בדיקת לחץ מים לאיתור נזילה

עריכת בדיקת לחץ מים לאיתור נזילה יכולה לעזור לזהות בעיות של נזילה או דליפת מים מהצינורות, ואף דליפות פוטנציאליות לפני שהן הופכות לרציניות מדי וגורמות להרס. כדי לבצע בדיקה זו יש לחפש מומחה לאיתור נזילות כדוגמת אושר לוי, אשר יוכל לבצע בדיקה טובה ויעילה, תוך התחשבות והקפדה על כלל השלבים הכרוכים בבדיקה זו.

ההמלצה היא לבצע בדיקה מהירה ולנסות לטפל בבעיה, אם קיימת, מוקדם ככל האפשר כדי למנוע עוגמת נפש מתמשכת.

 

חשיבותה ומשמעותה של בדיקת לחץ מים לאיתור נזילה

נזילת מים הינה בעיה המטרידה בעלי בתים רבים, מחשש לגרימת נזקים חמורים, הן בפן החומרי והן בפן הכלכלי. אין ספק שאם הנזילה לא תטופל, עלולים להתפתח נזקים נלווים גם לחשמל, לפריטי ריהוט ורכוש, וכן לגרום לחשבונות מים גבוהים מאד אשר עלולים להוות נטל כבד לתשלום.

לכן חשוב כל כך לדרוש בדיקות אבחון יעילות כדי לאתר את מקום הנזילה וחומרתה, ולטפל באופן ממוקד והמהיר ביותר. ישנן דרכים רבות בהן מומחי האינסטלציה יכולים לבדוק נזילות ולספק פתרונות. ביצוע בדיקת לחץ מים לאיתור נזילה היא רק אחת מהטכניקות שמשתמשים בה כדי לבודד במהירות את הבעיה ולקבוע האם קיימת או לא בעיית נזילה או דליפה.

במרבית המקרים, תוזמן בדיקה שכזו כאשר יש חשש לנזילה באחד מקווי אספקת המים. כך למשל אם שמעתם טפטוף של מים הממשיך גם לאחר שסגרתם את הברז או מקור המים, או אם נראה שחשבונות המים עלו בזמן האחרון באופן בלתי סביר, עולה החשש מפני דליפת מים המתחבאת במקום מסוים. ניתן להשתמש בבדיקה זו גם לאיתור נזילות במהלך בדיקות של בית חדש, עוד לפני שהבעיה פרצה והתפתחה.

לפעמים נדרשים תושבים המעוניינים בטופס 4 לתחילת איכלוס להביא עימם את תוצאות הבדיקה. כדי להבין האם בדיקה זו אכן תוכל לענות על הבעיה הספציפית ממנה אתם סובלים, תידרשו להתייעץ עם בעלי ניסיון בתחום כמו אינסטלטור מומחה לבדיקת לחץ מים לאיתור נזילה.

חשיבותה ומשמעותה של בדיקת לחץ מים לאיתור נזילה

 

בדיקת לחץ מים לאיתור נזילה – באיזה אופן היא מתבצעת?

בדיקה לאיתור נזילה בבית משמשת כדי לזהות נוכחות של דליפה מהצינור גם בכמויות מים קטנות. הבדיקה עושה שימוש בעובדה שבעת דליפה המים יזרמו ממקום בו הלחץ גבוה למקום בו הלחץ נמוך יותר. לכן, כאשר משתמשים בלחץ, הצפי הוא שהמים ייזרמו לכיוון המקום בו הלחץ נמוך, כלומר למקום הדליפה.

באמצעות ניטור קפדני של הזרימה, ומכיוון שמערכת המים הביתית היא מערכת סגורה, נוכל לקבל תוצאות חד משמעיות לגבי נוכחות דליפה או שלילתה. בדיקת לחץ מים אשר הינה בדיקה הידרוסטטית היא בדיקה מהירה ופשוטה אשר למעשה מנטרת את זרימת המים בצנרת הביתית או לחילופין בצנרת הביוב. מאתר נזילות מוסמך ימלא את המערכת במים, לאחר מכן יסגור את כל הברזים ואת אספקת המים כדי לבדוק ולחפש שינויים בלחץ המים.

אם הלחץ יורד או משתנה, עובדה זו יכולה להצביע על דליפה במקום כלשהו בצינור. כאשר מבצעים את הבדיקה על פי קווים ספציפיים המובילים מים אל הבית, ניתן יהיה בקלות יחסית לגלות את קיומה של הנזילה ומיקומה. כאשר מדובר על מערכת גדולה של ביוב למשל, פעמים רבות ייעשה שימוש בחסימת חלקים מהצינור כדי לנטר טוב יותר את התוצאות המתקבלות.

 

יתרונות בדיקת לחץ מים על פני האלטרנטיבות הקיימות

בדיקת לחץ מים נחשבת לבדיקה הטובה ביותר לאיתור נזילות, בין השאר, מכיוון שבניגוד לשיטות אחרות, התוצאות המתקבלות ממנה הינן ברורות, מהירות וקלות לפענוח. בנוסף לכך, בדיקה זו לא דורשת כלים וציוד מפוארים או יוקרתיים, ולכן היא נגישה וזולה יחסית.

מחיר הבדיקה הינו אטרקטיבי, כך שהלקוחות יכולים ליהנות מהר משקט נפשי ופתרון מהיר מבלי לשלם מחיר גבוה במיוחד. עם זאת, יש לקחת בחשבון שאם מתגלית נזילה או דליפה יהיה צורך בפתרון פולשני יותר.

כאשר מדובר על צנרת ביתית, ההמלצה היא להיעזר בבדיקה זו מכיוון שהיא נותנת אומדן ראשוני לגבי בעיה ספציפית ויכולה להעריך האם מדובר על בעיה נקודתית או רחבה יותר ומאיזה מקור מים קיימת הדליפה (מים קרים, חמים או מערכות מים אחרות). ניתן להיעזר בבדיקה זו גם במצלמה טרמית אשר תוכל לסייע באבחון המדויק ובמיקום הנזילה.

יתרונות בדיקת לחץ מים על פני האלטרנטיבות הקיימות

 

אז למי צריך לפנות לביצוע בדיקת לחץ מים לאיתור נזילות?

בין אם מדובר על בית מגורים פרטי או פרויקטים רחבי היקף של מבנים מסחריים, מתחמי תעשייה ועוד וללא קשר לסוג וגודל מרכיבי מערכת האינסטלציה, חשוב לפנות רק לאינסטלטור מוסמך, מקצועי אשר מתמחה בבדיקת לחץ מים. כשבוחרים אינסטלטור מוסמך לביצוע בדיקת לחץ מים בבית מגורים, יש לערוך מחקר כדי לוודא שבעל המקצוע אכן מומלץ על ידי לקוחות.

ההמלצה היא לחפש ביקורות חיוביות של לקוחות או מכרים הן באתרי החברה והן באתרי המדיה החברתית. כמו כן יש לוודא שיש לבעל המקצוע הנבחר את אותם רישיונות וההסמכות הדרושות לביצוע הבדיקה. אל תשכחו לשאול שאלות ספציפיות על תהליך הבדיקה, פרוטוקולי הבטיחות ושירותים נוספים ואחרים שהם יוכלו להציע אם תתגלה בעיית נזילה.

 

לסיכום: השיטה הכי יעילה לבדיקת לחץ מים לאיתור נזילה

פעמים רבות, נראה בטעות, שההשוואה שנעשית בין בעלי המקצוע היא רק כדי לנסות לבדוק את השורה התחתונה המדברת על עלות האבחון והטיפול. אולם למעשה ישנם עוד מרכיבים וגורמים רבים לפני שמחליטים על המחיר, כך שיש לבדוק את כלל הגורמים הללו ולבחור בבעל המקצוע הטוב ביותר שיוכל לענות על כלל השאלות שעלו אצלכם.

מעבר לכך, כדאי לבחור בבעל המקצוע אשר יוכל להגיע באופן מהיר ככל האפשר, ושיהיה נגיש, סבלני וסובלני לדרישותיכם השונות. נתקלתם בבעיית נזילה ואתם מעוניינים בבדיקת לחץ מים לאיתור נזילות? אושר לוי יגיע עד אליכם במהירות ובמחיר נוח ומשתלם – פנו כעת.

לסיכום: השיטה הכי יעילה לבדיקת לחץ מים לאיתור נזילה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader