איתור פיצוץ בצנרת מים

פיצוץ בצנרת המים יכולה להיות חוויה לא נעימה בכלל, בין אם מדובר בפיצוץ באזור גלוי שבו תראו את הנזילה בעין ובין אם מדובר על פיצוץ בתשתיות האינסטלציה. בכל אחד מהמקרים עשויים להיווצר נזקים מיידים וארוכי טווח כאחד ולכן חשוב מאוד לפעול במהירות לצורך איתור פיצוץ בצנרת מים. חשוב מאוד לפנות לבעל מקצוע המתמחה בגילוי פיצוץ בצנרת מים כמו אושר לוי.

 

ההבדל בין פיצוץ בצנרת המים לנזילה

רבים מניחים שבמקרה בו יש פיצוץ בצנרת מים ניתן יהיה לשמוע פיצוץ וכך לאתר את מקום הפגיעה. אך, ההגדרה של פיצוץ הינה שונה והמשמעות שלה היא אכן הזרמה משמעותית של מים אל מחוץ לצינור, אך ככל הנראה שלא תוכלו לאתר את הפיצוץ במיידית (אלא אם מדובר על צינור גלוי).

ההבדל המשמעותי ביותר בין נזילת מים לפיצוץ הינה כמות המים שיוצאת מתוך הצינור. במקרים מסוימים נזילה מהצנרת יכולה להמשך שנים עד שיהיו סימנים שניתן לזהות. לעומת זאת, במקרה של פיצוץ תהיה כמות מים משמעותית יותר ולכן גם הסימנים יגיעו בשלב מוקדם יותר.

 

מהם הגורמים לפיצוץ בצינור מים

הגורם העיקרי שגורם לפיצוץ בצינור המים הינו בלאי טבעי של המערכת. מערכת הצינורות מושפעת מחלופת השנים ולאורך אלו נגרמים בה סדקים, שברים וגם חלודה (במקרה ומדובר בצנרת מברזל), סדקים כאלו עשויים להישבר ולגרום לפיצוץ של הצינור.

 

מהם הסימנים שיגרמו לכם להבין שיש פיצוץ בצנרת המים?

כאשר ישנה נזילה או פיצוץ של צנרת, המים אינם מנוקזים ונותרים בתוך הקירות או המרצפות. הדבר עשוי לגרום למספר תופעות שחשוב מאוד להיות מודעים לאליהם:

  1. קילופים של הקירות.
  2. כתמי רטיבות על הקירות.
  3. שינוי בצבע הרובה ברצפה.
  4. הופעת עובש וריח מעופש.
  5. התעוותות של רהיטי עץ צמודי קיר או הופעת עובש עליהם.
  6. עליה משמעותית בחשבון המים.
  7. ירידה בלחץ המים בברזים.
  8. קצרים חשמליים והפסקות חשמל חוזרות.

 

כיצד ניתן לגלות פיצוץ בצנרת?

לאחר שהופיעו סימנים של רטיבות בבית חשוב מאוד לפנות לבעל מקצוע לצורך גילוי מיקום הפיצוץ בצנרת. בעבר השיטה העיקרית לגילוי הפיצוץ היה פתיחה של קירות והרמת הריצוף לצורך הגעה פיזית לצינור ובדיקה שלו. כיום, במרבית המקרים ניתן לאתר את הפיצוץ באמצעים טכנולוגיים אשר אינם דורשים פעולות שבירה.

 

מצלמה טרמית

שיטה זו מתבססת על טכנולוגיה של אור אינפרא אדום אשר רגיש לשינויי טמפרטורה. בשיטה של צילום טרמי של הצנרת ניתן לזהות דרך הקירות אם יש נזילה או פיצוץ של צינור המים היות והמים זורמים מחוץ לצינור.

 

סיב אופטי

בשיטה זו מועבר סיב אופטי דרך פתח אינסטלציה, הסיב מצלם את פנים הצינור ומאפשר לאתר את הפיצוץ ואת גודלו.

 

חיישן גז

בשיטה זו מרוקנים לחלוטין את המים מהמערכת ומעבירים במקום חנקן. לאחר מכן, משתמשים בחיישן גז אשר מאתר את יציאת הגז מתוך הצינורות.

 


האם ניתן לתקן פיצוץ בצנרת ללא הריסה של קירות ומרצפות?

כפי שתיארנו את שלב איתור פיצוץ הצנרת ניתן לעשות כמעט לחלוטין ללא צורך בשבירה של קירות או מרצפות. במקרה של תיקון הצנרת ישנן טכנולוגיות משמעותיות אשר מאפשרות את התיקון צנרת ללא הרס – בלי לפתוח את הקירות והמרצפות.

שיטות אלו כוללות: תיקון בטלאים, תיקון על ידי התזה של חומרי אפוקסי ושימוש בשרוול ייעודי. חשוב לזכור כי שיטות אלו נחשבות ליקרות יחסית ולעיתים מבחינה כלכלית יהיה משתלם יותר לפנות לשיטה הישנה של פתיחת הקיר. במקרים אלו, לרוב תתבצע שבירה נקודתית וקטנה ככל שניתן של האזור שאותר בו הפיצוץ של הצנרת.

 

עלות איתור פיצוץ בצנרת

מחיר איתור פיצוץ בצנרת תלוי מאוד בשיטה שמאתר הנזילות יידרש לה, טווח המחירים עומד על 1,300 עד 1,800 ₪ לפני מע"מ. חשוב לזכור כי עלות האיתור הפיצוץ תלוי גם בידע, ניסיון ובציוד של בעל המקצוע. לכן, לעיתים כשיש הצעות מחיר זולות באופן משמעותי, הדבר עשוי להעיד על ציוד לא איכותי אשר לא יאפשר את גילוי הבעיה בצורה טובה.

 

אושר לוי – שירות איתור פיצוץ בצנרת מים

איתור פיצוץ בצנרת הינו קריטי מאוד ונדרש לבצע את התהליך בצורה מהירה, יסודית ועם כמה שפחות לכלוך ופגעיה בבית שלכם. אושר לוי בעל ניסיון רחב מאוד בשימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר לצורך איתור פיצוץ בצמרת המים. חושדים שיש לכם פיצוץ בצנרת המים, צלצלו כבר היום לאושר לוי.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader