פתיחת סתימה בחצר

סתימת ביוב בחצר הבית או בין התקלות היותר מתסכלות שאתם עלולים להיתקל בהן בחייכם. לסתימות צנרת יש נטייה מעצבנת להופיע דווקא בזמן הכי לא נוח ולשבש את שגרת החיים של דיירי הבית מקצה לקצה. חסימת צנרת יכולה גם לקרות לא רק בבתים פרטיים וצמודי קרקע, אלא גם בחצרות של בניינים משותפים – ולהפוך למפגע שמפריע לכל דיירי הבניין.

אמנם יש מי שינסו לטפל בבעיה כזו בכוחות עצמם, אך במקרים רבים נדרשים כלים מיוחדים לפתיחת סתימה בחצר, שרק למומחה אינסטלציה מוסמך יש אותם. בשורות הבאות אושר לוי – מומחה לפתרונות אינסטלציה מתקדמים, מסביר כיצד הדבר מתבצע בכלים מקצועיים ומדוע עדיף לכם לפנות לבעל מקצוע מנוסה בשלב מוקדם ככל האפשר.

 

מהם הסממנים המעידים על הצורך במומחה אינסטלציה לפתיחת סתימה בחצר?

כשנוצרת סתימה בצנרת הביוב בחצר הבית או הבניין, הדבר מוביל לכך שמי השופכין לא מתנזקים דרך מערכת הביוב הציבורית, אלא נותרים באזור של מבנה המגורים שלכם. הדבר גורם במקרים רבים להתפשטות של ריח מבאיש בכל אזור הבניין או הבית, וכאשר עסקינן בבית משותף – מי שסובלים מכך במיוחד הם הדיירים שחלונות דירותיהם פונות לכיוון הגינה שבה נוצר המפגע.

אחד הסממנים האופייניים להיווצרות סתימת ביוב בחצר הבית, היא מי ביוב העולים על גדותיהם דרך המכסה של בור הביוב הציבורי ומציפים את החצר. לעיתים ניתן יהיה לראות גם שלוליות של מי ביוב שניקוו בחצר באזור הדולף וכמובן, גם מהן ינדוף ריח רע של מי ביוב, המהווים גם מפגע תברואתי עבור דיירי הבית. במצב כזה כדאי למהר ולפנות לאינסטלטור מוסמך עם ניסיון בפתיחת סתימות בחצרות.


איך מטפלים בסתימת ביוב בגינה בצורה היעילה ביותר?

דיירים אמיצים שמעוניינים לנסות ולפתור את בעיית הצנרת באופן עצמאי, ניגשים לבור הביוב המוצף בחצר, כשהם מצוידים בקפיץ ביוב ספירלי, שבאמצעותו הם מנסים לפתוח את הסתימה בצינור הניקוז. אולם במקרים רבים אין די בכך כדי לפתור את הבעיה מהיסוד אם בכלל, הגם שההתעסקות במי השופכין ללא ציוד מגן מתאים, כרוכה בחשיפה מיותרת של מי שמנסה לתקן את התקלה לבד, למזהמים ומחלות.

לכן הדרך הטובה, היעילה והמומלצת ביותר לאתר נזילה בחצר וכמובן לטפל בשחרור סתימה בחצר, היא לקרוא לבעל מקצוע מוסמך המספק שירותי אינסטלציה בכלים מתקדמים ומקצועיים.

בחלק מהמקרים ובייחוד כשמדובר בפתיחת סתימה בצינור ביוב ראשי, פתיחת סתימה בבור ביוב או פתיחת סתימות בבור ספיגה, ייתכן שיעלה הצורך בשירותי ביובית, שהיא רכב מקצועי לטיפול בתקלות ביוב, המגיע עם ציוד מיוחד לשטיפת צנרת הביוב באמצעות זרנוק שפולט זרם מים עוצמתי בלחץ גבוה. שירותי הביובית כוללים לרוב גם משאבת ביוב שמאפשרת לשאוב מהצנרת המשותפת או הפרטית פסולת ומצבורי שומן שהתנקזו לתוכה והובילו להיווצרות הסתימה.

 

אבל מה גורם להיווצרות סתימות ביוב בחצרות?

ישנם כמה גורמים נפוצים לחסימות צנרת ביוב משותפת לבניין או קו ביוב בגינה של בית פרטי, כשהעיקריים בהם הם אלו:

 

השלכת פסולת בלתי מתכלה לאסלה או לכיור

סתימות ביוב בגינת הבית נגרמות לא אחת בשל נטייה של בני הבית להשליך מגוון מוצרי טואלטיקה ומוצרים בלתי מתכלים לתוך האסלה או הכיורים בבית, כמו:

  • מוצרי היגיינה נשיים
  • מגבונים לחים
  • חוט דנטלי
  • מקלוני אוזניים
  • ניקוז חתיכות מזון מוצק בכיורים
  • ועוד

 

גם שיער עלול לחסום את הניקוז במקלחות והאמבטיות בבית אם לא מנקים אותו מעת לעת.

 

הצטברות חומרים שומניים

תרכובות שומניות נוטות להצטבר בצנרת המים האפורים של הבית וליצור חסימה הדרגתית של הצינורות, כך שהמים לא יכולים בסופו של העניין, להתנקז כראוי מהכיורים בבית למערכת הביוב. השומנים הללו מקורם בעיקר בשאריות אוכל, שמתנקזות מפתח הניקוז של כיור המטבח, מגיעות לצנרת הביוב ומצטברות שם. התופעה שכיחה במיוחד בדירות הנמצאות במבנים שבקומת הקרקע שלהם ממוקמים עסקי מזון או עסקים פעילים מסוגים אחרים.

 

נוכחות של עצמים זרים בצנרת הביוב המרכזית

לעיתים גופים זרים חודרים לתוך צינורות הביוב הציבוריים ומובילים בהדרגה לחסימתם. הסתימה עלולה להיגרם למשל, מחדירת שורשי צמחיה או עצים לקו הביוב, חדירת אדמה או בוץ, חדירת חומרי בנייה כמו בטון או מלט לצנרת, חדירת גזם, סלעים ועוד.

 

תכנון לקוי של קו הביוב

גם ליקויים תכנוניים של צינורות הביוב, עלולים להוביל להיווצרות של סתימות חוזרות ונשנות בה ובכלל זה זוויות בעייתיות של חיבורי הצינורות, שיפועים בלתי תקינים וכן הלאה.

 

הפרשי טמפרטורות

שינויי טמפרטורה קיצוניים באזור הצנרת, עלולים לגרום לה להתעוות במרוצת הזמן. בעקבות התעקמות הצנרת, עלולים להיווצר סדקים ופיצוצים בצינורות ובעיות בזרימה התקינה של מי השופכין. מצב זה אינו מסתכם בדרך כלל בפתיחת סתימה בחצר אלא מצריך החלפת צנרת ביוב בצנרת חדשה.

 

כיצד פתיחת סתימת ביוב בחצר מבוצעת?

הדרכים לפתיחת סתימה בחצר נבחרים על פי אופי הבעיה והגורמים לה בפועל. לכן בראש ובראשונה, בעל מקצוע מוסמך שמגיע לטפל בחסימת ביוב בחצר, יידרש להשתמש בציוד בדיקה כדי לעמוד על מקור התקלה במערכת הביוב. הדבר בדרך כלל יבוצע באמצעות מצלמה טרמית או סיבים אופטיים המשמים לצילום צנרת הביוב מבפנים.

כלים אלו מאפשרים איתור נזילות ביוב ללא הרס וללא צורך בחפירות. במקרים בהם המצלמה חושפת בתוך הצינור חסימה פשוטה יחסית, ניתן להשתמש בחומרים ייעודיים להמסת עצמים זרים ופסולת בלתי מתכלה כדי לשחרר את הסתימה בצנרת הביוב.

אולם כאשר החסימה של קו הביוב מורכבת ודרמטית יותר, מה שיכול להתבטא בעליית מי הביוב על גדותיהם, סביר להניח שהטיפול בבעיה יחל בשאיבת הביוב שלאחריה יבוצע חידוש צנרת ביוב באמצעות איטום בפאץ', התזה אפוקסית או שרוול, או לחילופין – החלפת צנרת ביוב במידה והליקויים חמורים יותר, כמו צנרת שנשברה, התפוררה או קרסה.

 

לסיכום

אושר לוי מתמח בפתרונות אינסטלציה מתקדמים בטכנולוגיות חדשניות, המאפשרות טיפול מהיר ויעיל בפתיחת סתימות ביוב בחצרות וגינות. הידע המקצועי שרכש אושר לוי באיתור נזילות גלויות וסמויות ושחרור חסימות צנרת לאורך שנות עבודתו במקצוע, לצד הכלים המקצועיים המובילים בהם הם מצויד, מבטיחים כי התקלה תיבחן ותטופל באופן היסודי ביותר, ומבלי להשאיר קצוות פתוחים.

לתיאום התייעצות ולכל שאלה נוספת – אנא צרו קשר דרך האתר או בטלפון: 0778044839

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

Picture of אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader