טיפים חיוניים לתיקון ותחזוקה של מרזבים למניעת נזקי מים

סתימה במרזב היא בעיה נפוצה שיכולה להוביל לנזקי מים משמעותיים למבנה ולרכוש. לכן אם אתם מזהים סתימה במרזב הבית או הבניין שלכם, חשוב לפתור אותה בהקדם האפשרי. לטובת העניין, במאמר זה, אושר לוי – מומחה איתור נזילות מוסמך מכון התקנים, ישתף אתכם במספר טיפים חיוניים לתיקון ותחזוקה של מרזבים למניעת נזקי מים. 

 

מדוע תיקון ותחזוקה שוטפת של מרזבים חיונית למניעת נזקי מים?

מרזבים הם חלק חיוני ממערכת הניקוז של הבית. במבני מגורים קיימים מרזבים חיצוניים כמו גם מרזבים פנימיים, כאשר תפקידם העיקרי של המרזבים הוא הזרמת מי גשמים הנקווים בגג המבנה אל מחוץ לו. למרבה הצער, אם המרזבים אינם תקינים, הם עלולים לגרום יותר נזק מתועלת – בדגש על נזקי מים משמעותיים.

אילו סוגים של נזקי מים עלולים להיגרם ממרזב תקול?

מרזב תקול עלול לגרום למגוון סוגים של נזקי מים, כולל:

  • נזק לתקרות, רצפות ו/או קירות: אם המרזב אינו מסוגל לנקז מים בצורה תקינה, המים עלולים לטפטף או לזרום על קירות המבנה ולחלחל אף לתוכו. זה יכול לגרום לרטיבות שמגיעה גם לתקרות ולרצפות, ויכולה לגרום לצמיחת עובש ופטריות, אשר עלולים להזיק לרהיטים, לרכוש, למבנה עצמו וגם לדייריו.
  • נזק לרכוש: מים המטפטפים או זורמים בחלל הפנימי של המבנה, עלולים להזיק לרכושם של הדיירים המתגוררים בו, לרבות נזק לרהיטים ולמכשירים חשמליים.
  • נזק לבריאות: עובש ופטריות מעבר להיותם מפגעי אסתטיים וגורמים להופעת ריחות טחובים ולא נעימים בבית, עלולים לגרום גם למחלות נשימה, אלרגיות ובעיות עור לדיירים.

בנוסף לנזקי המים הללו, הם גורמים גם לנזק כלכלי לבעלי הבית, כשלא תופסים אותם בזמן.
חשוב לציין כי נזקי מים עלולים להיות יקרים מאוד לתיקון ובפרט אם נדרשות פעולות ייבוש תת רצפתי ועבודות לשיקום נזקי מים במבנה. לכן, חשוב לבצע תחזוקה שוטפת למרזבים כדי למנוע את הופעת המפגע מלכתחילה.

מדוע תיקון ותחזוקה שוטפת של מרזבים חיונית למניעת נזקי מים?

 

אילו גורמים יכולים להוביל לנזקי מים שמקורם במרזב?

נזקי מים שמקורם במרזבים, יכולים להיגרם ממגוון סיבות, כולל:

  • סתימות: סתימות במרזבים יכולות לגרום לכך שהמים לא יוכלו לזרום בצורה תקינה מגג המבנה למטה – הרחק מהבניין או הבית. הדבר עלול להביא בסופו של דבר לכך שהמים יקוו בגג ותיווצר בריכת מים עומדים שעלולה להיות בית גידול ליתושים ושאר מזיקים. זאת בנוסף לסיכון שבשל היקוות המים, הם יתחילו לחלחל מהגג גם אל פנים המבנה. סיכון נוסף בסתימת המרזב היא גם פיצוץ במרזב, במידה והמים זורמים בלחץ גבוה מהגג ונתקלים בחסימה בחלל הפנימי של הצינור.
  • נזקים מכניים למרזב: התעקמות של המרזב, סדק או פיצוץ בו, הם כולם גורמים שיכולים לגרום לדליפות או זרימת מים לא תקינה במרזבים. גם אלו יכולים לגרום לכך שהמים יזרמו בצורה לא מבוקרת, ובסופו של דבר יגרמו לנזקים למבנה.

למרבה המזל, תיקון ותחזוקה שוטפת של מרזבים, יכולה למנוע את רוב הבעיות הללו, להבטיח שהמים יזרמו בצורה תקינה, ובכך למנוע נזקים למבנה.

 

אילו סימנים יכולים להצביע על קיומה של בעיה במרזב?

להלן מספר סימנים שיכולים להצביע על תקלה במרזב:

  • המים זורמים מהגג אל מחוץ למבנה לאט או לא זורמים בכלל
  • מים מטפטפים או זורמים מהדפנות החיצוניות של המרזב
  • מים מטפטפים מתקרת או קירות המבנה
  • ריח רע מהמרזב
  • רעשים מוזרים מהמרזב
  • ועוד

אם אתם מזהים אחד או יותר מהסימנים הללו, חשוב לבדוק את המרזב בהקדם האפשרי.

 

מדוע קריטי לזהות ולתקן תקלות במרזב בהקדם האפשרי?

סתימות במרזב עלולות לגרום לכך שהמים לא יוכלו לזרום בצורה תקינה, ובסופו של דבר הם נקווים על גג המבנה ויכולים גם לחלחל אל תוכו. זה יכול לגרום לרטיבות, עובש ופטריות, כתמים וריחות רעים בבית, וסיכון לנזקים שיפחיתו את שווי הנכס, כולל פגיעה ברכוש בתוכו.

מאחר ותקלות במרזב יכולות לגרום לסתימות, דליפות ופגיעה מכנית נוספת למרזב במידה והן לא נבדקות ומטופלות בשלב מוקדם דיה – חשוב לבדוק את המרזבים באופן קבוע כדי לאתר בעיות פוטנציאליות. כמובן, אם אתם מזהים שכבר קיימת בעיה במרזב שלכם, חשוב לתקן אותה בהקדם האפשרי כדי למנוע את החמרת המצב וגרימת נזקים משמעותיים לבית.

מדוע קריטי לזהות ולתקן תקלות במרזב בהקדם האפשרי?

 

5 טיפים חיוניים לתיקון ותחזוקה של מרזבים למניעת נזקי מים נרחבים

מרזבים הם חלק חשוב מכל מבנה, והם אחראים כאמור על ניקוז מי הגשמים הרחק ממנו. על מנת למנוע נזקי מים בשל תקלות במרזב שלכם, חשוב לבצע תיקון ותחזוקה של המרזב באופן שוטף, תוך הקפדה על הטיפים הבאים:

  1. הזמינו בדיקת מרזבים תקופתית: רצוי מאוד לבצע בדיקה תקופתית של המרזבים בבניין או בבית שלכם, בתדירות של לפחות פעם בשנה, או לאחר כל סערה חזקה. בדקו האם יש סתימות, חלודה או נזקים אחרים שיכולים לפגום בפעולת המרזב התקינה.
  2. נקו את המרזבים באופן קבוע: ניקוי המרזבים באופן קבוע יסייע למנוע סתימות. מאחר ומדובר בעבודה בגובה, יש להסתייע בבעלי מקצוע המוסמכים לכך.
  3. שימו "עין" על המרזב: אם אתם מזהים נזק, כמו פיצוץ במרזב, סדק או דליפת מים מדפנותיו, פנו לאיש מקצוע מוסמך כדי לתקן אותו.
  4. התקינו מסננים למרזבים: מסננים למרזבים הידועים גם כ"כובע רשת" יסייעו למנוע הצטברות של לכלוך ושערות, אשר עלולים לגרום לסתימות בהם.
  5. אם אתם מזהים סתימה במרזב, אל תתמהמהו: סתימה במרזב עלולה לגרום לנזק משמעותי אם אינה מטופלת בזמן, לכן חשוב לפתור אותה בהקדם האפשרי.

על ידי מימוש הטיפים הללו לטובת תיקון ותחזוקה של מרזבים באופן שוטף, תוכלו למנוע נזקי מים משמעותיים ולשמור על הבית או הבניין שלכם יבש ותקין.

 

כיצד מומחה לאיתור נזילות יכול לסייע בתיקון סתימות במרזבים?

מומחה לאיתור נזילות יכול לסייע לכם למנוע נזקי מים שמקורם במרזבים בכמה דרכים:

  1. איתור מקור הנזילה: מומחה לאיתור נזילות יכול להשתמש במכשור מתקדם כדי לאתר את מקור הרטיבות במבנה. זה יכול להיות חשוב במקרים שבהם ישנה תקלת מרזב שאינה נראית לעין.
  2. פתיחת הסתימה: מומחה לאיתור נזילות יכול להשתמש במגוון טכניקות כדי לפתוח סתימות במרזבים.
  3. מניעת סתימות חוזרות: מומחה לאיתור נזילות יכול לספק לכם טיפים ותובנות כיצד למנוע סתימות חוזרות במרזבים.

בקצרה, כדי לחסוך בעלויות תיקון מרזבים, מומלץ לבצע תחזוקה שוטפת למרזבים. תחזוקה שוטפת יכולה לסייע במניעת סתימות ובעיות אחרות, ובכך להפחית את הצורך בתיקונים.

כיצד מומחה לאיתור נזילות יכול לסייע בתיקון סתימות במרזבים?

 

לסיכום

במאמר זה סקרנו מספר טיפים חיוניים לתיקון ותחזוקה של מרזבים למניעת נזקי מים. על ידי ביצוע הטיפים הללו, תוכלו לצמצם את הסיכון להיווצרות נזקי מים משמעותיים ולשמור על הבית או הבניין שלכם במצב תקין. עם זאת, אם אתם כבר מתמודדים עם סתימה במרזב או עם בעיה אחרת במערכת הניקוז שלכם, לעיתים אין מנוס אלא לפנות לסיוע של בעל מקצוע מוסמך. לאושר לוי, מאתר נזילות מומחה, ניסיון של למעלה מ- 10 שנים באיתור ותיקון נזילות ונזקי מים. אל תהססו לפנות כעת לעזרה מקצועית ולקבלת טיפים והנחיות נוספות שיסייעו לכם למנוע הישנות של התקלה בעתיד.

צרו קשר עם אושר לוי עוד היום כדי לקבל הצעת מחיר לפתרון בעיות הניקוז במרזב שלכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

Picture of אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader