בדיקות עשן במערכת הביוב

איתור נזילות ביוב הוא היבט מכריע בתחזוקת צנרת הביוב המסייעת במניעת נזקי מים משמעותיים וצורך בתיקונים יקרים ותכופים. בדיקות עשן במערכת הביוב היא טכניקה פופולרית המשמשת אנשי מקצוע בתחום האינסטלציה לאיתור נזילות ביוב. במאמר זה, מומחה האינסטלציה אושר לוי יסביר מהי בדיקת עשן בקו הביוב, כיצד היא פועלת, ומהם היתרונות שהיא מציעה.

 

מהן בדיקות עשן במערכת הביוב?

בדיקת עשן היא שיטה לא פולשנית וחסכונית לאיתור נזילות ביוב. שיטה זו כוללת החדרת עשן לא רעיל וחסר ריח למערכת האינסטלציה של המבנה כדי לזהות נזילות ובעיות אחרות. העשן עובר דרך הצינורות ויוצא בכל נקודה פרוצה במערכת, כגון סדקים, חורים, או חיבורים רופפים בין מקטעי הצינורות.

 

איך בדיקות עשן בצנרת הביוב מבוצעות בפועל?

בדיקת עשן פועלת על ידי החדרת עשן דחוס ולבן למערכת האינסטלציה דרך בור ביוב, פתח ניקוז או נקודות גישה אחרות. העשן עובר דרך הצינורות, ממלא את כל המערכת ויוצא בכל נקודה שבה ישנו סדק, חור או מרווח בלתי תקין בצנרת. אנשי מקצוע מומחים בתחום האינסטלציה נוהגים להשתמש בכלים טכנולוגיים מתקדמים ובטכניקות בדיקה מיוחדות על מנת לזהות את מקור העשן ולקבוע את מיקום הנזילה המדויק.


מה המטרה של בדיקת עשן במערכות הביוב?

בדיקת עשן היא טכניקה המשמשת לזיהוי דליפות, פגמים ובעיות אחרות במערכות ביוב, הנסתרות מן העין. מטרת בדיקת העשן במערכות ביוב היא לזהות מתוך פנים הצנרת, כל נקודה שבה החיבורים בין מקטעי הצינורות אינם תקינים, אזורים בצנרת שנוצרו בהם סדקים או שברים המאפשרים למי גשמים, צמחיה מי תהום או מקורות אחרים של זרימה לא רצויה למערכת הביוב. חלחול זה עלול לגרום לזרימה מוגברת, לעומס יתר על תשתית הביוב ולבעיות בתהליך הטיפול במי השפכים.

בדיקת עשן כוללת כאמור, החדרה של עשן דחוס ולא רעיל למערכת הביוב. הדבר נעשה דרך בורות ביוב או נקודות גישה אחרות לצנרת. לאחר מכן העשן ממלא את הצינורות ו"בורח" החוצה דרך כל סדק, פיצוץ או פגם אחר בצנרת, ומופיע על פני השטח כעשן גלוי. טכניקה זו מאפשרת למומחים לאיתור נזילות לזהות במהירות את מיקומו של כל ליקוי בצנרת הביוב, כגון צינורות סדוקים או שבורים, ולנקוט פעולה מתקנת.

 

באילו נסיבות מתבצעת בדיקת עשן במערכת הביוב?

בדיקות עשן במערכת הביוב מבוצעות בדרך כלל כחלק מתוכנית תחזוקה שוטפת של צנרת הביוב, או בתגובה לבעיות ספציפיות, כגון הצפת ביוב, טפטופים, רטיבות או תלונות על ריח של מי שופכין. עיתוי בדיקת העשן עשוי להיות תלוי בגורמים שונים כמו גיל מערכת הביוב, מיקום מערכת הביוב ומידת החשד בקיומה של תקלת צנרת, שעשוי להתגבר על רקע תקלות ביוב חוזרות ונשנות וכיוצא באלו.

חלק מהעיריות נוהגות לבצע בדיקות עשן על בסיס קבוע, מדי כמה שנים, כאמצעי מניעה לאיתור ליקויים בתשתיות הביוב וניקוז העירוניות, לפני שהם גורמים לבעיות משמעותיות. ישנן גם רשויות מקומיות שמבצעות בדיקות עשן בתגובה לבעיות ספציפיות, כגון לאחר גשם כבד או כאשר יש תלונות על הצפות ביוב.

חשוב לציין שבדיקת עשן צריכה להתבצע רק על ידי אנשי מקצוע מיומנים, שכן העשן עלול להזיק אם לא נעשה בו שימוש נכון. העשן עשוי להיראות גם מעל פני הקרקע, ולכן חשוב ליידע את התושבים באזור לפני ביצוע הבדיקה.

באילו נסיבות מתבצעת בדיקת עשן במערכת הביוב?

 

מדוע חשוב לבצע בדיקות עשן למערכת הביוב על בסיס תקופתי?

ביצוע בדיקת עשן במערכות ביוב על בסיס תקופתי, חשובה מכמה סיבות:

  1. זיהוי נזילות ופגמים בצנרת: בדיקת עשן יכולה לזהות במהירות ובדייקנות נזילות, פגמים ובעיות אחרות במערכות הביוב. זה מאפשר לעיריות לטפל בנושאים אלו לפני שהם הופכים חמורים יותר וגורמים נזק למערכת הביוב או לסביבה באזור.
  2. הפחתת חדירת נוזלים וגופים זרים לצנרת: בדיקת עשן יכולה לסייע בהפחתת כמות הזרימה והחדירה של נוזלים וגופים זרים לתוך מערכת הביוב. באמצעות זיהוי ותיקון ליקויים בצנרת, רשויות מקומיות יכולות למנוע ממי גשמים, מי תהום ומקורות אחרים של זרימת נוזלים לא רצויה, להיכנס לתשתיות הביוב האזוריות – אשר עלולים להעמיס על מערכת הביוב ואף לגרום לחסימתה וקריסתה.
  3. תחזוקה חסכונית: בדיקת עשן היא דרך חסכונית לתחזוקת מערכות ביוב. על ידי זיהוי ותיקון מוקדם של ליקויים בקו הביוב האזורי, העיריות יכולות למנוע מראש את הצורך בביצוע תיקונים יקרים ומורכבים יותר בעתיד.
  4. הגנה על הסביבה: בדיקות עשן מסייעות בהגנה על הסביבה על ידי זיהוי דליפות ופגמים שעלולים לגרום לנזילות ביוב ולסכנות סביבתיות אחרות.

 

בקצרה, בדיקת עשן היא כלי חשוב לשמירה ושיפור הביצועים של מערכות הביוב. זהו כלי שיכול לעזור לזהות בעיות צנרת ולטפל בהן במהירות, להפחית את הסיכון לפגיעה סביבתית ולחסוך כסף לעיריות ולבעלי נכסים פרטיים כאחד – בטווח הארוך.

מערכת הביוב

על היתרונות של בדיקת עשן במערכת הביוב ככלי לגילוי נזילות ותקלות צנרת

בדיקות עשן בקו ביוב מציעות מספר יתרונות על פני שיטות אחרות לאיתור נזילות בצנרת הביוב. עם מהיתרונות של שימוש בבדיקת עשן ניתן למנות:

  • בדיקה ללא הרס: בדיקת עשן היא שיטה לא פולשנית לאיתור נזילות ביוב. בניגוד לשיטות המסורתיות הדורשות חפירה או הריסה, בדיקת עשן אינה פוגעת ברכוש, בתשתיות או במבנה.
  • אמצעי בדיקה חסכוני: בדיקת עשן היא שיטה חסכונית לאיתור נזילות ביוב. היא דורשת ציוד מינימלי וניתן להשלים אותה במהירות, מה שעוזר לשמור על עלויות נמוכות.
  • דיוק רב: בדיקת עשן היא שיטה מדויקת לאיתור נזילות ביוב. העשן עובר דרך הצינורות ויוצא בכל נקודה שקיימת פה פרצה, מה שמקל על זיהוי מקור הנזילה בצורה מדויקת ויעילה.
  • מהירות: בדיקות עשן נחשבות כשיטה מהירה לגילוי נזילות בקווי ביוב. התהליך יכול להסתיים תוך שעות ספורות, מה שעוזר למזער את ההפרעה לשגרת היומיום של בעלי הבית או העסק והעוברים ושבים במבנה.
  • פתרון מקיף: בדיקת עשן יכולה לזהות לא רק דליפות אלא גם בעיות אחרות כמו סתימות צנרת, חיבורים פגומים ועוד.

 

בדיקת עשן היא דרך חסכונית ויעילה לאיתור ליקויים במערכת הביוב. על ידי זיהוי ותיקון מוקדם של ליקויים אלו, ניתן למנוע את הצורך בתיקונים יקרים יותר ולהימנע מסכנות בריאותיות וסביבתיות פוטנציאליות.

 

מה מחיר בדיקת עשן לצנרת הביוב?

העלות של בדיקת עשן במערכת הביוב יכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים, כגון גודל ומורכבות המערכת, מיקומם של צינורות הביוב ופריסתם והדרישות הספציפיות של הבדיקה – למשל, הזמנת הבדיקה בשעות לא שגרתיות מפאת דחיפותה, או הצורך בהזמנת ביובית.

אולם ככלל, העלות לבדיקת עשן במערכת הביוב, מתחילה מ- 1200 ש"ח ויכולה להאמיר לסכומים גבוהים יותר, בהתאם לגורמים שהוזכרו לעיל. יחד עם זאת, עלות זו יכולה להיות נמוכה משמעותית מעלות התיקון שעשויה להתלוות לטיפול בבעיות חמורות יותר, שעלולות לנבוע מאי גילוי של פגמים בצנרת הזמן וחדירת נוזלים וגופים זרים לתוכה בשל כך.

חלק מהעיריות בישראל נוהגות כאמור, להזמין בדיקות עשן כחלק מפעולות תחזוקה שוטפות של תשתיות הביוב האזוריות, בעוד שאחרות עשויות לבצע בדיקה כזו בתגובה להופעת בעיות ספציפיות שיש חשד כי מקורן הוא בתקלות בצנרת הביוב העירונית.

בהקשר זה, מן הראוי לציין כי העלות עבור בדיקות עשן במערכת הביוב, עשויה להיות תלויה גם בשאלה האם הרשות המקומית או העירייה, מבצעות את הבדיקה באמצעות בעל מקצוע מטעמן או בהתקשרות עם נותן שירות מקצועי המוזמן כקבלן אינסטלציה חיצוני עם התמחות בביצוע בדיקות עשן.

בדיקות של בעל מקצוע המועסק על ידי העירייה אמנם עשויות להיות זולות יותר, אך הן עשויות מטבע הדברים לדרוש משאבים נוספים ומומחיות של עובדי העירייה. התקשרות עם ספק שירות חיצוני לעומת זאת, עשויה להיות יקרה יותר, אך היא יכולה לספק רמה גבוהה יותר של מומחיות וניסיון מעשי משמעותי יותר בביצוע בדיקות עשן.

מה מחיר בדיקת עשן לצנרת הביוב?

 

לסיכום – הדרך הטובה ביותר לביצוע בדיקות עשן במערכת הביוב היא בעזרת מומחה אינסטלציה

בדיקת עשן במערכת הביוב היא שיטה בטוחה, לא פולשנית וחסכונית לאיתור נזילות ביוב ותקלות סמויות אחרות בקו הביוב. אמצעי זה מציע מספר יתרונות על פני שיטות מסורתיות של איתור דליפות, כגון דיוק, מהירות ואפשרות לזיהוי מקיף של בעיות בצנרת.

אם אתם חושדים שישנה נזילת ביוב בבית או בעסק שלכם, חיוני לפנות לאיש מקצוע מוביל בתחום פתרונות האינסטלציה המתקדמים המתמחה באיתור נזילות וביצוע בדיקות עשן. על ידי איתור וטיפול מוקדם בבעיה, תוכלו למנוע נזקי מים משמעותיים לנכס שלכם ולרכוש שבבעלותכם ולחסוך מעצמכם צורך בביצוע תיקונים יקרים בעתיד.

לקבלת הצעת מחיר משתלמת לביצוע בדיקות עשן בביוב – פנו כעת למומחה האינסטלציה אושר לוי בטלפון: 077-804-4839.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader