טיפול בסתימות במערכות ביוב: שיטות וכלים לפינוי יעיל

סתימות במערכת הביוב הן תקלה נפוצה יחסית שיכולה להוביל לבעיות רבות, כגון הצפות, ריחות רעים, דליפות, נזקי מים למבנה ונזקים לצינורות. חשוב לדעת כיצד לטפל בסתימות הללו בצורה מהירה, שיטתית ויעילה מאוד, על מנת לשחרר אותן בהקדם, תוך מניעת התרחשותן בעתיד וצמצום הסיכון לנזקי רטיבות חמורים למבנה, לרכוש ולבריאות האנשים במתחם המגורים או העסקים שלכם. במאמר זה, אושר לוי – המומחה לאיתור נזילות ותיקון תקלות בקו ביוב, יציג בפניכם את האמצעים הקיימים כיום עבור טיפול בסתימות במערכות ביוב: שיטות וכלים לפינוי יעיל של חסימות צנרת, שחשוב להכיר.

 

"תגידי, את סתומה?" כשמערכת הביוב שלכם לא עומדת בקצב

סתימות במערכת הביוב יכולות לגרום לנזקים רבים, כגון:

  • הצטברות של מים עומדים: מים עומדים עלולים ליצור סביבה נוחה להתפתחות של חיידקים ופטריות, שעלולים גם לגרום לריח רע, למחלות ולפגיעה בבריאות.
  • ריח רע: מים עומדים עלולים לגרום כאמור לריחות לא נעימים בכלל בחלל הפנימי של המבנה. הריח עשוי להיות בלתי נסבל ולגרום לאי נוחות לדיירי הבית ולמבקריו.
  • הצפה: סתימות חמורות עלולות לגרום לפיצוץ בצנרת ו/או להצפה של מים ברחבי הבית. ההצפה עלולה לגרום לנזק לתכולת הבית, לרכוש ולתשתיות.
  • פגיעה במערכת האינסטלציה: סתימות עלולות לגרום נזק נרחב וחמור יותר לצינורות הביוב, מה שעלול להוביל לתיקונים יקרים במיוחד.

בנוסף, סתימות עלולות להיות גם מסוכנות מאוד לבריאותכם ובריאות משפחתכם. לכן, חשוב לטפל בסתימות במערכות ביוב בהקדם האפשרי.

"תגידי, את סתומה?" כשמערכת הביוב שלכם לא עומדת בקצב

 

הבעיה עם סתימות במערכת הביוב שאינן מטופלות בזמן

ישנן מספר סיבות מדוע לא כדאי להתמהמה עם הטיפול בסתימה במערכת הביוב:

  1. הסתימה עלולה להחמיר: ככל שהסתימה תישאר ללא טיפול, כך היא עלולה להחמיר ולהפוך לקשה יותר לפתרון.
  2. הסתימה עלולה לגרום לנזקים: סתימות שאינן מטופלות בזמן, עלולות לגרום נזקים לצינורות הביוב, מה שעלול להוביל לתיקונים יקרים יותר.
  3. הסתימה עלולה לגרום להצפה: סתימות חמורות עלולות לגרום להצפה של מים ברחבי הבית, מה שעלול לגרום לנזק מבני, לנזקי תכולה ורכוש ולפגיעה בתשתיות.
  4. הסתימה עלולה להיות מסוכנת לבריאות: מים עומדים עלולים ליצור סביבה נוחה להתפתחות של חיידקים ופטריות, שיכולים לגרום למחלות.

מכל השיקולים הללו ושיקולים נוספים, שוב אנחנו למדים כמה חשוב לטפל בסתימות במערכות ביוב ברגע שהן מתגלות ובשום פנים ואופן – לא לחכות.


עזרה ראשונה: שיטות ביתיות לפינוי סתימות במערכת הביוב

ישנן מספר שיטות ביתיות שניתן להשתמש בהן כדי לנסות ולפתוח סתימות בצנרת הביוב. שיטות אלו הן לרוב זולות וקלות לביצוע, אך הן אינן תמיד יעילות עבור סתימות מורכבות:

  1. שימוש בפומפה: פומפה היא כלי פשוט שניתן להשתמש בו כדי לפתוח סתימות. הפומפה יוצרת לחץ אוויר שמסייע לדחוף את גורם הסתימה.
  2. שימוש בחומרים כימיים: ישנם בשוק מספר חומרים כימיים המיועדים לפתוח סתימות. חומרים אלו פועלים על ידי המסת שומנים וחומרים אורגניים. יש להשתמש בחומרים אלו בזהירות, מכיוון שהם עלולים להיות מסוכנים לבריאות.
  3. שימוש בקפיץ ביוב: קפיץ ביוב הוא כלי גמיש שניתן להשתמש בו כדי להוציא חפצים זרים מהצינורות. הקפיץ מוכנס לצינור ומפעיל לחץ על החפץ הזר עד להוצאתו.

 

לפעמים חייבים אינסטלטור: טיפול בסתימות במערכות ביוב: שיטות וכלים לפינוי יעיל

במקרים בהם השיטות הביתית אינן יעילות, יש לפנות לאינסטלטור מקצועי, שישתמש בשיטות מתקדמות יותר לאיתור ושחרור הסתימה, כגון:

שימוש במצלמה טרמית

מצלמה טרמית היא מכשיר המשמש לזיהוי מקור הסתימה. המצלמה משתמשת בקרינת אינפרא-אדום כדי ליצור תמונה של הצינורות, מה שמאפשר לאינסטלטור לראות היכן נמצאת הסתימה באופן מדויק וברור. לאחר איתור מקור התקלה, האינסטלטור יכול להשתמש בשיטה המתאימה כדי לפתוח אותה.

שימוש ברובוט ביוב או ביובית

רובוט ביוב היא מכשיר המוחדר לחלל הפנימי של צינור הביוב ומשמש לפינוי פסולת מפנים הצנרת. לרובוט הביוב ניתן לחבר ראשים שונים (דיזות) המשמשים לריסוק ופינוי חפצים זרים מהצנרת. באמצעות הרובוט, מומחה האינטסטלציה יכול להפעיל שלשלאות ריסוק או מקדחים כדי לפרק את הגוף הזר החוסם את הצנרת. שיטה זו יעילה מאוד בסתימות שנגרמו על ידי עצמים זרים מאסיביים כמו פסולת בניה, בטון או שורשי צמחיה בצנרת ביוב.

שטיפת צנרת ביוב

שימוש בזרנוקי מים המזרימים מים לשטיפת צנרת הביוב בלחץ מים גבוה, יכול לפתוח גם סתימות מורכבות. אינסטלטור משתמש במכונת שטיפה בלחץ כדי להזרים מים בלחץ גבוה דרך הצינור, מה שמסייע בהסרת הסתימה. שיטה זו יעילה בעיקר בסתימות שנגרמו על ידי שורשים או חומרים קשים אחרים ומשולבת לעיתים קרובות עם השימוש בדיזת החיתוך או הריסוק של רובוט הביוב. 

הבחירה בשיטה או בכלי המתאימים תלויה בחומרת הסתימה ובסוג הצנרת. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך להשתמש בשילוב של שיטות או כלים כדי לשחרר את הסתימה.

לפעמים חייבים אינסטלטור: טיפול בסתימות במערכות ביוב: שיטות וכלים לפינוי יעיל

 

טיפול בסתימות במערכות ביוב – לא משהו שאתם רוצים להתמודד איתו לבדכם

כשמדובר בבעיה במערכת הביוב שלכם, חשוב להיות מודעים לעובדה שככל שהסתימה תישאר ללא טיפול למשך זמן ארוך יותר, כך היא עלולה להחמיר ולהפוך לקשה יותר (שלא לומר – יקרה יותר) לפתרון. לכן מומלץ לפנות בהקדם האפשרי לאינסטלטור מקצועי כדי לטפל בסתימות ביוב ובפרט אם מסתמן שמדובר על תקלות צנרת מורכבות יותר. אינסטלטור מקצועי ישתמש בכלים ובשיטות מתקדמות כדי לפתוח את הסתימה במהירות וביעילות ולא פחות חשוב מכך – באופן שישאיר את הצנרת שלכם במצב שמיש ותקין לאורך זמן רב יותר.

 

חשיבות הפנייה למאתר נזילות מוסמך לטיפול בסתימות במערכות ביוב

סתימות במערכות ביוב יכולות להתגלות כבעיה חמורה וטורדנית מאין כמוה, שיכולה להוביל לנזקים לצינורות, לריחות רעים ולהצפות. בהתאם לכך, חשוב לפנות למאתר נזילות מוסמך לטיפול בסתימות אלו.

להלן מספר יתרונות נוספים של פנייה למאתר נזילות מוסמך לטיפול בסתימות במערכות ביוב:

  1. מומחיות: מאתר נזילות מוסמך מכיר את סוגי הסתימות השונות ויש לו את הכלים וההכשרה הדרושים כדי לטפל בהן.
  2. ניסיון: מאתר נזילות מוסמך בעל ניסיון רב בטיפול בסתימות, כך שהוא יוכל לפתוח את הסתימה במהירות וביעילות.
  3. ציוד: מאתר נזילות מוסמך משתמש בציוד מתקדם כדי לאתר ולפתוח סתימות במהירות, יעילות ולעיתים קרובות – גם ללא הרס וחפירות. היינו, באמצעות פנייה למאתר נזילות מוסמך, ניתן להבטיח פתרון מהיר ויעיל לסתימות במערכות הביוב שלכם.
  4. בטיחות: מאתר נזילות מוסמך יידע כיצד לעבוד בצורה בטוחה ללא גרימת נזק מיותר לצינורות או לרכוש.
  5. אחריות: מאתר נזילות מוסמך ייתן אחריות על עבודתו.

אם אתם חושדים שיש סתימה במערכת הביוב שלכם, פנו למאתר נזילות מוסמך לטיפול מקצועי.

חשיבות הפנייה למאתר נזילות מוסמך לטיפול בסתימות במערכות ביוב

 

לסיכום

סתימות במערכות ביוב יכולות להיות בעיה חמורה, אך טיפול יעיל יכול להבטיח את תפקודה התקין של המערכת. כפי שראיתם במאמר זה, ישנן מספר שיטות וכלים שניתן להשתמש בהם כדי לפתוח סתימות, החל משיטות ביתיות פשוטות ועד לשיטות מקצועיות מתקדמות יותר.

בכל מקרה, אם אתם חושדים שיש סתימה במערכת הביוב שלכם, מומלץ לפנות למאתר נזילות מוסמך לטיפול מקצועי. אושר לוי, מומחה לתיקוני אינסטלציה מתקדמים, הוא בעל ניסיון רב בטיפול בסתימות במערכות ביוב. הוא משתמש בציוד מתקדם כדי לאתר ולפתוח סתימות במהירות וביעילות ומספק ללקוחותיו דוח של בוחן מים מוסמך מכון התקנים.

צרו קשר עם אושר לוי עוד היום כדי לקבל טיפול מקצועי בסתימה במערכות הביוב שלכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

Picture of אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader