תיקון פנים צנרת בשרוול

אנשים רבים מעוניינים בביצוע תיקון לתקלות צנרת עם מינימום בלאגן ונזקים בבית. למרבה המזל, כיום קיימת טכנולוגיה המאפשרת חידוש לקו ביוב ללא חפירה והרס למבנה ולתשתיות, בין שמדובר באיטום לצינור ביוב הנמצא מתחת לבלטות, צינור ביוב העובר מאחורי הקיר או צנרת ביוב בחצר או בגינת הבית.

תיקון פנים צנרת שרוול היא בין הפתרונות המתקדמים ביותר שזמינים כיום לטובת העניין ובשורות הבאות, מומחה האינסטלציה – אושר לוי, יסביר כיצד ניתן לתקן תקלות צנרת ללא הרס, בשיטה זו.

 

מה זה תיקון פנים צנרת שרוול?

תיקון פנים צנרת ביוב בשיטת השרוול, הוא פתרון המאפשר לבצע איטום של סדקים או פיצוצים בצנרת הביוב באמצעות התקן שנקרא ליינר ובעברית – שרוול ביוב. זוהי שיטת התיקון המועדפת במצב שבו התברר כי ישנם סדקים או חורים בצינור הביוב. השרוול עשוי מחומר  פולימרי מתקשח שמאפשר איטום חזק, יציב ועמיד במיוחד לצינורות מבפנים.

התיקון בשיטת השירוול מבוצע נעשה באמצעות החדרה של השרוול הפולימרי אל החלל הפנימי של  צינור הביוב התקול, וניפוח השרוול עד שהוא נצמד אל דפנות הצינור לכל אורכו. בדרך זו, מתקבל סוג של צינור ביוב פנימי, אשר ממוקם בפנים הצנרת הקיימת, ודרכו מי הביוב עוברים במקום לזרום דרך הצינור החיצוני שניזוק.

 

היתרונות בתיקון צנרת עם שרוול ביוב פולימרי

אם פעם כשרצינו לחדש את קו הביוב היה הכרחי לשבור את הרצפה או הקיר ולחפור פנימה – הרי שכיום, תודות לקדמה הטכנולוגית, תיקוני צנרת מתאפשרים במקרים רבים, אף מבלי שתידרש החלפה מוחלטת של הצינור הפגום, הכרוכה בחפירה ופגיעה במבנה. כך ניתן לחסוך מבעלי הדירה או הבית בלאגן ולכלוך רב, לצד רעש ושיבוש משמעותי בשגרת החיים בזמן תיקון הצנרת.

 

באילו מקרים לא נוכל להשתמש בשרוול לתיקון פנים צנרת?

במקרים של רטיבות או נזילות שמקורן בבעיות בתשתית המים במבנה – להבדיל מתיקון של תקלות בקו הביוב, לא נוכל לעשות שימוש בשרוול פולימרי לטובת האיטום של הצינור הפגוע. זאת משום שצינורות המים צרים באופן ניכר מצינורות הביוב.

גם במקרים מסוימים של תקלות בקו ביוב, השרוול אינו הפתרון המתאים ביותר לשימוש. ככל שהצינורות במצב גרוע יותר – כפי שמתרחש במקרים של התפוררות וקורוזיה חמורה בצנרת, כך הולכים וגדלים הסיכויים לכך שהחלפת הצינור תהיה הדרך היעילה היחידה למניעת הישנות של הבעיה, הינה החלפה של צינור הביוב בצנרת חדשה – מה שאין אפשרות לעשות ללא חפירה והרס.

הדבר נכון גם למקרים של תקלות בצנרת בנובעות מתנאי שטח לקויים, מתזוזה של צינורות או מהתקנה בלתי תקינה של תשתיות. במקרים אלו, תיקון הבעיה באופן נקודתי באמצעות איטום של הצינור בשרוול ביוב, לא יסייע לפתור כראוי את הפגם בצנרת לאורך זמן. לכן ניתן להניח שאינסטלטור מומחה ימליץ במצב הזה על פתרון פולשני יותר יהיה כרוך בביצוע חפירות.

 

מהם השלבים לתיקון פנים צנרת שרוול?

כאשר מומחה לאיתור ותיקון נזילות מזהה כי קיימת האופציה לתיקון של בעיית הצנרת באמצעות שימוש בפתרונות אינסטלציה שמאפשרים לפתור את הבעיה ללא הרס, כדוגמת שרוול ביוב, ישנם שלושה שלבים עיקריים שבהם תיקון קו הביוב יתבצע:

  1. איתור התקלה – הצעד הראשון לקראת ביצוע התיקון בצנרת ביוב נוזלת, הוא קודם כל לזהות היכן הבעיה ממוקמת וממה בדיוק היא נובעת. לצורך כך, האינסטלטור נדרש להחדיר אל תוך צנרת הביוב כלי משוכלל המיועד לגילוי נזילות. דוגמה לציוד כזה הנמצא בשימוש של מאתרי נזילות מקצועיים, הוא מצלמות ביוב בעלות סיב אופטי או לחילופין מכשיר מתקדם שנקרא "רובוט ביוב". החדרת כלים מסוג זה, לרוב מתבצעת מבעד לקו האסלה בדירה או בבית, או דרך בריכת הביוב. בעזרת הכלים הללו אפשר לראות בזמן אמת את החלל הפנימי של צינור הביוב, לזהות את מיקומה של הדליפה (מיקום הסדק, החור או השבר שנוצרו בצינור הביוב) וברוב המקרים, גם לזהות מהו המקור להיווצרות הכשל – לדוגמא, שורשי עצים או צמחיה שחדר אל תוך צנרת הביוב.
  2. ניקוי צינור הביוב – הצעד הבא אחרי שמאתרים את הבעיה בצנרת הביוב, הוא להסיר מתוכה את כל סוגי הפסולת שעלולים להפריע לתיקונה. גם פה הדבר נעשה אגב שימוש בכלי אינסטלציה מתקדמים, כדוגמת רובוט הביוב, שאותו ציינו קודם לכן. רובוט כזה, יודע בין היתר גם לנסר דרך שורשים או ענפים שפלשו אל תוך צנרת הביוב, לבצע ניסור של בטון שסותם את הצינור, ולסלק מפנים הצינור גם ברגים.
  3. תיקון של צינור הביוב – לבסוף, אחרי שסולקו מתוך צינורות הביוב העצמים שחסמו אותם, מומחה האינסטלציה ייגש לביצוע פעולת האיטום עצמה לסדק או לחור שהתגלו בצינור הביוב. התיקון מתבצע בדרך כלל באמצעות שרוול ביוב או טלאי (פאץ') העשויים מרכיבים פולימריים, על מנת לייתר את הצורך בפירוק רצפות או שבירת קירות וביצוע חפירות במטרה לפתור את הבעיה.

 


האם מלבד תיקון צנרת בשרוול פולימרי יש שיטות נוספות לתיקון צנרת ביוב ללא הרס?

מלבד האפשרות לאיטום פנים הצנרת באמצעות שרוול, ישנן עוד שתי שיטות מתקדמות המקובלות כיום לאיטום קווי ביוב ללא הרס:

  1. תיקון צנרת ביוב בשיטת הטלאי (פאץ') – שיטה זו מתאימה במיוחד לתיקונים מקומיים ונקודתיים של פיצוצים בצינורות ביוב, כשמדובר על חור גדול שגודלו נע בין 60 ס"מ ועד 1 מטר. בשיטה הזו מוחדר לפנים צנרת הביוב מכשור הידוע כ"בלון ביוב", שחלקו החיצוני עטוף במעין בד (שידוע בעגה המקצועית כפאץ' או טלאי). הבד הנ"ל ספוג בחומר מסיבי זכוכית (פיברגלס) המשמש לאיטום ובדבק מיוחד שמתקשה במגע עם דופן הצינור. הבלון מנופח לתוך קו הביוב באותה נקודה בה אותר החור. כך הפאץ' נצמד ונדבק לדפנותי הצינור ואוטם את החור או הסדק שבו.
  2. תיקון צנרת ביוב בהברשה או בהתזה אפוקסית – במקרים בהם אין אפשרות לבצע תיקון פנים צנרת בשרוול ביוב או עם ביוב טלאי – בשל חוסר בגישה נוחה אל הנקודה הרלוונטית בצנרת, או בהתחשב בזוויות הבעייתיות של הצינורות – איטום בהתזת חומר אפוקסי, נחשב כשיטת התיקון העדיפה הבאה. זוהי פעולה שיכולה להתבצע על ידי שימוש ברובוט ביוב, כפי שהזכרנו קודם. בדומה לשימוש בפאץ', גם ההברשה האפוקסית מתאימה בעיקר לתיקונים נקודותיים של חורים ולא בתור פתרון לאטימת צינורות ביוב המחוררים לכל אורכם.

 

 כמה עולה תיקון פנים צנרת בשרוול ללא הרס?

חשוב להבין שתיקון צנרת באמצעות שרוול משמש לתיקון מקטעים ארוכים יחסית בצנרת הביוב שניזוקו. בהתאם לכך, גם המחיר לחידוש קו ביוב עם שרוול הוא גבוה בהשוואה לאלטרנטיבות כמו חידוש צנרת ביוב בשיטת הפאץ' או באמצעות הברשה אפוקסית. ישנם משתנים שונים שיכולים להשפיע על העלות הסופית של התיקון, כדוגמת:

  • אורך צינור הביוב
  • מורכבות הגישה אל הצינור התקול
  • אורך המקטע שיש לתקן בצינור
  • רמת הסיכון הגלומה בביצוע התיקון
  • היקף הנזק שיש לתקן

 

בהתאם לכך, העלות לתיקון צינורות עם שרוול ביוב, ינוע בטווח רחב יחסית שמתחיל סביב 5000 ש"ח ויכול אף להגיע אל הרבה מעבר ל- 10,000 ש"ח – בהתאם לפרמטרים הנ"ל.

 

לסיכום

במאמר זה עסקנו בתיקון צנרת ביוב בשיטת השירוול. היות ותיקון צנרת ביוב ללא חפירה והרס בטכניקה זו מחייב הסמכה ספציפית, מיומנות מקצועית, ניסיון מעשי רב והחזקה בציוד המתאים כמובן, לא לכל אינסטלטור ישנה בהכרח האפשרות לספק שירות כזה וברמה גבוהה דיה.

לכן, אם חשוב לכם לוודא מראש כי בעיית הצנרת בבית או בבית העסק שבבעלותכם, תטופל באופן מקצועי, יסודי, אמין ויעיל, ושהתוצאות יחזיקו מעמד לטווח הארוך – אל תתפשרו על פחות מבעל מקצוע המתמחה בתיקון פנים צנרת בשרוול.

סובלים מתקלת צנרת ולא בטוחים מה לעשות? הגיע הזמן להתייעץ עם אושר לוי – אינסטלטור מוסמך המתמחה באיתור וטיפול בתקלות צנרת מורכבות בכלים מתקדמים. אושר לוי יגיע עד אליכם, יאתר את מקור הבעיה באופן מקצועי, ממוקד ומדויק ויספק לכם פתרון יסודי, יעיל ועמיד במחיר הוגן במיוחד.

זה הזמן לפנות להתייעצות ללא התחייבות ולקבל הצעת מחיר אטרקטיבית – ממש כאן.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader