תיקון נזילות מים

לעתים קרובות אנו לוקחים את זמינותם של מים זורמים בביתנו, כדבר מובן מאליו. הרי מי יכול לדמיין את שגרת יומו ללא מים זורמים בברז המטבח או בלי מקלחת מרעננת בבוקר. עם זאת, לעיתים נוצרות תקלות צנרת המובילות לנזילות. נזילות מים עלולות להתחיל כטפטוף קל כל כך עד שבקושי ניתן להבחין בבעיה, אך המצב יכול להחמיר במהירות ולגרום לחשבונות מים מנופחים ועלות תיקון גבוהה.

כדי לחסוך בהוצאות מיותרות, חיוני לדעת לזהות דליפת מים ולהבחין בין סוגי הנזילות השונים והדרכים לתיקונן, כדי שתוכלו להגן על ביתכם (וחשבון הבנק שלכם). זוהי בדיוק ההתמחות של אושר לוי – מאתר נזילות מקצועי ומוסמך, שיוכל לאתר עבורכם את המקור לנזילה ולטפל עבורכם בתיקונה בצורה הכי מהירה ויעילה.

 

כיצד ניתן לזהות את קיומה של נזילת מים בבית?

הסממן האופייני הראשון לקיומן של נזילות מים בבתים הן שינויים בצריכת המים הביתית. אם חשבון המים שלכם עלה בצורה משמעותית לאחרונה ללא סיבה נראית לעין, זו בהחלט יכולה להיות תוצאה של נזילת מים. תוכלו גם לבצע קריאת מונה ולהמתין שעתיים שבהן תקפידו שלא להשתמש במים ואז לבצע קריאת מונה נוספת. אם במהלך פרק זמן זה אתם רואים שצריכת המים לפי המונה גדלה, זה מצביע בסבירות גבוהה מאוד על דליפה.

סממן מובהק נוסף הוא סימנים לרטיבות על התקרה ו/או הקירות. אלו הם בדרך כלל תוצר של דליפה מהצנרת, כמו גם כתמים של עובש או פטריות על התקרה או הקירות.

חשד לנזילה צריך להתעורר גם במידה ואתם מבחינים בשינויים בצבע קירות הבית, התנפחות של הקיר, התנתקות מהמקום של אריחים וחיפויים, התרוממות או התנדנדות של רצפות, ריח טחוב ולא נעים בבית, הצפות וכן הלאה. במצב כזה, סביר להניח שהמצב רק יילך ויחמיר אם לא תשכילו להזמין בהקדם אינסטלטור המתמחה בתיקון נזילה בקיר.

 

הסיבה שאסור להזניח תיקון נזילות מים בשום פנים ואופן

נזילות מים בבית או בדירה עלולות כאמור לגרום להיווצרות של עובש ופטריות על גבי התקרה והקירות. למותר לציין כי עובש הוא מסוכן מאוד לבריאות ויכול להוביל להתפתחות של מחלות שונות בבני אדם ובבעלי חיים. זאת בנוסף להיותו מפגע ריח בלתי נסבל וטורדני שגורם לירידה בערכו של הנכס.

מאחר ונזילות מים שאינן מטופלות במועד, לא רק שלא נעלמות מאליהן אלא אף מחמירות – כל הבעיות הללו הופכות עם הזמן קשות ויקרות יותר לטיפול, שלא לומר – מסוכנות הן עבור הנכס והן עבור דייריו. לכן אם נתקלתם בסממנים המעידים על קיומה של דליפת מים או רטיבות בביתכם, זה הזמן לצלצל עכשיו לבעל מקצוע המתמחה בתיקון נזילות מים, בדגש על תיקון נזילות בקיר – ויפה שעה אחת קודם.

 

על סוגי נזילות המים הנפוצים והדרכים לתיקונן

ישנם כמה סוגים עיקריים של נזילות מים בדירות ובתים, שכדי לתקן אותם ביעילות, כדאי להזמין מומחה לאינסטלציה המצויד בכלים טכנולוגיים מתקדמיים ויעודיים לתיקון נזילת מים:

תיקון ברז מטפטף

טפטוף בלתי פוסק של ברזים, יכול להיות תוצר של בעיות שונות כמו בלאי כללי, הצטברות של לכלוך או אבנית בברז או אי סגירה של הברז עד הסוף. אם יש לכם ברז דולף, הדבר המתבקש הוא לבדוק את פנים הברז כדי לקבוע את הסיבה לטפטוף. לשם כך יש לסגור את אספקת המים ולאחר מכן לפרק את הברז כדי לבדוק את מנגנון הברז.

בשלב זה עשויים להבחין בהצטברות של אבנית, קורוזיה או לכלוך שניתן לנקות. אולם בחלק לא מבוטל מהמקרים מקור הטפטוף הוא בשחיקה של מנגנון הברז או גומיית האטם. במקרה כזה הפתרון הטוב ביותר הוא להחליף את הרכיב הבלוי או הברז כולו בחדש. מומחה לתיקון נזילות מים ישמח לסייע לכם בנושא.

 

תיקון נזילה מהאסלה

נזילות בשירותים מתרחשות במרבית המקרים עקב בעיה באיטום שבין האסלה וצינור הניקוז שלה. מצב כזה עשוי להתרחש בשל התרופפות החיבור בעקבות התקנה לקויה או בלאי טבעי.

התעלמות מנזילות בשירותים איננה מומלצת, גם אם הדבר נראה לכם זניח יחסית, משום שבמצטבר יש לדליפות כאלו נטייה להפוך לגורם משמעותי מאוד לבזבוז מים בכמויות של ליטרים ליום. לכן אם הבחנתם בדליפה מהאסלה, כדאי לכם לסגור את ברז הניאגרה, ולהזמין מומחה לאינסטלציה שיתקן את האיטום של השירותים או יחליף את הרכיב שנקרא "גופיית האטם".

תיקון נזילה מהניאגרה

נזילת מים מהניאגרה נגרמת ברוב המקרים בשל בלאי טבעי של גומיית האטם או בעיה במנגנון המילוי של הניאגרה. בעוד שהתקלה מהסוג הראשון היא יחסית פשוטה לתיקון, ומתבצעת על ידי החלפה של גומיית האטם השחוקה, המקרה השני שבו הניאגרה מתמלאת מעל הנדרש והמצוף משחרר את המים בצורה רציפה – היא מורכבת יותר לתיקון. מצב כזה עשוי להצריך החלפה של מנגנון ההדחה בניאגרה על ידי מתקן נזילות מים מוסמך.

 

תיקון נזילה בצינור מים בבית או בחצר

הצורך בתיקון נזילות בצינור מים ביתי או תיקון נזילות בצינורות ביוב ביתיים, מתעורר לא אחת בקרב בעלי בתים ודירות. לעיתים, בעבר הלא מאוד רחוק, תיקון נזילה בצינורות מים בבית או בחצר נחשב כבעיה מורכבת לטיפול, שהצריכה לחפירה בקירות, בתקרות, בריצוף ובחצרות לצורך איתור מקום הדליפה בצנרת.

אולם לשמחתנו, כיום עומדים לרשות מומחי האינסטלציה מכשירים מתקדמים וחדישים שמסייעים באיתור מדויק ואמין של מוקדי הנזילות ללא צורך בהריסת המבנה וסביבתו, גם במקרים של נזילות סמויות. תיקון נזילות מים הוא לא עניין של מה בכך.

גם היום, חרף קיומו של מיכשור ייעודי ומתקדם לאיתור נזילות נסתרות, עדיין נדרשים ניסיון עשיר וידע מקצועי רב מאוד בתיקון נזילות צנרת, כדי לאבחן בצורה נכונה את הגורם לנזילה ולהתאים את הטיפול היעיל ביותר לבעיה.

ישנן כאמור, שלל סיבות שיכולות לגרום לנזילות בצינורות המים בחצר ובבית או בצנרת הביוב של המבנה, כמו בלאי בצנרת, התייבשות של אטמים / גומיות, קידוח בצנרת בשגגה, היווצרות סדקים בתשתיות הביוב התת קרקעיות בשל תזוזת הקרקע, רשלנות מצד קבלן האינסטלציה שהיה אמון על הקמת תשתיות המבנה או שיפוצן, וכיוצא באלו.

 

כיצד תיקון נזילות מים מתבצע?

כאשר מגלים סממנים המעידים על נזילת מים בבית, חשוב ליצור קשר בהקדם האפשרי עם מומחה מהימן לאיתור נזילות מים ותיקונן. תיקון נזילות מים בידי אינסטלטור מוסמך ומקצועי הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח שהתקלה תטופל ביעילות ובמהירות בידיים מיומנות.

כאשר מקפידים לפנות מראש לבוחן נזקי מים מקצועי עם הסמכה של מכון התקנים, כמו מומחה האינסטלציה אושר לוי, איתור הנזילה מתבצע באמצעים הטכנולוגיים החדישים והמתקדמים ביותר, כמו מכשירים לצילום פנים צנרתי או מצלמה טרמית שמאפשרים לרוב לטפל בבעיה ללא צורך בהרס למבנה או חפירות מיותרות בבית ובחצר.

 

לסיכום

אם זיהיתם רטיבות בבית או בדירה, טפטופים חוזרים ונשנים מהברז, דליפה מהאסלה או הצפה בניאגרה או שטפון בחצר – די ברור שאתם זקוקים לשירותיו של מומחה לאיתור נזילות ואינסטלציה שיוכל לטפל בפיצוץ בצנרת או חסימת הניקוז למענכם.

אושר לוי הוא שרברב מוסמך בעל ניסיון מקצועי ומוניטין של למעלה מעשר שנות ניסיון כמאתר נזילות ונזקי צנרת. על המומחיות האמינות והמקצוענות יעידו קהל הלקוחות הממליצים שהסתייעו בשירות לתיקון נזילת מים וזכו למענה מהיר, איכותי, מקצועי ואנושי.

זקוקים לשירותי תיקון נזילות מים? הזמינו כבר כעת פגישת ייעוץ לאיתור נזילות מים ללא הרס אצל אושר לוי בטלפון: 077-804-4839 או בקשו הצעת מחיר לתיקון נזילת מים כבר היום. צרו קשר עכשיו.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader