סימנים לדליפת מים נסתרת בביתך

היכולת לזהות סימנים לדליפת מים נסתרת בביתך, היא חיונית לטיפול בבעיה במהירות ולהימנעות מהצורך בתיקונים יקרים. במאמר זה אושר לוי – מאתר נזילות סמויות מוסמך, יסביר בהרחבה על הסימנים השונים שעשויים להצביע על נוכחות של נזילת מים סמויה בבית ויציג כמה דגשים שיכולים לסייע בהתמודדות עם נזילות כאלה.

 

הסימנים לדליפת מים נסתרת בבית שכדאי להכיר ולשים אליהם לב

ישנם כמה סממנים אופייניים לדליפת מים נסתרת בבית שחשוב מאוד לדעת להבחין בהם ולנקוט בפעולות המתאימות לתיקון הבעיה, כאשר הם מופיעים:

עלייה בלתי מוסברת בחשבונות המים

אחד הסימנים העיקריים לדליפת מים נסתרת בבית, הוא עלייה פתאומית ובלתי מוסברת בחשבון המים שלכם. אם דפוסי השימוש שלכם במים לא השתנו, ובכל זאת חשבון המים עולה על גדותיו – תרתי משמע, זה יכול להצביע על כך שישנה דליפה איפשהו בתוך מערכת האינסטלציה של הבית או הדירה. לכן חשוב לעקוב אחר חשבונות המים ולהיות ערניים לכל זינוק בלתי צפוי בעלויות.

קירות ותקרות לחים או דהויים

נזילות מים מוסתרות בתוך קירות או תקרות, עלולות לגרום לכתמי לחות או שינוי צבע על פני השטח. שימו לב לכתמים צהובים או חומים על קירות ותקרות, במיוחד ליד גופי אינסטלציה או צינורות. כתמים אלה עשויים להצביע על כך שהמים מחלחלים ופוגעים באזורים שמסביב.

ריחות מעופשים

נוכחות של נזילת מים נסתרת עלולה ליצור ריח עבש או עובש באזורים מסוימים בבית. עובש וטחב משגשגים בסביבות עתירות לחות, כך שאם אתם מבחינים בריחות לא נעימים, במיוחד במקומות כמו חדרי אמבטיה, שירותים, מטבחים או קומת המרתף, זה יכול להיות סימן לנזילת מים נסתרת.

ריצוף עקום או מעוות

נזילות מים עלולות להזיק לחומרי ריצוף ולגרום להם להתעקם, להתכווץ או להפוך לרכים וספוגיים. שימו לב לכל שינוי בריצוף שלכם, כגון היפרדות של לוחות עץ או פרקטים, התרוממות אריחים או שטיח שהופך לח בצורה יוצאת דופן, מכיוון שבעיות אלו עלולות להצביע על נזילת מים מתחת לפני השטח.

גידול עובש

צמיחת עובש על קירות, תקרות או בפינות נסתרות של הבית שלכם, היא לעתים קרובות אינדיקטור של לחות מוגזמת עקב דליפת מים. עובש עלול להיות מסוכן לבריאות, ולהוביל לבעיות נשימה ואלרגיות. לכן אם אתם מבחינים בצמיחת עובש, חיוני לטפל בבעיה בהקדם ולהבטיח שעובש יוסר לחלוטין.

צבע מתקלף או מבעבע

עודף לחות מדליפת מים סמויה, עלול לגרום לצבע להתקלף, לבעבע או לשלפוחיות על הקירות והתקרות. אם אתם מבחינים בבעיות הצבע הללו, יש לבדוק את האזור ביסודיות לאיתור נזילות מים אפשריות.

תנודות של מד המים

בדיקת מד המים שלכם יכולה להיות דרך יעילה לאיתור נזילות נסתרות. לשם כך, סגרו את כל מקורות המים בבית ובדקו את שעון המים. המתינו מספר שעות מבלי להשתמש במים, ולאחר מכן בדקו שוב את המונה. אם קריאת המונה השתנתה, זה מצביע על כך שהמים בורחים למקום כלשהו, ​​ככל הנראה דרך דליפה נסתרת.

לחץ מים נמוך

דליפת מים נסתרת יכולה להפחית את לחץ המים בבית. אם אתם מבחינים בירידה פתאומית בלחץ המים, במיוחד במתקנים ספציפיים כמו ברזים ומקלחות, הדבר עשוי להצביע על דליפה בקו המים ​​המוביל לאותם התקנים.

הסימנים לדליפת מים נסתרת בבית שכדאי להכיר ולשים אליהם לב

 

מה עושים מרגע שמבחינים בסימנים לדליפת מים נסתרת בבית?

אם אתם חושדים בנזילת מים נסתרת בביתכם, חיוני לנקוט בפעולה מיידית כדי למנוע נזק נוסף. להלן מספר שלבים לאיתור נזילות מים באופן יזום ולטיפול בהן:

  1. בדיקה ויזואלית: ערכו בדיקה ויזואלית יסודית של הבית שלכם, בדקו אם ישנם הסימנים שהוזכרו לעיל – כתמי מים, אזורים לחים, צמיחת עובש, ריחות חריגים או כל סימן חשוד אחר שעלול להצביע על דיומה של דליפה נסתרת בביתת.
  2. האזינו לקולות טפטוף: כבו את כל המכשירים ומקורות הרעש בבית, ושימו לב אם נשמעים קולות טפטוף או מים זורמים, במיוחד ליד צינורות ומתקנים סניטריים.
  3. שימו לב למד המים: כפי שצוין קודם לכן, חשוב לעקוב אחר שעון המים שלכם כדי לזהות אם צריכת המים ממשיכה לעלות גם כאשר כל הברזים, המכשירים והתקני האינסטלציה בבית.
  4. בדיקה מקצועית: אם אינכם יכולים לאתר את מקור הנזילה או חושדים בבעיה משמעותית, עדיף לפנות לעזרה מקצועית מאינסטלטור מורשה או מומחה לשיקום נזקי מים.
  5. תיקון ושיקום: לאחר איתור הנזילה, קריטי לתקן אותה מיד. טפלו בכל נזק מים שהתגלה, ובמידת הצורך הזמינו שירות ייבוש רטיבות מקצועי ושיקום נזקי מים, כולל טיפול להסרת עובש, במידת הצורך.

מה עושים מרגע שמבחינים בסימנים לדליפת מים נסתרת בבית?

 

טיפים שחשוב להכיר לאיתור נזילות מים נסתרות בבית

למרות שחשוב לדעת מתי לפנות למומחה לאיתור נזילות סמויות, במקרים לא מעטים בעלי בתים יכולים לנקוט בצעדים יזומים כדי למנוע דליפות או לזהות אותן בשלב מוקדם. להלן כמה עצות שתוכלו ליישם בעצמכם ברוב המקרים ואמצעי תחזוקה שיסייעו לכם לשמור על הבית שלכם מפני נזקי מים אפשריים:

  • בדיקות סדירות – ערכו בדיקות תקופתיות של מערכת האינסטלציה שלכם, הן בפנים והן בחוץ. בדקו אם יש סימנים גלויים של דליפות, קורוזיה או נזק לצינורות, מתקנים וקווי אספקת מים. יש גם לבדוק אזורים כמו מרתף, מסתור כביסה וחדרי שירות, שבהם הדליפות עשויות להיות פחות מורגשות.
  • שימו לב ללחץ המים – עקבו אחר לחץ המים שלכם באופן קבוע, שכן לחץ מים נמוך יכול להצביע על דליפה, סתימה או בעיות אחרות במערכת האינסטלציה.
  • בדקו את מצבם של מכשירים המשתמשים במים – כגון מכונות כביסה, מדיחי כלים וכדומה. ודאו שהצינורות והחיבורים שלהם מאובטחים ובמצב טוב.
  • טפלו בנזילות קלות מיד – אל תתעלמו אפילו מנזילות קלות, כגון טפטוף ברזים או דליפות קטנות מתחת לכיורים. תקנו אותן בהקדם האפשרי כדי למנוע מהן להפוך לבעיות משמעותיות יותר לאורך זמן.
  • תחזוקה חיצונית – בדקו אם יש נזילות או סימני נזק בברזים חיצוניים, מערכות ספרינקלרים וצינורות השקיה.
  • מרזבי גשם ותעלות ניקוז – שמרו על המרזבים ותעלות הניקוז שלכם נקיים וללא פסולת כדי להבטיח ניקוז מים תקין. מרזבים סתומים עלולים לגרום למים להיקוות ולחלחל לתוך היסודות או הקירות של הבית ובפרט בעונת החורף הגשומה.
  • תחזוקה מקצועית – קבעו ביקורי תחזוקה קבועים עם אינסטלטור מורשה כדי לבדוק את מערכת האינסטלציה שלכם ביסודיות. איש מקצוע מוסמך יכול לזהות בעיות פוטנציאליות בשלב מוקדם ולבצע תחזוקה מונעת.

טיפים שחשוב להכיר לאיתור נזילות מים נסתרות בבית

 

לסיכום – הדרך הטובה והבטוחה לטפל בסימנים לדליפת מים נסתרת בביתך

איתור וטיפול מוקדם בנזילת מים נסתרת, יכול לחסוך לבעלי בתים הוצאות משמעותיות וסכנות בריאותיות פוטנציאליות. לכן במדריך זה סקרנו את הסימנים לדליפת מים נסתרת בביתכם. אולם חשוב לזכור כי מניעת תקלות אינסטלציה מלכתחילה ותחזוקה יזומה של התשתיות בבית, תמיד עדיפות על התמודדות עם תיקונים יקרים ובעיות בריאות הנובעות מנזילת מים שלא זוהתה במועד.

לכן מומלץ להזמין מומחה לאיתור נזילות על בסיס תקופתי כדי לבדוק שהצנרת ותשתיות האינסטלציה שלכם במצב שמיש ותקין.

למידע נוסף על שירות לאיתור נזילות נסתרות בבית בכלים מקצועיים – פנו כעת אל מומחה האינסטלציה אושר לוי, לפרטים: 077-804-4839.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

Picture of אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader