תיקון צנרת בהטלאה

תיקון צנרת בהטלאה, היא אחת השיטות החדשניות המובילות לחידוש קו ביוב ללא הרס. בשיטה זו ניתן לאטום צינורות ביוב שנסדקו או התפוצצו בנקודה מסוימת עם טלאי מיוחד שמוחדר בעזרת ציוד חדשני אל פנים הצינור.

כך אפשר לפתור את הבעיה ביעילות ולאורך זמן ללא צורך בחפירות ושבירת ריצוף ועם תוצאות מעולות שמחזיקות לאורך זמן. בשורות הבאות אושר לוי – מומחה לפתרונות אינסטלציה מתקדמים, יסביר איך שיקום צנרת ביוב בשיטת ההטלאה מתבצע ומהם היתרונות המשמעותיים שהשיטה מציעה.

 

מהו תיקון צנרת בהטלאה ומתי הוא נדרש?

תיקון צנרת בהטלאה (Patching), הוא שיטה לאיטום נזקים מקומיים בצינורות ביוב, כמו פיצוצים וסדקים באמצעות טלאי מפיברגלס או חומר פולימרי מתקשח, שמונח על הפגם בצנרת מהדופן הפנימית של הצינור. תיקון מסוג זה נחשב יעיל מאוד וחסכוני בזמן ובלאגן, משום שהוא מתבצע על ידי החדרת ציוד ייעודי לפנים הצנרת ובכך מייתר את הצורך בחפירות ושבירת ריצוף או קירות.

זוהי שיטה שגם נחשבת ידידותית לסביבה והתיקון מחזק את הצנרת, מאריך את חייה ומחזיק מעמד לאורך זמן ארוך במיוחד.

 

מהם היתרונות של תיקון צנרת בשיטת הטלאי (Patch)?

לתיקון צינורות בהטלאה 10 יתרונות משמעותיים במיוחד:

  1. אפשר לבצע תיקונים ברצף בנקודות רבות בצנרת בשיטה זו, גם בצינורות ארוכים.
  2. ניתן להטליא צינורות ביוב מכל סוג וקוטר.
  3. הטלאה ניתנת לביצוע גם בזוויות מאתגרות של הצנרת.
  4. האזור המוטלא הופך עמיד לחדירת שורשי צמחיה לצנרת.
  5. הטלאי (פאץ') עמיד בפני כימיקלים.
  6. השיטה מאפשרת לתקן סדקים, פיצוצים ונזקים שונים לצנרת ללא צורך בחפירות והריסה.
  7. ההטלאה מתאימה גם לתיקון מרזבים.
  8. השיטה מתאימה לצנרת בבתים צמודי קרקע ובניינים רבי קומות כאחד.
  9. תיקון צנרת הטלאה חוסכת לכם בהוצאות הנלוות לחפירה בריצוף או בקירות או שבירתם.
  10. זהו פתרון מהיר יעיל ונקי שאינו גורם לנזק סביבתי.

 

איך מכינים את הצנרת לתיקון בהטלאה?

כשנוצרת תקלת צנרת כמו נזילה או הצפה, כדי לפתור אותה בשיטת ההטלאה או בכל אמצעי אחר, חייבים קודם כל לאתר את הגורם לבעיה, מיקומו בתוך הצנרת וחומרת התקלה. לשם כך צריך לצלם את הצנרת מבפנים. בין האמצעים הטובים ביותר לעשות זאת, ישנם סיב אופטי או מצלמה טרמית, שמאפשרים לסקור את מצב הצינורות מבפנים ולזהות מפגעים בהם בשליטה מרחוק, מבלי שנדרש לחפור ולשבור את המבנה כדי להגיע לצינורות פיזית.

לאחר שנמצא הגורם לתקלה בצנרת הביוב, ניתן להתאים את סוג התיקון המבוקש והאמצעים לביצועו לאופי הנזק כפי שתועד, אך לפני כן – יש להכין את הצנרת ולפנות את הגורמים שיוצרים חסימה בצינורות (בין אם מדובר בבטון, פסולת בניין, ברזלים, ברגים או בשורשי צמחיה) ולנקות את הצנרת משאריות שלהם ופסולת מסוגים אחרים כדי להבטיח את יעילות התיקון עצמו.

 


באילו אמצעים משתמשים להכנת הצנרת לתיקון בהטלאה?

בין האמצעים החדשניים והמובילים כיום להכנת קו ביוב לתיקון ולביצוע התיקונים עצמם, נקרא "רובוט ביוב". מדובר ברובוט קטן שיודע לפנות מפנים הצנרת סוגים שונים של מפגעים, כמו בטון, פסולת בניין, שורשי צמחים שחדרו לצנרת ועוד, ללא חפירות או הריסה.

רובוטי ביוב מגיעים בגדלים שונים כך שניתן לבחור בסוג הרובוט המתאים לתיקוני צנרת בכל האורכים והקטרים. היופי ברובוט הביוב טמון בעוצמתו וביכולת שלו להתמודד גם עם הקשים במפגעים בצנרת, כמו:

  • ניסור בטון ואפילו בטון משוריין
  • ניסור ברזלים
  • ניסור שורשים חזקים ועבדים.
  • שיוף דפורמציות בצנרת ויישורן.
  • ניקוי וקרצוף הצנרת
  • ועוד

 

אחרי שפינינו מהצנרת את המפגע שחוסם אותה ושטפנו אותה עם צינור מים בלחץ, כדי לפנות את שאריות הפסולת, יגיע שלב התיקון בפועל בשיטת ההטלאה, כפי שנפרט להלן.

 

תיקון צנרת בהטלאה – איך זה עובד בפועל?

תיקון הצנרת בהטלאה מתבצע באמצעות הכנסת מכשיר שנקרא בלון ביוב לצנרת. על בלון הביוב מונחים טלאי מחומר פולימרי או יריעה מפיברגלס משוריין. אחרי שהחדרנו את הבלון לצינור הביוב, הוא ימוקם בנקודה הפגומה שמצריכה תיקון וננפח אותו. פעולת הניפוח גורמת להצמדה של הטלאי לדופן הצינור.

ממתינים שהטלאי יתקשח ולאחר מכן, מוציאים את בלון הביוב החוצה. בסופו של התיקון בשיטה זו, האזור המתוקן חזק ועמיד יותר מהצנרת המקורית וניתן לשוב ולהשתמש בתשתיות הביוב כרגיל.

 

ממה עשוי הטלאי המשמש לתיקון צנרת ביוב בהטלאה?

הטלאי המשמש לתיקון צינורות בהטלאה עשוי כאמור מחומר פולימרי או מיריעת פיברגלס (סיבי זכוכית) בצפיפות גבוהה, המגיעה עם דבק סיליקט מיוחד שמתקשח במהירות ומעניק לטלאי עמידות מרשימה לאורך תקופה ארוכה מאוד.

 

האם נדרש מכשור מיוחד לביצוע תיקון צינורות בהטלאה?

כן, כפי שציינו קודם, הנחת הפאץ' מתבצעת בעזרת מכשיר ייעודי שנקרא בלון ביוב (או בשמו המקצועי: פאקר). הניפוח של הפאקר לאחר שהוחדר אל תוך הצנרת ומוקם באזור המיועד לתיקון, מאפשר להצמיד את הטלאי לדפנות הצנרת באזור הפגום ולייצר אטימה בלחץ. לאחר מכן ממתינים כאמור שהחומר של הפאץ' יתייבש ויתקשה, וזה מה שמקנה לאזור המתוקן את עמידותו הרבה לאורך זמן.

 

למשך כמה זמן תיקון צנרת בהטלאה יכול להחזיק מעמד?

איטום צנרת בהטלאה מחזיק מעמד לאורך שנים והוא עמיד גם מפני חומרים כימיים וחומרים חומציים הנכנסים לצנרת. למעשה, האזור שטופל בפאץ', יהיה כמעט תמיד עמיד וחזק יותר משאר הצנרת המקורית החשופה לפגעים מסוגים שונים ולבלאי, בהעדר שכבת מיגון פנימית שמגנה עליה כפי שעושה החומר הקשיח שממנו הטלאי עשוי.

 

לסיכום: למי ניתן לפנות לטובת שירותי תיקון צנרת בשיטת ההטלאה ובשיטות מתקדמות נוספות?

אם אתם זקוקים לסיוע בתיקון צנרת ללא הריסה, מומחה האינסטלציה אושר לוי, הוא הכתובת עבורכם. אושר לוי מגיע עם ציוד אינסטלציה מתקדם שיאפשר לו לזהות את מקור בעיית הצנרת ומיקומה ביעילות שאין שנייה לה ולהתאים עבורכם את הפתרון הטוב, העמיד והמשתלם ביותר – בין שמדובר על תיקון בהטלאה או בכל דרך אחרת.

להצעת מחיר אטרקטיבית – הקליקו כאן ומלאו את פרטיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader