איך פותרים ריח של ביוב בבית?

אם אתם חשים בריחות לא נעימים של ביוב בחדר האמבטיה או מהכיור בביתכם, סביר מאוד להניח שאתם זקוקים לשירותיו של אושר לוי – מומחה לאיתור נזילות בקו ביוב ותיקוני אינסטלציה מתקדמים. תיקון הבעיה בהקדם הוא חיוני למניעת קריסה של הצנרת והחמרה  במצב, ולכן לא כדאי להתמהמה.

 

איך פותרים ריח של ביוב בבית בצורה היעילה ביותר?

קביעת הדרך היעילה ביותר שבה תוכלו להתמודד עם ריח של ביוב בביתכם, תלויה בסוג הבעיה שהובילה להיווצרות הריחות הלא נעימים. לכן הדבר החשוב ביותר שעליכם לעשות ברגע שאתם מזהים ריח ביוב הנודף מן הכיור בביתכם, האסלה או מחדר האמבטיה, הוא להתקשר למומחה לאיתור נזילות שיוכל לבדוק את קו הביוב בבית ולזהות היכן בדיוק ממוקמת הבעיה ומהו הגורם הספציפי לדליפה.

בהתאם לכך, יקבע גם אופן הטיפול היעיל ביותר למפגע ולאחר שזה יתוקן ניתן יהיה גם לטהר בכלים מקצועיים את האוויר בבית כדי להותיר את החלל נקי מחיידקים ורעלנים, כשהוא מריח טוב.

 

מהם הגורמים להופעת ריחות של ביוב בבית או בדירה?

הופעת ריחות של ביוב בבית היא למעשה תוצר של תהליך רב שלבי המתרחש כאשר נגרם לקו הביוב נזק, כגון פיצוץ בצנרת המים או סדק בצינור הביוב. מצב כזה מוביל לנזילת מי שופכין או מי דלוחין מפנים הצנרת אל האדמה שסביבה.

במקרים מסוימים, ייתכן אף מצב של חסימת צנרת ביוב שבו המים אינם דולפים החוצה בהכרח, אך נעצרים בתוך הצינורות ללא יכולת ניקוז. במקרים הללו ובייחוד כשמדובר בנזילת מים מהצנרת החוצה, מי הביבים נספגים באדמה ובשלב מסוים אדיהם מתחילים להתנדף מהקרקע או מפתחי הביוב כלפי מעלה – מה שמוביל להופעת הריח המבאיש ברחבי הבית או הדירה.

 

האם כאשר יש ריח של ביוב בבית הדבר מעיד בהכרח על נזק לצנרת?

לא כל מקרה של הופעת ריחות של ביוב בבית, מעיד בהכרח על כך שלצנרת הביוב נגרם נזק. במקרים מסוימים, ריח הביוב בדירה או בבית עלול להופיע גם מבלי שקיימת סתימת צנרת ביוב, סדק או פיצוץ בצנרת. מצב כזה ייתכן בעקבות תקלות ניקוז שעשויות להיווצר במערכות הניקוז הביתיות. למשל, תקלה בפתח הניקוז או סתימת מרזב או בחיבור של אחד מצינורות הניקוז של מי הדולחין אל תשתית הביוב, וכיוצא באלו.

 

ריח ביוב בבית – כיצד ניתן לזהות את מקור הבעיה ולטפל בה באופן מדויק?

על מנת לזהות את מיקום התקלה שגורמת למפגע הריח בבית, מומחי אינסטלציה משתמשים בציוד בדיקה מקצועי כמו סיב אופטי, לצילום וניטור מצב צנרת הביוב. לאחר שזוהה מקור הבעיה והגורם לה, קובע האינסטלטור המומחה מה יהיו הכלים המתאימים ביותר להתמודדות עם התקלה.

תקלות ביוב או ניקוז מסוגים שונים, מחייבות פתרונות שונים, כך שאם מדובר על ריח ביובי בבית שנוצר בשל דליפת ביוב, הפתרון עשוי להיות שימוש בטלאי לאיטום החור או הסדק בצנרת וטיפול משלים לייבוש הרטיבות שנוצרה מתחת לריצוף או בקירות הבית בעקבות הנזילה.

לחילופין, אם מדובר בריח שנוצר בעקבות סתימה בצנרת הביוב, עשויים להידרש שירותי ביובית לפינוי הסתימה על ידי הזרמת מים בלחץ גבוה או שימוש ברובוט ביוב לפינוי האלמנטים החוסמים (שורשים בצנרת ביוב, סתימת בטון בביוב, וכן הלאה).


 

לסיכום

תיקון בעיות ביוב, יכול להתגלות כ"עסק מסריח" – במלוא מובן המילה. כדי לחסוך מעצמכם את התענוג המפוקפק, מומלץ לפנות לבעל מקצוע המתמחה באיתור נזילות בצנרת ביוב ותיקון תקלות בקו ביוב באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. כך תחסכו מעצמכם את הצורך ללכלך את הידיים ותבטיחו שהבעיה תטופל על הצד הטוב ביותר, במינימום זמן ומקסימום יעילות, תוך צמצום הסיכויים להישנותה.

סובלים מריח של ביוב בבית ולא יודעים מה לעשות? זה הזמן לפנות לאושר לוי – מומחה לאיתור ותיקון של תקלות אינסטלציה בכלים מתקדמים. לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית – לחצו כאן!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

Picture of אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader