פתרונות לטיפול בריחות ביוב בבית: הגורמים ואופן הטיפול

ריחות ביוב לא נעימים יכולים להפוך בית נעים, לסביבת מגורים לא נוחה בעליל. הצחנה לא רק משבשת את איכות החיים של בני הבית ומבקריו (ולפעמים גם של השכנים), אלא גם מייצרת סיכונים בריאותיים פוטנציאליים ונזק מבני לנכס. כדי להתמודד עם בעיה זו ביעילות, חשוב להבין את הסיבות לבעיה וליישם שיטות טיפול מתאימות. לצורך כך, במאמר זה, אושר לוי – המומחה לאיתור נזילות בכלים מתקדמים, יסביר בהרחבה על פתרונות לטיפול בריחות ביוב בבית: הגורמים ואופן הטיפול במפגע.

 

מהם הגורמים האפשריים לריחות ביוב בבית?

כאשר מדובר על ריח של ביוב בבית או בדירה, ישנם כמה גורמים פוטנציאליים שיכולים להיות הסיבה להופעת מפגע:

  • צנרת חסומה או חסימת הניקוז: אחד הגורמים הנפוצים ביותר לריחות ביוב בבית, הוא סתימת צינור ביוב או מערכת הניקוז. כאשר השפכים אינם יכולים לזרום בחופשיות עקב סתימות בצנרת, הדבר עלול להוביל להצטברות מי הדלוחין או מי הביוב ולהיקוותם, וכתוצאה מכך – גם לריח רע בבית.
  • קווי ביוב פגומים: קווי ביוב סדוקים או מחוררים, עלולים לשחרר ריחות מזיקים לאדמה ולאוויר שמסביב. ריחות אלה יכולים למצוא את דרכם לביתכם או דירתכם בקלות דרך סדקים, רווחים או נקודות החיבור של הצינורות שנאטמו בצורה לא נכונה.
  • אוורור לא תקין: מערכות ביוב דורשות אוורור מתאים כדי לאפשר לגזים להתפנות בבטחה החוצה. אם מערכות האוורור אינן נותנות מענה מספק או שהן חסומות, גזים אלו עלולים להצטבר ולגרום לריחות בתוך הבית.

מהם הגורמים האפשריים לריחות ביוב בבית?

 

הטעויות שרוב בעלי הבתים עושים ועלולות לגרום לריחות ביוב בבית

שתי הטעויות הנפוצות ביותר שאנשים נוטים לבצע בתוך בתיהם, ומובילות לא אחת לתקלות ביוב מבאישות, כוללות את הדברים הבאים:

  1. סילוק פסולת מזון בכיור: לא מעט אנשים משליכים שאריות מזון ומשקה כמו שאריות קפה, שאריות שמן טיגון או חלקיקי מזון ממשיים במורד הכיור ולאחר מכן שוטפים אותם במים. אף שפסולת כזו עשויה להיעלם לכאורה בביוב, לעתים קרובות היא מצטברת בתוך הצנרת, ומייצרת סתימות. לפיכך, רצוי להשליך פסולת כזו אך ורק למיכל האשפה ולא לכיור שלכם.
  2. הדחת מוצרי היגיינה באסלה: פריטים כמו תחבושות היגייניות, חוט דנטלי (כן כן) ומגבונים לחים, המושלכים לעתים קרובות לשירותים, הם התורמים העיקריים לחסימות ביוב ולריחות לא נעימים הנובעים מהצטברות מי שפכים שאינם מתנקזים, בתוך הבית. לכן ישנה חשיבות עליונה להימנע מהשלכת חומרים כאלה לאסלה, ובמקום זאת, לבחור להשליך אותם לפח.

שמירה על נוהג של סילוק פסולת נכון, הוא חלק בסיסי בהבטחת תקינות מערכת הביוב שלכם ומניעת ריחות לא רצויים בביתכם. מטבע הדברים, יכולים להיות גורמים אחרים מאחורי בעיות הקשורות לביוב שגורמות לריח לא נעים בבית. לכן חשוב להיעזר במומחה לפתרונות אינסטלציה מתקדמים, שיוכל לבצע בדיקות מקיפות לתשתית האינסטלציה בביתכם כדי לוודא שאין גורם סמוי מן העין, שמפריע לזרימה רציפה של מי ביוב החוצה מהמבנה.

הטעויות שרוב בעלי הבתים עושים ועלולות לגרום לריחות ביוב בבית

 

השיטות לטיפול בריחות ביוב בבית

טיפול נכון בריחות ביוב בבית, מתחיל קודם כל במניעת תקלות בקו הביוב. לצורך זה, חשוב להקפיד על השימוש בשיטות התחזוקה הבאות:

  1. תחזוקה שוטפת לתשתיות הביוב והניקוז: משום שמניעה היא קו ההגנה הראשון מפני ריחות ביוב במבנה, חשוב לבדוק ולתחזק באופן קבוע את הניקוז, הצינורות וקווי הביוב בביתכם כדי לזהות ולתקן בעיות פוטנציאליות לפני שהן מחמירות.
  2. ניקוי נכון: חשוב לשמור על הניקוז בבית נקי על ידי שימוש בתערובת של סודה לשתייה וחומץ שלאחריה מזרימים מים חמים. פתרון טבעי זה יכול לעזור בפירוק שאריות פסולת אורגנית ולחסל ריחות לא נעימים.
  3. טיפול בבורות ספיגה: אם בבית שלכם יש מערכת ספיגה ביתית, תחזוקה נכונה שלה היא חיונית. שאבו בקביעות את בור הספיגה כדי למנוע הצפות וריחות רעים. בנוסף, הימנעו מהדחת פריטים שאינם מתכלים דרך האסלה והזרמת כימיקלים חזקים דרך הכיורים, המקלחות והשירותים בבית.
  4. בדיקה מקצועית: אם אתם חווים ריחות ביוב מתמשכים בבית, מומלץ לפנות לבדיקה של אינסטלטור מקצועי. מאתר נזילות מוסמך, יכול לזהות עבורם בעיות נסתרות כמו צינורות פגומים או חסומים שעלולים לתרום לבעיה.
  5. תיקוני קו ביוב: במקרים של פגיעה בקווי ביוב, יש צורך בתיקון מיידי. אינסטלטורים מקצועיים יכולים להעריך את המצב, לתקן סדקים ולהחליף חלקים פגומים בצנרת, כדי למנוע מריחות ביוב לחדור לביתכם.
  6. שיפור האוורור: ודאו שלמערכת האינסטלציה של הבית שלכם יש אוורור נאות כדי לאפשר לגזים הנפלטים מהביוב לעשות את דרכם לתוך ביתכם. חשוב לבדוק ולנקות באופן קבוע את צינורות האוורור כדי למנוע סתימות בהם וסירקולציה לקויה.
  7. מנטרלי ריחות: השתמשו במוצרים מנטרלי ריחות שתוכננו במיוחד עבור מערכות אינסטלציה. מוצרים אלה יכולים לעזור להסוות ולחסל ריחות לא נעימים, ולספק הקלה זמנית לדיירי הבית, בזמן שהתקלות בצנרת מטופלות.


פתרונות לטיפול בריחות ביוב בבית ומניעת חזרה של הבעיה בעתיד

ריחות ביוב מתמשכים בבית יכולים להיות מתסכלים ומטרידים במיוחד. כאשר אמצעים בסיסיים לטיפול בנושא, אינם מספקים את התוצאות הרצויות, נכנסים לפעולה פתרונות בכלים מתקדמים שיכולים לעזור לפתור את הבעיה מהיסוד ולמנוע ממנה לשוב גם בעתיד.

חיישן גז

במקרים של ריחות ביוב מסתוריים, ניתן להשתמש בבדיקת קו ביוב באמצעות חיישן גז כדי לגלות מניין הם נובעים. זה כרוך בהחדרת עשן לא מזיק למערכת האינסטלציה ומעקב אחר מסלולו. טכניקה זו עוזרת לזהות סדקים נסתרים בצנרת, דליפות או חיבורים פגומים שעלולים לגרום להימלטות ריחות ביוב אל חלל הבית.

שטיפת קו ביוב בסילון מים

הידרו-ג'טינג היא שיטה רבת עוצמה המשמשת אנשי מקצוע מתחום האינסטלציה, לניקוי סתימות ביוב וניקוז עיקשות. השיטה כרוכה בשימוש בסילון מים בלחץ גבוה כדי להסיר פסולת, שומנים וחומרים אחרים שיכולים לתרום לחסימת הצנרת ולריח רע בכל הבית כתוצאה מכך.

ייבוש רטיבות קפילארית

רטיבות קפילרית היא מונח שמתאר תופעה של הימשכות נוזלים כנגד כוח הכבידה, דרך סדקים זעירים, אזורי חיבור וחומרים נקבוביים שנמצאים בתשתית האינסטלציה. כך, כאשר קיימים פגמים כמו חורים או סדקים בצנרת הביוב, נוזלי ביוב מחלל הצנרת, עלולים לדלוף לקירות, מתחת לריצוף או לכיוון התקרה ולנוע כלפי מעלה, תוך שהם גורמים לנזקי רטיבות, היווצרות עובשים, כתמים, פטריות ואף לריחות ביוב מבאישים בכל הבית. מאתר נזילות מוסמך יכול להשתמש בציוד בדיקה מתקדם כדי לאתר את המיקום המדויק שממנו נובעת דליפת הצנרת המגיעה למשטחים במבנה, ובתוך כך – להתאים פתרונות רלוונטיים ויעילים לאיטום הצנרת וחידושה ללא הרס, או החלפתה המוחלטת, במידת הצורך.

פתרונות לטיפול בריחות ביוב בבית ומניעת חזרה של הבעיה בעתיד

 

לסיכום

בין אם אתם מתמודדים עם ניקוז חסום, קווי ביוב פגומים או בעיות אוורור, מאתר הנזילות אושר לוי הוא בעל המומחיות הדרושה כדי לאבחן ולפתור את הבעיה ביעילות. אושר לוי מצויד בפתרונות מתקדמים לטיפול בריחות ביוב הנובעים מתקלות צנרת, וישמח לספק לכם פתרון מקיף וארוך טווח.

זה הזמן להיפרד מהריחות הלא נעימים ולהחזיר את הסביבה הביתית שלכם למצב נעים ומזמין. אל תחכו שהבעיה תחריף – תאמו בדיקת נזילות עוד היום לצורך הערכה יסודית של מצב הצנרת בביתכם והתאמת פתרונות רלוונטיים ויעילים לשמירה על הבריאות והנוחות שלכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

Picture of אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader