הסרת שורשים בקו הביוב

שורשים בקו הביוב הם בעיה מורכבת לטיפול. למרבה הצער, השרברב הממוצע בדרך כלל אינו מחזיק בכלים ובמיומנות הנדרשת לטיפול יעיל וארוך טווח במפגע זה. לכן אם הגעתם למצב של חסימת שורשים בצנרת הביוב, זה הזמן לפנות לאושר לוי – מומחה לאיתור נזילות ופתרונות אינסטלציה מתקדמים, המגיע עם ניסיון עשיר ועם המכשור הדרוש להסרת שורשים בקו הביוב ביעילות ובמהירות.

 

מתי מתעורר הצורך בהסרת שורשים מקו ביוב?

הסרת שורשים בקו הביוב היא תיקון הנדרש לעיתים קרובות יחסית, ובפרט באזורים בארץ המתאפיינים בצמחיה מרובה הגדלה בקרבת שכונות מגורים. לשורשי הצמחים יש נטיה טבעית לתור אחר שטחים חדשים שיוכלו להתפשט אליהם ולהכות בהם שורש.

עבור הצמח, סביבה כמו זו הקיימת בצנרת הביוב, היא קרקע פוריה להתפתחות הודות לרטיבותה, הטמפרטורה בתוכה וחומרי ההזנה המצויים בה שמשמשים כדשן טבעי. בעקבות זאת, שורשים פורצים במקרים רבים לתוך צינורות הביוב דרך סדקים בדפנותיהם ולעיתים אפילו גורמים לסדיקת או שבירת הצנרת בעצמם, וגדלים בפנים עד שנוצרת חסימת צנרת מורכבת לשחרור.

 

מהם הסממנים המעידים על כך שקיימת חסימת שורשים בצנרת הביוב?

הצטברות של שורשי צמחיה בקו הביוב היא מפגע שכיח אך חמור במיוחד ובפרט בבתים צמודי קרקע. הסממן הראשון שעשוי להצביע על קיומה של סתימת שורשים בקו הביוב, הוא בעיית ניקוז, הצפת ביוב או רטיבות. את מיקומה המדויק של החסימה, היקפה ואופיה – מי שמוסמך לאתר הוא בעל מקצוע המתמחה באיתור תקלות ביוב בכלים מתקדמים ותיקוני אינסטלציה, כדוגמת אושר לוי.

במקרים רבים, הבדיקה הראשונית לאיתור מקור הבעיה תתבצע באמצעות מצלמת ביוב או סיב אופטי שישמשו לצילום צנרת הביוב מבפנים. זוהי המתכונת הטובה ביותר לאבחון מדויק של הבעיה והתאמת הטיפול היעיל ביותר עבורה.

 

מדוע לא מומלץ לדחות את הטיפול בהסרת שורשים בקו הביוב?

כאשר שורשים בצנרת הביוב אינם מטופלים במועד, הם נוטים להמשיך לצמוח ולהתעבות, כך שבסופו של דבר גם חסימה חלקית ופשוטה יחסית לשחרור עלולה להפוך לחסימה מלאה שהטיפול בה יהיה מורכב ויקר יותר.

לא זאת בלבד, אלא שהנזקים שהשורשים עלולים לגרום לתשתית הביוב הם מרחיקי לכת ויכולים לבוא לידי ביטוי בחסימות צנרת חוזרות ונשנות, שברים בצינורות ואף לקריסה מוחלטת של תשתית הביוב באזור מגוריכם. בהקשר זה חשוב להיות מודעים לכך שכל תקלה במערכת הביוב היא בעלת פוטנציאל לגרום לנזקי מים חמורים בביתכם ולפגיעה גם ברכושכם ואף בבריאותכם ובריאותם של יקיריכם, חלילה.

 

כיצד הסרת שורשים מקו ביוב מתבצעת?

הסרת שורשים של עצים וצמחיה בכלל מקו הביוב היא אתגר לא פשוט. לרוב מדובר בשורשים חזקים, עבים ועמידים שלהם יכולים להתפשט במהירות בתוך הצנרת. מכאן שנדרשת עבודה מקיפה, יסודית ומקצועית מאוד להסרה מוחלטת של המפגע. עבודה זו מבוצעת בידי מומחי אינסטלציה בלבד ומחייבת שימוש בכלים מיוחדים לחיתוך השורשים, כמו:

  • רובוטים לעבודות ביוב: מדובר במכשור מתקדם המשמש למגוון סוגים של משימות תחזוקה ותיקון בצנרת הביוב, לרבות צילום צינורות ביוב, הסרת בטון מצנרת הביוב וכן לניסור שורשים בקו הביוב.
  • דיזה לחיתוך שורשים בקו הביוב: 'דיזות' הן שמן המקצועי של ראשי מתכת המחוברים לרכב ביובית העובד עם צינור לחץ. מאתר נזילות מוסמך המטפל בתיקון קווי ביוב באופן מקצועי, עובד בדרך כלל עם כמה סוגי דיזות המשמשות לצרכים שונים. לדוגמה, ישנה דיזה המשמשת לפתיחת סתימות ביוב, דיזה המיועדת לשטיפה של צנרת הביוב וגם דיזה לחיתוך שורשים בקו הביוב, המצוידת בלהבים ושרשראות מברזל. לחץ המים המגיע דרך צינור הלחץ המחובר לביובית שבקצהו דיזת החיתוך, הוא שגורם ללהבי הדיזה ושלשלאותיה להסתובב במהירות רבה – מה שמאפשר חיתוך עוצמתי של השורשים שחוסמים את צנרת הביוב.

 

עם תום ניסור השורשים נהוג לבצע שטיפה של צנרת הביוב עם זרנוק מים עוצמתי כדי לפנות את שאריות הפסולת מתוכה.

 

תיקונים נוספים שעלולים להידרש לאחר הסרת שורשים מקו ביוב

בחלק נכבד מן המקרים שבהם צנרת הביוב נסתמת על ידי שורשים שחדרו לתוכה, מתברר לאחר פינוי הצמחיה מקו הביוב, כי הצינורות סדוקים ואף שבורים. השלב הבא במצב כזה הוא לתקן את הסדקים או השברים הללו על מנת למנוע חדירה מחודשת של שורשים לתוך הצנרת, כמו גם חדירת פסולת חיצונית נוספת כמו חול ובוץ שיכולים ליצור חסימות נוספות בביוב.

 

האם ניתן לטפל בשברים בקו הביוב ללא הרס?

התשובה העקרונית היא כן, אף שכל מקרה צריך להיבדק לגופו. ניתן לטפל בצנרת סדוקה או שבורה ללא חפירות באמצעות שימוש בשרוול או פאץ' ביוב לאיטום האזור הפגוע.

 

האם יש דרך למנוע מהבעיה להישנות?

על מנת שהשורשים לא ישובו לחסום את הצנרת, נהוג לחתום את הטיפול בבעיה בטיפול למניעת היווצרות שורשים בביוב. מדובר בטיפול ידידותי לסביבה.

 

כמה עולה להסיר שורשים מקו הביוב?

מחיר הסרת שורשים בקו ביוב הוא עניין דינאמי שתלוי במספר משתנים ובהם: אורך השורשים, עוביים קיומם של נזקים היקפיים שנוצרו בעקבות חדירת השורשים לקו הביוב, היקף העבודה הנדרשת ומורכבותה ועוד. לקבלת ייעוץ מקצועי מקדים ואומדן כללי של העלויות ללא התחייבות, אתם מוזמנים לפנות לאושר לוי – מומחה לתיקון תקלות אינסטלציה בכלים מתקדמים.

 

לסיכום

סובלים מסתימת ביוב שנוצרה בעקבות חדירת שורשים לצנרת? מוצאים את עצמכם מתמודדים עם אותה הבעיה בתדירות גבוהה? זה הזמן לפנות לבעל מקצוע המתמחה בנושא של פינוי שורשים מצנרת הביוב. רק מומחה אינסטלציה המסתייע במכשור המתקדם ביותר, יוכל לפתור למענכם את הבעיה ביעילות ולצמיתות.

זקוקים למומחה להסרת שורשים בקו הביוב? אושר לוי מתמחה באיתור ותיקון נזילות ממגוון סוגים ישמח לספק לכם מענה מקצועי, אמין ומשתלם. להתייעצות ראשונית וקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית – לחצו כאן!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

Picture of אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader