איתור נזילה בעזרת גז

איתור נזילה בעזרת גז זו השיטה האמינה ביותר כיום לזיהוי נזילות בדירות ובתים, ובמיוחד באזורים החיצוניים למבנה כגון חצרות או גינות. עם זאת, חשוב לציין ששיטות אחרות לאיתור נזילות, כמו שימוש במצלמה תרמית, עשויות להיות נחוצות לאיתור נזילות בתוך הבית. במאמר זה אושר לוי – מומחה לאיתור נזילות, יסביר את ההבדל בין איתור נזילה בעזרת חיישן גז לאיתור נזילות בכלים אחרים, המצבים שבהם כדאי להשתמש באיתור נזילות בגז והעלויות.

 

ההבדל בין איתור נזילה בעזרת גז לאיתור נזילות בכלים אחרים

איתור נזילה בעזרת גז משמש לעתים קרובות כאשר לא ניתן להשתמש במצלמה תרמית לטובת איתור נזילה, כפי שקורה לעיתים מזומנות באזורים חיצוניים למשל איתור נזילה בחצרות וגינות. הסיבה לכך היא שחיישן גז מדויק יותר ויכול להגיע עמוק יותר לתוך הצנרת, עד 12 מטרים מתחת לפני הקרקע, בעוד שמצלמה תרמית או מכשיר אקוסטי לאיתור נזילות, יכולים להגיע רק עד עומק של כמה מטרים.

 

איך ציוד לאיתור נזילה בעזרת גז עובד?

איתור נזילה בעזרת גז, הוא תהליך הכולל שימוש במכשיר מיוחד המצויד בחיישן גז כדי לאתר במדויק דליפות בתוך מערכת הצינורות של המבנה. התהליך מתחיל בזיהוי תוואי הצנרת בבית או בבניין באמצעות מכשיר.

לאחר מכן המערכת מרוקנת ממים וממלאת אותה תערובת גזים המכילה 95% חנקן ו-5% מימן, שהם גזים בטוחים ולא רעילים. לאחר מכן גלאי הנזילה עוקב אחר הצינור עם מכשיר המכיל חיישן זיהוי גז, שיכול לזהות דליפת גז בנקודה שבה צינור פגום או נסדק. זה מאפשר לזהות את הבעיה ולתקן אותה במקום.

איך ציוד לאיתור נזילה בעזרת גז עובד?

 

המצבים שבהם כדאי להשתמש באיתור נזילות בגז

ישנם מצבים בהם השימוש במצלמה התרמית לזיהוי נזילות עשוי שלא להיות יעיל. לדוגמה, אם ישנן מספר שכבות של ריצוף או בידוד שעלולות להשפיע על הטמפרטורה, או אם הצנרת עמוקה ומבודדת היטב, ייתכן שיהיה קשה להשתמש בתכונות התרמיות כדי לאתר את הנזילה. במקרים כאלה, איתור דליפת גז עשוי להיות שיטה מדויקת ואמינה יותר.

איתור דליפות באמצעות גז מתבצע על ידי הזרקת תערובת גז לצנרת. זוהי תערובת גז ידידותית לסביבה שאיננה רעילה  (המורכבת מ- 95 אחוזי חנקן ו- 5 אחוזי מימן) לתוך הצנרת ושימוש בחיישן מחשב לאיתור הנזילה. הגז מיוחד מכיוון שהוא מתאים לשימוש עם החיישן ואינו נפיץ או רעיל. במהלך תהליך האיתור, קצב החדרת הגז נשלט בקפידה, וגלאי הנזילה ישתמש בהכשרה, בידע ובניסיון שלו כדי לאתר את מקור הנזילה ולתקן אותה.

 

מה מומלץ לעשות לפני שמבצעים בדיקה לאיתור נזילה בעזרת חיישן גז?

לפני שמנסים לאתר דליפת מים או ביוב בעזרת גז, חשוב לוודא שאכן קיימת נזילה בביתכם. אחת הדרכים לבדוק זאת, היא לסגור את כל הברזים בבית ולהמתין כ- 15 דקות, ואז להתבונן במד המים כדי לראות אם הוא זז. אם התשובה היא כן, פירושו כי אתם אכן מתמודדים עם דליפה. בנוסף לכך, בעת שימוש בחיישן גז לגילוי נזילה, חשוב מאוד שתקפידו לסגור את השסתום של הדוד על מנת למנוע כניסת גז.

יש לזכור כי לא תמיד ניתן לאתר נזילה בניסיון הראשון, ובמקרים מסוימים ייתכן שלא תידרשו לשלם את מלוא המחיר עבור השירות במידה ובעל המקצוע לא יצליח לאתר את הנזילה באמצעות חיישן הגז או שיטות איתור אחרות כגון מצלמה תרמית.

כדי למנוע הפתעות, חשוב לדון על כך עם איש המקצוע לפני כן. כמו כן, רצוי לבחור בחברת איתור נזילות שלרשותה עומדים מכשירי איתור דליפות מרובים, כך שאם איתור הנזילה בגז לא יצליח, תהיה אפשרות לנסות ולהשתמש במצלמה תרמית או בשיטות אחרות לגילוי נזילות.

כמו כן, מומלץ לבקש דיווח מאיש המקצוע המומחה לאיתור נזילות, אשר יוכל לשמש לצורכי ביטוח או אם אתם מתכננים למכור את הבית בעתיד. אם אתם זקוקים לדוח שניתן להשתמש בו בבית המשפט, ודאו מבעוד מועד כי חברת איתור הנזילות שלכם, יכולה לספק עבורכם חוות דעת קבילה לצרכים משפטיים או צרכי ביטוח.

 

איך מתבצעת ההכנה לבדיקה לאיתור נזילות באמצעות חיישן גז?

לקראת הבדיקה לאיתור הנזילה באמצעות חיישן הגז, המומחה לאיתור נזילות ינקז תחילה את המים מהצינורות כך שניתן יהיה להציף את הצנרת בגז לטובת איתור סדקים או פיצוצים בצנרת. לאחר מכן המומחה לאיתור נזילות ישתמש במכשיר המצויד בחיישן ייעודי כדי לעקוב אחר תוואי הצינור. אם החיישן יזהה דליפת גז מהצנרת, הוא יתריע על כך לאיש המקצוע שמפעיל אותו, ויאפשר לו לאתר במדויק את מקור הדליפה ומיקומה הספציפי.


כמה זמן איתור נזילה בעזרת גז לוקח?

הזמן שנדרש לאיתור דליפה בחיישן גז יכול להשתנות, ולנוע בטווח שבין חצי שעה ועד כ- 5 שעות. הדבר יכול להיות תלוי בגורמים רבים, ובהם אורך הצנרת, תנאי השטח ומורכבות הגישה לצנרת בבית או בבניין. אם אינכם בטוחים לגבי משך הזמן שעלול לקחת התהליך לאיתור נזילה בגז, עדיף להתייעץ מראש עם איש מקצוע שיוכל לספק לכם הערכה ספציפית.

 

המורכבות הכרוכה באיתור נזילה בעזרת חיישן גז

איתור נזילה באמצעות חיישן גז יכול להיות מורכב יחסית ולא תמיד יהיה יעיל בכל תרחיש. לדוגמה, אם הצנרת החיצונית בחצר שלכם מכוסה בריצוף או בטון, זה עלול להיות מורכב לאתר את דליפת הגז במדויק שכן הבטון עלול לחסום את הגז. במקרים אלו, ייתכן שיהיה צורך לקדוח חורים קטנים או להשתמש בפתרונות יצירתיים אחרים לאיתור הנזילה.

למשל, מצלמה תרמית היא ציוד מתאים יותר לאיתור נזילות בצנרת מים חמים בתוך הבית, שכן היא משתמשת בקרני אינפרא אדום כדי לזהות הבדלי טמפרטורה בצנרת. לעומת זאת, יכול להיות שזהו לא הפתרון היעיל ביותר לאיתור נזילות בצנרת מים קרים או בצנרת חיצונית הרגישה יותר לתנאי מזג האוויר.

 

כמה עולה איתור נזילה בעזרת גז?

מחיר איתור נזילות בחיישן גז נעה בדרך כלל בין 1,500 ל- 2,000 שקלים. יחד עם זאת, במצבים מסוימים כמו מקרה שמחייב איתור נזילה בשטח גדול כדוגמת נזילה בחווה חקלאית או בתנאי שטח מורכבים, המחיר עשוי לעלות גם עד 3,000 ואף להגיע ל- 4,000 שקלים.

חשוב לציין כי מחירים אלו מכסים רק את עלות הבדיקה לאיתור מקור הנזילה, אך אינם כוללים שירות תיקונים לתקלה עצמה. חברות מסוימות לאיתור נזילות עשויות להציע גם שירותי תיקונים תמורת תשלום נוסף, בעוד שאחרות עשויות לספק רק שירות לאיתור נזילות ולדרוש מכם למצוא איש מקצוע נפרד לצורך התיקונים.

כמה עולה איתור נזילה בעזרת גז?

 

איתור נזילה בעזרת גז – סיכום

מחפשים אינסטלטור מומחה לטובת איתור נזילה בעזרת גז? אתם במקום הנכון! אושר לוי הוא מומחה לאיתור נזילות ותיקון תקלות צנרת במכשור טכנולוגי מתקדם. באמצעות שימוש בציוד בדיקה מתקדם כמו חיישן גז מקצועי, אושר לוי מוסמך לספק לכם פתרונות אינסטלציה אמינים ועמידים למרבית סוגי תקלות הצנרת, לא הרס, במינימום זמן ומקסימום אפקטיביות.

הסמכתו של אושר לוי כבודק נזקי מים עם אישור ממכון התקנים הישראלי, מאפשרת לו לספק לכל לקוחותיו דוח בדיקה וממצאים מפורט ומלא, התקף משפטית וקביל לצורך קבלת החזר כספי מחברת הביטוח במקרים של תקלות צנרת או נזקי מים.

עדיין מחפשים מומחה לאיתור נזילות בעזרת גז? אתם יכולים להפסיק לחפש! אושר לוי כאן לרשותכם עם שירות איכותי, מקצועי ואמין במחירים נוחים לכל כיס. צרו קשר בהקדם לקבלת פרטים נוספים, בטלפון: 077-804-4839

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader