חיתוך שורשים בביוב

צנרת הביוב יכולה לפעמים להיסתם בשורשים שצומחים לתוך הצנרת, מה שגורם לחסימת צנרת שמובילה להצפת ביוב ולעיתים אף לקריסה מוחלטת של קו הביוב. לאיתור בעיה כזו נדרש ציוד מיוחד וכלים ייעודיים עוצמתיים ומשוכללים לנטרול המפגע. לכן כאשר נוצר חשד לחסימה בקו הביוב, כדאי לפנות לאושר לוי – מומחה לגילוי נזילות המצויד במכשור מתקדם לאיתור וטיפול במגוון סוגי תקלות צנרת – כולל ציוד לחיתוך שורשים בביוב.

 

מה זה חיתוך שורשים בביוב ולמה צריך אינסטלטור מומחה בשביל זה?

חיתוך שורשים הוא תהליך של ניסור והוצאת שורשים שחדרו לתוך צנרת הביוב, על מנת לאפשר את חידוש הזרימה התקינה בצינורות ולמנוע פגיעה נוספת בצנרת. תהליך חיתוך השורשים כולל בדרך כלל שימוש במכשיר מכני הנקרא חותך שורשים, שהוא להב מסתובב המוחדר לצינור הביוב כדי לחתוך ולהסיר את השורשים. חותך השורשים עשוי להיות מחובר לסילון מים בלחץ גבוה, שיכול לעזור לעקור ולשטוף את השורשים החתוכים.

חיתוך שורשים בביוב מתגלה לא אחת כמשימה מאתגרת במיוחד, לאור העובי, העמידות והחוזק הרב של שורשי הצמחייה והעצים. מסיבה זו קריטי לפנות לאינסטלטור מומחה עם ציוד מתאים לביצוע המלאכה, ולוודא מראש כי מדובר בבעל מקצוע שיש לו ניסיון ספציפי בבדיקות צנרת ביוב ללא הרס ובחיתוך שורשים באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. רק כך אפשר לנסר ולפנות את הצמחים שפרצו לתוך הצנרת באופן יעיל.

לייעוץ מקצועי וקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות – זה הזמן לפנות אל אושר לוי – מומחה לאיתור ותיקון במגוון סוגי תקלות צנרת באמצעות ציוד אינסטלציה מתקדם.


מה מוביל לצורך בחיתוך שורשים בביוב מלכתחילה?

הצורך בחיתוך שורשים מצנרת הביוב נוצרים במקרים רבים באזורים שקיימת בהם צפיפות גבוהה של עצים וצמחים שצמחו קרוב לשכונות המגורים או מרכזי עסקים. שורשי הצמחים מטבעם, נמשכים לסביבות כמו צינורות ביוב בשל הלחות, הטמפרטורה וחומרי ההזנה המצויים בתוכם, המספקים סביבה פורייה לצמיחה.

כתוצאה מכך, שורשים יכולים לפרוץ את דפנות צנרת הביוב, ולגרום לסתימות ואף לסדקים או שברים בדפנות הצינורות. מכאן ניתן להבין כמה חשוב לטפל בהסרת שורשים בזמן כדי למנוע נזקים נוספים לתשתיות וצורך בתיקוני אינסטלציה יקרים.

 

מה חשוב לעשות רגע לפני שמתחילים בחיתוך שורשים בביוב?

לפני שמתחילים בתהליך לחיתוך השורשים, חשוב לאתר את החסימה בקו הביוב ולקבוע את היקף צמיחת השורשים. ניתן לעשות זאת באמצעות בדיקה עם מצלמת ביוב, הכוללת הכנסת מצלמה קטנה לצינור הביוב כדי לבדוק ויזואלית את פנים הצינור ולזהות את מיקום וחומרת הסתימה.

 

האם ניתן לנסר שורשים בביוב לבד?

התשובה היא חד משמעית לא! חיתוך שורשים צריך להתבצע על ידי איש מקצוע מיומן ומנוסה, שכן חיתוך לא נכון עלול לגרום לנזק נוסף לצנרת ועלול לסכן אתכם ולגרום לצורך בתיקונים יקרים ומורכבים מאוד. בנוסף, חשוב לנקוט בצעדים למניעת צמיחת שורשים עתידית, כגון שימוש בכימיקלים מיוחדים לקטילת שורשים.

האם ניתן לנסר שורשים בביוב לבד?

 

מהם האמצעים המשמשים לחיתוך שורשים בביוב בצורה יעילה?

כיום, מקובל להשתמש במכשור טכנולוגי ייעודי למטרת חיתוך או ניסור של שורשי עצים וצמחים שחדרו לתוך צינורות ביוב. מדובר בכלים מתקדמים כדוגמת רכב ביובית או רובוט ביוב, שמצוידים בכלים המאפשרים להם לחתוך דרך השורשים ולפנות את הצינורות מהשאריות שלהם בצורה יסודית במיוחד.

רובוט ביוב הינו מכשיר משוכלל אשר בו ניתן להשתמש לטובת משימות תחזוקה מורכבות בצנרת ולמטרת תיקונים שונים, כולל צילום של פנים צנרת הביוב, פינוי חסימות בטון מצינור הביוב וכן חיתוך שורשים בביוב, כאשר צמחיה או עציץ חודרים אל החלל הפנימי של הצנרת ויוצרים חסימה בה.

ביובית היא רכב ייעודי לתיקוני צנרת ביוב, המצויד בדיזות, שהן מעין ראשי מתכת מתחלפים שיכולים למלא פונקציות שונות. הביובית מחוברת גם לצינור שיכול להזרים לתוך פנים הצנרת מים בלחץ גבוה לטובת שטיפת צנרת הביוב.

אינסטלטור מקצועי עשוי להשתמש בסוגים שונים של דיזות למטרות שונות, כגון פתיחת סתימות בקו ביוב, שטיפת הצנרת או חיתוך שורשים שחוסמים את הצנרת. לחץ המים שעובר דרך צינור הלחץ בקצה פיית החיתוך גורם ללהבים והשרשראות להסתובב במהירות – דבר שמאפשר חיתוך רב עוצמה של השורשים החוסמים את הצינורות.

 

מה עושים אחרי שהשורשים נחתכו ופונו מקו הביוב?

לאחר הוצאת השורשים, מקובל להשתמש בצינור מים רב עוצמה כדי לשטוף את הצינורות כראוי ולסלק את כל הפסולת שנותרה בפנים בעקבות עבודת ניסור השורשים. במקרים מסוימים, עשוי להתעורר הצורך בביצוע תיקונים נוספים, אם הצינורות התגלו כסדוקים או שבורים בגלל חדירת השורשים לתוכם. חשוב לתקן בעיות כאלו בשלב מוקדם ככל הניתן, על מנת למנוע סתימות ביוב בעתיד ונזקים מסוגים נוספים למערכת הביוב.

 

למה עדיף שלא להתעכב זמן רב עם חיתוך שורשים בקו ביוב?

כששורשים שחדרו אל תוך צנרת הביוב לא מטופלים בשלב מוקדם דיה, הם נוטים להמשיך לגדול ולהתעבות, מה שעלול לגרום לחסימה מלאה של הצינורות לבסוף, עד כדי סתימות חוזרות בצנרת, שברים בצנרת ואפילו לקריסת קו הביוב כולו. בנוסף לבעיות הנ"ל, כל תקלת ביוב כשלעצמה, עשויה להוביל לנזקי מים קשים בבית, נזק כבד לרכוש שלכם ואף לסיכון בריאותכם ובריאותם של בני משפחתכם, חלילה.

מכל הסיבות שמנינו לעיל, בהחלט לא מומלץ להמתין לאורך זמן רב עם הפנייה לבעל מקצוע המתמחה בחיתוך שורשי צמחיה ועצים שפרצו לקו הביוב. נהפוך הוא – מומלץ דווקא להקפיד לטפל בחיתוך שלהם בהקדם האפשרי וביסודיות המרבית, כדי למנוע את הפוטנציאל להיווצרות סיבוכים לא רצויים.

למה עדיף שלא להתעכב זמן רב עם חיתוך שורשים בקו ביוב?

 

כמה ניסור שורשים בביוב עולה?

המחיר לניסור שורשים בביוב הוא דינמי, משום שהתמחור תלוי בפרמטרים רבים ובהם: אורך ועובי השורשים בצנרת, הנזקים הנלווים שהשורשים יצרו בצינורות, כמות העבודה הנדרשת, מורכבות התיקונים, הצורך בעבודת הכנה לקראת פעולת החיתוך, מידת הסיכון בעבודה וההכנות לקראתה ועוד.

 

האם יש דרך למנוע מהשורשים לפרוץ שוב לתוך קו הביוב?

כדי למנוע את שובה של בעיית שורשי הצמחייה בצינורות הביוב שלכם, בעל המקצוע שיטפל בתקלה יצטרך לעשות שימוש בחומר ייעודי שנקרא "קוטל שורשים", שנועד למנוע צמיחת שורשים. הדבר יכול לסייע לשפר את יעילות הטיפול בתקלה לטווח הארוך, ולמנוע את צמיחתם של שורשי עצים וצמחים בעתיד בצינורות הביוב.

כיום מומחים לתיקוני אינסטלציה מתקדמים משתמשים בקוטלי שורשים ידידותיים לסביבה שאינם מסוכנים לאנשים ובעלי חיים, אך נחשבים יעילים במיוחד במניעת בעיות חוזרות של התפרצות צמחיה לחלל הפנימי של הצנרת.

 

למה הכי חשוב לשים לב אם מחפשים אינסטלטור לחיתוך שורשים בקו ביוב?

פינוי שורשים שחדרו לקו ביוב, כפי שוודאי כבר הבנתם אם הגעתם עד כאן, הוא משימה מאתגרת מאין כמוה אשר מחייבת שימוש בכלים מיוחדים וחזקים, שנדרשים ידע ספציפי, מיומנות וניסיון רב לטובת הפעלתם. מסיבות אלו, חשוב לוודא מראש כי אתם מסתייעים בשרברב המחזיק בציוד הרלוונטי והמתקדם ביותר שקיים כיום, כמו המומחה לאיתור נזילות – אושר לוי.

 

הידעתם? חיתוך שורשים בביוב מחייב פנייה לאינסטלטור המתמחה בנושא

אם אתם מתמודדים עם חסימת קו ביוב או נזילה בצנרת ביוב אשר נוצרה עקב נוכחותם של צמחים ושורשים שחדרו לתוך הצנרת שלכם, ולבטח אם מדובר על בעיה שמופיעה שוב ושוב לעיתים קרובות מדי – הדרך הנכונה לטפל במפגע אחת ולתמיד, היא באמצעות יצירת קשר עם אינסטלטור מומחה לתיקוני אינסטלציה מתקדמים שיודע איך מטפלים בשורשים שחדרו אל צנרת הביוב.

לתשומת ליבכם: לא כל אינסטלטור בהכרח מצויד במכשור הדרוש לביצוע המלאכה במהירות וביעילות הנדרשת, לכן יש לוודא כי אי המקצוע שאליו אתם פונים אכן מחזיק בכלים המתאימים, מוסמך להשתמש בהם ובעל ניסיון מעשי נרחב בפינוי שורשי צמחיה מקו ביוב.

הידעתם? חיתוך שורשים בביוב מחייב פנייה לאינסטלטור המתמחה בנושא

 

לסיכום – חיתוך שורשים בביוב זו עבודה למקצוענים בלבד

אם יש לכם בעיה של שורשים שחדרו אל החלל הפנימי של קו הביוב שלכם, חשוב במיוחד שהנושא יטופל בהקדם האפשרי. השורשים יכולים – במידה ולא יטופלו בזמן, לגרום להיווצרותן של סתימות צנרת חמורות ולנזקים מורכבים למערכת הביוב, שהתיקון שלהם יכול להתגלות כמשימה קשה מאוד בהעדר הכלים והידע הנדרשים לכך. מומחה האינסטלציה אושר לוי, הוא בעל ניסיון רב בחיתוך שורשים בנצרת הביוב בכלים הנכונים על מנת להבטיח שהמפגע לא ישוב בטווח זמן קרוב.

חיפשתם אינסטלטור מומחה לחיתוך שורשים בביוב? הנה מצאתם! אושר לוי הוא מאתר נזילות בעל שם ומומחה לתיקון תקלות צנרת וקווי ביוב ממגוון סוגים. באפשרותו להעמיד לרשותכם מגוון פתרונות אינסטלציה מקצועיים, אמינים ומשתלמים. להתייעצות בנושא טיפול בסתימת שורשים בביוב וקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית במיוחד – חייגו כעת לטלפון: 077-804-4839

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader