צילום קווי ביוב

תקלה בקו הביוב מייצרו סיטואציה לא נעימה (בלשון המעטה) עבור בעלי דירות, בתים ובתי עסק רבים מדי שנה בשנה. כשמדובר בליקוי שמופיע יותר מפעם אחת, בדרך כלל נדרש צילום לפנים צנרת הביוב לשם זיהוי המקור לתקלה. במדריך זה, אושר לוי – מומחה לאיתור נזילות ביוב ותקלות ביוב בעזרת ציוד מתקדם, יסביר על המצבים שבהם לקוחות פונים אליו לטובת צילום צנרת ביוב, על האופן שבו צילום קו ביוב מתבצע בפועל ועל כל הדברים שחשוב לשים אליהם לב, כאשר מזמינים אינסטלטור לצילום קווי ביוב.

 

מה זה צילום קווי ביוב ומה נדרש לביצועו?

צילום קווי ביוב הוא פעולה המתבצעת לטובת בדיקת פנים צנרת ביוב כאשר מסתמן כי קיימת תקלת צנרת כמו נזילה בקו ביוב. זוהי בדיקה המתבצעת לרוב באמצעות מכשור מתקדם וייעודי כדוגמת סיב אופטי שבקצהו מצלמה, שלצורך הפעלתם יש צורך לפנות למומחה לאיתור נזילות המחזיק בציוד זה ושיש לו ניסיון מעשי נרחב ומיומנות רבה בהפעלתו.

מה זה צילום קווי ביוב ומה נדרש לביצועו?

 

באילו מצבים יהיה צורך בצילום קווי ביוב?

קיימים כמה מצבים קלאסיים בהם מתעורר הצורך לפנות למאתר נזילות מוסמך שיבצע צילום לקו ביוב:

נזילות צנרת חוזרות ונשנות

כאשר ישנן דליפות בבית או סימני רטיבות על בסיס קבוע ותקלות צנרת שונות החוזרות על עצמן, יש צורך לבדוק אם קיימים ליקויים בפנים צנרת הביוב, בעזרת סיב אופטי, מצלמה תרמית או כל ציוד ייעודי אחר המשמש לטובת צילום קווי ביוב.

 

בדיקת תקינות של קו הביוב לקראת קניית דירה או בית

לפני שחותמים על חוזה מכירה במסגרת רכישת בית או דירה, קריטי לבדוק את תקינות הצנרת כדי לוודא שכל התשתיות במצב תקין ושמיש ושלא צפויות לכם הפתעות לא נעימות בהמשך הדרך.

 

צורך באישור אכלוס לנכס למגורים (טופס 4)

כאשר מתכננים בנייה של מבנה למגורים יש צורך להוציא עבורו טופס 4 שהוא טופס אישור אכלוס שמהווה אסמכתא לכך שהנכס מתאים למגורים. במסגרת הדרישות לקבלת הטופס, צריך להוכיח כי צנרת הביוב תקינה, באמצעות דוח בדיקה ממאתר נזילות מוסמך המכיל צילום מפנים צנרת הביוב.

 

מי מבצע צילום של קווי ביוב?

צילום קו ביוב מתבצע על ידי מומחה לאיתור נזילות בקו ביוב המחזיק במכשור מתאים, כסיב אופטי לצילום קו ביוב או מצלמה טרמית. יחד עם זאת, לא כל שרברב וגם לא בהכרח כל מאתר נזילות, בהכרח מחזיק בציוד הדרוש לצילום צנרת ביוב ללא הרס. לכן במידה ומתעוררת בעיה בצנרת כדאי לברר שהאינסטלטור שאליו פניתם אכן מחזיק במכשור הדרוש ובעל ניסיון רב בהפעלתו.


כך תוודאו שהדוח המתקבל מצילום קו ביוב קביל משפטית וביטוחית

על מנת שדוח הבדיקה שתקבלו ממאתר הנזילות בתום צילום קו הביוב שלכם, ייחשב קביל מבחינה משפטית וביטוחית, מאתר הנזילות שלכם חייב להיות בעל תעודה רשמית המסמיכה אותו לספק חוות דעת ממומחה, או תעודת "עד מומחה". מכאן שאם צילום קו הביוב נחוץ לכם להגשת תביעת ביטוח, כדאי לברר זאת מלכתחילה.

 

איך מתבצע צילום של קו ביוב – שלב אחר שלב

צילום קו ביוב מתבצע כאמור על ידי הכנסת סיב אופטי דקיק המצויד במצלמת ביוב בקצהו, אל החלל הפנימי של צנרת הביוב.
להלן שלבי העבודה השונים המהוום חלק מתהליך הצילום של פנים צנרת הביוב:

1. הכנה מקדימה של קו הביוב לצילום

חשוב לדעת כי צילום קו ביוב בסיב אופטי כשלעצמו, אינו יכול לשחרר סתימות בצנרת, אם ישנן כאלו. יתרה מכך, החדרת הסיב האופטי לצנרת ביוב חסומה עלולה להסב נזקים למצלמה שבקצהו. לכן יש צורך לשחרר חסימות בקו הביוב טרום ביצוע הצילום, במטרה לאפשר קבלת תמונת מצב ברורה ואיכותית יותר של פנים צנרת הביוב.

במידה וצנרת הביוב מוצפת, יש צורך לשאוב לפני צילום קו הביוב את תכולת הצנרת, אם כמו כן, רוצים שיצאו צילומים ברורים מספיק. לשם כך נדרשים שירותי ביובית או רובוט ביוב.

 

2. החדרת הסיב האופטי

מרגע שהסיב האופטי עם המצלמה בקצהו הוחדר אל פנים צנרת הביוב, מאתר הנזילות המוסמך יוכל לראות בזמן אמת מה מצבו של קו הביוב ואם ישנם אי אלו ליקויים בחלל הפנימי שלו, כמו סתימת ביוב בעקבות חדירת שורשי צמחיה, פסולת שחוסמת את צנרת הביוב, אזורים של קריסת צנרת ביוב פנימה, עצמים זרים החוסמים את קו הביוב, נזקי חלודה וקורוזיה וכיוצא באלה.

 

3. הפקת דוח ליקויים

לאחר תום צילום צנרת הביוב, מאתר הנזילות מפיק ללקוח דוח ליקויים, שהוא למעשה דוח בדיקה. זהו מסמך המפרט אילו ממצאים נתגלו במסגרת צילום פנים הצנרת ומה המאתר ממליץ לעשות על מנת לתקן את הליקויים הללו. דוח זה לרוב נמסר ללקוח בחלוף כמה ימים ממועד ביצוע הצילום של קו הביוב בפועל.

מומלץ לבקש ממאתר הנזילות לספק לכם את דוח הממצאים הנ"ל, גם כעותק פיזי וגם כקובץ דיגיטלי, כך שיהיה לכם גיבוי ממנו לכל מקרה שלא יבוא, וליתר בטחון גם לצלם את המסמך הפיזי שקיבלתם ברגע שנמסר לכם.

איך מתבצע צילום של קו ביוב - שלב אחר שלב

 

איזה מידע יופיע בדוח צילום קווי ביוב?

בדוח הבדיקה שיספק לכם מאתר הנזילות אחרי הצילום לקו הביוב, אמורים להופיע הפרטים הבאים:

  • תיאור של המבנה שצילום קו הביוב בוצע בו (לדוגמה: בית פרטי, חצר משותפת בבניין מגורים וכן הלאה)
  • תיאור של הבדיקה שבוצעה
  • פירוט מלא של מצב קו הביוב לצד התקלות והבעיות שנתגלו בפנים הצנרת
  • תמונות שצולמו בפנים צנרת הביוב, עם דגש על האזורים בצנרת שבהם זוהו ליקויים
  • המלצות של מאתר הנזילות לטיפול בליקויים שהתגלו בצנרת הביוב

 

כמה עולה צילום קו ביוב?

אנשים רבים מוטרדים משאלת המחיר לצילום קווי ביוב. אז כדי לסבר את העין, יצוין שבמרבית המקרים, עלות הצילום לפנים צנרת ביוב, נעה בטווח שבין 1,300 ועד 2,000 שקלים. אולם חשוב להיות מודעים להבדלי המחיר בין צילום קו ביוב בבתים פרטיים ובדירות, לעומת צילום קו ביוב בחצר בית פרטי או בחצרות בניינים.

 

בבתים פרטיים

המחיר לצילום קו הביוב בבית פרטי יהיה סביב הטווח שצוין מעלה בדרך כלל, ואליו יתווסף גם מע"מ. אולם באם מדובר בקו ביוב שאורכו חורג מ- 10 מטרים או בתוואי צנרת מורכב מאוד, מחיר זה עשוי להיות גבוה מכך.

 

בחצרות בניינים או חצרות בבתים פרטיים

המחיר לצילום קו ביוב בחצר של בניין או בגינת בית פרטי נוטה להיות גבוה משמעותית מהטווח הנ"ל ולהאמיר גם עד כ- 2,500 שקלים ומעלה, כתלות באורכה של הצנרת.

 

מה חשוב לקחת בחשבון לפני צילום קווי הביוב?

לפני שמזמינים מומחה לצילום צנרת ביוב חשוב לקחת בחשבון שיש סיבה טובה ומוצדקת לתג המחיר הגבוה שגובים מומחים לאיתור נזילות בצנרת ביוב, תמורת צילום קווי ביוב. הסיבה לכך היא בראש ובראשונה, עלותו הגבוהה של ציוד הצילום הייעודי. יתרה מכך, מדובר בעבודת צילום מורכבת שמצריכה הכשרה, ניסיון רב, מיומנות ושימת לב לפרטים הקטנים.

גם עריכת דוח הליקויים, אינה עניין של מה בכך ואורכת זמן רב, כשהיא מבוצעת במידת היסודיות הנדרשת. עלות השירות אם כן, מגלמת בחובה את מכלול ההשקעה הנדרשת מבעל המקצוע לאיתור תקלת הביוב. בהתאם לכך, אם נתקלתם בשרברב שמתיימר להציע שירותי צילום לקו ביוב בעלות הנמוכה באופן משמעותי ממחיר המינימום שהוזכר קודם, הדבר צריך להדליק לכם נורה אדומה.

לבסוף, חשוב לדעת מראש שעלות השירות לאיתור נזילות בקו ביוב אינה מכסה את התיקונים עצמם וגם לא את עבודות ההכנה שעשויות להידרש לקראת צילום קו הביוב, כדוגמת שחרור חסימה בקו ביוב, שאיבת ביוב, וכן הלאה.

מה חשוב לקחת בחשבון לפני צילום קווי הביוב?

 

לסיכום,

אם אתם זקוקים לשירותיו של מומחה לאיתור נזילות ותיקון תקלות אינסטלציה בקו ביוב לטובת צילום קו ביוב, אושר לוי הוא הכתובת עבורכם. עם ותק מקצועי של כעשור בתחום פתרונות האינסטלציה המתקדמים, אושר לוי מציע לכם אפשרות לאיתור נזילה בקו ביוב בציוד טכנולוגי מתקדם, ללא הרס ועם אפשרות לביצוע תיקון מהיר, יסודי, עמיד ונקי למרבית תקלות הצנרת.

ההסמכה של אושר לוי כבוחן נזקי מים מוסמך מטעם מכון התקנים הישראלי, מאפשרת לכם לקבל דוח ליקויים מפורט המוכר על ידי חברות הביטוח לטובת קבלת החזרים כספיים לבעלי פוליסות ביטוח המכסות נזקי צנרת.

מעוניינים בשירות אמין, מקצועי ואפקטיבי לטווח ארוך? פנו לאושר לוי לייעוץ ראשוני, בלי צורך בהתחייבות. לפרטים נוספים – הרימו טלפון בהקדם: 077-804-4839

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader