פתיחת סתימה בביוב

כשהצנרת בבית או בדירה נסתמת, משום מה, זה תמיד קורה דווקא בזמן הכי לא נוח מבחינתם של בעלי הבית. אף שישנם מקרים שבהם אנשים מוצאים דרכים לתקן את הבעיה באופן חלקי או זמני בכוחות עצמם ומבלי שיצטרכו ליצור קשר עם אינסטלטור, כאשר מדובר בפתיחת סתימה בביוב שנוצרה בצנרת המרכזית של הבית, מדובר במצב שונה לחלוטין.

במקרים כאלו בדרך כלל לא ניתן לפתוח את הסתימה ללא עזרה מקצועית של בעל מקצוע המתמחה בשחרור סתימות בביוב. כאשר הצנרת המרכזית נסתמת והביוב מתחיל להציף את חלל הבית, מדובר ללא ספק במצב מורכב ובעייתי עם פוטנציאל לגרימת נזקים חמורים למבנה ולרכוש שבתוכו.

במצב כזה, אין מנוס אלא לפנות לאושר לוי – מאתר נזילות מקצועי ומוסמך, שיוכל לאתר עבורכם את המקור לבעיה ולטפל עבורכם בשחרור הסתימה בביוב באופן היעיל והמהיר ביותר.

 

איך יודעים סימן שהגיע הזמן להזמין בעל מקצוע לפתיחת סתימה בביוב?

אם צינור הביוב המרכזי שלכם חסום, סביר להניח שתוך פרק זמן מסוים תתחילו לשים לב לכך שמים נקווים במקומות אקראיים בחלל הבית. לצורך העניין, כאשר אתם מורידים את המים באסלה, עלולים במצב של חסימת צינור ביוב להופיע פתאום מים באמבטיה או במקלחת שלכם.

לחלופין, אם אתם מפעילים את מכונת הכביסה שלכם והצנרת המרכזית של הדירה או הבית נסתמה, הכיור שלכם עלול להתחיל לעלות על גדותיו. אלו הם סימנים ברורים לכך שיש לכם עסק עם סתימת ביוב או בעיה מסוג אחר הנוגעת לצינור הביוב הראשי בביתכם.

במצב כזה, על מנת לבדוק בצורה יסודית, מקיפה ומקצועית באמת את מקור הבעיה ולא פחות חשוב מכך – לטפל בה בצורה מהירה, יעילה ומקצועית כך שלא תחזור, אתם חייבים למהר ולפנות לאיש מקצוע מומחה לפתיחת סתימות בביוב.


מה ההבדל בין סתימה בצינור ניקוז וסתימה בצינור ביוב ראשי?

צינורו הביוב הראשי של הבית או הדירה, הוא זה שאמור להוציא את כל המים המנוקזים מהבית שלכם – כולל המים שמוזרמים מהכיורים, האמבטיות והאסלות בשירותים.

אם אתם מבחינים בכך שבעיית הניקוז שלכם היא נקודתית ומוגבלת למתקן סניטרי ספציפי – למשל, סתימה באסלה אחת בלבד בבית, או סתימה באחד הכיורים, סביר להניח שתוכלו לפתור את הבעיה שלכם על ידי פתיחת סתימה בצינור ניקוז בודד באמצעות צינור לפתיחת סתימות או סילון מים לשחרור סתימות.

לעומת זאת, כאשר מדובר על מצב שבו קו הביוב הראשי הוא שנחסם ולא צינור הניקוז במקום אחד ספציפי בבית, זה גורם לבעיות ניקוז בכל מקום בבית או בדירה.

 

למה לא מומלץ לנסות לטפל בפתיחת סתימות ביוב באופן עצמאי?

אם נוצרה סתימה בצינור הביוב הראשי של הדירה או הבית, פירוש הדבר הינו כי לא תהיה לכם כל יכולת לנקז את המים בשום נקודת ניקוז בביתכם. זוהי בעיה רצינית המשבשת את שגרת החיים התקינה בבית מקצה לקצה, ועל כן חיוני מאוד לטפל בה בהקדם האפשרי.

כל ניסיון לתקן את הבעיה בכוחות עצמכם ללא סיוע מקצועי של בעל מקצוע המתמחה בתיקון סתימות בביוב, יתברר עד מהרה כמקרה אבוד, משום שקו הצנרת הראשי עובר מחוץ לבית שלכם ומתחבר לצנרת העירונית המרכזית.

כלים ביתיים לשחרור סתימה בביוב לא מגיעים למרחק רב כל כך, הגם שקיים סיכוי גבוה לכך שמדובר בבעיה שהמקור שלה הוא סדק או שבר בצנרת, או לחילופין – סתימה חמורה בצינור הביוב שאותה לא ניתן לפתוח באמצעים קונבנציונליים.

 

 

מה הצעדים הראשונים שכדאי לבצע כאשר מתעורר הצורך בפתיחת סתימה בביוב?

אם נתקלתם בבעיית ניקוז בביתכם או דירתכם ומסתמן כי מדובר על מקרה קלאסי שמחייב פנייה למומחה לתיקון סתימה בביוב, יש כמה פעולות מיידיות שכדאי לבצע על מנת לבלום את ההצפה ולמנוע מהמצב לצאת משליטה:

 

1. פנו את אזור ההצפה, נקו ואווררו אותו

אמנם אינכם יכולים לפתוח את הסתימה בצינור הביוב המרכזי בעצמכם, אך אתם בהחלט יכולים לנסות לייבש את האזור שהוצף, לפנות ממנו חפצים ורהיטים ברי הזזה ולאוורר את החדרים שבהם זה התרחש. חשוב לזכור שמי ביוב מכילים חיידקים ומיקרואורגניזמים אחרים שעלולים לגרום למחלות וזיהומים. לכן יש להרחיק את בני הבית מסביבת ההצפה ולא להתעלם מהבעיה. לא רק שהיא לא צפויה להיעלם מעצמה, אלא שמדובר במפגע שמהווה סיכון תברואתי משמעותי מאוד לכל מי שנמצא בקרבת מקום.

 

2. סגרו את המים בבית

הדבר האחרון שאתם רוצים שיקרה במצב של הצפת ביוב בבית, הוא עוד מים שייקוו לתוך הבית. כשנוצרת חסימת ביוב לפעמים חלק מבני הבית שוכחים מכך ומנסים להשתמש בכיור או בשירותים, מה שמוביל בסופו של דבר להחמרה בבעיית הצנרת. לכן מומלץ לסגור את המים בבית בהקדם האפשרי, כאשר מתעורר חשד לקיומה של סתימת ביוב, ולחכות עד שבעל מקצוע יפתור את הבעיה, לפני שמחדשים את אספקת המים לבית.

 

3. פנו למאתר נזילות מקצועי ומוסמך

לאחר שהבלגן באזורים שהוצפו נוקה והמים נסגרו, פנו בהקדם האפשרי לאושר לוי – מומחה לאיתור נזילות ושירותי אינסטלציה, כדי שיוכל לקבוע מה הגורם לסתימה, היכן הוא ממוקם ומהי הדרך הטובה והיעילה ביותר לטפל בה.

 

מה אסור לעשות כשנוצרת סתימה בביוב הביתי?

אם נוצרה סתימת ביוב בביתכם או בדירתכם, אל תנסו להשתמש בחומר לפתיחת סתימות ביוב כדי לשחרר את הסתימה בצנרת. זה לא יעבוד ויכול להחמיר את הבעיה בצורה משמעותית, מאחר שמדובר בחומרים שמכילים כימיקלים אגרסיביים מאוד שנוטים לכרסם בצינורות ישנים ולגרום לנזקים כבדים יותר.

 

כיצד מאתר נזילות מוסמך מזהה את הגורם לסתימה בביוב?

השלב המקדים לטיפול בפתיחת סתימה בביוב, הוא איתור מיקום הסתימה המדויק וסוג הסתימה. לשם כך מאתר סתימות ביוב מקצועי, מציב מצלמת ביוב לטובת צילום פנים צנרתי מקיף. סתימות בקו ביוב נגרמות בדרך כלל מצינור ביוב שבור או שורשי עצים שצמחו לתוך הצנרת, אם כי קיימים גם גורמים נוספים.

סתימת שורשים בביוב

אם אתם גרים בבית ישן יחסית, יתכנו בעיות בתשתיות הצנרת שמקורן בנטייה של צינורות ביוב ישנים להיסדק ולהשבר. שורשי עצים הם גם גורם נפוץ לשברים בצינורות מאחר והם נוטים לפרוץ לתוך הצינור וגדלים לתוכו, מה שחוסם את זרימת מי הביוב.

סתימות ביוב שומניות

סתימת ביוב חמורה עלולה להיות גם תוצר של הצטברות שומן בצנרת. חומרים שומניים שנשטפים מתוך כיור המטבח למשל אל תוך הצנרת, עלולים עם הזמן להתקשות ולגרום לחסימה רצינית בצינורות הביוב.

סתימות ביוב שמקורן באסלה

סיבה מרכזית נוספת לחסימת צנרת היא פריטים שנשטפים באסלה ואינם ניתנים להמסה, כגון צעצועים, מגבונים לחים, מוצרי היגיינה נשיים ועוד. כל דבר שהוא מעבר לצרכים ונייר טואלט, עלול לגרום לבעיות חמורות בקו הביוב.

 

איך מאתר נזילות מקצועי מטפל בפתיחת סתימות בביוב?

ברגע שמאתר נזילות מומחה מזהה את הגורם לסתימה והיכן היא ממוקמת, הוא יכול להתחיל לתקן אותה. לבעל מקצוע המספק שירותי ביובית מקצועיים, יש כלים מיוחדים המסייעים גם בפתיחת סתימות ביוב מורכבות, לרבות משאבות ניידות, סילוני מים עוצמתיים וציוד מקצועי לחיתוך ופתיחת סתימות שורשים בביוב.

 

מי אחראי לכיסוי העלות של פתיחת סתימה בביוב?

באופן עקרוני, אם סתימת הביוב נוצרה בצנרת של הנכס שלכם, אז אתם אלו שאחראים לתקן אותה. אם אינכם יכולים לעמוד בעלות הכוללת של התיקון, בדקו אם ביטוח הדירה שלכם יכול לכסות זאת. בכל מקרה, לעיתים ספק שירותי האינסטלציה מציע אפשרויות תשלום נוחות שיכולות להקל על הלקוחות.

בנוסף, חשוב לדעת שפעמים רבות, העירייה מבצעת עבודות תשתית בקו הביוב שבמסגרתן עלול להישבר בשוגג צינור ביוב או להיגרם נזק אחר. אם בעל המקצוע מזהה כי ישנה סתימת  ברחוב שלכם ובוצעו לאחרונה עבודות ביוב באזורכם, זה הזמן לפנות לעירייה ולבדוק מתי הם מתכננים לטפל בליקוי.

בכל מקרה כאשר מקור החסימה בביוב איננו בנכס שלכם אלא בשטחים הציבוריים שבאחריות העירייה או הרשות המקומית, מי שיהיה אחראי לכיסוי עלות התיקון הוא כמובן העירייה עצמה.

 

לסיכום: אל תחכו עד שתיווצר סתימה בצינור הביוב הראשי – הקדימו תרופה למכה

למרבה הצער, סתימת צינור ביוב ראשי היא לא תיקון שניתן לדחות לאורך זמן. כל משק בית זקוק למים זורמים וניקוז שמיש כדי לנהל חיים יומיומיים תקינים. לכן סתימת ביוב היא בעיה חמורה שיש לתקן במהירות, אחרת בריאותם ורווחתם של כל בני משפחתכם עלולה להיפגע. כאמור, מדובר בבעיה שלא נכון ולא מומלץ לתקן לבד ללא ניסיון מקצועי נרחב בפתיחת סתימות ביוב ובלי הכלים המתאימים, אחרת אתם עלולים להחמיר את הבעיה אף יותר.

זקוקים לשירות לפתיחת ביוב סתום? זה הזמן ליצור קשר עם אושר לוי – מומחה אינסטלציה, בטלפון: 077-804-4839 או לבקש הצעת מחיר פתיחת סתימה בביוב עוד היום. ליצירת קשר – לחצו כאן!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

Picture of אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader