איתור ותיקון נזילות בקו ביוב

קו ביוב הוא שם נוסף למערכת הדלוחין. זוהי הצנרת שאליה מתנקזים מי השפכים והמים האפורים, שהם מי הקולחין והמים הזורמים ממכונות הכביסה, מדיחי הכלים, הכיורים והמיזוג בבית. תשתית זו נפרדת מצנרת המים של המבנה, והיא כוללת את צנרת הביוב של הדירה שמתחברת למערכת הביוב בבניין, וממנה מוזרמים מי הדלוחין אל מערכת הביוב העירונית שברחוב ומשם – עד הביוב הארצי.

כאשר באחד מצינורות הביוב הללו נוצרת דליפה, חשוב ביותר לגלות את מיקומה בהקדם האפשרי ולתקן אותה ללא דיחוי כדי למזער נזקים. אולם לעיתים קשה לאתר את המקור לנזילה ויש צורך להסתייע במומחה אינסטלציה ואיתור נזילות, כמו אושר לוי, שמגיע עם כלי עבודה ייעודיים וניסיון מעשי רב בגילוי המקור לתקלות צנרת ותיקונן.

 

מתי כדאי להזמין מומחה לאיתור ותיקון נזילות בקו ביוב?

איתור ותיקון נזילות בקו ביוב נדרש כאשר נתקלים בדליפת מים מצינורות הביוב בבית או בבניין. למרבה המזל, כיום קיים ציוד מתקדם המשמש לאיתור ותיקון נזילות בצינורות ביוב אשר מייתר את הצורך בביצוע חפירות ובהרס של ריצוף, קירות או חצרות. יחד עם זאת, הרבה תלוי בניסיון המקצועי והמיומנות שבעל המקצוע שלכם ניגש עימם לביצוע המלאכה.

 

מה יכול לגרום לנזילה בקו ביוב?

לנזילות בצנרת הביוב בבית או בדירה יכולים להיות כמה גורמים. אולם הגורם השכיח ביותר לדליפה מצינורות הביוב הם בעיות באיטום של הצנרת. זוהי במקרים רבים, בעיה סמויה מן העין, היות וצנרת הביוב מוסתרת מאחורי קירות הבית או ממוקמת מתחת לריצוף. לא אחת, צינורות אלו מעלים חלודה או קורוזיה, מתבלים, נסדקים או מתפוצצים בנקודות מסוימות. צינור ביוב עלול גם להינזק בעקבות עבודות ריצוף שבוצעו בצורה חובבנית.

 

סממנים אופייניים לנזילות שכדאי לדעת לזהות

לעיתים קרובות אנשים שמבחינים בעדות לטפטופים או דליפת מים בבית, מניחים שמקורה הוא בנזילה בצינורות המים. אולם ייתכן כי התקלה ממוקמת דווקא בקו הביוב של הבית, הדירה או הבניין. אז כיצד ניתן לדעת האם מדובר על תקלת צנרת ביוב או תקלת צנרת מים?

ככלל, לשם איתור ותיקון נזילה בקו ביוב יש צורך במכשור מקצועי מתקדם שנועד למטרה זו. כלים כאלו מצויים באמתחתם של אינסטלטורים מקצועיים שהוסכמו בשימוש בהם. אולם בכל זאת קיימים כמה סממנים אופייניים שבאמצעותם תוכלו להבחין בעצמכם בין נזק לצינורות ניקוז לבין צינור מים כך שתוכלו למקד את הגורם לבעיה ולמנוע נזקים כבדים לרכוש:

  • רטיבות / עובש על התקרה, הקירות או הרצפות – סממן זה של רטיבות בדירה עשוי להעיד על קיומה של נזילה בקו הביוב.
  • טפטוף בלתי רציף – טפטוף מהתקרה שמופיע ונעלם לסירוגין עשוי להעיד על קיומה של דליפה מצנרת הביוב בדירה או בבית.
  • ריח של ביוב או עובש – ריחות עבשים או חריפים של מי ביוב עלולים להעיד על כך שצנרת הביוב בביתכם דולפת.
  • הצפות
  • התנפחות או התקלפות של קירות
  • שינויים בגוון הקירות, הרובה או הפנלים

 

במידה והבחנתם באחד או יותר מהסממנים הללו לתקלת צנרת ביוב בביתכם, זה הזמן להרים טלפון למומחה לתיקון תקלות בקו ביוב, כדי לפתור את הבעיה בהקדם – לפני שתהפוך למפגע תברואתי של ממש.

 

כיצד איתור ותיקון נזילות בקו ביוב מתבצע בפועל?

איתור נזילה בקו ביוב יכול להתבצע במגוון אופנים כאשר כיום הסטנדרט הוא שימוש בציוד ייעודי לגילוי נזילות בצנרת ביוב ללא הרס. פירוש הדבר הוא שקיים מכשור מתקדם המופעל בידי מומחים לאיתור ותיקון נזילות בצינורות ביוב, המאפשר לבדוק את צינורות הביוב מבפנים ללא צורך בביצוע חפירות בריצוף או בשבירת קירות.

הדרך המקובלת הראשונה לאיתור נזילות בקו ביוב הינה שימוש במצלמת ביוב זעירה ומתכווננת בעלת סיב אופטי, אשר מוחדרת לקו הביוב ומשדרת החוצה צילום משטחו הפנימי, בזמן אמת. באמצעות מצלמה מסוג זה ניתן לזהות מפגעים בצנרת הביוב החוסמים אותה או פוגעים בדפנותיה, ולזהות חיבורים בלתי תקינים שמהם המים דולפים החוצה.

דרך נוספת לגילוי נזילה בקו ביוב הוא שימוש בחיישן גז. שיטה זו מיושמת על ידי פיזור של גז ידידותי לסביבה בתוך הצינור ובדיקה האם הוא דולף דרך נקודות מסוימות בצנרת. יתרונה של שיטה זו טמון ביכולת לבצע אותה גם בצינורות ביוב המגיעים עד עומק של 12 מטרים, ובתרומתה לאיתור יעיל וממוקד במיוחד של מפגעים בצנרת גם כשהצינורות ממוקמים מתחת למשטח בטון.

אמצעי שלישי ופשוט יותר, שנמצא בשימוש תדיר לטובת איתור נזילות קו ביוב, הוא בלון לחץ או בשמותיו הנוספים: פאקר או פקק ביוב. זהו מכשיר שבאמצעותו ניתן לבצע בדיקה שנקרא מבחן הצפה לצנרת. מבדק זה מבוצע על ידי סתימה של אחד מפתחי הכניסה לצינור באמצעות הבלון והזרמת מים מצידו השני. במידה ובמסגרת מבדק זה מפלס המים יורד הדבר מאשש את קיומה של דליפה מהצנרת.

בלון הלחץ הוא אמצעי המסייע גם לתיקון הנזילה, בכך שהוא מונע מעבר של נוזלים דרך הצנרת בזמן הטיפול בדליפה, שעשוי להתבצע על ידי הטלאה של האזור הפגום בצינור שהיא טכניקה לתיקון נזילות בקו ביוב ללא הרס. ישנם סוגים מיוחדים של בלון לחץ המסייעים בקיבוע הטלאי לדופן של צינור הביוב, בדיוק באזור הפגום בו.

בעל מקצוע מנוסה ואמין מתחום האינסטלציה, עשוי להשתמש בשילוב של שיטות שונות על מנת לספק ללקוחותיו את המענה המהיר, היעיל והמקצועי ביותר.


אילו סוגי תקלות עשויות להתגלות בקו הביוב?

נזילה בקו ביוב יכולה להיות תוצר של מגוון בעיות ובהן:

  • חסימת צינורות על ידי גופים זרים – כמו חומרים בלתי מתכלים במוצרי טואלטיקה והיגיינה אישית המושלכים לא אחת לאסלה. למשל, מגבונים לחים, חוט דנטלי, תחבושות היגייניות, טמפונים ודומיהם.
  • התיישנות של הצנרת – צינור ישן עלול לפתח בלאי או שחיקה שיובילו להתפוררותו, היווצרות סדקים או חורים בו ומגוון פגמים אחרים.
  • התעוותות הצנרת – צינורות הביוב עלולים להתעקם בעקבות שיפוצים במבנה, התקנה חובבנית או מפגעים סביבתיים אחרים.
  • חדירת שורשי עצים לצינורות – זוהי בעיה שעלולה להוביל לחסימה מוחלטת של קו הביוב, לפיצוצים, סדקים ואף שבירה מוחלטת של הצנרת.
  • בעיות בחיבורי הצינורות – עלולים להתגלות מקטעים בצנרת שהתנתקו זה מזה או שקיימים התרופפות או פגם במחברים שלהם.
  • סתימה במרזבסתימת מרזב עלולה להוביל גם היא לבעיית ניקוז אל תשתית הביוב האזורית.

 

מה המחיר לגילוי ותיקון נזילה בקו ביוב?

המחיר לגילוי נזילות בקווי ביוב בבתים פרטיים בארץ הוא בטווח הנע בממוצע בין 1,250 ועד 2000 ש"ח, לפני מע"מ. במקרים בהם מדובר על תקלות ניקוז של ביוב בצנרת באורך העולה על 10 מטרים, או בתשתית שמורכב במיוחד לגשת אליהן, עשויה העלות להיות גם גבוהה יותר. למשל, גילוי נזילת ביוב בחצר של בית צמוד קרקע או בניין משותף, יכול להגיע לעלות גבוהה במיוחד של 2,500 ש"ח ומעלה, כתלות באורכה של הצנרת.

יש לציין כי מחיר זה מתייחס לאיתור נזילה בקו ביוב באמצעות מצלמות ביוב או מכשור מתקדם אחר, אך לא לביצוע התיקון עצמו, שמתומחר בהתאם לאופי התקלה שאותה, היקפה ומורכבות הטיפול בה. מחיר זה אינו מתייחס גם לעבודות ההכנה העשויות להידרש כחלק מתהליך התיקון וביניהן פתיחה של סתימת ביוב או שאיבת ביוב.

לסיכום

אם אתם סובלים מנזילה בביתכם ואינכם בטוחים מה מקורה או כיצד ניתן לטפל בה ביעילות, זה הזמן ליצור קשר עם אושר לוי – מומחה לאיתור ותיקון נזילות, שיספק לכם הכוונה ראשונית ללא התחייבות, הסבר מקיף על האפשרויות העומדות לרשותם לאבחון הבעיה ותיקונה והצעת מחיר הוגנת וכדאית.

זקוקים לעזרה באיתור ותיקון נזילה בקו ביוב? אושר לוי – מומחה לנזילות ותיקוני אינסטלציה כאן לשירותכם. לקבלת הצעת מחיר – צרו קשר טלפונית או השאירו בטופס הבא את פרטיכם. ליצירת קשר – לחצו כאן!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader