם הנושא, איננה פשוטה כלל ועיקר, אלא מחייבת ידע מקצועי רב, ניסיון מעשי, מיומנות וציוד ייעודי. למרבה המזל, השירות שמספק אושר לוי, כמומחה לאיתור נזקי מים ותיקונם באמצעות פתרונות אינסטלציה מתקדמים, יאפשר לכם לקבל מענה מלא, מקצועי ואיכותי גם במצב ביש שכזה.

 

המצבים שבהם נדרש סיוע מקצועי בשיקום נזקי הצפה סמויים

לעיתים נזקי מים אינם בהכרח נראים לעין, אלא מסתתרים מתחת לריצוף או מאחורי קירות המבנה. במידה ואתם מבחינים בכך שחשבונות המים שלכם בבית או בבית העסק, מנופחים לאחרונה בצורה חרגידה ומבלי שתהיה לכך סיבה ברורה, משמעו שאתם זקוקים לסיוע מקצועי ממאתר נזילות מוסמך, אשר יוכל גם לבצע בדיקה עם ציוד ייעודי  לאיתור דליפות בצנרת של המבנה, ובהמשך – גם לתקן אותם ולשקם את הנזקים שנוצרו בעקבותיהם.

לא מן הנמנע כי המקור לצריכת המים הגבוהה באופן חריג שלכם, הוא למעשה הצפת מים חמורה בקו הביוב או בתשתיות הניקוז של הבניין, אשר טרם נתגלתו.

למותר לציין כי גם במקרה שבו נתקלתם באי אלו סממנים חיצוניים חריגים ומחשידים, כגון כתמים של רטיבות על הקיר, טפטופים, קילופי צבע מהקירות, מרצפות או פאנלים מתנדנדים, שינויים בגוון של צבע הקיר או שינויי צבע באזור מסוים בתקרה, ירוקת, טחב או עובש נראים לעין או ריח טחוב, מעופש או ביובי בחלל הבית או העסק – ניתן בהחלט להניח כי יש אצלכם נזילה או הצפה סמויה שמחייבת טיפול מקצועי של מומחה לאיתור ושיקום נזקי הצפה, ללא דיחוי.

 

הסיבה שלא מומלץ לחכות עד שמזמינים מומחה לאיתור נזילות ותיקון נזקי מים

נזקי הצפה הם ממש לא עניין שמומלץ לדחות את הטיפול בו. הניסיון מלמד כי ככל שתמתינו זמן ממושך יותר לבדיקת הבעיה ולתיקונה, כך תגדל מורכבות הטיפול בה וגם העלות לשיקום הנזקים שנגרמו בעקבותיה, תגדל בהתאם. נזקי רטיבות בדירה או בעסק הם במהותם הנזקים שנוטים להחמיר ככל שהזמן עובר ובטווח הארוך, עלולים אף להביא למצב של ירידה בערך הנכס שלכם. לכל זאת, מתווספת גם פגיעה חמורה בשגרת החיים של דרי הבית או העובדים בעסק, בעקבות נזקי המים.

 

מה צריך לעשות על מנת להשיב את המצב לקדמותו באופן היעיל והמהיר ביותר?

מעבר לנזקים הישירים שהצפות מים או ביוב גורמות להם, לנזקי מים יש גם נטיה לתרום להיווצרותם של נזקים משניים למבנה ולתכולה כמו התנפחות של קירות, קורות וריצוף, קורוזיה, פטריות, עובש, ריחות לא נעימים, התרופפות בחיבורים וסכנה תברואתית לדיירים או לעובדים.

על מנת להשיב את המצב לקדמותו בצורה יעילה ומהירה, חשוב לפעול לבלימת ההתפשטות של המים לאזורים נוספים במבנה. את זה ניתן לעשות על ידי פנייה בשלב מוקדם ככל הניתן, לאיש מקצוע המתמחה באיתור נזקי מים, תיקון המקור להם ושיקום של נזקי ההצפה. זוהי בדרך היחידה לשפר את הסיכויים לתיקון מהיר, יעיל ואפקטיבי בטווח הארוך.

 

לפני שמתקנים – חשוב להבין בראש ובראשונה מהו המקור להצפה

הניסיון רב השנים של אושר לוי בתור מומחה לשיקום נזקי הצפות ורטיבות לסוגיהם, מלמד שקיימים כמה גורמים מרכזיים להיווצרות דליפות והצפות מים או ביוב במבני מגורים או במתחמי עסקים:

 

פגעי מזג האוויר

פגעי מזג אוויר הם מהגורמים היותר משמעותיים להיווצרותן של הצפות במבני מגורים ועסקים. מדי שנה אנו שומעים על גשמים עזים, סופות, ברד, שטפונות ואפילו סופות שלג אשר יוצאים מכלל שליטה בצורה שהופכת להצפה קשה בבתים פרטיים, בבניינים משותפים ובמתחמי עסקים בארץ.

 

תקלות במערכת הקירור או החימום

גם מערכות מיזוג מחייבות תחזוקה על בסיס קבוע, שבלעדיה הן עשויה להגרם הצפה בחלל המבנה.

 

סתימה של תשתיות ניקוז

הצטברות של לכלוך וחומרים שומניים, מובילה לא אחת לסתימת צינורות הניקוז של מי הדלוחין (המים האפורים) בבית, אשר יכולה לגרום בקלות להיווצרות של הצפות מי הדלוחין בנקודות שונות במבנה.

 

צינורות פגומים של מכשירים מבוססי מים

צינורות פגומים של מכשירים מבוססי מים מסוגים שונים, כדוגמת מקררים ישנים, מכונות כביסה לא תקינות, ברי מים תקולים, מדיחי כלים שניזוקו או כל ציוד חשמלי אחר אשר עובד על בסיס מים, יכולים ללא כל ספק, לגרום להופעת הצפות, נזילות וטפטופים, עד כדי מצב שבו נוצרות שלוליות של נוזל הפוגע בריצוף, ברהיטים ובאביזרים השונים בחלל העסק, המשרד, הדירה או הבית.

 

תקלות צנרת בקו הביוב

זוהי, בסבירות גבוהה, הסיבה הנפוצה ביותר להיווצרות הצפות ושאר נזקי מים במבנים. מטעמים תברואתיים, היא גם הסיבה החשובה ביותר לאיתור התקלה בשלביה המוקדמים. נזילה בצנרת ביוב יכולה להוביל להצטברות רטיבות ומי שופכין ברצפות, בקירות או בתקרה ומעבר לנזקים קוסמטיים למבנה שהם מאוד לא נעימים לעין – גם להזיק באופן חמור לבריאותם של האנשים שגרים או עובדים בו.

 

כיצד הטיפול במבנה ובתכולה לאחר שטפונות והצפות מתבצע?

חברת שיקום נזקי הצפה מטפלת באופן מקצועי ויעיל בתיקון נזקי מים, באמצעות ציוד ייעודי מתקדם ועל פי השלבים הבאים, שחלקם או כולם מיושמים על פי הצורך:

  1. שואבים את המים ומייבשים את הסביבה הרטובה – זהו השלב הראשוני וההכרחי לשיקום נזקי רטיבות בבית או בעסק. שאיבת המים נעשית בעזרת משאבת מים מיוחדת ולאחר מכן המבנה עובר ייבוש יסודי באמצעות מכשיר שנקרא "יבשן". במקרים רבים נדרש גם טיפול שנקרא "ייבוש תת-רצפתי" כדי למנוע מנזקי הרטיבות הסמויים להחמיר בהמשך.
  2. מטפלים במיכשור החשמלי והציוד האלקטרוני שנפגעו – ציוד חשמלי ואלקטרוני שבא במגע עם נוזלים נוטה לעבור קורוזיה מואצת ולהפוך בלתי שמישים ואף מסוכנים לשימוש במקרים מסוימים. מסיבות אלו, חשוב במיוחד לדאוג גם לייבוש יסודי של כל מכשירי החשמל והציוד האלקטרוני לאחר שניזוקו מרטיבות. ישנן חברות לשיקום נזקי הצפה שמספקות גם את השירותים הללו ללקוחותיהן.
  3. מתקנים או מחליפים  את הציוד המכני – שיקום מקצועי של נזקי מים נחוץ ביותר בסביבות עבודה מפעליות ויצרניות, שניזוקו בעקבות שטפונות והצפות. במקומות מסוג זה, מוחזק בדרך כלל ציוד מכני או רובוטי שהוא יקר ומורכב מאוד, שלא פשוט לתקן, להזיז ולהחליף אותו. לכן במקרה בו מכונות שונות נרטבות, יש צורך אקוטי בביצוע בדיקות למצב הציוד והתאמת פתרונות רלוונטיים לשיקום נזקי המים באופן שיבלום את התפשטות הנזקים ויציאת המכשור המדובר משירות.

 

לסיכום: כל הפתרונות לשיקום נזקי הצפה אצל בעל מקצוע אחד

אושר לוי – מומחה אינסטלציה מוביל בתחומו, מתמחה באיתור דליפות ותיקון תקלות צנרת הגורמות להצפות, תוך טיפול בשיקום נזקי ההצפה בעזרת כלים מתקדמים. אושר לוי מגיע עם ציוד אינסטלציה מתקדם המאפשר לו לזהות את המקור לבעיית הצנרת, מיקום המפגע וחומרתו ביעילות מקסימלית, ולהתאים עבור כל לקוח ולקוחה את הפתרונות הכי מדויקים, עמידים ומשתלמים שקיימים בנמצא, גם בחשיבה קדימה.

לקבלת ייעוץ בחינם והצעת מחיר אטרקטיבית ללא התחייבות – זה הזמן למלא את פרטיכם כאן.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

Picture of אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader