פתיחת סתימת בטון במרזב

כאשר נוצרת סתימת בטון במרזב, הדבר יכול לגרום להצפה מאחר ומרזב סתום אינו יכול לשמש לפינוי המים מגג הבניין או הבית כהלכה. מצב כזה מחייב פניה לאינסטלטור מוסמך המתמחה בפתיחת סתימות בטון במרזב, על מנת למנוע נזק למרזב ולמבנה בכלל. זהו אחד מתחומי ההתמחות של אושר לוי – מומחה לפתרונות אינסטלציה מתקדמים, אשר לו הכלים הנדרשים לפתיחת סתימת בטון במרזב ביעילות ובמהירות.

 

מתי מתעורר הצורך לפתיחת מרזב סתום בבטון?

הצורך בפתיחת סתימות בטון במרזבים מתעורר במקרים שבהם בטון חודר אל המרזב ומתקשה בתוכו באופן שמפריע לזרימת מים תקינה דרכו. במקרים הללו, נדרש טיפול מקצועי עם כלים ייעודיים, מאחר ומדובר בהוצאת בטון יבש מפנים המרזב, שהיא מטבע הדברים, עבודה מורכבת ביחס לפתיחת סתימה רגילה במרזב (כמו במקרה של פינוי עלים או לכלוך שהצטברו בחלל המרזב).

 

אילו מחלקי המרזב עלולים להיסתם?

הצורך בפתיחת ותיקון מרזב סתום בבטון עשוי להיווצר בעקבות חסימת בטון הקיימת באחד ממספר צמתים לאורך המרזב, ובהם:

  • סתימת בטון בתעלת המרזב
  • סתימת בטון בצינור הניקוז של המרזב.
  • סתימת בטון בפתחו העליון של צינור הניקוז של המרזב
  • סתימת בטון בפתח הניקוז התחתון של המרזב

 

למותר לציין כי חלק מהחסימות הללו, עשויות להיות מורכבות יותר לשחרור כתלות במיקומן.

 

אבל כיצד בטון הגיע לתוך המרזב מלכתחילה?

מצב שבו מרזבים נסתמים כתוצאה מהצטברות של בטון בתוכם, עלול להתרחש בעקבות עבודות שיפוץ או בנייה במבנה אשר במהלכן חומרי בנייה שונים ובכלל זה גם בטון או מלט, עלולים לנזול ולהתנקז לתוך חלל המרזב הפנימי.

 

מה הבעיה עם הצטברות של בטון במרזב?

כאשר בטון נכנס אל תוך המרזב ומתקשה בפנים, הדבר יכול להוביל באופן טבעי לסתימת המרזב מה שימנע מעבר של מים דרכו. מדובר במצב שיכול להיות בעייתי במיוחד בעונת הגשמים, מפאת העובדה שבהינתן מרזב סתום, מי הגשמים לא יוכלו להתנקז החוצה מגג הבניין או הבית וממרפסותיו. כך עלולים להצטבר מים עומדים בגג ובמרפסות.

 

מדוע אסור להזניח סתימת בטון במרזב?

בראש ובראשונה, תקלת ניקוז במרזב, מהווה בעיה שבמקרים רבים מובילה לפגיעה במבנה. זוהי בעיה שאם לא מטפלים בה בשלב מוקדם מספיק, יכולה להפוך יקרה מאוד לתיקון בשלב מאוחר יותר.

אולם מעבר לכך, נוכחותם של המים העומדים בגג המבנה או בכל משטח אחר בו, מובילה לבעיות תברואתיות שונות שמהן יכולים לסבול דיירי המבנה. זאת בעקבות נטייתה של הרטיבות לחלחל גם לתוך המבנה ולגרום להופעת עובש בתקרות, במרצפות ובקירות, התפתחות ירוקת, היווצרות של ריח לא נעים ואף להגעת מזיקים.

 

מהו המועד המומלץ לבדוק את תקינות המרזב?

אף שבימות הקיץ החמים, איש מאיתנו אינו מעסיק את עצמו בשאלה: מה נעשה אם תיווצר בעיית ניקוז בחורף, בדיקת שמישותו של המרזב כמו גם תיקון וניקוי מרזבים, מוטב שיתבצעו דווקא בעונה החמה והיבשה.

זאת על מנת שלא תגיעו לתקופת החורף ותמצאו את עצמכם עם סתימת מרזב, רטיבות בבית שלכם ו/או הצפות לא רצויות. חשוב גם להיות מודעים לעובדה שהחורף הוא התקופה שבה הביקוש לאינסטלטורים טובים נמצא בשיאו ולכן אם לא תשכילו להקדים תרופה למכה, אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה.

 

מה הדרך הטובה ביותר לפתיחת סתימת בטון במרזב?

מצב של מרזב חסום ובפרט כאשר מדובר בפתיחת סתימות בטון במרזב, מחייב פנייה לבעל מקצוע מוסמך המצויד במכשור המתאים לביצוע עבודות בגובה כמו גם לשחרור חסימות בטון.

לאושר לוי – מומחה לאיתור נזילות ואינסטלציה, ציוד טכנולוגי מתקדם, המאפשר לו לבדוק את תקלת המרזב באופן יסודי ומקצועי, לבצע ניתוח מדויק ומקיף של הממצאים ולהמליץ לכם על אפשרויות התיקון היעילות והעמידות ביותר לבעיה. לדוגמה, אחד הפתרונות האפשריים לשחרור חסימת בטון ממרזבים, הוא שימוש בהתקן רובוטי לריסוק בטון, הפועל מבלי להסב  נזק למרזב ולסביבתו.


מה התהליך לפתיחת חסימת בטון במרזב?

אף שהכלים המשמשים לפתיחת סתימות בטון במרזבים עשויים להשתנות ממקרה אחד למשנהו, על פי מיקום החסימה, היקפה ומאפיינים נוספים של התקלה, לרוב התהליך יכלול 2 נדבכים מרכזיים והם:

 

 איתור מיקום החסימה במרזב:

זהו השלב הראשון והמתבקש לטיפול במרזב חסום בבטון או בכל פסולת אחרת, מאחר והפתרונות לבעיה תלויים באזור שבו היא ממוקמת לאורך המרזב. זאת משום שסתימות במיקומים שונים מטופלות באמצעים שונים ועל כן ישנה משמעות לאיתור המוקדים במרזב שבהם נוצרה החסימה, לפני שמתחילים במלאכת התיקון שלה.

 

פתיחת סתימת הבטון במרזב:

מרגע שזוהה מוקד הבעיה, תיקון החסימה יתבצע על ידי הסרת הבטון מן המרזב על ידי ציוד ייעודי שעמו מגיע האינסטלטור המומחה. לאחר שהבטון פונה מהמרזב תתבצע גם בדיקת תקינות באמצעות הזרמת מים בתוכו, כדי לוודא שאין במרזב או במערכת הניקוז בכלל תקלות מסוגים אחרים.

 

כמה עולה פתיחת סתימת בטון במרזב?

העלות לפתיחה של סתימה במרזב היא דינאמית ותלויה במגוון גורמים ובהם מיקום המרזב ואורכו, מיקומה של החסימה, גודלה, וכן הלאה. אולם הטווח הכללי של תיקון מרזבים חסומים בבטון הוא סביב ארבע מאות שקלים במקרים הפשוטים יחסית.

 

לסיכום

אף שתמיד טוב שיהיה לכם טלפון של מומחה לאינסטלציה לכל מקרה שלא יבוא, בדיקת מרזבים ותחזוקת מרזבים מוטב שתתבצע על בסיס תקופתי – ורצוי לפני שהחורף מגיע. כך תוכלו להיות סמוכים ובטוחים בכך שמערכת ניקוז מי הגשמים בבניין או בבית שלכם, תעבוד כראוי עם בוא הגשם הראשון, ולא תתקלו בהפתעות מיותרות.

זקוקים למומחה לפתיחת סתימת בטון במרזב? אושר לוי מתמחה באיתור ותיקון נזילות ממגוון סוגים ישמח לספק לכם מענה מקצועי, אמין ומשתלם. להתייעצות ראשונית וקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית – לחצו כאן!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader