פתיחת סתימה כתוצאה משורשים

פתיחת סתימה כתוצאה משורשים בצנרת הביוב היא לא עניין של מה בכך. נתחיל בכך שרוב האינסטלטורים במרבית המקרים אפילו לא מחזיקים בכלי העבודה, בידע ובמיומנות הנדרשת לטובת טיפול נכון, יעיל ועמיד בבבעיה הזו. מעבר לכך, זוהי אובייקטיבית, בעיה שהטיפול בה הוא מורכב ומצריך ציוד טכנולוגי מיוחד וניסיון תפעולי רב.

לכן במידה ויש לכם בעיה של סתימת שורשים בצנרת ביוב, אתם חייבים ליצור קשר בהקדם עם מומחה לאיתור ותיקון נזילות בכלים מתקדמים. זהו בדיוק תחום התמחותו של אושר לוי – מאתר נזילות מוסמך ובעל ניסיון רב וכלים מקצועיים לפינוי שורשים מקו ביוב שמאפשרים לפתור את התקלה בשיא היעילות.

 

מתי צריך להזמין מומחה לפתיחת סתימה כתוצאה משורשים?

סתימת שורשים בצנרת ביוב היא בעיה שמתרחשת בבתים פרטיים לעיתים לא נדירות, ובמבני מגורים באזורים בארץ שמתאפיינים בשפע צמחיה שגדלה קרוב לשכונות המגורים. השורשים של צמחים נוטים באופן טבעי לחפש אזורים חדשים שאליהם יוכלו להתפשט ולגדול, כדי להכות בהם שורשים.

עבור צמחים לסוגיהם, הסביבה הלחה והעשירה בחומרי דישון, אשר הקיימת בצינורות הביוב, מהווה קרקע פוריה לצמיחה, בזכות לרטיבות, הטמפרטורות בסביבה זו וכאמור – גם הודות לחומרי ההזנה שנמצאים בקווי הביוב המשמשים כחומרי דישון טבעיים עבור הצמחיה הזו.

 

מה שורש הבעיה?

כך קורה שבמקרים לא מעטים, נגרמות נזילות בצנרת ביוב בעקבות חדירת שורשים לתוך הצינורות שגורמת לסדיקה ואף לשבירה של הצנרת. שורשים אלו נוטים לגדול ולהתעבות בתוך הצנרת, עד שהמצב מגיע לחסימה של קו הביוב באופן מוחלט או כמעט מוחלט.

נדרשים כלים מיוחדים על מנת לאתר את הבעיה הזו וציוד ייעודי חזק ומתקדם להסרת השורשים. לכן כבר כשמתעורר חשד לקיומה של דליפה בצנרת הביוב, מומלץ מאוד ליצור קשר עם מומחה לאיתור נזילות שמצויד בכלים להתמודדות עם כל סוגי סתימות הצנרת, כולל פתיחת סתימה כתוצאה משורשים בקו הביוב.

 

איך אפשר לדעת שמדובר בחסימת שורשים בצנרת ביוב וכיצד מוודאים זאת?

הסימן הראשון שיכול להעיד על כך שקו הביוב חסום על ידי שורשים של צמחיה שפרצה פנימה, הוא קיומן של הצפת ביוב בבית, בעיות ניקוז, או סימני רטיבות במבנה.

על מנת לוודא כי אכן קיימת בעיה בפנים צנרת הביוב ולזהות את מיקומה המדויק, הגורם הספציפי להיווצרותה, היקף הבעיה ודרגת החומרה שלה – נדרש איש מקצוע אמין מתחום האינסטלציה המתקדמת, כמו אושר לוי – אשר מתמחה באיתור נזילות ביוב באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ובתיקוני אינסטלציה מכל הסוגים.

 

מהם כלי העבודה המשמשים מומחי אינסטלציה לזיהוי סתימת צנרת ביוב עם שורשים?

ברבים מן המקרים, מקובל לעשות כיום שימוש במצלמות ביוב או סיבים אופטיים על מנת לבדוק את קו הביוב מבפנים ולזהות מהו המקור לתקלת הצנרת. מכשור זה משמש לצילום של פנים צינורות הביוב, מה שמאפשר לראות איפה בדיוק קיימים סדקים, פיצוצים, שברים או חסימות, כמו אלו שצמחיה ושורשים יכולים לגרום בנקל.

צילום קו ביוב מקצועי, הוא ללא ספק, הדרך היעילה והאמינה ביותר שקיימת בשנת 2022 לאבחון תקלות צנרת בצורה מדויקת ובחירת האמצעים היעילים ביותר לפתרון התקלה לטווח הארוך.

 

הסיבות לכך שלא כדאי להתמהמה עם הזמנת מומחה לפתיחת סתימות ביוב כתוצאה משורשים

במקרים שבהם לא מטפלים בזמן בסתימות במערכת הביוב שנוצרו בגלל חדירת שורשים לצנרת, השורשים ממשיכים בדרך כלל להתפשט פנימה ולהתעבות, מה שמוביל לא אחת למצב שבו גם חסימות ביוב חלקיות שהתחילו כחסימה יחסית קלה וברת טיפול, הופכות לחסימות מוחלטות שלא פשוט כלל ועיקר לשחרר אותן, וגם העלות בהתאם.

חשוב לדעת שבנוסף למורכבות של פתיחת סתימות ביוב כתוצאה משורשים, במקרים של חסימה מלאה, תשתית הביוב עצמה עלולה להינזק בצורה חמורה ביותר אם הבעיה מוזנחת לאורך זמן ונותרת ללא טיפול. בראש ובראשונה, חסימות שורשים בביוב גורמות לחסימות חוזרות ונשנות בצנרת – אשר נוטות לשבש לחלוטין את שגרת החיים התקינה בבית.

בנוסף לכך ככל שהשורשים מתפשטים ומתפתחים בתוך קו הביוב, כך הסיכון להיווצרות שברים בצנרת ואף לקריסתה המוחלטת של מערכת הביוב האזורית, רק גדל והולך. בהקשר הזה כדאי לדעת שכל בעיה בתשתיות הביוב, היא תקלה שיש לה פוטנציאל להוביל לנזקי מים קשים בבית ולגרום לפגיעה חמורה ברכוש ולא פחות חמור מכך – בבריאות של בני הבית.

זוהי למעשה הסיבה המרכזית לכך שאין בשום פנים ואופן לחכות עם טיפול בתקלות ביוב עד לרגע האחרון, ולבטח אם קיים חשד לכך שהמפגע נוצר בעקבות חסימת שורשים בצנרת.


איך מתבצעת פתיחה סתימה בקו הביוב כתוצאה משורשים?

כפי שבטח כבר הצלחתם להבין, הסרת שורשי צמחים ועצים שנכנסו לתוך קו הביוב, אינה תהליך פשוט משום בחינה. בדרך כלל שורשים שמצליחים לחדור לתוך הצנרת הם שורשים עבים יחסית, חזקים ומאוד עמידים עם יכולת התפשטות מהירה בתוך הצינורות.

בהתאם לכך, עבודת התיקון הנדרשת היא נרחבת ולא נקודתית, וחייבת להיות הכי יסודית ומקצועית שניתן, אם שואפים לפנות את הצינורות מהשורשים שפלשו פנימה באופן מוחלט כדי שהבעיה לא תצוץ לה מחדש כעבור תקופה מסוימת. עבודה כזו ניתנת לביצוע אך ורק  בידי מומחה לפתרונות אינסטלציה מתקדמים שמגיע כשהוא מצוייד במיטב המכשירים הקיימים כיום בשוק לחיתוך שורשים.

 

באיזה כלים מתבצעת פתיחת סתימות כתוצאה משורשים במערכת הביוב?

להלן סוגי המכשירים המובילים המשמשים לשחרור סתימת שורשים בביוב בימינו:

 

פתיחת סתימה משורשים עם רובוט ביוב

רובוט ביוב הוא אחד האמצעים המובילים כיום לטיפול בתקלות בקווי ביוב ולעבודות תחזוקה בהם. היתרון המשמעותי בעבודה עם רובוט הביוב טמון בכך שזהו מכשור רב שימושי. הרובוט מאפשר גם לבצע בדיקות מקדימות של פנים הצנרת, על ידי צילום של צינורות ביוב מבפנים, וגם לטפל במפגעים בתוכה – בין שמדובר בניסור שורשים בצינורות ביוב או בפינוי בטון מקו הביוב.

 

פתיחת סתימה בצנרת ביוב עם דיזות לניסור שורשים

'דיזה' היא מעין ראש מתכת שמחובר לצינור לחץ שיוצא מרכב ביובית. מאתרי נזילות מוסמכים המבצעים פתיחת סתימות בקווי ביוב, עובדים לרוב עם מספר סוגים של דיזות שכל אחד מהם מספק מענה שונה בהתאם לסוג התקלה או העבודה הנדרשת בצנרת. יש לדוגמה דיזה שנועדה ספציפית לשחרור חסימות בצנרת, דיזה שנועדה לשטיפת הצנרת מבפנים וכן דיזת חיתוך ייעודית לניסור שורשים בצנרת ביוב, שמגיעה עם להבים ושרשראות ברזל חזקות.

כשמעוניינים לפתוח סתימת צנרת הנובעת משורשים באמצעות דיזת ניסור שכזו, לחץ המים היוצאים מזרנוק הלחץ שמחובר לרכב הביובית, גורם ללהבים של הדיזה והשלשלאות שלה להסתובב במהירות גבוהה – מה שמאפשר לבצע ניסור עוצמתי של שורשי הצמחיה החוסמים את הצינור. לאחר שהשורשים נוסרו, מקובל לבצע שטיפה לצנרת הביוב בעזרת זרנוק מים חזק, לטובת פינוי שאריות הפסולת האורגנית מהצנרת.

 

לאילו טיפולים נוספים צנרת הביוב עלולה להזדקק בעקבות פינוי השורשים שחסמו אותה?

בחלק לא מבוטל של המקרים בהם מתגלה סתימה משורשים שחדרו לצנרת הביוב, אחרי שמפנים את השורשים הללו מתוך צנרת הביוב, מתברר שהצינורות עצמם ניזוקו ושקיימים בהם סדרים או אפילו שברים.

במצב כזה יש צורך בביצוע איטום לסדקים או הפיצוצים בצנרת כדי ששורשים של צמחיה מבחוץ לא יוכלו לחדור לתוכה מחדש, כדי להימנע מחדירה של חול או בוץ לתוך הצינורות – מה שעלול להוביל להיווצרות סתימות ביוב נוספות וכמובן – על מנת למנוע דליפות ונזילות.

 

איך מונעים חסימות נוספות בצנרת הביוב בעקבות חדירת השורשים?

אם רוצים למנוע מהשורשים לחדור מחדש לצנרת הביוב ולחסום אותה, יש לסיים את הטיפול בתקלה בפיזור של חומר המונע התפתחות של שורשים, בקו הביוב. זהו חומר שאינו מזיק לסביבה ולכן הוא נחשב בטוח ומומלץ לשימוש.

 

מה המחיר לפתיחת סתימות שורשים בביוב?

התעריף לפתיחת סתימת שורשים בביוב הוא לא קבוע, מאחר והתמחור נקבע כנגזרת של כמה פרמטרים, כמו: אורך ועובי השורשים שחדרו לצנרת, האם חדירת השורשים גרמה לנזקי צנרת נלווים, היקף העבודה הנדרש, מורכבות התיקונים, הצורך בעבודות הכנה לקראת התהליך, רמת הסיכון הכרוכה בביצוע העבודות וכיוצא באלו.

מעוניינים בייעוץ מקצועי ראשוני וקבלת הערכת עלויות כללית ללא עלות וללא התחייבות  מצידכם, פנו כבר עכשיו לאושר לוי – המומחה המוביל בישראל לאיתו ותיקון תקלות צנרת בכלים מתקדמים.

 

למי מתקשרים כשהצנרת זקוקה ל"טיפול שורש"?

סובלים מחסימת קו ביוב בעקבות חדירת שורשים? זה הזמן להזמין אינסטלטור מוסמך עם התמחות בפתיחת חסימות שורשים בביוב. אל תתפשרו על חובבנים, רק מומחה לפתרונות אינסטלציה מתקדמים שמגיע עם הציוד המתקדם ביותר לפינוי שורשים, יוכל לפתור עבורכם את התקלה אחת ולתמיד. להתייעצות ראשונית חינמית עם אושר לוי והצעת מחיר אטרקטיבית – השאירו פרטים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader