גורמים נפוצים לדליפות מים וכיצד למנוע אותן

מניעת נזילות מים היא חיונית לשמירה על הבתים שלנו מפני נזקים משמעותיים ותיקונים יקרים. לכן במאמר זה אושר לוי – מאתר ומתקן נזילות מים מוסמך מכון התקנים, יסביר על גורמים נפוצים לדליפות מים וכיצד למנוע אותן ביעילות.

 

מדוע חשוב להכיר גורמים נפוצים לדליפות מים וכיצד למנוע אותן?

מניעת נזילות מים בביתכם ובעסק שלכם, היא חיונית כדי למנוע תיקונים יקרים ונזקים לרכוש. על ידי ביצוע בדיקות שוטפות, פנייה לעזרה מקצועית לאיתור נזילות ויישום אמצעי מנע, ניתן למזער ביעילות את הסיכון לנזילות מים ולנזקים מבניים ורוכשים. 

 

3 גורמים נפוצים לדליפות מים

שלושת הגורמים הנפוצים לדליפות מים, הם כדלקמן:

  1. ליקויי צנרת ואינסטלציה: אחת הסיבות העיקריות לנזילות מים בבתים היא צנרת לא תקינה. זה יכול להיות בגלל צינורות ישנים או בלויים, חיבורים רופפים או קורוזיה. בדיקה ותחזוקה קבועה של מערכת האינסטלציה שלכם היא חיונית כדי לזהות ולטפל בבעיות פוטנציאליות לפני שהן מסלימות לדליפות יקרות ומורכבות. גם איטום לא מספק, כולל פגיעה בגג, עלול להוביל לנזילות מים משמעותיות, במיוחד בחודשי החורף הגשומים.אזורים לא אטומים, סדקים בקירות, בנייה לקויה או איטום ריצוף ומרזבים סתומים יכולים לאפשר למים לחדור לביתכם ולגרום לרטיבות. בדיקה קבועה של הגג וטיפול מיידי בנזקים או בלאי יכולים לעיתים קרובות למנוע נזילות מים ונזקי מים לאחר מכן.
  2. מרזבים סתומים: מרזבים חסומים מעכבים ניקוז תקין של מים ומי גשמים, וגורמים להצטברות מים סביב צינורות הניקוז של הבית ועל משטחים לא מוגנים. הצטברות זו עלולה להוביל לחלחול מים ולהרטבה של קירות ותקרות. ניקוי מרזבים באופן קבוע והבטחת ניקוז נאות, במיוחד לפני החורף, הוא חיוני למניעת נזילות מים ולחות בביתכם.
  3. ניקוז לא מספק: ניקוז לא תקין באזורים רטובים בבית עלול לתרום משמעותית לנזילות מים. כאשר המים אינם יכולים לזרום ביעילות החוצה, הם מחפשים נתיבים חלופיים ועלולים לחלחל לתוך פתחים וחללים שונים, מה שמוביל לתקרות, קירות וריצוף רטובים. הקפדה על ניקוז תקין ושימוש בחומרי בנייה ואיטום מתאימים באזורים אלו יכולים להפחית משמעותית את הסיכון לרטיבות קפילרית הנגרמת מגורמים הקשורים לניקוז.

אושר לוי מתמחה באיתור נזילות ללא הרס ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים לתיקון ליקויים בצנרת ובתשתיות האינסטלציה, תוך הקפדה על מינימום מאמץ, הוצאות ובזבוז זמן מצידכם.

3 גורמים נפוצים לדליפות מים

 

אינדיקטורים לרטיבות ונזילות מים שחשוב לשים אליהם לב

ישנם כמה סממנים אופייניים שמצביעים בדרך כלל על כך שקיימת בעיית דליפת מים במבנה, ואותם כדאי לכם להכיר:

  • צריכת מים חריגה: אם חשבונות המים שלכם מראים עלייה פתאומית ובלתי מוסברת ללא שינויים בדפוסי השימוש שלכם, ייתכן שזה סימן לדליפת מים נסתרת. הקדשת תשומת לב רבה מצידכם לחשבונות המים שלכם וחקירת החריגות, יכולה לעזור באיתור דליפות מוקדם. במידה ולא נמצאו נזילות נראות לעין, מומלץ לבצע בדיקת איתור נזילות ללא הרס באמצעים טכנולוגיים מתקדמים לזיהוי וטיפול בבעיה מבלי לשבור קירות או ריצוף.
  • ריחות עבשים או לחות מוגברת באוויר: נוכחותם של ריחות "לחים" או דמויי עובש באזורים ללא מקורות מים גלויים יכולה גם היא להעיד על נזילות מים נסתרות. עובש משגשג בסביבות לחות, ולכן זיהוי ריחות מעופשים הוא חיוני לגילוי מוקדם של תקלות צנרת ונזקי מים. במקרים מסוימים, ייתכן שהמים או הלחות הכלואים לא יהיו גלויים, מה שמצריך ציוד מיוחד לאיתור המקור הנסתר של הנזילה לצורך טיפול מיידי.
  • סימני מים על קירות או תקרות: אפילו כתמי מים קטנים על קירות או תקרות הם סימנים ברורים לנזילות מים. כתמים אלו יכולים להופיע ככתמים, פסים או סימנים דהויים, המעידים על דליפות מתמשכות או על נזילות בעבר שאולי תוקנו. טיפול במקור הבעיה ותיקון כל נזק מיידי חיוני כדי למנוע נזילות נוספות והגדלת עלויות התיקונים שעשויים להידרש בשל כך.
  • לחץ מים נמוך או לא תקין: ירידה פתאומית בלחץ המים מברזים או ראשי מקלחת יכולה להיות סימן לדליפת מים, מאחר שנזילות בצנרת עלולות לשבש את זרימת המים הרגילה ולהוביל להפחתת לחץ המים. במקרים כאלה, מומלץ להזמין מאתר נזילות מיומן כדי לבחון את מערכת האינסטלציה שלכם ולזהות את מקור הכשל בצנרת מבלי להידרש להריסה או חשיפת הצינורות עצמם. בעל מקצוע אמין לאיתור נזילות ידאג לבצע בדיקות מקיפות, לרבות בדיקת לחץ המים בצנרת, לאיתור וטיפול בבעיה בצורה יעילה.

אם אתם חושדים בנזילה, רצוי להיעזר במאתר נזילות מקצועי ומוסמך. מומחה גילוי נזילות מנוסה יכול לזהות במהירות את מקור הנזילה ללא צורך בהריסה או שבירה של בלטות וקירות ולמנוע הידרדרות במצב.

אינדיקטורים לרטיבות ונזילות מים שחשוב לשים אליהם לב

 

טיפים פרקטיים למניעת דליפות מים באופן עצמאי

כשמדובר על מניעה של דליפות מים (או ביוב), קיימים מספר טיפים שכדאי מאוד להכיר:

הקפידו על תחזוקה שוטפת

במסגרת התחזוקה השוטפת של ביתכם, משרדכם או בית העסק שלכם כדאי לבצע את הפעולות שלהלן על בסיס תקופתי:

  1. ערכו בדיקות שגרתיות של מערכת האינסטלציה שלכם, חפשו סימני בלאי, נזק או נזילות גלויות. טפלו בכל בעיה בהקדם כדי למנוע נזק נוסף ולהימנע מעלויות גבוהות יותר.
  2. בדקו את איטום הגג והמרפסת לאיתור פגמים, סדקים או אזורים שאינם אטומים כראוי, ותקנו כל בעיה באופן מיידי כדי למנוע כניסת מים לבית.
  3. נקו באופן קבוע מרזבים ותעלות ניקוז כדי להבטיח זרימת מים וניקוז ללא הפרעה של מי גשמים.

שימו לב לאזורים מועדים ללחות

זהו אלמנט נוסף שיש לגלות ערנות לגביו כדי לאתר נזילות בשלביהן ההתחלתיים ולמנוע את החמרתן:

  1. בחדרי אמבטיה ומטבחים יש לבדוק באופן קבוע כיורים, ברזים, שירותים וראשי מקלחת לאיתור נזילות. הקפידו על איטום תקין ומקצועי, ואיתור ותיקון מהיר של נזילות בעזרת מומחים מנוסים.
  2. בדקו את המרתף באופן קבוע לאיתור סימנים של חדירת מים. במידה וישנם אזורים שנפגעו מדליפת מים במרתף, יש להזמין מומחה לשיקום נזקי מים שיבצע פעולות ייבוש מקצועיות באמצעות משאבה ומנטרל לחות כדי למנוע מהרטיבות להתפשט עוד ולצמצם את הסיכון לצמיחת עובש.
  3. בדקו באופן קבוע אם יש נזילות או רכיבים פגומים בברזים ובמערכות ספרינקלרים חיצוניות. תקנו או החליפו חלקים פגומים כדי למנוע בזבוז מים ודליפות אפשריות.

טיפים פרקטיים למניעת דליפות מים באופן עצמאי

 

גורמים נפוצים לדליפות מים וכיצד למנוע אותן – סיכום

אם אתם מעוניינים להפחית את הסיכון להיווצרות דליפת מים בבית, במשרד או בעסק, הקפידו לבדוק את מערכת האינסטלציה שלכם, לרבות צינורות, ברזים ומכשירים סניטריים אחרים, על בסיס תקופתי וגלו ערנות לכל סימן של דליפות או נזקים. במקרה שגיליתם כל בעיה שהיא בצנרת, בניקוז או בכלים הסניטריים, חשוב לטפל בבעיות באופן מיידי. בנוסף, כדאי לבדוק באופן קבוע את הגג והאיטום שלו – בין אם אתם גרים בבית פרטי משלכם או בבית משותף.

יש גם לשמור על המרזבים מתוחזקים ושמישים כדי להבטיח ניקוז מים תקין. שימו לב לסימנים חשודים כמו עליה בלתי מוסברת בהוצאות המים שלכם, ריחות מעופשים באזור הבית או העסק, כתמי מים ולחץ מים נמוך, שכן הם עלולים להעיד על נזילות מים נסתרות.

אושר לוי המומחה המוביל בישראל לאיתור דליפות מים, משתמש בטכנולוגיה מתקדמת כגון מצלמות תרמיות, סיבים אופטיים ומודדי לחות, לאיתור נזילות יסודי ומדויק ללא גרימת נזק או הריסה. לפרטים נוספים על גורמים נפוצים לדליפות מים וכיצד למנוע אותן – פנו לאושר לוי כעת!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

Picture of אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader