טיפול בשבר בצינור ביוב

ברבים מהמקרים שבהם נוצרת נזילה או הצפה בבית, מתגלה כי הגורם לתקלה הוא שבר בצינור הביוב המיועד לניקוז המים האפורים או מי הדלוחין בבית, בדירה או בעסק. תקלה זו יכולה להיווצר לא רק במערכת הביוב של מבנה ספציפי, אם כי בתשתית הביוב השכונתית ואף האזורית.

יחד עם זאת, בשורות הבאות נתמקד בטיפול בשבר בצינור ביוב בהקשר לתקלות במערכת הביוב הביתית על מנת שתדעו כיצד עליכם להתמודד עם מצב של דליפה, רטיבות או הצפת ביוב בבית.

 

הסיבות שבגינן אסור לכם להזניח את הטיפול בשבר בצינור ביוב

כאשר נוצר סדק או שבר בקו הביוב, הדבר עלול ליצור מפגע סביבתי ותברואתי חמור ביותר. שבר בצנרת הביוב שאיננו מטופל במועד, נוטה לגרום לדליפה של מי השופכין מצנרת הביוב, המכילים חומרי פסולת מזוהמים ובכלל זה הפרשות שפונו מהאסלה אל מערכת הביוב. מטבע הדברים, מעבר לריח חריף של ביוב, חשיפה לפסולת מסוג זה היא מסוכנת ויכולה להוביל לתחלואה רבתי, כאשר דליפת הביוב יוצאת משליטה ומתפשטת ברחבי שכונת המגורים או אזור המסחר.

 

מדוע לא מומלץ לטפל בשבר בצינור הביוב ללא סיוע מקצועי?

בהמשך לאמור מעלה, יש לחדד ולהדגיש כי הטיפול בשבר בצנרת הביוב כרוך בחשיפה לפסולת ביולוגית וכימית מסוכנת המכילה חיידקים בכמות גבוהה. לא זאת בלבד שהטיפול בשברים בצינורות ביוב הוא חוויה לא נעימה בעליל, אלא שבהעדר ציוד מגן מקצועי וכלי עבודה ייעודיים לבדיקה ותיקון של קווי ביוב, אתם עלולים להציב את בריאותכם בסכנה של ממש.

זאת בנוסף לכך, שהסבירות שתצליחו לטפל בצינור ביוב שבור ביעילות ללא ידע מקצועי רלוונטי ומכשור מתאים – הוא מזערי ביותר. לשם כך בדיוק קיימים בעלי מקצוע המתמחים בנושא.

 

מה עושה אינסטלטור המתמחה בטיפול בשברים בצינורות ביוב?

טיפול בשבר בקו ביוב בידי מומחה אינסטלציה, מתחיל באיתור מיקומו של השבר בצנרת הביוב, ורק לאחר מכך – מתבצעת פעולת התיקון, בהתאם למיקום הליקוי, היקפו, הגורמים שהובילו להיווצרותו ומורכבות הבעיה. כאמור, לאינסטלטור המתמחה בתיקון שבר בצינור ביוב, ישנם כלי עבודה מתקדמים ומיוחדים שבהם הוא נעזר בכל שלב ושלב בתהליך, כדי לגשת לתקלה ביעילות המירבית ולהימנע מהחמרתה.


מהם שלבי הטיפול בשברים בצנרת הביוב?

הטיפול בשברים בקווי ביוב מתבצע בשלושה שלבים עיקריים, החיוניים להתמודדות יעילה עם מרבית סוגי התקלות במערכת הביוב:

 

איתור השבר:

זהו הצעד הראשון לתיקון הבעיה בצנרת. במסגרת שלב זה מבצע בעל המקצוע בדיקה של פנים קו הביוב באמצעות מכשור מתקדם כמו מצלמה טרמית או חיישן גז, שמסייעים לו לאתר את השבר או הסדק ומיקומם המדויק בצינור הביוב.

אמצעים אלו מאפשרים למומחי אינסטלציה גם לזהות את הגורמים הפוטציאליים להיווצרות השבר. איתור השבר בצינור הביוב הוא אם כן, נדבך הכרחי בטיפול בבעיה, משום שממצאי הבדיקה מאפשרים לבעל המקצוע לזהות את אופי הטיפול הנדרש בצנרת והאמצעים המתאימים ביותר לביצועו.

 

תיקון השבר:

מרגע שאותר השבר או הסדק בקו הביוב, ניגש האינסטלטור לשלב של תיקון הבעיה. במקרים מסוימים מתבצע תיקון שבר בצינורות ביוב ללא הרס תוך שימוש באמצעי איטום מתקדמים כמו שרוול ביוב או טלאי (פאץ'), בעוד שבמקרים אחרים, נדרשת החלפה של מקטעים מסוימים בצנרת הביוב ואף החלפת תשתיות נרחבת יותר.

חשוב לציין כי טיפול בשברים שנוצרו במערכת הביוב, צריך לכלול גם התייחסות לגורם לשבר, על מנת למנוע הישנות של הבעיה. למשל, אם השבר בצנרת הביוב נוצר בעקבות חדירה של שורשי עצים או שיחים שפרצו לתוך הצינור וגדלו בתוכו, חשוב לכלול בתיקון השבר גם שלב של פינוי השורשים מפנים הצנרת באמצעות רובוטי ריסוק או גיזום מתקדמים ולאחר מכן, להשתמש בחומר קוטל שורשים טבעי.

 

וידוא תקינות:

החלק האחרון בתהליך הוא ביצוע בדיקה בצנרת כדי לוודא שהדליפה תוקנה כהלכה. הדבר מתבצע גם הוא באמצעות ציוד יעודי כדוגמת בלון ביוב שמאפשר לבצע בדיקת הצפה ולזהות אם עדיין קיימת בעיית איטום כזו או אחרת בצנרת הביוב. במסגרת שלב בדיקות התקינות, מומחה האינסטלציה בודק גם כי עצם הטיפול בשבר בצינור הביוב לא הוביל להופעת ליקויי צנרת מסוגים אחרים.

 

מה המחיר לתיקון שבר בקו ביוב?

עלות התיקון של שברים בצינורות ביוב, היא דינאמית ותלויה במגוון משתנים. בין היתר, משפיעים על המחיר הסופי של הטיפול בתקלה, מורכבות השבר בצנרת, גודלו, מיקומו, אורך צינור הביוב שבו השבר נוצר, הגורם לשבירה או לסדיקה ועוד.

אלו משפיעים על סוג הציוד שיידרש לטיפול בבעיה ומניעת חזרתה ולכן מחיר השירות משתנה ממקרה למקרה. יחד עם זאת, קיים טווח מחירים כללי לטיפול בשברים בצינורות ביוב אשר נע סביב ה- 800 שקלים למקרים בסיסיים יחסית.

 

הסיבה לכך שטיפול בצינור ביוב שבור ללא הרס זו משימה למומחה אינסטלציה

הקדמה הטכנולוגית הובילה לכך שקיימים כיום עזרים טכנולוגיים מתקדמים שבאמצעותם ניתן לפתור תקלות צנרת וביוב באופן ממוקד, מקצועי ויעיל לאין ערוך מבעבר. אינסטלטור מומחה המנוסה בטיפול בצינורות ביוב שבורים, מודע לכך שהיכולת לזהות את הגורמים לתקלה ולטפל בנזקי הצנרת ביעילות, תלויה בשימוש בכלים הללו.

יתרה מכך, סטנדרט הטיפול בתקלות צנרת כיום, הוא של תיקון צינורות ביוב ללא הרס. לכן אם אתם מעוניינים לפתור את בעיית הצנרת שלכם במהירות, ביעילות וללא צורך בחפירות או שבירת ריצוף וקירות בנכס שלכם, אין להתפשר על פחות מבעל מקצוע מוביל בתחום האינסטלציה המתקדמת.

 

לסיכום

אושר לוי – מומחה לאיתור נזילות ותיקון תקלות בצנרת ביוב, זמין לספק מענה בכל תקלת אינסטלציה בביתכם, בדירתכם או בבית העסק שלכם. אושר לוי מגיע מצויד במכשור ייעודי ומתקדם כדי לספק ללקוחותיו את המענה המקצועי והטוב ביותר גם לתקלות הצנרת המורכבות ביותר.

להתייעצות ראשונית ללא התחייבות וקבלת הצעת מחיר – לחצו כאן!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader