איתור נזילות בחצר הבית

נזילה בחצר הבית יכולה להיות הסיוט הגדול ביותר של כל בעל דירת גן. הנזק עשוי להיות גדול, גם מבחינת הגינה עצמה וגם מבחינה כלכלית עבורכם. לכן ישנה חשיבות גדול המאוד לאיתור נזילות בחצר הבית וביצוע התהליך במהירות וביסודיות הרבה ביותר שניתן. אושר לוי, מעניק שירות איכותי, מהיר ומקצועי באיתור נזילות בחצר הבית.

 

ההבדל שבין נזילה בבית לנזילה בחצר

אחת הצרות הגדולות ביותר עבור כל בעל דירה הינה נזילה בבית, בדרך כלל הדבר יכלול פגיעה בריהוט, בקירות או ריצוף. במקרה של נזילה בגינה הדבר הינו שונה רבות. הפגיעה הכלכלית יכולה להיות גדולה וכן הפגיעה באסתטיקה של הגינה עשויה להיות משמעותית.

ההבדל העיקרי בין שני סוגי הנזילות הינו ביכולת שלנו לאתר אותה בהקדם. במקרה של נזילה בבית יופיעו סימנים כמו עובש, קילוף של הקירות, ירידה בלחץ המים. בגינה הדבר שונה לחלוטין ולכן אתם עשויים לפספס את קיומה של הנזילה.

 

מהם הסימנים המקדימים לנזילות בחצר הבית?

חשוב מאוד להכיר את הסימנים שעשויים להתקיים במקרה של נזילה בחצר הבית ובכל חשש לפנות לאנשי מקצוע לצורך איתור הנזילה במהירות. הסימן שחוזר על עצמו כמעט תמיד ועשוי להיות המפתח שלכם לגילוי הנזילה הינה עלייה בחשבון המים.

אומנם בעלי חצרות נדרשים בתשלום של חשבון מים גדול יותר וזאת בשל ההשקיה של הצמחייה, אך עלייה לא מוסברת בחשבון המים עשויה להעיד על נזילה בגינה והצורך שלכם להזמין איתור נזילות בחצר הבית.

סימנים נוספים שלא תמיד יופיעו אך חשוב להכיר הינם הופעתן של שלוליות מים לא מוסברות, מוות מסיבי של צמחים ועיוותים בפרגולת העץ (אם קיימת). חשוב לדעת כי תופעות אלו יקרו בעיקר כשאר מדובר על נזילה חמורה יחסית או אם הנזילה תהיה בנקודה בה הפרגולה/ הצמחים נמצאים.

 

מהם הסיכונים בנזילה בחצר הבית?

נזילה של מים עשויה לגרום לפגיעה משמעותית באסתטיקה של הגינה שלכם וכן בתשתיות. ראשית הנזילה יכולה לגרום למוות של צמחים או דשא ולעיוות של רהיטי עץ או פרגולה. נוסף לאלו נזילה צפויה לעלות לכם כסף רב כתוצאה מחשבון המים הגבוה שתדרשו לשלם.

 

אילו סיבות עשויות לגרום לנזילה בחצר הבית?

ישנן סיבות רבות ומגוונות אשר עשויות להוביל לנזילה בחצר הבית ולצערנו עם רובן אין לנו כלל מה לעשות בטרם התרחשו.

בעיות תשתית

הסיבה הראשונה הינה בעיות בתשתית, בצינורות המים או הביוב. מקרים אלו יכולים להתרחש בשל בלאי טבעי של הצינורות לאחר שנים של הימצאות בקרקע או בשל בעיה תשתיתית שנגרמה מהנחת תשתיות לא טובה או חיבור צינורות לקוי.

חדירת שורשים

סיבה נפוצה מאוד לנזילות בצינורות בחצר הבית הינה חדירה של שורשים אל צינורות המים. בדרך כלל ניתן להשתמש בהדברה ביולוגית למניעת התופעה, אך היא עשויה לחזור על עצמה לאחר מספר שנים.

פגיעה מכנית עם כלי גינון

עבודה לא נכונה עם כלי גינון יכולה לגרום לפגיעה מכנית באחת הצינורות. דבר זה עשוי להוביל לנזילה מהצינור.

תזוזה טבעית באדמה

תזוזה טבעית של הצינורות בתוך האדמה מתרחשת במהלך השנים (מדובר בתופעה דומה אשר גורמת לסדקים בקירות הבית). תזוזות מהסוג עשויות להוביל לסדקים ופגיעה בצינורות המים.

 

שיטות לאיתור נזילות בחצר

צינורות המים והביוב נמצאים בחצר בעומק האדמה ואינם גלויים, לכן נדרש להשתמש בשיטות המאפשרות גילוי נזילות באמצעים טכנולוגיים וללא הרמה של האדמה בחצר. במקרים בהם לא ניתן לאתר את הנזילה באמצעים הטכנולוגיים יהיה צורך להרים אזורים בחצר לצורך בחינת הצינורות באופן ידני ואיתור התקלה.

 

שימוש במצלמה טרמית

השיטה הראשונה שמשתמשים בה הרבה בעיקר בנזילות בתוך הבית הינה שימוש במצלמה טרמית. המצלמה הטרמית עובדת בשיטה של אור אינפרא אדום אשר אינו נגלה לעין האנושית אך הינו רגיש מאוד לשינויי טמפרטורות. בשיטה זו נדרש לחמם את המים במערכת (דבר שעשוי להיות בעייתי בחצר הבית) ולאחר מכן השטח מצולם על ידי המצלמה.

כאשר ישנה נזילה המים יוצאים מתוך הצינור והמצלמה יכולה לאתר אותם. חיסרון נוסף לשיטה זו הינה העומק המירבי שאליו ניתן להגיע. לכן, אם הצינורות שלכם נמצאים בעומק גדול, המצלמה לא תוכל לאתר את הנזילה בצורה טובה.

 

שימוש בסיב אופטי

בשיטה זו מעבירים דרך פתחי ניקוז מצלמה אופטית אשר מצלמת את הצינור מבפנים ומאתרת את הנזילה.

 

חיישן גז

בשיטה של איתור נזילות בגז, מרוקנים לחלוטין את הצינורות ממים ומזרימים במקומם גז חנקן. כאשר יש נזילה, הגז יברח מתוך הצינור וגלאי העשן יזהה אותו. בשיטה זו ניתן להגיע לעומק משמעותי יותר. החיסרון של שיטה זו מגיעה באזורים בהם הצינורות נמצאים מתחת לבטון, הגז לא יחדור את הבטון ולכן החיישן יתקשה לאתר את הנזילה.

 

אל תשכחו לקבל דו"ח מסודר בסיום העבודה

בכל מקרה בו הזמנתם שירות של איתור נזילות בחצר הבית חשוב מאוד לקבל מאיש המקצוע דו"ח מפורט וברור שכולל בתוכו את כלל הממצעים שאותרו. הדו"ח צריך לכלול בתוכו, תיאור מדויק של מיקום הנזילה, הוכחה על פי שיטת האיתור כי אכן מדובר בנזילה, מהו הגודל שלה וכל פרט נוסף שקשור בתהליך איתור הנזילה בחצר ולנזילה עצמה.

דו"ח זה צפוי לשמש אתכם בכמה מקרים, ראשית מול חברת הביטוח. במידה ועשיתם ביטוח מבנה אתם עשויים להיות זכאיים לפיצוי והחזר על הפגיעה שנגרמה כתוצאה מהנזילה. חברת הביטוח תדרוש לקבל דו"ח מפורט לצורך בחינת התביעה שלכם.

נוסף לכך, אתם עשויים להידרש להציג דו"ח מסודר מהסוג, במקרה שתרצו למכור את הדירה וזאת במסגרת הגילוי הנאות שאתם נדרשים לו. סיבה שלישית ונפוצה פחות הינה במקרים של פגיעה בצד ג', בדרך כלל במקרים של נזילה בחצר לא תגרם פגיעה לרכוש או תשתיות של הזולת, אך במידה וכן או במידה ותואשמו כי הדבר נגרם כתוצאה מהנזילה שלכם, הדו"ח יהיה לכם לראייה ועזר.

 

אושר לוי – איתור נזילות בחצר הבית

אושר לוי הינו בעל ניסיון ענף בתחום איתור הנזילות בכלל ובדגשים השונים הנדרשים בחצר הבית בפרט. לאושר לוי יש את הניסיון, הציוד והידע בכדי לאתר נזילות בחצר הבית במהירות ויסודיות. חושדים שיש לכם נזילה בחצר, אל תתמהמהו, פנו כבר היום לאושר לוי.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader