חידוש צנרת ללא חפירה

חידוש צנרת ללא חפירה או תיקון צנרת ללא הרס, הוא פתרון חדשני, טכנולוגי ומתקדם שבאמצעותו ניתן להחליף ולתקן כיום תקלות מסוגים שונים בצינורות ביוב, באופן יעיל, וחסכוני מאוד בזמן ובעלויות כאחד. אושר לוי – מומחה לאיתור נזילות ואינסטלציה, מתמחה באספקת שירותי חידוש צנרת ללא חפירה וללא הרס, החלפה ותיקוני תשתיות ביוב בשיטות מתקדמות וחדשניות שאותן נסקור בשורות הבאות.

 

היתרונות בחידוש צנרת ללא חפירה

בעבר תיקון של תשתיות ביוב, מים וניקוז היה פרויקט מורכב שהצריך חפירות, הריסת חלקים נרחבים במבנים ובחצרות, לצד עבודה מתמשכת, מורכבת ויקרה. אולם כיום, ניתן לבצע חידוש צנרת ללא צורך בחפירות באמצעות ציוד טכנולוגי מתקדם שבו עושים שימוש מומחי אינסטלציה מקצוענים. כיצד הדבר מתאפשר? באמצעות מכשיר הקרוי "שרוול פולימרי", שאותו מכניס האינסטלטור לתוך צינורות הביוב לשם חידוש צנרת ללא הרס, בעלות אטרקטיבית יותר ובמקסימום יעילות.

מעבר ליתרונות שמנינו לעיל, חידוש צנרת באמצעות שרוול, מאפשר לתשתית הביוב לעבוד בצורה חלקה – ממש כאילו הותקנה צנרת חדשה לחלוטין, אך ללא ההרס והחפירות הנלווים בדרך כלל לתהליך ההתקנה או ההחלפה של צינורות הביוב.

 

כיצד חידוש צנרת ללא חפירה מתבצע?

חידוש צנרת ביוב ללא חפירה מבוצע על ידי החדרה של שרוול העשוי מחומר פולימרי והדבקתו לדפנות הצינור הישן והתקול, כך שייצור בידוד עמיד ואטום לצינור הביוב שיאריך את עמידותו ושמישותו למשך שנים רבות ונוספות .

את שרוול צנרת הביוב, לרוב מכניס אינסטלטור מוסמך לתוך הצנרת התקולה, דרך הפתח של שוחת הביוב הקיימת. רק לאחר שבעל המקצוע הצליח להכניס את השרוול לאורכו של כל קו הביוב, הוא יבצע הצמדה של דפנותיו לקו הביוב הקיים, על ידי ניפוחו ושימוש בחומרים יעודיים להדבקה.

בסופו של תהליך זה, מתקבל צינור ביוב מתוקן וממוחדש שחלקו הישן מחזיק את השרוול החדש שהותקן בו, והשרוול החדש תומך בחלקו הישן ומאריך את חייו. על כן זהו פתרון פרקטי ומשתלם שמקנה לתשתיות הביוב חוזק מבני ואטימה טובה יותר בתוך פרק זמן מצומצם וללא צורך בעבודות הריסה ארוכות, יקרות ומורכבות.

 


באילו מקרים דרוש תיקון צנרת ללא חפירה?

בשונה משירותי אינסטלציה שגרתיים יחסית שעשויים להידרש מעת לעת, כדוגמת שחרור סתימת ביוב, שאיבת ביוב וכיוצא באלו, החלפה או חידוש צנרת ביוב, היא פעולה מורכבת יותר שנדרשת במקרים של תקלות ביוב חוזרות ונשנות. למשל, אם צנרת הביוב נסתמת או דולפת על בסיס קבוע או הפסיקה לתפקד לחלוטין – ייתכן כי התשתיות הגיעו למצב שמחייב החלפה מלאה או חידוש של הצנרת. להלן כמה דוגמאות למקרים שבהם חידוש צנרת ביוב עשוי להיות רלוונטי:

 

חדירה של שורשים לצינורות הביוב

זוהי ללא ספק בעיה שכיחה בארץ, שמייצרת מפגע לבעלי בתים פרטיים רבים. שורשי העצים נמשכים לעבר שאריות המזון שנמצאות במערכת הביוב ולכן חודרים לצינורות הביוב דרך סדקים שנוצרו בהם או מבעד לחיבורים לאורך הצינורות או בין הצינורות לברכות. עם הזמן, שורשים אלו הולכים וגדלים עד למצב שבו הם גורמים לסתימה של צנרת הביוב.

במצבים אלו אמנם ישנה האפשרות לשחרר את הסתימה על ידי שימוש בביובית, אולם בסופו של עניין זה לא מספק מענה ארוך טווח, היות ושורשי העצים ממשיכים להתארך ולגדול פנימה. הנחת שרוול בצנרת הביוב במיקום שבו השורשים חדרו לתוכה, הוא הדרך לתיקון הבעיה בצורה יעילה באמת.

 

בלאי בצנרת ישנה

זוהי בעיה ידועה אחרת שמחייבת חידוש או החלפת צנרת ביוב ללא הרס. תופעת השחיקה והבלאי בצינורות ביוב מתבטאת בשבירה או התפוררות של החומר שממנו עשויה צנרת הביוב, ולכן במצבים אלו יש להחליפם בחדשים.

 

תקלות בתשתיות ביוב שתוכננו או הותקנו באופן רשלני

ישנם מקרים שבהם גם צנרת חדשה עלולה לסבול מנזילות או הצפות בשל תכנון לקוי או הרכבה בלתי תקינה. במצבים כאלו הדבר עשוי להתבטא בחיבורים או שיפועים בלתי תקינים שאינם מאפשרים ניקוז תקין ויעיל של מי הביוב, או לחלופין – בקוטר צנרת שאיננו תואם את היקף השימוש בתשתיות הביוב. גם במצבים מסוג זה, לרוב אין מנוס אלא להחליף את הרכיבים התקולים בחדשים.

 

ריבוי משתמשים בלתי צפוי

כאשר על תשתית ביוב שתוכננה לתת מענה לכמות מוגבלת של דיירים, מועמסים משתמשים חדשים בעקבות הרחבות בניה, עלול להיווצר מצב של קריסת מערכת הביוב שמחייב גם הוא חידוש של הצנרת ללא חפירה.

 

מה חשוב לדעת לפני שמזמינים אינסטלטור לחידוש צנרת בלי חפירה?

למרות שלל היתרונות הגלומים בתיקון צנרת ללא חפירות, חשוב לקחת בחשבון לפני שניגשים לתהליך, כי לא כל תקלת צנרת בהכרח ניתנת לטיפול יעיל על ידי חידוש הצנרת ללא חפירה. לכן על מנת להעריך את כדאיות התיקון בשיטת השרוול, יש צורך להתייעץ מראש עם מומחה לאינסטלציה שיוכל לבחון עבורכם את מצב התשתיות שלכם בעין מקצועית ולחוות דעה מבוססת על סיכויי ההצלחה של תיקון בשיטה זו ועמידות התוצאות לטווח הארוך.

 

חידוש צנרת ללא חפירה – האם זהו הפתרון הנכון בכל מקרה?

חידוש צנרת בלי חפירה הוא בין שירותי האינסטלציה היותר מבוקשים בשנים האחרונות. יחד עם זאת, על מנת שהתועלת תעלה על הנזק, חשוב להסתייע לשם ביצוע התיקון בבעל מקצוע המתמחה בעבודות ביוב מסוג זה.

בנוסף, לא אחת תיקון צנרת הביוב מתברר בדיעבד כפתרון שאינו מספק מענה הולם לטווח הארוך, אם הוא לא מבוצע באמצעים המתאימים ובידיים מיומנות. לכן אין להתפשר על עבודה עם מומחה לאיתור נזילות ועבודות אינסטלציה מתקדמות.

 

לסיכום

אושר לוי – מומחה לחידוש צנרת ואינסטלציה, מבצע תיקונים בצינורות ביוב, ניקוז ומים ממגוון סוגים בסטנדרטים הגבוהים ביותר תוך הקפדה על שביעות רצון מלאה של כל לקוח ולקוחה. אם יש לכם בעיית צנרת או תשתיות אינסטלציה אחרות – זה הזמן ליצור קשר לקבלת ייעוץ ראשוני קשוב ואדיה ושירות מכל הלב.

 

זקוקים לשירותי חידוש צנרת ללא חפירה? צרו קשר עם אושר לוי – מומחה לאינסטלציה בטלפון: 077-804-4839 או השאירו פרטים לקבלת הצעת מחיר להחלפת צנרת ללא הרס. היכנסו לכאן ליצירת קשר.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader