תיקון פנים צנרת בהתזה אפוקסית

שיטות אינסטלציה חדישות הקיימות כיום, מאפשרות לתקן או לחדש צינורות ביוב ללא צורך בחפירה, הריסת מבנים ותשתיות. תיקון פנים צנרת בהתזה אפוקסית היא בין הדרכים המתקדמות ביותר שקיימות כיום בשוק פתרונות האינסטלציה, לחידוש צנרת ללא הרס ומבלי לגרום לנזקים סביבתיים והוצאות גבוהות במיוחד.

פתרון זה מאפשר גם חיסכון בזמן ובלכלוך, ומציע אפשרות לתיקון צנרת החוסך את הצורך בהחלפת צנרת מלאה, בעלות שעלולה להגיע לאלפי שקלים ויותר. במדריך זה, מומחה האינסטלציה – אושר לוי, יסביר בהרחבה אודות השיטה והדרך שבה התזה אפוקסית מאפשרת לתקן את הצנרת ביעילות מקסימלית.

 

על השיטה לתיקון פנים צנרת בהתזה אפוקסית

תיקון תקלות צנרת כרוך במקרים רבים בחפירות, שבירת מרצפות ואף בשבירת קירות או תקרות. לכן השאלה אם תיקון צנרת ללא הרס אפשרי, מעסיקה אנשים רבים שמגלים שקיימת נזילה בצנרת הביוב שלהם. למרבה המזל, ברבים מן המקרים, ניתן כיום לתקן את קו הביוב ללא הריסה בכלים טכנולוגיים מתקדמים, כאשר תיקון פנים צנרת בהתזה אפוקסית היא אחת השיטות הפופולריות לעשות זאת.

פתרון זה שנקרא גם תיקון צנרת בהברשה אפוקסית, שימושי מאוד כאשר לאינסטלטור שמגיע לתקן סדק בצינור ביוב או פיצוץ בצנרת, אין גישה נוחה לאזור בצנרת שמצריך תיקון. איטום פנים צנרת בהתזה אפוקסית, היא פתרון פרקטי גם במקרים שבהם הזוויות של הצינורות מקשים על מלאכת התיקון. פעולת ההתזה האפוקסית ניתנת לביצוע בעזרת מכשור מתקדם שנקרא "רובוט ביוב", וכך מתאפשרת גישה נוחה יותר לנקודה הרלוונטית בתוך הצנרת.

 

לאילו סוגי בעיות מתאים הפתרון של תיקון צנרת בהתזה אפוקסית?

תיקון פנים צנרת בהברשת חומר אפוקסי, מתאים לאיטום נזילות ופגמים מקומיים ונקודתיים בקו ביוב, כמו גם לאיטום מקטעים גדולים בצינור, לרבות אזורים בפנים הצנרת עם מעברים זוויתיים בעייתיים.

זהו פתרון חלופי למקרים שבהם לא ניתן לבצע תיקון צנרת בהטלאה או תיקון צנרת בשירוול, מסיבות שונות כמו בעיית גישה לאזור הרלוונטי בתוך הצנרת, או חשש לגרימת נזק נוסף לצינורות. זוהי שיטה ידידותית לסביבה שבאמצעותה ניתן לבצע חידוש צנרת ללא הרס, וביעילות רבה.

 

באילו כלים ניתן לבדוק האם נדרש תיקון התזה אפוקסית לפנים צנרת ביוב?

תיקון קו ביוב ללא הריסה מבוצע כיום בעזרת כמה סוגים שונים של כלים חדשניים. אך טרום ביצוע התיקון עצמו, חשוב לבחון את פנים הצנרת על מנת לזהות באיזו נקודה בתוכה ממוקם המפגע הגורם לנזילה ומצריך תיקון, ואיך תוואי הצנרת נראה. בדיקות מקדימות אלו הן הבסיס לבחירה בסוג התיקון המבוקש וסוג הכלים שבהם נעשה שימוש על מנת לבצע אותו.

ציוד הבדיקה מאפשר ישירה לפנים הצינור, צילום של שטחו הפנימי ולאחר מכן, גם אטימה של הסדק או הפיצוץ בנקודה מדויקת, ללא צורך לחפור במבנה או בשטח שהצנרת עוברת בו ולפגוע בהם. הבדיקה הראשונית בדרך כלל מתבצעת בעזרת סיב אופטי, מצלמת ביוב או רובוט ביוב ובהתאם לממצאים שנאספו במהלכה מוחלט אם לבצע את תיקון פנים הצנרת בעזרת טלאי (פאץ'), שרוול ביוב, או הברשת חומר אפוקסי.

 

כיצד מתבצע חידוש צנרת ביוב בהתזה אפוקסית?

במידה ומומחה האינסטלציה שלכם, זיהה שיש אפשרות לתקן את בעיית הצנרת שלכם ללא הרס, בשיטת תיקון פנים צנרת בהתזה אפוקסי – חידוש צנרת הביוב יתבצע על פי הצעדים הבאים:

  1. ניקוי קו הביוב – בשלב הראשון יש לפנות גופים זרים מצנרת הביוב אם ישנם כאלו, ולשייף את הדופן הפנימית של הצינור משאריות לכלוך. אלו הן פעולות חיוניות שחשוב לבצע כדי שחומר האיטום האפוקסי יוכל להצמד כהלכה לדופן הפנימית של הצנרת ולאטום אותה היטב.
  2. ייבוש קו הביוב – לאחר שניקינו את פנים הצנרת, מגיע הזמן לייבש אותה על מנת לאפשר את ביצוע האיטום בתנאים אופטימליים.
  3. התזת חומר איטום אפוקסי – פעולה זו מתבצעת תוך שימוש במכשור ייעודי המאפשר להחדיר לקו הביוב צינור להתזת החומר האפוקסי במינון ספציפי שהוגדר מראש או מברשת למריחתו בצורה אחידה באזור המצריך איטום.
  4. חזרה על פעולת ההתזה בהתאם לצורך – בשלב זה תתבצע חזרה על התזת או מריחת החומר האפוקסי באזור שנאטם. לעיתים נדרשת חזרה כפולה ואף משולשת על הפעולה, כתלות במצב הצנרת ומיקומה, על מנת להגיע לאיטום מיטבי. יש להמתין כ- 60 דקות בין הנחת שכבות האפוקסי הנוספות.
  5. ביצוע בדיקת הצפה – לאחר שהחומר האפוקסי יתמצק, הוא אמור ליצור שכבת איטום איכותית ועמידה מאוד. על מנת לוודא שכך הדבר, מבצעים לאחר סיום האיטום בדיקה לרמת האטימה של הצנרת על ידי הצפתה וכך מזהים אם עדיין קיימת דליפה או שהבעיה נפתרה.
  6. צילום נוסף לפנים הצנרת – לבסוף נהוג לצלם את הצנרת מבפנים פעם נוספת על מנת לוודא שהכל תקין לחלוטין.
  7. הוצאת דוח מפורט על התיקון שבוצע – האינסטלטור יספק ללקוח דוח כזה לאחר התיקון ולעיתים ניתן יהיה להשתמש בו כדי לקבל פיצוי מחברת הביטוח.

 


היתרונות בתיקון קו ביוב בהברשת אפוקסי

לתיקון פנים צנרת ביוב בהברשת אפוקסי, כמה יתרונות משמעותיים מאוד וביניהם:

  • האיטום האפוקסי מאריך מאוד את אורך חיי הצנרת הקיימת.
  • החומר האפוקסי עמיד במיוחד בפני לחץ, חומרי ניקיון, שומנים וסוגים שונים של חומרים כימיים.
  • החומר האפוקסי מספק לקו הביוב הגנה מפני קורוזיה ושחיקה בטווח הרחוק.

 

לאורך כמה זמן התוצאות תיקון פנים צנרת בהתזה אפוקסית מחזיקות בדרך כלל?

בארץ תיקון פנים צנרת אפוקסי, נחשב כשיטה חדשה יחסית, אך למעשה היא נמצאת בשימוש בחו"ל כבר מזה שנים רבות, כך שידוע גם על צינורות ביוב שגם בחלוף חמש עשרה שנים מביצוע חידוש פנים צנרת בהברשת אפוקסי, צולמו מבפנים ונראו במצב חדיש ושמיש ממש כמו ביום התיקון.

 

כמה עולה תיקון צינורות בהתזה אפוקסית?

המחיר לתיקון פנים צנרת התזה אפוקסית, הוא דינמי ונקבע על פי מספר פרמטרים ובהם: אורך הצינור, קוטר הצינור, גודל הפגם בצנרת, אפשרויות הגישה לאזור בצנרת שמצריך תיקון, קיומן של זוויות מאתגרות בחיבורי הצינורות, היקף עבודת התיקון הנדרשת, לרבות עבודות ההכנה הנחוצות ורמת הסיכון הכרוכה בביצוע העבודה.

לכן את עלות התיקון ניתן יהיה לקבוע אך ורק לאחר בדיקת פנים הצנרת. אולם כדי לסבר את העין, המחיר הממוצע בשוק עבור תיקונים מסוג זה, הוא באזור ה- 2,500 ש"ח למטר של צנרת.

 

האם תיקון צנרת בהתזה ללא הרס בהכרח אפשרי תמיד?

אף שתיקון פנים צנרת בהתזה אפוקסית נחשב כפתרון יעיל ומומלץ מאוד לחידוש קו ביוב ללא הרס, הדבר אינו תמיד מסתייע. לדוגמה, במקרים של צינורות ביוב או צינורות ניקוז שנשברו, נמעכו או קרסו, לא נהוג לבצע איטומים – אלא החלפה מלאה של קו הביוב שנפגם.

כך גם במקרי התפוררות של הצנרת או קורוזיה בדרגה מתקדמת במיוחד, שבהם הדרך היעילה ביותר למנוע מהדליפות לחזור על עצמן, היא לבצע החלפת קו ביוב – אשר כרוכה בביצוע חפירות. חפירות הן בלתי נמנעות גם במקרים רבים תקלות בקו ביוב הנגרמות בעקבות מיקום הצנרת בתוואי שטח בעייתיי, בתקלות צנרת הנובעות מתזוזת הצינורות, או מתקלות שנוצרו בשל התקנה בלתי תקינה של הצנרת.

אלו הם מקרים שבהם ברור למדי שתיקון התקלה באופן נקודתי על ידי איטום בחומר אפוקסי או בדרך אחרת (תיקון צנרת בשרוול או הטלאה) – לא יספק פתרון עמיד ואמין לאורך זמן. כך שבתרחישים אלו, ניתן להניח שאינסטלטור מומחה שהוא בעל מקצוע אמין ומבין עניין, ימליץ לכם לטפל  בבעיה מן השורש, ואת זה ניתן לבצע לרוב רק על ידי חפירה ושינויי תשתית מרחיקי לכת.

 

באילו מקרים נעדיף ללכת על החלפת צינור הביוב במקום לבצע תיקון בהתזה אפוקסית?

העלות לתיקון צינור ביוב בלי הרס היא לרוב יקרה יותר מהמחיר להחלפת צנרת ביוב מלאה. בהתאם לכך, מי שהשיקול הכלכלי הוא פקטור גדול מבחינתו, לעומת הבלאגן והלכלוך שכרוכים בהחלפה של צנרת ביוב, פחות מטרידים אותו – עשוי לבחור בפתרון של החלפת צינור הביוב במקום תיקון צנרת ביוב בהתזה אפוקסית ללא הרס.

 

לסיכום: עם מי אפשר להתייעץ לגבי תיקון פנים צנרת ביוב בהברשה אפוקסית?

במאמר זה גילינו שתיקון פנים צינורות ביוב ללא חפירות והרס, ניתן לביצוע כיום בכלים מתקדמים מאוד, שלרוב חוסכים מבעלי הבית או העסק לכלוך, רעש, בלאגן רב, נזקים סביבתיים והמון זמן. אולם למרבה הצער, לא כל שרברב מוסמך לבצע את התיקונים הללו באמצעות הציוד הייעודי והטכנולוגי ביותר שקיים היום בשוק.

לכן אם אתם רוצים להיות בטוחים שהנזילה בצנרת שלכם תטופל בצורה המקצועית, הנקייה, היעילה והעמידה ביותר שניתן – כדאי מאוד להתייעץ עם אושר לוי – מומחה לאיתור נזילות ותיקון פנים צנרת בהתזה אפוקסית ופתרונות אינסטלציה מתקדמים נוספים, אשר מגיע עם המון ניסיון מעשי וכלים מקצועיים שיאפשרו לו לבדוק את בעיית הצנרת שלכם באופן יסודי ולהציע את הפתרון שיספק לכם את המענה הטוב והכדאי ביותר.

זה הזמן לתאם שיחת ייעוץ ראשונית מול אושר לוי ולעשות את הצעד הראשון לפתרון התקלה – בואו נדבר!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader