ייבוש קירות רטובים

אם אתם מחפשים עצות, המלצות ומידע על תמחור של שירותי ייבוש קירות רטובים, הגעתם למקום הנכון: במדריך שלפניכם, אושר לוי – מומחה לאיתור נזילות ופתרונות אינסטלציה בכלים מתקדמים – ישתף אתכם בכל הפרטים החשובים.

 

כיצד ייבוש קירות רטובים מתבצע?

נזקי רטיבות לקירות יכולים להתרחש עקב מקורות חיצוניים או נזילות פנימיות, וכתוצאה מכך מתעורר הצורך בייבוש קירות רטובים. ללא קשר לסיבה, הפתרון נשאר זהה: שימוש במכשיר סופג לחות. ניתן להפעיל מכשור כזה בחדר בודד או בדירה שלמה, והוא יכול לפעול באופן אוטונומי. עם זאת, חיוני לשמור על תנאים מתאימים להבטחת יעילותו.

 


באילו מצבים מתעורר הצורך בייבוש קירות רטובים?

קירות רטובים יכולים לנבוע מסיבות שונות, כגון נזילות מים, לחות מופרזת או בעיות איטום. אם מפגעים אלו לא מטופלים בזמן, קירות לחים עלולים לגרום לצמיחת עובש, נזק מבני ובעיות בריאות אפשריות לבני הבית או העובדים בעסק.

 

הגורמים העיקריים להיווצרות קירות רטובים והסממנים המצביעים על הבעיה

ישנן שתי סיבות עיקריות לקירות רטובים:

  1. נזילה חיצונית: זה מתרחש כאשר מים חודרים מבחוץ דרך הגג או הקירות.
  2. בעיות צנרת פנימית: מדובר ברטיבות שמקורה בצנרת שהתפוצצה או דולפת מתחת לריצוף או בתוך הקירות, שיכולה להיות צנרת מים או ביוב.

 

כאשר מתגלים כתמי רטיבות, זה מצביע על נזקים קיימים שיש לטפל בהם. הרטיבות מתפשטת בהדרגה מבחוץ לתוך הבית או מתוך הקיר כלפי חוץ, כך שהופעת סימני מים מעידה על שלב מתקדם של הבעיה.

הגורמים העיקריים להיווצרות קירות רטובים והסממנים המצביעים על הבעיה

 

איך מאתרים את המקור לנזילה שהובילה להיווצרות רטיבות בקירות?

חשוב לציין שמיקום הנזילה לא בהכרח יהיה ליד האזור הרטוב בקיר. מים נוטים להתפשט ואף יכולים לנוע כלפי מעלה בתוך הקיר באמצעות פעולה קפילרית (נימית), ויוצרים מצב של קיר רטוב גם אם מקור הנזילה במקום אחר, כגון על הרצפה. לכן נדרש שירות איתור נזילות מקצועי המתבצע באמצעות מאתר נזילות מוסמך המשתמש בציוד ייעודי לשם כך.

 

האם יש הבדל בין ייבוש קיר רטוב חיצוני או פנימי?

בכל הנוגע לייבוש קירות רטובים, יש חשיבות מכרעת להבדיל בין קירות חיצוניים ופנימיים. קירות חיצוניים חשופים ישירות לתנאי מזג האוויר, לרבות גשם פוטנציאלי במהלך החורף, שעלול להוביל לרטיבות בקירות. כתוצאה מכך, השגת תוצאה ללא רבב בייבוש קירות כאלה הופכת למאתגרת יותר. לעומת זאת, עבור קירות פנימיים, אם בעיית הלחות נובעת מנזילה, תיקון זה הוא בדרך כלל משימה פשוטה יחסית, מה שהופך את תהליך ייבוש הקירות ליעיל בדרך כלל.

 

5 השלבים המעורבים בייבוש קירות רטובים

תהליך מקצועי לייבוש קירות לחים כולל מספר שלבים חיוניים:

  1. זיהוי ופתרון המקור לרטיבות: השלב הראשוני כולל זיהוי מקור הרטיבות וביצוע תיקונים נדרשים למניעת נזקים נוספים. זה יכול לכלול תיקון נזילות, תיקון סדקים בקיר או שיפור האוורור. מומלץ להשתמש בגלאי נזילות לזיהוי נזילות ולהעסיק אנשי מקצוע מתאימים לתיקונים.
  2. ייבוש הלחות של הקיר: לאחר שהאזור הפגוע נקי והבעיה הבסיסית מטופלת, משתמשים בציוד מיוחד הנקרא מסיר לחות לייבוש האזור הלח. מנטרל לחות מתפקד על ידי הוצאת לחות מהאוויר והפחתת רמות הלחות באזור לכ-30%. כשהקיר מנסה להגיע לשיווי משקל עם הסביבה, הוא משחרר לחות כלפי חוץ. מספר סופחי הלחות הנדרשים, תלוי במידת הלחות הקיימת.
  3. מעקב אחר ההתקדמות: איש מקצוע עוקב באופן רציף אחר תהליך הייבוש על מנת לוודא שהציוד פועל ביעילות ושהאזור הפגוע מתייבש כמצופה. התאמות מתבצעות אם נצפו סטיות כלשהן מהתקדמות התהליך המצופה, אולם לרוב תהליך זה אורך מספר ימים.
  4. מדידת רמת הרטיבות: לאחר השלמת תהליך ייבוש הקירות, נעשה שימוש בכלים מיוחדים כמו מדי לחות כדי להעריך אם נותרה לחות שיורית בקיר או אם כל הכתמים שנותרו הם קוסמטיים בלבד.
  5. טיפול בעובש: אם גדל בקיר עובש עקב תנאי הלחות, הדבר מצריך טיפול נפרד למניעת התפשטות נרחבת יותר של המפגע. הדבר עשוי להיות כרוך בהסרת האזורים נגועים בעובש כגון קירות גבס, שכבות של צבע או שכבות בידוד שניזוקו, וטיפול באזור במוצרים דוחי עובש.

 

ככלל, תהליך ייבוש קירות רטובים מקצועי יכול לקחת מספר ימים עד שבוע או יותר, כתלות בחומרת הנזק ובפעולת מסיר הלחות. אם סופח הלחות מופעל רק כשהמבנה פנוי ואינו פעיל כשבעלי הבית או העסק נמצאים, מטבע הדברים, משך הטיפול בבעיה יתארך.

5 השלבים המעורבים בייבוש קירות רטובים

 

מה חשוב לעשות בזמן שממתינים לייבוש קירות רטובים?

במהלך תהליך לייבוש קיר רטוב, חיוני לפנות את אזור הייבוש ולהבטיח שכל הדלתות והחלונות יישארו סגורים כדי ליצור ביעילות את הפרשי הלחות הדרושים. אין צורך בהוצאת חפצים מהאזור.

 

ייבוש קירות רטובים – תמחור והגורמים המשפיעים עליו בדרך כלל

עלות ייבוש לקירות רטובים תלויה מאוד בגורמים שונים. גורמים אלו כוללים את גודל האזור הפגוע, היקף הנזק, מספר סופחי הלחות הנדרשים והאם הם מיועדים לחדרים ספציפיים או לכל סביבת הבית. בנוסף, משך תהליך הייבוש משחק גם הוא תפקיד משמעותי בקביעת המחיר.

בקצרה, ישנם שלושה מרכיבים עיקריים המשפיעים על גובה הצעות המחיר שתקבלו ממומחים לייבוש רטיבות בקירות:

  • כמות סופחי הלחות הנחוצים לייבוש הקירות הלחים: מספר הסופחים הדרושים לייבוש יעיל של הקירות ישפיע על עלות השירות.
  • גודל השטח המטופל: האם הסופגים מיועדים לחדר בודד או לכל הדירה/בית.
  • משך הייבוש הנדרש: משך הזמן שייקח תהליך הייבוש תלוי בשאלה אם המכשיר מופעל אך ורק בשעות מוגדרות – כמו שעות העבודה במשרד. אם זהו המצב, הרי שתקופת הייבוש תהיה ארוכה יותר, ובכך תשפיע גם על העלות. מצד שני, הפעלת המכשיר 24/7 בחדר סגור יזרז את תהליך הייבוש, ויביא למחיר מעט נמוך יותר.

 

אז כמה אתם יכולים לצפות לשלם על ייבוש הקירות הרטובים? הנה דוגמה שתספק לכם מושג כללי: עבור סופח לחות בודד המיועד לייבוש חדר בודד במהלך כשבוע, העלות הממוצעת ליום עבור שירותי מאתר נזילות תהיה בסביבות 200 ש"ח בתוספת מע"מ.

אולם חשוב לציין שדוגמה זו היא רק המחשה, והעלות בפועל תהיה תלויה בנסיבות הספציפיות של מצב הקיר הרטוב. לקבלת הצעת מחיר מדויקת ומפורטת, מומלץ להתייעץ עם אושר לוי – מאתר ומתקן נזקי מים מוסמך מכון התקנים.

ייבוש קירות רטובים - תמחור והגורמים המשפיעים עליו בדרך כלל

 

לסיכום – ייבוש קירות רטובים זו עבודה למומחים

כאשר עומדים בפני המשימה של ייבוש קירות רטובים, ברור שפנייה לסיוע מקצועי היא הבחירה החכמה ביותר. אנשי מקצוע המתמחים באיתור נזילות ואינסטלציה מתקדמת, כמו אושר לוי, מחזיקים במומחיות, בכלים ובטכניקות הדרושים לטיפול יעיל בבעיות רטיבות.

מזיהוי נזילות נסתרות ועד לתיקון מערכות אינסטלציה, רק מומחה לפתרונות אינסטלציה מתקדמים, יוכל לפתור עבורכם את הבעיה מהיסוד, תוך נקיטת הצעדים שימנעו נזקים נוספים ויסייעו לייבוש מוצלח ויעיל. אל תסתכנו בפגיעה בשלמות הקירות שלכם או בבטיחות הבית או בית העסק שבבעלותכם.

עשו את הצעד הבא לקראת החזרת הקירות שלכם למצב יבש ותקין על ידי יצירת קשר עם אושר לוי – המומחה לאיתור נזילות מקצועי ושירותי אינסטלציה מתקדמים. כך תוכלו ליהנות משקט נפשי בידיעה שהקירות הרטובים שלכם יטופלו באופן יסודי, אמין ומקצועי שיבטיח את חזרתכם המהירה לשגרה. אל תהססו – פנו אל אושר לוי עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ וגלו את היתרונות של סיוע מקצועי.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

Picture of אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader