טיפול בשברים בצנרת ביוב: אפשרויות תיקון ושיקולים נוספים

במקרים רבים שבהם מתרחשות דליפות או הצפה בתוך הבית, הבעיה הבסיסית נובעת לרוב מנזק לצנרת הביוב האחראית לניקוז מי הדלוחין ומי הביוב בבית או בבית העסק. ייתכן שבעיה זו אינה מוגבלת רק לתשתית הביוב של בניין בודד, אלא נובעת מתקלה בתשתית הביוב המקומית או אפילו האזורית. במאמר הבא אושר לוי – מומחה לאיתור תקלות צנרת בכלים מתקדמים, יסביר בהרחבה על טיפול בשברים בצנרת ביוב: אפשרויות תיקון ושיקולים נוספים שכדאי להכיר, לצורך התמודדות יעילה במצבים של נזילות, רטיבויות או הצפות ביוב בתוך הבית או העסק.

 

הסיבה שטיפול בשברים בצנרת ביוב הוא לא עניין שמומלץ לדחות 

התעלמות ממושכת מהצורך בטיפול בשברים בצנרת ביוב, עלולה לגרום לסיכונים סביבתיים ותברואתיים משמעותיים. כאשר נוצר סדק או שבר בקו הביוב, זה יכול להוביל לדליפה של שפכים מהצינור שנפגע. נוזלי ביוב אלו, מכילים חומרי פסולת מסוכנים, לרבות כימיקלים והפרשות שנשטפו מהשירותים למערכת הביוב, כך שבנוסף לסירחון הנוראי שיתפשט עד מהרה בחלל הבית, העסק או הדירה, גם מבחינה תברואתית, הדבר יחשוף אתכם לבעיות שונות, שבהחלט עדיף להימנע מהן.

לא זאת בלבד, אלא שתקלות בצנרת הביוב שלא מקבלות מענה בזמן הנכון, נוטות להסלים, ולהפוך ממפגע מקומי לבעיה שמתפשטת לחללים נוספים במבנה, ואף מגיעה לאזורים נוספים בשכונה, תוך גרימת סכנות בריאותיות נרחבות לכל יושביה.

הסיבה שטיפול בשברים בצנרת ביוב הוא לא עניין שמומלץ לדחות 

 

טיפול בשברים בצנרת ביוב: אפשרויות תיקון נפוצות ומומלצות

מלאכת ההחלפה של צנרת הביוב בשלומתה, היא סבוכה, כשהיא כוללת פינוי מוחלט של מערכת הביוב הקיימת והחלפתה בחדשה. מדובר במשימה הגוררת עלויות גבוהות בדרך כלל, שכן יש צורך בחפירה תת קרקעית, מה שעלול להזיק בקלות לריצוף במבנה, כמו גם לחצר או לגינה שעמלתם רבות על טיפוחה.

לעומת זאת, תיקוני צנרת ביוב המתבצעים בשיטות תיקון חדישות, יכולים לחסוך מבעלי הבית או העסק, נזקים כבדים ועלויות גבוהות. הגישות החדשניות הללו לחידוש צנרת ללא הרס, עדיפה בהרבה לטיפול בשברים או סדקים בצינורות, כאשר היא מתאפשרת. 

תחום מתפתח זה בתעשיית האינסטלציה מייתר את הצורך בפירוק הצנרת הקיימת וביצוע חפירות בסביבתה, ובמקום זאת – מאפשר לבצע תיקוני צנרת נקודתיים וממוקדים, בהתאם לצורך, בטכניקות בדיקה ותיקון מתקדמות.

שניים מהאמצעים המתקדמים שמומחי אינסטלציה מובילים משתמשים בהם כיום, הם אלו:

  1. טיפול בשבר בצנרת באמצעות שירוול: שירוול הוא מונח מתחום שירותי האינסטלציה המתקדמים של ימינו, שמתייחס לטכניקה שבה מוחדר שרוול דק מצופה דבק אפוקסי לתוך צינור הביוב הפגוע. ניפוח השרוול הזה מצמיד אותו לדופן הפנימית של הצינור וכאשר החומר נדבק, הוא למעשה אוטם את הצנרת ביעילות. טכנולוגיה חדשנית זו מייעלת את תהליך התיקון לצנרת ביוב עם ריבוי סדקים או שברים. שכן, השרוול בעצם משמש כמעין צינור חדש שיושב בתוך הצינור הקיים ודרכו מי השופכין זורמים. תיקון זה, מייתר את הצורך להסיר את הצינור הישן לחלוטין ולהחליפו בחדש.
  2. תיקון שברים בצנרת ביוב באמצעות פאץ' (טלאי ביוב): פאץ' ביוב הוא יריעה עמידה מפיברגלס, הספוגה בדבק ומונחת מעל פקק המוכנס לצינור הביוב בדיוק בנקודת השבר או הסדק. ניפוח הפקק מביא להצמדת הטלאי הזה לנקודה הפגועה בצינור, ומבטיח אטימה יסודית של השבר. גישה זו לשיקום צנרת ביוב ללא הרס, חוללה לא פחות מאשר מהפכה בתחום האינסטלציה, ומציעה יתרונות כלכליים ויעילות כאחד.


השלבים המעורבים בטיפול בשברים בצנרת הביוב 

תהליך הטיפול בשברים בצנרת הביוב כולל שלושה שלבים מרכזיים, שכל אחד מהם חיוני לניהול יעיל של סוגים שונים של בעיות במערכת הביוב:

1. גילוי המיקום של השברים

שלב ראשוני זה מתמקד בבדיקה מדוקדקת של פנים קו הביוב. הבדיקה מתבצעת על ידי אנשי מקצוע באמצעות כלים מתקדמים כמו מצלמות תרמיות או חיישני גז. מכשירים אלה מקלים על איתור שברים או סדקים ומזהים במדויק את מיקומם בתוך צינור הביוב. אמצעים אלה גם מאפשרים למומחי אינסטלציה להבחין בגורמים הפוטנציאליים מאחורי השברים. זיהוי מיקום הפגם המדויק חיוני לתהליך הטיפול, שכן תוצאות האבחון מסייעות לאנשי מקצוע בקביעת גישת הטיפול הנדרשת לצנרת והטכניקות המתאימות ביותר לביצועה.

2. תיקון השברים

לאחר שמתברר איפה בדיוק נמצא השבר בקו הביוב, ממשיך האינסטלטור לשלב התיקון. בהתאם לנסיבות, ניתן לתקן מקרים מסוימים של שבירת צנרת ביוב ללא אמצעים פולשניים, תוך שימוש בטכניקות איטום מתקדמות כמו שרוולי ביוב או טלאים. במקרים מורכבים יותר, ייתכן שיהיה צורך בהחלפת קטעים ספציפיים של צנרת ביוב או אפילו שיפוץ תשתיות נרחב.

יש לציין, טיפול בשברים במערכת הביוב צריך לכלול ניתוח של הסיבות הבסיסיות שגרמו להיווצרות השבר מלכתחילה, שהוא קריטי למניעת הישנות הבעיה. לדוגמה, אם השבר נבע מחדירת שורשי עצים שנכנסו לתוך הצינור וצמחו בתוכו, תהליך התיקון צריך לכלול הסרת שורשים באמצעות רובוט ביוב ובהמשך שימוש במעכבי צמיחת שורשים טבעיים.

3. בדיקת תקינות

ההיבט האחרון של התהליך, כולל בדיקת הצנרת כדי לאמת את יעילות התיקון. ציוד ייעודי, כגון בלון לבדיקת צינורות, המאפשרים לערוך בדיקות הצפה, משמש כדי לזהות בעיות איטום מתמשכות בצנרת הביוב. בנוסף, במהלך שלב ההערכה של יעילות האיטום, מומחי אינסטלציה מוודאים שהטיפול בשבר בצנרת הביוב לא גרם להופעת סוגים אחרים של ליקויים בצנרת. הערכה הוליסטית זו מבטיחה שיקום יסודי של תקינות מערכת הביוב.

השלבים המעורבים בטיפול בשברים בצנרת הביוב 

 

שיקולי עלות בטיפול בשברים בצנרת ביוב

העלות הכרוכה בתיקון שברים בקו ביוב אינה קבועה, אלא משתנה עקב מגוון גורמים. ההוצאה הסופית של הטיפול בתקלה, מושפעת ממורכבות השבר הצנרת, ממדיו, מיקומו, היקף מקטע צינור הביוב הפגוע, הגורם הבסיסי לשבר ומשתנים נוספים.

אלמנטים אלו מכתיבים את הציוד הספציפי הדרוש לתיקון הבעיה ולמניעת הישנותה, ומכאן גורמים לשינוי בעלות השירות ממקרה למקרה. עם זאת, טווח התמחור הכללי לטיפול בצנרת ביוב שבורה מתרכז בדרך כלל סביב 800 ₪ למקרים פשוטים יחסית.

 

על המומחיות הנדרשת לטיפול בשברים בצנרת ביוב ללא הרס

התקדמות הטכנולוגיה הובילה אותנו לעידן חדש ומרגש שבו כלים מתוחכמים זמינים לטפל בבעיות אינסטלציה וביוב בדיוק, מקצועיות ויעילות מוגברת. כיום אינסטלטורים ותיקים ואמינים המתמחים בטיפול בצנרת ביוב שבורה, כבר מבינים שהיכולת לאתר את גורמי התקלה ולתקן ביעילות נזקי צנרת, תלויה בשימוש בכלים מתקדמים אלו.

אולם לא כל בעל מקצוע בהכרח מוסמך ויודע איך להשתמש בציוד הרלוונטי לתיקון שברים בקו ביוב ללא הרס. לכן, אם אתם מחפשים פתרון מהיר ויעיל לבעיית האינסטלציה שלכם, שלא יהיה כרוך בחפירה או בצורך לבקע את הריצוף והקירות בנכס שלכם, חיוני לבחור בבעל מקצוע מוביל הבקיא בחידושים העדכניים ביותר בעולם האינסטלציה.

על המומחיות הנדרשת לטיפול בשברים בצנרת ביוב ללא הרס

 

לסיכום

טיפול בצנרת ביוב שבורה, כרוך בחשיפה לפסולת ביולוגית וכימית מסוכנת המכילה כמויות משמעותיות של חיידקים. מלבד אי הנעימות הטבועה בטיפול במצב כזה, ניסיון לטפל בצנרת ביוב שבורה ללא מומחיות מקצועית מתאימה ובהיעדר אמצעי מיגון מתאימים וכלים מיוחדים לבדיקה ותיקון – עלול לסכן את בריאותכם ובטיחותכם.

אושר לוי, מומחה באיתור נזילות ותיקון בעיות בצנרת ביוב, זמין לטפל בכל תקלת אינסטלציה בביתכם או בעסק שלכם. אושר לוי מגיע עם הכלים המתקדמים ביותר הקיימים כיום לטיפול בשברים בצנרת, ומציע ללקוחותיו גישה מקצועית ברמה הגבוהה ביותר, גם לתקלות האינסטלציה המורכבות ביותר.

רוצים לוודא שתקלת הביוב שלכם מטופלת באמצעים החדישים והיעילים ביותר, בידי בעל מקצוע אמין ומנוסה באמת? לייעוץ ראשוני ללא התחייבות ולקבלת הצעת מחיר – לחצו כאן!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

Picture of אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader