איתור נזילה בעזרת מכשיר אקוסטי

איתור נזילה בעזרת מכשיר אקוסטי זו דרך מתקדמת ויעילה מאין כמוה לאיתור נזילות יעיל, מהיר ומדויק בקו הביוב, במערכת הניקוז או בצנרת המים של המבנה. זקוקים לסיוע מבעל מקצוע המתמחה בנושא? אושר לוי – מומחה לאיתור נזילות בציוד טכנולוגי מתקדם – יוכל לאתר למענכם את התקלה ולהעמיד לרשותכם מגוון דרכים לפתרונה באמצעות כלים טכנולוגיים מהשורה הראשונה. כל זאת על מנת להבטיח שהבעיה תיפתר גם בטווח המיידי וגם בטווח הארוך.

 

מהו מכשיר אקוסטי לבדיקת נזילות?

מכשיר אקוסטי הוא מכשור המצויד במיקרופונים שמאפשרים לגלות דליפות ביוב סמויות המסתתרות מתחת לרצפה או לקרקע, ושאיתורן בעין בלתי מזוינת קשה עד בלתי אפשרית, גם כשמדובר בבדיקת אינסטלטור. המיקרופונים במכשיר זה מסייעים להגברת קול הזרימה של מי הביוב הנוזלים מתחת לרצפה באופן שיאפשר לאיש המקצוע לגלות אם קיימת דליפה תת קרקעית מחוץ לצינורות הביוב.

באמצעות מכשירים אקוסטיים מתאפשר איתור של נזילות באזור הבית או בניין המגורים וכן בשטח פתוח, כגון נזילה בחצר הבית, הגינה או שטחים ציבוריים נרחבים בסביבה העירונית, כמו נזילות מתחת לכביש, נזילה מתחת לבטון או נזילה תחת המדרכה.

 

איתור נזילה בעזרת מכשיר אקוסטי – כיצד הדבר מתבצע?

כפי שודאי כבר הבנתם, קיימים כיום מכשירים מתקדמים מאוד לגילוי נזילות ביוב ומים, המייתרים את הצורך בביצוע בדיקות ידניות באמצעים מיושנים. היתרון המשמעותי בציוד הטכנולוגי שקיים כיום, הוא באפשרות לאתר את הנזילה ללא צורך בחפירות והריסה של המבנה והתשתיות בו.

איתור נזילות באמצעות מכשיר אקוסטי, הוא בין השיטות היותר מתקדמות שנועדו לכך, וכאשר ציוד זה מופעל בידי בעל מקצוע מוסמך ומיומן, כמו מומחה איתור הנזילות אושר לוי, ניתן באמצעות התדרים שהצנרת מפיקה, לזהות את התוואי שלה ולאתר בה גם דליפות סמויות מן העין ואת הליקויים בצנרת אשר הובילו להיווצרותן.

איך זה עובד בדיוק? המכשיר האקוסטי לאיתור נזילות מגיע עם מיקרופונים בדרגת רגישות גבוהה במיוחד, שמאתר הנזילות המוסמך מצמיד אותם לרצפה, לקירות, או לקרקע שבהן חושדים שקיימת נזילה סמויה. בעל המקצוע מאזין לצלילים המופקים מהמיקרופונים הללו באמצעות אוזניות, שמאפשרות לו לשמוע אם קיימים צלילים של טפטופים או זרימה ומהי עוצמתם.

 

האם אפשר להשתמש במכשיר אקוסטי לאיתור נזילות באופן עצמאי?

בעזרת המכשור האקוסטי החדשני, מתאפשר אמנם זיהוי של נזילות בקו הביוב ומציאת התקלות הגורמות לנזילה, אך לשם כך נדרשת הסמכה מקצועית בשימוש בציוד זה שרק בעל מקצוע מנוסה מתחום האינסטלציה שהתמחה בעבודה עם ציוד טכנולוגי מתקדם שכזה, תהיה המיומנות הנדרשת למיפוי נכון של תשתית הביוב והתחקות אחר המקור לבעיה.

השימוש במכשיר האקוסטי לגילוי נזילות מחייב הכשרה מקצועית מתאימה, מפאת הקושי בזיהוי נזילות אך ורק באמצעות האזנה שמיעה ומבלי שניתן להתבונן בפנים הצנרת.  לכן לא יעיל ולא מומלץ כלל לנסות ולאתר באמצעותו נזילות באופן עצמאי.

 

מה היתרון העיקרי של איתור נזילה בעזרת מכשיר אקוסטי?

היתרון המשמעותי ביותר של מכשור זה הוא כאמור, האפשרות שהוא מציע לגילוי נזילות ללא הרס או חפירה. בנוסף לכך, ציוד אקוסטי מספק ממצאים מדויקים במיוחד בנוגע למיקום התקלה בצנרת ובכך מאפשר להתמודד עמה ביעילות גבוהה מאוד.


אילו סוגים של תקלות צנרת אפשר למצוא בעזרת המכשיר האקוסטי?

השימוש במכשיר האקוסטי מאפשר למומחה לאיתור נזילות לגלות מגוון רחב של סוגי ליקויים בצנרת, ובהם:

  • סדקים בצנרת
  • פיצוצים בצנרת
  • חורים בצנרת
  • התפוררות של הצינורות
  • בלאי בצנרת
  • ניתוקים באזורי החיבור בין מקטעי הצינורות
  • חסימה בצנרת
  • גופים זרים שסותמים את הצנרת
  • שורשים שחדרו לצינורות הביוב
  • נזקים או תזוזה של הצנרת בעקבות עבודות שיפוץ ובנייה שבוצעו באופן בלתי זהיר
  • קריסה של צנרת הביוב
  • ועוד

 

מהם השלבים לאיתור נזילות בעזרת ציוד אקוסטי?

להלן שלבי העבודה המקובלים בשימוש בציוד אקוסטי לבדיקת נזילות:

  1. זיהוי האזור שבו עוברת צנרת הביוב וחשוד כפגום.
  2. הנחת המיקרופון של המכשיר האקוסטי על הרצפה, הקיר או הקרקע באזור שנחשד כבעל נזילה.
  3. חיבור האוזניות אל המכשיר האקוסטי והאזנה דרכן לאזור המנוטר.
  4. מעבר יסודי עם המכשיר על כל השטח שנחשד שקיימת בו תקלת צנרת.
  5. זיהוי תוואי הצנרת והמיקום שבו קיימת דליפת מים.
  6. בחינת ממצאי הבדיקה והתאמת אופי הטיפול לסוג התקלה שנתגלה – בין אם מדובר בהחלפת צנרת ביוב הכרוכה בחפירה או בחידוש קו ביוב ללא הרס.

 

איך מאתרים נזילות עם ציוד אקוסטי בחצרות?

אף שישנן לא מעט דרכים וכמה כלים מתקדמים המאפשרים לאתר נזילות בצורה מקצועית, גילוי נזילה בצנרת הביוב באמצעות מכשור אקוסטי, מיועדת במקרים רבים לאיתור נזילה בגינת הבית או בחצר הבניין.

הצורך במכשור אקוסטי בבדיקת נזילות ביוב בשטחים חיצוניים, נובעת מן העובדה שלהבדיל מתקלות צנרת בתוך מבנים, כשמדובר בתקלת צנרת בחצר, הצינורות עוברים מתחת לקרקע ולכן קשה עד בלתי אפשרי לאתר את מיקומן של דליפות הנובעות מן הצנרת התת קרקעית בעיקרן.

למרבה המזל, ציוד הבדיקה האקוסטי, מאפשר להתמודד עם האתגר ביעילות, היות והוא כולל כאמור מיקרופנים שמגבירים את עוצמתם של צלילי הטפטוף או זרימת המים שיצאו מהצנרת, כך שאיש המקצוע המבצע את הבדיקה בחוץ עם מכשיר אקוסטי, יכול לשמוע אותם בנקל.

 

מה מחיר איתור נזילה באמצעות מכשיר אקוסטי?

בדיקה לאיתור נזילה אקוסטי, היא יקרה מסוגי בדיקות אחרים לגילוי נזילות ומחירה נע סביב ה- 1200 ש"ח בממוצע. זאת בהתאם לרמת המורכבות של הבדיקה וההכשרה המקיפה הנדרשת לשימוש בציוד זה – שהוא בפני עצמו מכשור יקר למדי. יחד עם זאת, יש בתוצאות המדויקות שהבדיקה האקוסטית מפיקה, משום חיסכון בהוצאות המצטברות של הטיפול בתקלה.

זאת מאחר וכאשר איתור הנזילה האקוסטי מבוצע בידיים מיומנות של מומחה לאיתור נזילות שמכיר את אופן השימוש בציוד זה היטב, ניתן למקם את הגורם לתקלה, היקפה וחומרתה בצורה מדויקת במיוחד, ובהתאם לכך – גם לטפל בה ביעילות המקסימלית.

כך ניתן למנוע הישנות של תקלות בצנרת שיצריכו הזמנה של אנשי מקצוע לאיתור נזילות ותיקונן, באופן חזרתי ובעלות מצטברת גבוהה מכפי שהייתם משלמים תמורת ביצוע בדיקה יסודית ומקצועית עם ציוד אקוסטי, מלכתחילה. בנוסף לכך, היות והכלים האקוסטיים מאפשרים איתור נזילות ללא הרס וללא חפירות, לא תידרשו כנראה להתמודד עם העלויות הנלוות להחזרת האזור הנבדק לקדמותו בתום התהליך.

 

מה קורה אחרי שמתגלה נזילה באמצעות מכשור אקוסטי?

לאחר שזוהתה הנזילה בצנרת ומיקומה נקבע, בעל מקצוע המתמחה בפתרון תקלות אינסטלציה בכלים מתקדמים, יוכל לספק לכם דוח ליקויים על סמך הבדיקה ולהציע לכם פתרון הולם לבעיה. במקרים רבים ניתן יהיה גם לתקן את הצנרת ללא הרס, על ידי אמצעי איטום מתקדמים, כמו בלון ביוב ושרוול או פאץ', או לחילופין, תיקון צנרת ביוב בהתזה אפוקסית, המאפשרים לחדש את הצינורות באופן מהיר ויעיל ביותר.

 

לסיכום

איתור נזילה בבית, בדירה או בחצר, מתגלה כאתגר במקרים רבים. לכן אם אתם חושדים בקיומה של תקלת צנרת בסביבת המגורים שלכם, זה הזמן לפנות לבעל מקצוע מיומן שהוסמך לשימוש בציוד בדיקה מתקדם כדוגמת מכשירים אקוסטיים לאיתור נזילות, מצלמה תרמית, סיב אופטי, חיישן גז ואמצעים טכנולוגיים אחרים הקיימים כיום בשוק האינסטלציה המתקדמת.

אושר לוי הוא אינסטלטור מומחה באיתור נזילות ותיקוני צנרת, מטפל במגוון רחב של סוגי תקלות בקו ביוב והכל בסטנדרט המקצועי ביותר תוך הקפדה מקסימלית על שביעות רצון הלקוח. איתור הנזילה במכשיר אקוסטי, במצלמה טרמית, בגז או עם כל מכשור טכנולוגי אחר, הוא למעשה רק הבונוס בפנייה לאושר לוי. איכות השירות שיינתן לכם והניסיון המקצועי העשיר, הם שיוכיחו לכם כי בחרתם נכון.

לסיוע מקצועי באיתור נזילות ללא הרס ותיקוני צנרת בכלים מתקדמים – אושר לוי הוא הכתובת עבורכם – פנו עוד היום טלפונית במספר: 077-8035236 או מלאו את פרטיכם מטה, ותקבלו בהקדם הצעת מחיר משתלמת במיוחד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader