איך מטפלים בצמחים ושורשים שחודרים לצנרת

אם יש לכם בעיה עם שורשים שחדרו אל פנים צנרת הביוב שלכם, חשוב לטפל בה בהקדם אם האפשרי. שורשים עלולים לגרום לסתימות ולנזק למערכת הביוב, אשר יכול להיות קשה מאוד לתיקון ללא הכלים והמומחיות המתאימים. בשורות הבאות מומחה האינסטלציה אושר לוי, יסביר איך מטפלים בצמחים ושורשים שחודרים לנצרת בצורה נכונה כדי להבטיח שהבעיה לא תחזור בטווח הזמן הקרוב.

 

איך מטפלים בצמחים ושורשים שחודרים לנצרת בצורה נכונה ויעילה?

טיפול השורשים שחדרו לתוך קו הביוב יכול להתברר כמשימה מאתגרת למדי, בשל החוזק והעמידות הרבה של השורשים. חשוב להזמין אינסטלטור מקצועי שיטפל במלאכה, ולוודא שאכן יש לו את הכלים הנדרשים והמומחיות הנחוצה להפעלתם, כך שיוכל להסיר את המפגע בצורה יסודית ויעילה.

 

אילו כלים משמשים כיום לטיפול יעיל בצמחים ושורדים שחודרים לצנרת ביוב?

כיום, נהוג להשתמש בכלים טכנולוגיים מיוחדים להסרת שורשי צמחיה ועצים שחדרו לתוך צינורות ביוב. מדובר בציוד מתקדם כמו רובוט ביוב או ביובית, המצוידים בכלים שמאפשרים לחתוך את השורשים ולנקות את הצינורות בצורה יסודית.

רובוטי ביוב הם מכשירים מתקדמים שניתן להשתמש בהם למגוון משימות תחזוקה ותיקונים, לרבות צילום צנרת ביוב, פינוי בטון מקו ביוב וחיתוך שורשים שחדרו לפנים צנרת הביוב. ביובית היא רכב ייעודי לתיקוני צנרת ביוב, המצויד בדיזות, שהן מעין ראשי מתכת מתחלפים שיכולים למלא פונקציות שונות. הביובית מחוברת גם לצינור שיכול להזרים לתוך פנים הצנרת מים בלחץ גבוה לטובת שטיפת קו הביוב.

אינסטלטור מקצועי עשוי להשתמש בסוגים שונים של דיזות למטרות שונות, כגון פתיחת סתימות בקו ביוב, שטיפת הצנרת או חיתוך שורשים שחוסמים את הצנרת. לחץ המים מצינור הלחץ בקצה פיית החיתוך גורם ללהבים ולשרשראות להסתובב במהירות, מה שמאפשר חיתוך רב עוצמה של השורשים החוסמים את הצינורות.

לאחר הוצאת השורשים, מקובל להשתמש בצינור מים רב עוצמה כדי לשטוף את הצינורות כראוי ולסלק את כל הפסולת שנותרה בפנים בעקבות עבודת ניסור השורשים. במקרים מסוימים, עשוי להתעורר הצורך בביצוע תיקונים נוספים, אם הצינורות התגלו כסדוקים או שבורים בגלל חדירת השורשים לתוכם. חשוב לתקן בעיות כאלו בשלב מוקדם ככל הניתן, על מנת למנוע סתימות ביוב בעתיד ונזקים מסוגים נוספים למערכת הביוב.

 


צמחים ושורשים שחודרים לצנרת הביוב – איך זה קורה מלכתחילה?

הצורך בהוצאת שורשים מקו ביוב מתעורר פעמים רבות באיזורים בעלי ריכוז גבוה של צמחייה בקרבת שכונות מגורים. שורשי הצמחים מטבעם, נמשכים לסביבות כמו צינורות ביוב בשל הלחות, הטמפרטורה וחומרי ההזנה המצויים בתוכם, המספקים סביבה פורייה לצמיחה.

כתוצאה מכך, שורשים יכולים לפרוץ את דפנות צנרת הביוב, ולגרום לסתימות ואולי אף לסדוק או לשבור את הצינורות. מכאן ניתן להבין כמה חשוב לטפל בהסרת שורשים בזמן כדי למנוע נזקים נוספים לתשתיות וצורך בתיקוני אינסטלציה יקרים.

 

האם כל אינסטלטור יכול לטפל בצמחים ושורשים שחודרים לנצרת?

אם אתם מתמודדים עם חסימת קו ביוב או נזילה בצנרת ביוב אשר נוצרה עקב נוכחותם של צמחים ושורשים שחדרו לתוך הצנרת שלכם, ולבטח אם מדובר על בעיה שמופיעה שוב ושוב לעיתים קרובות מדי – הדרך הנכונה לטפל במפגע אחת ולתמיד, היא באמצעות יצירת קשר עם אינסטלטור מומחה לתיקוני אינסטלציה מתקדמים שיודע איך מטפלים בצמחים ושורשים שחודרים לנצרת.

לא כל אינסטלטור מצויד במכשור הדרוש לביצוע המלאכה במהירות וביעילות – אם בכלל, ולכן חשוב לוודא שבעל המקצוע שאליו אתם פונים אכן מחזיק בכלים המתאימים, מוסמך להשתמש בהם ובעל ניסיון מעשי נרחב בפינוי שורשי צמחיה מקו ביוב.

האם כל אינסטלטור יכול לטפל בצמחים ושורשים שחודרים לנצרת?

 

הסיבה שלא כדאי לחכות עם הטיפול בשורשים שחדרו לצנרת

חשוב לטפל בהסרת שורשים בקו הביוב בהקדם האפשרי כדי למנוע נזקים נוספים לתשתיות הביוב וצורך בתיקונים מורכבים ויקרים. כאשר שורשים שחדרו אל תוך צנרת הביוב לא מטופלים בשלב מוקדם דיה, הם נוטים להמשיך לגדול ולהתעבות, מה שעלול לגרום לחסימה מוחלטת של הצינורות בסופו של דבר. הדבר עלול להוביל לסתימות חוזרות ונשנות של הצנרת, צנרת שבורה, ואף לקריסת מערכת הביוב כולה.

בנוסף לכל הבעיות הללו, כל תקלה במערכת הביוב כשלעצמה, עלולה לגרום להופעתם של נזקי מים חמורים בביתכם, לנזק כבד לרכושכם ואף לסיכונים בריאותיים לכם ולבני משפחתכם. מכל הסיבות הנ"ל ממש לא כדאי לחכות עם הטיפול בחדירת שורשים שחדרו לפנים קו הביוב, אלא יש לטפל בהסרתם בהקדם האפשרי על מנת למנוע סיבוכים בלתי רצויים.

 

איך מונעים מצמחים ושורשים לחדור מחדש לצנרת הביוב?

כדי למנוע את הישנות בעיית השורשים בצנרת הביוב, מומלץ להשתמש בחומר קוטל שורשים המונע היווצרות שורשים. זה יכול לעזור להגדיל את האפקטיביות של הטיפול בתקלה, ולמנוע צמיחת שורשים עתידית בצינורות הביוב שלכם.

כיום מומחים לתיקוני אינסטלציה מתקדמים משתמשים בקוטלי שורשים ידידותיים לסביבה שאינם מסוכנים לאנשים ובעלי חיים, אך נחשבים יעילים במיוחד במניעת בעיות חוזרות של התפרצות צמחיה לחלל הפנימי של הצנרת.

איך מונעים מצמחים ושורשים לחדור מחדש לצנרת הביוב?

 

איך מטפלים בצמחים ושורשים שחודרים לנצרת בצורה הטובה ביותר – סיכום

פינוי שורשים שחדרו לקו ביוב, כפי שוודאי כבר הבנתם אם הגעתם עד כאן, הוא משימה מאתגרת מאין כמוה אשר מחייבת שימוש בכלים מיוחדים וחזקים, שנדרשים ידע ספציפי, מיומנות וניסיון רב לטובת הפעלתם. מסיבות אלו, חשוב לוודא מראש כי אתם מסתייעים בשרברב המחזיק בציוד הרלוונטי והמתקדם ביותר שקיים כיום, כמו המומחה לאיתור נזילות – אושר לוי.

זקוקים למומחה לטיפול בשורשי צמחיה בצנרת ביוב? אושר לוי הוא מומחה לאיתור ותיקון תקלות ביוב מכל הסוגים וישמח לספק לכם פתרונות מקצועיים, עמידים ומשתלמים. לייעוץ ראשוני ללא התחייבות והצעת מחיר הוגנת – השאירו את פרטיכם כאן או חייגו: 077-804-4839

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader