האם ניתן לבצע תיקון צינורות ביוב ללא הרס?

אנשים רבים תוהים האם ניתן לבצע תיקון צינורות ביוב ללא הרס. הכוונה הינה לתיקון תקלות בצנרת הביוב או החלפת צינור ביוב ללא חפירה ושבירת קירות, רצפות או תקרות. בחלק ניכר מהמקרים, התשובה לשאלה זו היא חיובית. כיום ישנה האפשרות לביצוע תיקוני צנרת ללא הריסה באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. בשורות הבאות, אושר לוי מומחה לתיקון קו ביוב ללא הרס, יסביר באילו כלים ניתן לבצע זאת ומה העלויות הכרוכות בכך.

 

באילו כלים ניתן לבצע תיקון צינורות ביוב ללא הרס?

תיקון צנרת ביוב ללא הרס מתבצע כיום באמצעות ציוד ייעודי מסוגים שונים. ישנם כלי עבודה מיוחדים שמאפשרים גישה נוחה וישירה אל פנים הצנרת, צילום החלל הפנימי שלה ואיטום של סדקים או חורים בצינורות מבלי שיידרשו חפירות ופגיעה במבנה. שלב הבדיקה הראשוני מתבצע לרוב באמצעות מצלמת ביוב, רובוט ביוב או סיב אופטי ואילו איטום האזור הפגוע בצינור מבוצע באמצעות טלאי, שרוול ביוב, בלון ביוב או התזת חומר איטום אפוקסי.

 

האם תיקון צנרת ללא הריסה אפשרי בכל מקרה?

אם בעבר על מנת לתקן תקלות צנרת היה צורך לפרק מרצפות ולחפור ברצפה או בקיר לטובת החלפת הצינור הפגום, כיום, הודות לקדמה הטכנולוגית, תיקון בצנרת מתאפשר במקרים רבים גם ללא כל הבלאגן הזה בבית. יחד עם זאת, לא בכל מקרה ניתן להשתמש בכלים המייתרים את הצורך בחפירות ושבירת רצפות וקירות.

לצורך העניין, כאשר מדובר בנזילה או רטיבות שמקורה בבעיה בתשתית המים של המבנה – בניגוד לתיקון תקלות בצנרת הביוב, אין אפשרות להכניס פאץ' או שרוול לאיטום הצינור הפגום. זאת מאחר וצינורות המים הם צרים משמעותית מצינורות הביוב.

מלבד זאת, ישנם מקרים שבהם גם תיקון קו ביוב אינו בר ביצוע ללא חפירה והריסות. ככל שצינורות הביוב במצב רע יותר – כמו במקרה של התפוררות או קורוזיה חמורה, גדלים הסיכויים לכך שהדרך היחידה למנוע הישנות של התקלה היא להחליף את הצינור בחדש, ואת זה לא ניתן לעשות ללא חפירות.

כך גם במקרה של תקלות צנרת אשר נובעות מתנאי שטח בעייתיים, תזוזה של הצינורות או התקנה לקויה של התשתית. במקרים כאלו, תיקון נקודתי של הבעיה על ידי איטום הצינור לא באמת יפתור את הליקויים לאורך זמן ולכן סביר יותר שמומחה אמין לאינסטלציה ימליץ לפתור את הבעיה באופן יסודי יותר – מה שמחייב חפירות.

 

מתי עדיף לבצע החלפת צנרת ביוב במקום תיקון בקו ביוב ללא הרס?

מאחר ועלות תיקון צינורות ביוב ללא הרס היא בדרך כלל גבוהה יותר ממחיר החלפת קו ביוב, עבור מי שהנושא הכלכלי מהווה שיקול משמעותי עבורם, בעוד שהלכלוך והרעש הכרוכים בהחלפת צנרת הביוב פחות מטרידים אותם – החלפת הצנרת עשויה להיות פתרון מתאים יותר.

 

כך תיקון צינורות בלי הרס מבוצע – שלב אחר שלב

במידה ומומחה לאיתור נזילות ותיקוני אינסטלציה, זיהה כי ניתן לפתור את בעיית צנרת הביוב שלכם על ידי שימוש באמצעים לתיקון נזילות ביוב ללא הריסה, התהליך יתבצע ב- 3 שלבים עיקריים:

  1. זיהוי התקלה – השלב הראשון לפני שניגשים לתקן צנרת ביוב דולפת, הוא בראש ובראשונה לגלות היכן ממוקמת הבעיה וממה היא נובעת. לשם כך יכניס האינסטלטור אל קו הביוב מיכשור ייעודי לאיתור נזילות, כדוגמת מצלמת ביוב עם סיב אופטי או רובוט ביוב. החדרת הכלים הללו מבוצעת בדרך כלל דרך קו האסלה בבית או מתוך בריכת הביוב. באמצעים אלו ניתן יהיה לראות את פנים צנרת הביוב בזמן אמת, לאתר את מיקום הדליפה (הסדק או השבר בצינור) ולרוב גם לזהות מה גרם לה – למשל שורשים בצנרת הביוב.
  2. פינוי הצנרת – השלב הבא לאחר איתור הבעיה בצנרת הוא לפנות מתוכה פסולת שעלולה להפריע לתיקונה. גם כאן הדבר מתבצע תוך שימוש בציוד אינסטלציה מתקדם, כמו רובוט הביוב שאותו הזכרנו קודם לכן. רובוט כזה יכול בין היתר גם לחתוך דרך ענפים ושורשים שחדרו לצנרת, לנסר בטון ולסלק ברגים מהצינורות.
  3. תיקון קו הביוב – לבסוף, משצינורות הביוב פונו מעצמים החוסמים אותם, ייגש מומחה האינסטלציה לתיקון הסדק או הפיצוץ בצינור באחד מן הכלים שיפורטו בשורות הבאות, שהשימוש בהם מייתר את הצורך לפרק מרצפות, לשבור קירות או תקרות ולבצע חפירות כדי לטפל בבעיה.

 

כלים וטכניקות מתקדמות לתיקון צינורות ביוב ללא הריסה

ישנן שלוש שיטות נפוצות ויעילות במיוחד לתיקון צנרת ביוב ללא הריסה המתבצעות תוך שימוש בכלי עבודה ייעודיים:

  1. תיקון צינורות ביוב בשיטת השרוול – איטום צנרת ביוב בעזרת שרוול ביוב (הנקרא בשפה המקצועית גם "ליינר"), היא שיטת התיקון הנבחרת במקרים שבהם בצנרת אותרו סדקים, פיצוצים או חורים מרובים. שרוול הביוב עשוי מתרכובת פולימרית מתקשה. התיקון בשיטה זו מתבצע על ידי הכנסה של השרוול לפנים הצינור התקול, וניפוחו עד שהוא נדבק אל דפנותיו של הצינור לכל האורך. באופן זה מתקבל מעין צינור פנימי, הממוקם בתוך הצנרת הקיימת, שדרכו זורמים המים במקום לעבור דרך הצינור החיצוני שנפגם.
  2. תיקון צינורות ביוב בטכניקת ההטלאה – טכניקה זו מתאימה לתיקון נקודתי של פיצוץ בצינור ביוב, כאשר מדובר בחור גדול שגודלו שנע בין 60 סנטימטרים עד מטר. בשיטת תיקון זו מוחדר אל פנים צינור הביוב מכשיר שנקרא בלון ביוב , אשר חלקו החיצוני עטוף בבד (הידוע בשפה המקצועית כ"טלאי" או פאץ'). בד זה ספוג בחומר איטום מסיבי זכוכית (פיברגלאס) ודבק מיוחד המתקשים במגע עם דפנות הצינור. הבלון מנופח אל תוך קו הביוב בנקודה שבה החור ממוקם וכך הטלאי נצמד ונדבק אל דפנותיו של הצינור ואוטם את הפיצוץ בו.
  3. תיקון קו ביוב בהתזה אפוקסית – במקרים שבהם לא ניתן להשתמש בבלון הטלאה או בשרוול ביוב – בין אם בשל העדר גישה נוחה לנקודה הרלוונטית בצינור או בגלל זוויות בעייתיות של הצינורות, איטום באמצעות התזת חומר אפוקסי, הוא לרוב שיטת התיקון המקובלת. פעולה זו יכולה להתבצע באמצעות שימוש ברובוט הביוב שאותו הזכרנו בשורות הקודמות. יש לציין כי בדומה לשימוש בטלאי, גם ההתזה האפוקסית רלוונטית בעיקר לתיקון נקודתי של פיצוצים ולא כפתרון לאטימה של צינור ביוב המחורר לכל אורכו.

 

 מה העלויות הכרוכות בתיקון צינור ביוב ללא הרס?

המחיר לתיקון צינורות ביוב ללא הרס נע בטווח רחב מאוד המושפע ממגוון משתנים ובהם:

  • אורך צנרת הביוב
  • נוחות הגישה לצינורות התקולים
  • אופי התיקון הנדרשת
  • סוג הציוד שיש להשתמש בו לביצוע העבודה
  • ועוד

 

לצורך העניין, בעוד שתיקון צינור ביוב בשיטת ההטלאה יכול לעלות סביב ה- 3,000 ש"ח, איטום של מקטע צנרת שלם בעזרת שרוול ביוב, עשוי לעלות גם בין 10,000 ל- 50,000 שקלים, כתלות באורך הצינורות.

 

לסיכום

במדריך זה דנו בשאלה "האם ניתן לבצע תיקון צינורות ביוב ללא הרס?". מאחר ותיקון קו ביוב ללא הריסה או חפירות מתבצע בכלים טכנולוגיים חדישים ומתקדמים, לא כל אינסטלטור בהכרח מוסמך לבצע זאת בצורה הטובה והיעילה ביותר.

אם ברצונכם להבטיח שבעיית הצנרת שלכם תקבלו מענה יסודי, מקצועי, יעיל ועמיד לאורך זמן – חשוב לפנות למומחה לאיתור ותיקון נזילות בקו ביוב ללא חפירות, שמגיע עם ניסיון מעשי רב והציוד המתקדם ביותר בשוק.

זקוקים לשירותי אינסטלציה מקצועיים לטובת  תיקון צינורות ביוב ללא הרס? אושר לוי – המומחה לאיתור ותיקון נזילות בקו ביוב ישמח לעמוד לרשותכם ולפתור את הבעיה בכלים מקצועיים מתקדמים ובעלות הוגנת. להתייעצות ראשונית בלי התחייבות – לחצו כאן!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader