פתרונות חדשניים לחידוש צנרת ללא צורך בחפירה

כיום קיימים פתרונות חדשניים לחידוש צנרת ללא צורך בחפירה. במקום הנוהג של שבירת רצפות והחלפת צינורות שלמים, כפי שהיה מקובל בעבר, הטכניקות החדשניות של תיקון צנרת ללא הרס, מציעות פתרון יעיל, נקי ופשוט יותר בהיבטים רבים. בשורות הבאות, אושר לוי – מומחה לפתרונות אינסטלציה בכלים חדשניים ללא צורך בחפירה, יסביר איך יודעים מתי יש צורך בחידוש הצנרת, באילו מצבים חידוש צנרת ללא הרס מתאפשר בכלל, איך כל הסיפור הזה עובד ומהן השיטות המקובלות כיום לתיקון צנרת ללא חפירות.

 

איך יודעים מתי יש צורך בחידוש הצנרת?

למרות אופייה העמיד של הצנרת הביתית שלנו, אפילו היא עלולה להיכנע להשפעה של גורמים בעייתיים, המחייבים תיקון צנרת. למשל, שורשי עצים חודרניים, בלאי טבעי שמביא להיווצרות אבנית או חלודה, וכן גורמים סביבתיים, כגון תנועה של הקרקע באזור הצנרת, או כניסת עצמים זרים שהגיעו בשוגג לצינורות (כמו ברגים). בנוסף, התקנות צנרת לקויות יכולות לתרום גם הן להידרדרות מערכת האינסטלציה ולצורך בתיקונים.

יהיה הגורם אשר יהיה, הבנת העיתוי האופטימלי לתיקון צנרת, היא בעלת חשיבות עליונה, שכן היא יכולה למתן את ההסלמה של בעיות האינסטלציה ואת הצורך בתיקונים נרחבים יותר בהמשך הדרך.

נזילות ביוב, הצפות, בעיות ניקוז, רטיבות, נזקי מים וריחות מבאישים – הם כולם סממנים שעשויים להצביע שהגיע הזמן לחידוש צנרת. בהופיע סממנים כאלו, דעו שכדאי להזמין לבית (או לעסק) שלכם, מומחה לאיתור נזילות בקו ביוב, כדי לבדוק היכן הבעיה והאם אפשר לתקן את הצנרת שלכם ללא צורך בהרס וחפירה.

איך יודעים מתי יש צורך בחידוש הצנרת?

 

באילו מצבים חידוש צנרת ללא הרס מתאפשר בכלל?

למרבה הצער, האופציה האטרקטיבית של תיקון צינורות ללא הרס, אינה ישימה באופן אוניברסלי. זה אפשרי באופן בלעדי עבור צינורות ביוב – לא עבור צינורות אספקת מים. הרציונל מאחורי אילוץ זה טמון בתהליך האיטום לפיצוצים וסדקים בצנרת, המחייב שילוב של שרוולים או טלאים מיוחדים המותאמים לקוטר של צינורות ביוב עבים. לעומת זאת, אותה גישה פחות מתאימה לממדים הצרים יותר של צינורות אספקת מים.

חשוב לציין שגם בתחום צנרת הביוב לא ניתן לבצע כל תיקון מבלי לגרום להרס כלשהו. ההיתכנות תלויה בעיקר במצב ההתפרקות של הצינור. כאשר הצינור מתחיל להתפורר או נכנע לקורוזיה חמורה, הבחירה הנבונה יותר טמונה לרוב בהחלפת צנרת ביוב ולא בתיקון. יתר על כן, אם הבעיה של הצינור נובעת מנסיבות ספציפיות יותר – כגון התקנה לקויה או עקירת צינור ממקומו – תיקון מקומי לא יניב פתרונות מתמשכים, אלא יש לפתור את התקלה מהיסוד.

קחו בחשבון שהעלות של תיקון צינור ללא הריסה, בדרך כלל עולה על זו של החלפת צנרת. לכן, אם גורמים כלכליים מנחים את קבלת ההחלטות שלכם, ואתם סובלניים יחסית להמולה ולפסולת, אולי כדאי לכם בכל זאת לשקול להחליף את הצינור הפגום בחדש. בתרחישים כאלה, מומלץ לבחור בצינורות פלסטיק, הידועים בעמידותם המשופרת בהשוואה למקביליהם מברזל, לצד תהליך ההתקנה הקל יותר שלהם. 

 

מהן השיטות המקובלות כיום לתיקון צנרת ללא חפירות?

כיום קיימים כאמור פתרונות חדשניים לחידוש צנרת ללא צורך בחפירות והרס מיותר:

חידוש צנרת ללא חפירה בשיטת ההטלאה

חידוש צנרת ללא חפירה בשיטת ההטלאה מתאימה היטב לטיפול בחורים משמעותיים ומקומיים בתוך הצינור, הנעים בדרך כלל בין 60 ס"מ עד מטר. ההליך כולל הכנסת מכשיר מיוחד דמוי בלון לתוך הצינור. החלק החיצוני של הבלון הזה עטוף בבד, הדומה לטלאי. עם ההחדרה, הבלון מנופח במיקום המדויק של החור, מה שגורם לבד של הטלאי להיצמד לדפנות הפנימיות של הצינור ולאטום ביעילות את החור.

תיקון צנרת ללא הרס בעזרת שרוול ביוב

כאשר מתמודדים עם מספר חורים בצנרת, טכניקת שרוול הביוב (שנקרא גם "ליינר"), הופכת לשיטת התיקון המועדפת. בגישה זו, הדומה לשיטת הטלאי שהזכרנו קודם, נעשה שימוש בשרוול מצופה בחומר פולימרי מתקשה. רק שלהבדיל מהטלאי שמבצע איטום נקודתי, השרוול מוחדר לתוך הצינור, נצמד לדפנות הפנימיות שלו ומשתרע על כל אורך הצינור. זה יוצר מצב שבו נוצר סוג של צינור פנימי בתוך הצינור החיצוני הפגוע. כתוצאה מכך, מים זורמים דרך הצינור הפנימי שהוכנס כחלק מהתיקון, ועוקפים את הצינור החיצוני שנפגע.

חידוש צנרת בהתזה אפוקסית 

כאשר הנסיבות הופכות את השימוש בטלאי או שרוול ביוב לבלתי מעשי, עקב גישה מוגבלת לאזור הרלוונטי בצנרת או זוויות מאתגרות לתיקון בצינור, הבחירה היא לרוב בפתרון שנקרא התזה אפוקסית. הדבר מתבצע בעזרת רובוט ביוב שמתיז את החומר האוטם בנקודות הפגועות בצינור הביוב. בדומה לטכניקת ההטלאה, גם ההתזה האפוקסית מתאימה לאיטום חורים נקודתיים ומבודדים בצנרת ולא לטיפול בצינורות המחוררים לכל אורכם.

מהן השיטות המקובלות כיום לתיקון צנרת ללא חפירות?

 

חידוש צנרת ללא צורך בחפירה – איך כל הסיפור הזה עובד?

כאשר בוחנים את הסיכוי לתיקון צנרת ללא צורך בחפירה, ואם הצנרת שלכם אכן מסתמנת כמועמדת מתאימה לחידוש במקום החלפה, ניתן לחלק את התהליך למספר שלבים פשוטים:

  1. גילוי הבעיה ומיקומה המדויק: השלב הראשוני כולל זיהוי של המיקום המדויק של הפגם בתוך הצנרת. כדי להשיג זאת, מנגנון איתור נזילות מוכנס לצינורות דרך נקודת הגישה לביוב או מתוך הבית דרך קו השירותים. מכשיר זה משתמש בסיב אופטי – כלי מורכב אך זעיר המצויד במצלמה. לחילופין, ניתן להשתמש ברובוט אינסטלציה מתוחכם. הפלא החדשני הזה מסתנכרן עם המצלמה, ומאפשר איתור מדויק של דליפות בצנרת.
  2. ניקוי קו הביוב: כאשר מיקום התקלה נקבע, המשימה שלאחר מכן היא לנקות את הצנרת מכל אלמנט לא רצוי, ולהפוך אותה למוכנה לתיקון. הרובוט הנ"ל, משמש כאן כאמצעי רב-תכליתי. הוא לא רק מזהה דליפות, אלא פועל גם ככלי לפינוי הצנרת מעצמים זרים שעלולים לחסום אותה כמו שורשי עצים שחדרו לתוכה, אבנים, ברגים, פסולת בניין או עצמים זרים אחרים. הרובוט משיג זאת על ידי שימוש במערך של ראשים מתחלפים – מקדחים, שרשראות חיתוך וכדומה. ניקוי מקיף זה מכין את היסודות לשיקום הצנרת שלאחר מכן.
  3. שיקום הצנרת: לאחר ההתערבות המקדימה של הרובוט, הליך שיקום הצינורות מתפתח תוך שימוש באחת מהמתודולוגיות שהזכרנו קודם: תיקון בהטלאה, טכניקות השירוול או טיפול בהתזה אפוקסית. כל שלושת השיטות מקלות על תיקוני צנרת בצורה נקייה ובמינימום הרס – תוך הימנעות מהצורך בחפירות שמייצרות אבק ורעש.

בקצרה, תהליך תיקון הצנרת בכלים החדשניים הנ"ל, עובר בשלבים אלה כדי להניב פתרון חלק לבעיות אינסטלציה, תוך שהוא חוסך את הצורך בחפירה, שהייתה הנחוצה בדרך כלל בשיטות התיקון הקונבנציונליות.

 


לסיכום: פתרונות חדשניים לחידוש צנרת ללא צורך בחפירה – איך לא הכרנו את זה קודם?

במאמר זה ראינו שכיום כבר קיימים פתרונות חדשניים לחידוש צנרת ללא צורך בחפירה. פתרונות אלו מאפשרים גישה קלה לצינורות ביוב, בעזרת שימוש בכלים כגון סיבים אופטיים או אפילו רובוטים מיוחדים, כדי לאתר את המיקום המדויק של הבעיה בצנרת. לאחר מכן, הנזק המזוהה בצינור מטופל על ידי שימוש בשרוולים מיוחדים, טלאים או מריחת חומרים אפוקסיים כדי לאטום את האזור הפגוע. אולם חשוב להכיר בכך שלא כל אינסטלטור בקיא בטכניקות המיוחדות הללו. 

בהתחשב בכך שזהו תחום חדש יחסית הדורש ציוד יקר ומומחיות מעשית רבה, מערך המיומנויות אינו אוניברסלי בקהילת האינסטלציה. לכן בהחלט מומלץ לבחור שרברב שיש לו כלים חדשניים לחידוש צנרת ללא הרס לצד ציוד משלים מתקדם. זה עשוי לכלול כלים כגון מכשיר לחיתוך שורשים בצנרת הביוב ומכשור שנועד לאיתור דליפות חמקמקות יותר. 

מאתר הנזילות המוסמך אושר לוי, מצויד במגוון כלים טכנולוגיים שמאפשרים לו לספק פתרונות לחידוש ותיקון צנרת בסיטואציות שונות, במקסימום יעילות ובמינימום נזק. 

פנו כעת לבדיקת התאמת הצנרת שלכם לחידוש ללא חפירה וקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית ומשתלמת. 

לסיכום: פתרונות חדשניים לחידוש צנרת ללא צורך בחפירה - איך לא הכרנו את זה קודם?

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader