שרברב פרטי של חברת ביטוח

אם בעבר כשהיה פיצוץ בצנרת או או חשש לקיומם של נזקי מים בבית או בדירה, האפשרות היחידה היתה ליצור קשר עם חברת הביטוח על מנת שתשלח בעל מקצוע מתחום האינסטלציה שעובד עמה בהסדר, הרי שכיום כבר לא חייבים להתפשר! ניתן להזמין גם שרברב פרטי איכותי, ולקבל מחברת הביטוח החזר כספי בתוך פרק זמן של עד חודשיים.

במדריך זה, אושר לוי – מומחה לאיתור נזילות ופתרונות אינסטלציה מתקדמים, יסביר אודות האפשרות להזמנת שירותי שרברב פרטי של חברת ביטוח והאופן לקבלת החזר מחברת הביטוח לאחר מכן. לגזור ולשמור.

 

האם יש לכם כיסוי לשרברב פרטי של חברת ביטוח?

אם אתם מבחינים בסממנים המעידים על כך שיש לכם בעיית צנרת או נזקי מים בדירה, הדבר הראשון שעליכם לברר הוא איזה סוג של כיסוי ביטוחי יש לכם למצבים כאלו. לא מעט בעלי בתים ודירות בישראל, מחזיקים בביטוח דירה פרטי או בביטוח מבנה שנרכש כחלק מביטוח המשכנתא שלהם.

אולם לא בכל פוליסה קיים בהכרח כיסוי לנזקי מים, נזקי רטיבות ותקלות צנרת. יתרה מכך – גם כאשר קיים בפוליסה כיסוי מסוג זה, לא בכל המקרים הפוליסה מאפשרת לבחור באופן עצמאי את איש המקצוע שיגיע לאתר את הנזילה ולטפל בה. לשם כך נדרש כיסוי ביטוחי ייעודי שמאפשר הזמנת שרברב פרטי של חברת ביטוח.

 

מה חשוב לבדוק לפני שמזמינים מאתר נזילות פרטי?

לכן אם ברצונכם לפתור את בעיית הרטיבות, הצעד הראשון הוא לבדוק מהו מסלול הביטוח שאתם נמצאים בו. היינו, האם עליכם להודיע לחברת הביטוח שלכם על התקלה ולהמתין שתשלח שרברב בהסדר לבדוק אותה ולטפל בה, או שהכיסוי הביטוחי שלכם מאפשר לכם להזמין מאתר נזילות מוסמך לבחירתכם ולקבל תמורת השירות מהאינסטלטור הפרטי החזר מהמבטחת.

בהקשר זה, חשוב לדעת שחוק השרברבים שנכנס לתוקף בשנת 2017, מאפשר למבוטחים בביטוחי דירה או מבנה עם כיסוי לנזקי מים, לבחור בכל אינסטלטור שהם מעוניינים בשירותיו, בהינתן שלא חתמו על מסמך המחייב אותם לעבוד אך ורק עם שרברבים או מאתרי נזילות העובדים בהסדר מול חברת הביטוח שלהם.

 

הבעייתיות בעבודה עם שרברב בהסדר של חברת הביטוח

האינטרס שלכם כמבוטחים וכבעלי נכס נדל"ני, הוא מטבע הדברים, לקבל מענה מקצועי עד כמה שניתן, לכל בעיית רטיבות או צנרת במבנה שבבעלותכם. אינטרס זה נוטה להתנגש עם האינטרס של חברות הביטוח, שהוא להרוויח כמה שיותר.

חברת הביטוח מעדיפה לצמצם את ההוצאות שלה למינימום הנדרש על מנת להגדיל את שורת הרווח שלה, ולכן היא לא בהכרח עובדת בהסדר עם האינסטלטורים הטובים והמקצועיים ביותר, אלא בוחרת בשרברבים שמציעים את שירותיהם במחיר נמוך ואת לקוחותיהם – עם תמורה ברמה נמוכה גם כן, בחלק ניכר מן המקרים.

בעקבות זאת, מבוטחים רבים מוצאים את עצמם מטופלים בידי בעלי מקצוע חסרי ניסיון ומיומנות, מה שמוביל במקרים רבים להחמרת בעיית הרטיבות והצנרת שלא לצורך, במקום לתיקונה.

 

חשיבות חופש הבחירה בשרברב פרטי על פי העדפתכם

כדי לוודא שתקבלו את השירות המקצועי והטוב ביותר לנזקי המים בביתכם, עליכם לדרוש כבר במועד רכישת פוליסת ביטוח הדירה או המבנה, שחברת הביטוח שלכם שתאפשר לכם לבחור בשרברב פרטי בכוחות עצמכם. גם אם כבר רכשתם ביטוח שמאפשר רק שירות משרברב בהסדר, עדיין תוכלו ליצור קשר עם המבטחת ולדרוש שתשנה את הסעיף לשרברב פרטי לבחירתכם.

כפי שהזכרנו קודם, מאז 2017 החוק בישראל קובע כי מבוטחים רשאים לבחור בכל אינסטלטור שעמו ירצו לעבוד – כל עוד הם לא חתמו מול המבטחת על טופס שמחייב אותם לעבוד בהכרח עם שרברב מתוך רשימת השרברבים בהסדר של חברת הביטוח. לכן אל תהססו לעמוד על זכותכם לקבל את השירות והטיפול הטוב ביותר.

 

מה עלול לקרות אם תסתפקו בשרברב בהסדר שחברת הביטוח שולחת?

הניסיון מלמד שהעברת האחריות לבחירתם של בעלי מקצוע לידיהן של חברות הביטוח, מותירה מבוטחים רבים מול בעלי מקצוע לא מקצועיים בעליל שגורמים לא אחת לנזקים קשים לתשתיות בבית או בדירה שבהם הם מטפלים. העובדה שמבחינת חברת הביטוח אינסטלטורים אלו הם אטרקטיביים, קשורה לרוב אך ורק לרמת התשלום הנמוכה שהם גובים ממנה תמורת שירותיהם ולא לרמת השירות שהם מספקים או לרמתם המקצועית.

 

היתרון בבחירה במומחה לאיתור נזילות ותיקוני צנרת בעל הסמכה כבוחן נזקי מים ממכון התקנים

אם בחרתם להזמין שרברב פרטי לטיפול בנזילה או תקלת הצנרת בביתכם, מומלץ לבחור במומחה לאיתור נזילות ותיקוני צנרת בכלים מתקדמים, שגם יש לו הסמכה של מכון התקנים בתור בוחן נזקי מים. הסיבה לכך היא שחברת הביטוח מתנה את קבלת ההחזר על שירות האינסטלציה הפרטי, בבדיקת שמאי. כך בהזמנת שרברב פרטי המוסמך כבוחן נזקי מים, תוכלו לסגור גם את הפינה הזו וליהנות משירות אמין וברמה המקצועית הגבוהה ביותר, ללא תלות בחברת הביטוח.

אושר לוי – מומחה לאיתור נזילות ותיקון בעיות צנרת בכלים טכנולוגיים מתקדמים, מוסמך גם כבודק נזקי מים מטעם מכון התקנים, ויוכל לספק לכם פתרונות יעילים לתיקון התקלה ושיקום נזקי המים, לצד דוח ליקויים מסודר והערכת בוחן מוסמך שתסייע לקבלת ההחזר הכספי מחברת הביטוח.

 

לסיכום

מתמודדים עם נזקי מים או תקלת צנרת בבית או בבית העסק? עוד לפני הפנייה אל חברת הביטוח שממנה רכשתם את ביטוח הדירה או המבנה, כדאי לוודא אם אתם זכאים להזמנת שרברב פרטי עם החזר מחברת הביטוח. אם יש לכם כיסוי מתאים, זה הזמן לצלצל לאושר לוי ולהבטיח שהבעיה תיבדק ותטופל באופן היסודי והמקצועי ביותר, ומבלי להשאיר קצוות פתוחים.

אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר – פנו עוד היום להתייעצות בחינם ובלי התחייבות!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader