דו"ח איתור נזילות

הנוכחות של רטיבות בבית או בעסק, עם מגוון הצרות הנלוות אליה, היא בין הבעיות המטרידות ביותר שיכולות להתעורר במבנה. אם אתם מוצאים את עצמכם מתמודדים עם בעיה כזו, אתם ודאי כבר מבינים בעצמכם כי תיקון מהיר הוא הכרחי. אך כיצד ניתן לזהות דליפה בשלביה ההתחלתיים? הפתרון טמון בפניה למומחה לגילוי נזילות שיבצע את הבדיקות הנחוצות באמצעות ציוד ייעודי ויפיק עבורכם דו"ח איתור נזילות מפורט. מדובר במסמך שיכול לחסוך מכם כמות משמעותית של קשיים ומצוקה ולכן את המדריך הבא, המומחה לאיתור נזילות אושר לוי, יקדיש להסבר על דוח חשוב זה.

 

מה זה דו"ח איתור נזילות?

דו"ח איתור נזילות הוא מסמך מפורט שהוכן בקפידה על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות. דו"ח זה מכיל ניתוח מקיף של מצב מערכת האינסטלציה, פירוט לבדיקות שבוצעו בידי מאתר הנזילות לצורך איתור דליפות אפשריות ובעיות נלוות, וכן תיאור יסודי של המתודולוגיות שבהן נעשה שימוש לאיתור הדליפות, כמו חיישני גז, מצלמות ביוב, גלאים אקוסטיים ועוד.

בתוך דפיו של הדו"ח, מוצגות תוצאות הבדיקות הללו, השופכות אור על מצב מערכת האינסטלציה. כמו כן, הדוח משלב את הערכתו המקצועית של המומחה לאיתור נזילות, לגבי מצבה הכולל של מערכת האינסטלציה. הערכה זו מלווה בהמלצות לכל תיקון או תחזוקה הנדרשים בהקשר זה. 

לצפייה בדו"ח איתור נזילות לדוגמא >>>

 

מה עושים עם דו"ח לאיתור נזילות?

דוח איתור נזילות – בדיוק כפי שהשם שלו מרמז, נועד לזהות נזילות בבתי מגורים או בשטחים מסחריים. מטרתו העיקרית היא להקל על גילוי המיקום של תקלות צנרת, כדי לאפשר טיפול מדויק וממוקד בבעיות הקשורות לנזקי מים ורטיבות ולמנוע את הישנותם. יצירת דו"ח איתור נזילות באמצעות כלים לגילוי נזילות ללא הרס, היא משימה שניתן לבצע תוך מספר שעות, כתלות בשיטות הבדיקה שנבחרו לטובת תהליך האיתור.

מה עושים עם דו"ח לאיתור נזילות?

 

מקרים הדורשים דו"ח איתור נזילות

קיימים מספר תרחישים בהם מתעורר הצורך לערוך בדיקת איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית או ציוד בדיקה מסוגים אחרים, כדי לקבל דו"ח איתור נזילות מפורט. הנה כמה מהמצבים האלה:

  1. סכסוכי שכנים – כאשר נזילה שמקורה בדירה אחת גורמת נזק לדירה אחרת, יש צורך לבצע חקירה מקיפה כדי לאתר את מקור הנזילה. שלב זה חיוני לקביעת האחריות להוצאות התיקון בקרב השכנים.
  2. הערכת נכס במהלך העברת בעלות – בין אם רכשתם דירה או בית או שקיבלתם אותם בירושה, הערכת מצבם חיונית כדי למנוע הפתעות לא רצויות בעתיד. דו"ח איתור נזילות יכול לספק לכם ביטחון לגבי מצב הנכס, ולהעניק לכם שקט נפשי.
  3. מוכנות לחורף – אם הדירה שלכם לא במצב אידיאלי או ממוקמת בתוך מבנה ישן יותר, ימים גשומים עלולים לגרום לדליפות וטפטופים, שעלולים להוביל להצטברות לחות סמויה בתוך הקירות. האיום השקט הזה עלול לשחוק בהדרגה את השלמות המבנית של הבניין שלכם. כדי למנוע משבר כזה, כדאי לבצע באופן יזום את בדיקת איתור הדליפות, במיוחד אם מתעורר אצלכם חשש לגבי בעיות פוטנציאליות שיכולות להופיע בתקופת החורף.

בכל אחד מהתרחישים הללו, דו"ח איתור דליפות עומד ככלי אמין, המסייע לא רק לתעד דליפות שזוהו ואת הדרכים המומלצות לתיקונן, אלא גם כמסמך מקיף המסייע בטיפול באתגרים הקשורים בתביעות ביטוח וסכסוכי שכנים ביעילות.

 

מי מוסמך להפיק דו"ח איתור נזילות?

האחריות ליצירת דוח איתור נזילות נמצאת בסמכותו של מומחה מוסמך לאיתור נזילות. להיבט זה יש חשיבות עליונה, שכן לא כל אינסטלטור מחזיק בהסמכה הנדרשת. חשוב להכיר בכך שמערך מגוון של כלים עומד לרשות המומחים הללו לאיתור נזילות. חשוב לבחור איש מקצוע בעל בקיאות במספר מתודולוגיות לאיתור נזילות שיכול להציע לכם קשת רחבה של אפשרויות בדיקה המותאמות לצרכיכם.

 

איזה מידע יופיע בדו"ח איתור הנזילה?

דוח איתור נזילות מקיף כולל מספר מרכיבים מרכזיים. הוא כולל מידע לגבי מספר הדליפות שזוהו, מיקומן המדויק והערכת היקף הנזק שנגרם לרכוש (אם בכלל). בנוסף, הדו"ח מתאר אמצעי תיקון מומלצים, ומספק תובנות כיצד לתקן את הבעיות שזוהו, יחד עם עלויות משוערות עבור התיקונים הנדרשים. 

לעיון יסודי בדוח יש חשיבות עליונה, שכן הוא חושף שני גורמים קריטיים: חומרת הליקויים שזוהו וההשלכות הכספיות הקשורות לפתרון שלהם. בעזרת נתונים אלה, תוכלו לקבל החלטה מושכלת בנוגע לליקויים בצנרת שמחייבים התייחסות מיידית לעומת אלו שניתן לדחות מעט את הטיפול בהם.

איזה מידע יופיע בדו"ח איתור הנזילה?

 

איך דו"ח איתור נזילות אמור להיראות?

להלן המחשה של מה כולל דוח איתור דליפות טיפוסי:

מידע על הנכס

סוג הנכס: למשל, בית פרטי צמוד קרקע

מיקום הנכס: כתובת הדירה, הבית או העסק שבהם הבדיקה לגילוי נזילה מבוצעת

מדדי לחות בנכס הנבדק

למשל, סימני רטיבות בתקרת חדר השינה.

ממצאי הבדיקה ומקורות הליקויים שאותרו

למשל: זוהתה רטיבות פעילה בקיר המערבי של חדר השינה הראשי בדירה.

תוך שימוש בצילום ובדיקה תרמוגרפית, נחשפו אינדיקציות לדליפה בסמוך לכניסה לחדר השינה המצוי בקרבת חדר האמבטיה.

בוצעה בדיקת לחץ עם מנומטר קו מים חמים וקרים, שחשף ירידת לחץ בשני הקווים.

מסקנות

למשל: כתמי הלחות נובעים מפיצוץ צנרת מתחת לריצוף חדר השינה הראשי. לעיון מצורפת תמונה המפרטת את המיקום המדויק.

הרטיבות השוכנת במילוי התת-רצפתי וחייבת לעבור ייבוש .

 המלצות לתיקון

הטיפול בסוגיית האינסטלציה מחייב הסרת שני אריחים הממוקמים בסמוך לחדר הרחצה הראשי. 

דוח לדוגמה זה מספק תובנות לגבי הרכיבים הנכללים בדרך כלל בדו"ח איתור דליפות, ומספק פרטים חיוניים, ממצאים והמלצות עוקבות לטיפול בבעיות שזוהו.

 

השימושים האפשריים בממצאים שמופיעים במסגרת דו"ח לאיתור נזילות

ישנם מספר סוגי שימושים מקובלים בדו"ח הממצאים שמאתר הנזילות מפיק עבור לקוחותיו בתום בדיקת איתור הנזילות:

  • תביעות ביטוח: בעת הגשת תביעה לחברת הביטוח שלכם לקבלת פיצוי עבור תיקונים ונזקים המכוסים במסגרת פוליסת הביטוח של הבית או העסק, צירוף דוח ליקויים ממאתר נזילות מוסמך, הוא חיוני במיוחד.
  • ועד הבית: כאשר עוסקים באיתור נזילות הנוגעות לצנרת משותפת בתוך מתחם דיור או שטחים משותפים, דוח זה עשוי להידרש על ידי ועד הבית.
  • מכירת הנכס: כאשר שוקלים מכירת דירה, בין אם כדי להוכיח היעדר נזילות או כראיה לאחר זיהוי ותיקון של נזילה, נהוג לפנות אל מאתר נזילות מוסמך להפקת דוח לאיתור נזילות.

כמובן, הדוח עשוי להיות נחוץ עבור מספר רב של מצבים ודרישות אחרות, שבהם יש צורך בראיות לקיומן של נזילות, תיעוד או אימות של ליקויים בתשתיות האינסטלציה.

השימושים האפשריים בממצאים שמופיעים במסגרת דו"ח לאיתור נזילות

 

כמה צריך לעלות איתור לאיתור נזילות?

ההוצאה הכרוכה בהפקת דו"ח איתור נזילות בידי מומחה איתור נזילות, מותנית בעיקר בציוד הספציפי שהופעל במהלך הבדיקה. הטבלה הבאה מציגה את העלויות המשוערות עבור סוגים שונים של בדיקות לאיתור נזילות:

שיטת איתור הדליפות טווח עלויות משוער
מצלמה תרמית בין 1,800 ל-3,000 ₪
זיהוי גז בין 1,500 ל-2,500 ₪

 

לסיכום

במאמר זה ראינו כי דו"ח איתור נזילות משמש ככלי רב ערך לטיפול בבעיות צנרת בצורה יעילה בדייקנות ובאמינות. כדי להבטיח שהבעיות בצנרת לא רק יתגלו ויפורטו כראוי בדו"ח, אלא גם יתוקנו כהלכה, הכרחי להיעזר בשירותיו של מומחה מיומן ואמין לאיתור ותיקון נזילות בכלים מתקדמים, עם מומחיות בתחום זה. אושר לוי – בודק מים מוסמך מכון התקנים, הוא בדיוק הכתובת עבורכם להפקת דו"ח נזילות מקצועי, מפורט וקביל לצרכים ביטוחיים ומשפטיים. 

אל תהססו לפנות כבר עכשיו לקבלת הצעת מחיר הוגנת ומשתלמת לבדיקת נזילות יסודית, כולל הפקת דו"ח ממצאים בסופה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

Picture of אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader