שיטות עבודה מומלצות לתיקון נזילות מים במערכות אינסטלציה

נזילות מים במערכות אינסטלציה הן בעיה נפוצה שיכולה לגרום לנזק רב לרכוש, לבריאות לתשתיות ולסביבה. על מנת לתקן נזילות מים באופן יעיל ובטוח, חשוב להכיר את שיטות העבודה המומלצות. במאמר זה, אושר לוי – מומחה לתיקוני אינסטלציה בכלים מתקדמים, יתמקד בשיטות עבודה מומלצות לתיקון נזילות מים במערכות אינסטלציה ללא הרס, וביתרונות שטכניקות אלו מציעות.

 

אילו סכנות קיימות בנזילות מים במערכות אינסטלציה שלא מטופלות בזמן?

נזילות מים במערכות אינסטלציה שלא מטופלות בזמן עלולות לגרום למספר סכנות, כגון:

  • נזק לרכוש: נזילות מים עלולות לגרום לרטיבות, עובש וקילופים, אשר עלולים לפגוע במבנה, בעמידותו ובנראות שלו, ולהופיע בין היתר בדמות כתמים וסימני רטיבות על קירות, רצפות, ותקרות כמו גם פגיעה בריהוט, ציוד ומכשירים חשמליים.
  • נזק מבני: נזילות מים עלולות לגרום לקריסת קירות, תקרות ורצפות במידה ואינם מטופלים לאורך זמן והופכים חמורים במיוחד.
  • סכנות בריאותיות: עובש שנוצר כתוצאה מנזילות מים יכול לגרום לבעיות בריאותיות, כגון מחלות נשימה, אלרגיות ואסטמה.
  • פגיעה בסביבה: נזילות מים עלולות לגרום לזיהום מי תהום, אשר עלול לפגוע בבעלי חיים ובצמחים.

על מנת למנוע נזילות מים ולמנוע את הסיכונים הנובעים מהן, חשוב לבצע תחזוקה יזומה ושוטפת למערכות האינסטלציה ולתקן נזילות בהקדם האפשרי.

אילו סכנות קיימות בנזילות מים במערכות אינסטלציה שלא מטופלות בזמן?

 

5 גורמים נפוצים שעלולים לגרום להופעת נזילת מים במערכות אינסטלציה

ישנם מספר גורמים שעלולים לגרום להופעת נזילת מים במערכות אינסטלציה, כגון:

  1. חיבורים רופפים: חיבורים רופפים בין צינורות או בין צינורות לרכיבי אינסטלציה אחרים – עלולים לגרום לנזילות.
  2. צינורות פגומים: צינורות חלודים, סדוקים או שבורים עלולים לגרום לנזילות.
  3. סתימה בצנרת: סתימה בצנרת מפסולת בנייה, פסולת שהושלכה לכלים סניטריים או פתחי ניקוז וחדירת שורשי צמחיה, עלולה לגרום לשינויים בלחץ המים, פיצוצי צנרת ונזילות.
  4. פגיעה מכנית: פגיעה מכנית בצנרת, כגון מכה או חבלה, כמו במקרה של שיפוצים, עלולה לגרום לנזילות.
  5. פגיעה במערכת האינסטלציה כתוצאה מעבודות בנייה או שיפוצים: עבודות בנייה או שיפוצים עלולות לגרום לפגיעה במערכת האינסטלציה, אשר עלולה לגרום לנזילות.

 

מתי הזמן המתאים לטפל בתיקון צנרת מים? 

צינורות מים מראים לעתים קרובות סימני אזהרה כאשר הם זקוקים לתיקון.

בין האינדיקטורים הידועים שמאפשרים זיהוי של צינור מים פגום, ישנם: 

  • לחץ מים מופחת 
  • מים עכורים
  • הצטברות שלוליות או רטיבות סביב הצנרת 
  • חשבונות מים גבוהים בצורה בלתי רגילה 
  • ועוד

חשוב לטפל בהקדם בבעיות אלו כדי למנוע נזקים נוספים או הוצאות בלתי צפויות על תיקונים מורכבים במיוחד. התעלמות מסימני אזהרה מוקדמים אלו עלולה לגרום לתוצאות חמורות יותר, כגון התפתחות עובש עקב לחות מתמשכת, רטיבות תת ריצפתית ונזקי מים מסוגים נוספים. 

לכן חשוב שתישארו ערניים לכל סימן לבעיות בצנרת המים ותיעזרו בשירותיו של אינסטלטור מוסמך בעת הצורך כדי לשמור על תקינות מערכת המים בביתכם או בבית העסק שלכם.

 

התקלות האופייניות בצנרת מים ביתית 

בעלי בתים מתמודדים עם מגוון בעיות אינסטלציה, כל אחת מאופיינת בגורמים ותסמינים שונים. הסוגים הנפוצים ביותר כוללים: 

לחץ מים נמוך 

לחץ מים נמוך יכול לנבוע ממגוון גורמים, כגון סתימות בצנרת או נזילות במערכת האינסטלציה. הפתרון הוא להקפיד על תחזוקה שוטפת ופתרון מהיר של כל חסימה או דליפה, כדי לעזור לשמור על לחץ מים אופטימלי.

צינורות חסומים 

סתימות בצנרת מתרחשות לעתים קרובות עקב הצטברות של עצמים זרים בתוכה, לרבות שומן או פסולת. בעיה זו נפוצה בכיורי מטבח, ניקוז אמבטיה וצינורות שירותים. טיפול – ניקוי צנרת עקבי באמצעות כלים וטכניקות מתאימים למניעת הסתימות הללו או פתיחתן. 

ברזים מטפטפים 

ברזים דולפים לא רק מבזבזים מים אלא גם תורמים להגדלת חשבונות המים אם הם נשארים ללא טיפול. מכונות כביסה בלויות, אטמים פגומים ושסתומים חלודים הם הגורמים העיקריים לטפטוף ברזים. למרבה המזל, החלפת רכיבים בלויים או שדרוג לברזים חדשים יותר יכולים לפתור את הבעיה ביעילות.

התקלות האופייניות בצנרת מים ביתית 

 

מה היתרון בפנייה אל מומחה לאיתור נזילות ותיקוני אינסטלציה מתקדמים במקרים הללו?

ישנם יתרונות רבים בהחלטה לפנות אל מומחה לאיתור נזילות ותיקוני אינסטלציה מתקדמים במקרים של נזילות מים במערכות אינסטלציה, כגון:

דיוק

מומחים לאיתור נזילות משתמשים בכלים מתקדמים שיכולים לאתר נזילות באופן מדויק יותר מאשר שיטות גילוי נזילות מסורתיות. זה חשוב כדי למנוע נזק נוסף לרכוש או למבנה עצמו.

יעילות

מומחים לאיתור נזילות יכולים לזהות ולתקן נזילות במהירות וביעילות וזה יכול לחסוך לכם זמן וכסף רב בסופו של דבר.

ניסיון

מומחה לאיתור נזילות ותיקוני אינסטלציה מתקדמים, יגיע לרוב עם ניסיון רב בתחום. בכוחו לזהות נזילות מסובכות ולתקן אותן בצורה יעילה ובטוחה ובמקרים רבים – גם ללא חפירה והרס.

אחריות

מאתר נזילות מוסמך ואמין באמת, יציע לרוב אחריות על עבודתו. זה יכול לספק לכם שקט נפשי במקרה של בעיות חוזרות.

בקצרה, אם אתם חושדים שיש לכם נזילה במערכות האינסטלציה שלכם, חשוב לפנות אל מומחה לאיתור נזילות ותיקוני אינסטלציה מתקדמים, ובהקדם האפשרי. זה יעזור לכם למנוע נזק נוסף ולתקן את הנזילה בצורה יעילה ובטוחה, שלרוב גם תחזיק לאורך זמן רב יותר מאשר תיקון עצמאי.

 

מכשירים וטכניקות לאיתור נזילות מים באופן מקצועי

זיהוי מהיר של נזילות מים הוא חיוני למניעת נזקים משמעותיים לתשתיות האינסטלציה שלכם. כיום נהוג להשתמש במגוון כלים וטכניקות לאיתור נזילות, כדי לגלות את מיקום התקלה המדויק ולגשת אליו בצורה "כירורגית". בין הכלים המתקדמים שמאתרי נזילות טובים משתמשים בהם כיום, ישנם: 

  • מדי לחות 
  • סיב אופטי
  • מצלמות אינפרא אדום (איתור דליפות באמצעות הדמיה תרמית) 
  • מדי לחץ 
  • חיישני גז
  • ועוד

כלים אלו מאפשרים לאתר את מקור הדליפה ולאמוד את היקף הנזילה בבירור. באמצעות בדיקות שגרתיות של מערכת האינסטלציה שלכם ושימוש בכלים מתקדמים אלו, תוכלו לרוב להימנע מצורך בתיקונים יקרים ובזבוז מיותר של מים.

 

אילו שיטות עבודה מומלצות לתיקון נזילות בצנרת מים ללא הרס?

עם שיטות העבודה המומלצות לתיקון נזילות מים במערכות אינסטלציה ללא הרס, ניתן למנות את:

  1. שיטת ההטלאה: שיטה זו כוללת שימוש בטלאי איטום מיוחד (פאץ'), אשר מוחדר לצינור באמצעות התקן דמוי בלון. הטלאי מתקשה ואוטם את הפגם בצנרת שממנו המים נוזלים.
  2. שיטת ההתזה: שיטה זו כוללת שימוש במכשיר מיוחד, אשר מתיז חומר איטום אפוקסי על דפנות הצינור. החומר מתקשה ואוטם את הנזילה הרמטית.
  3. שיטת השרוול: שיטה זו כוללת שימוש בשרוול איטום מיוחד, אשר מוחדר לפנים צינור באמצעות מכשיר מיוחד. זהו אמצעי איטום לצנרת שמאפשר לאטום צנרת עם כמה מוקדי דליפה.

שיטות אלה הן יעילות ובטיחותיות, ואינן דורשות שבירת קירות או מרצפות. הן מתאימות למגוון רחב של נזילות, כולל נזילות בצינורות מתכת, פלסטיק ועוד.

 

לסיכום

נזילות מים במערכות אינסטלציה יכולות לגרום לנזק רב לרכוש, לבריאות ולסביבה. על מנת לתקן נזילות מים באופן יעיל ובטוח, חשוב להכיר את שיטות העבודה המומלצות והמובילות כיום.

כמו כן, על מנת למנוע נזילות מים מראש, חשוב לבצע גם תחזוקה שוטפת למערכות האינסטלציה בבית ובעסק. תחזוקה שוטפת כוללת בדיקה חזותית של הצנרת, ניקוי של הברזים והכיורים והזמנת אינסטלטור לבדיקה מקצועית אחת לשנה.

חושדים שיש לכם נזילה? מעוניינים לבצע תחזוקה יזומה של צינורות המים או הביוב? פנו עוד היום לאושר לוי – אינסטלטור מוביל ובוחן נזקי מים מוסמך ממכון התקנים, לקבלת ייעוץ והצעת מחיר אטרקטיבית.

אילו שיטות עבודה מומלצות לתיקון נזילות בצנרת מים ללא הרס?

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

Picture of אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader