איתור נזילה בבית

נזילה בבית יכולה להופיע כתוצר לוואי של שלל ליקויים, כמו חסימה בצנרת ביוב, סתימת צנרת, שברים בצנרת, סדקים בצינורות ביוב ועוד. הסימנים הראשוניים שעשויים להצביע על נזילה בבית, לרוב מופיעים ככתמי רטיבות בנקודות שונות על הקיר, במוקדים שונים בתקרה ובנקודות החיבור בינה לבין הקירות או כטפטופים.

כאשר הנושא לא מתגלה בשלב מספיק מוקדם ומוקד הנזילה בבית לא מאותר כראוי, גם נזילות קטנות נוטות להפוך לבעיה חמורה שנוטה לשבש את שגרת החיים של דיירי הבית מאוד, עד כדי פגיעה קשה בבריאותם, ברכושם ובמבנה.

אז מה ניתן לעשות כדי למנוע מצב ביש שכזה? אל דאגה! בשורות הבאות יסביר אושר לוי – המומחה לאיתור נזילות, באילו דרכים איתור נזילה בבית מתבצע ומה חשוב לדעת כשמחפשים מאתר נזילות לגילוי מקור הרטיבות.

 

הסיבה לכך שעם איתור נזילה בבית עדיף לא לחכות

כשמופיעים סימני רטיבות בבית, חשוב במיוחד לגלות את מקור הרטיבות בהקדם האפשרי, כדי למנוע מהרטיבות להתפשט הלאה ולגרום נזקי מים לאזורים נוספים ברחבי הבית. מבלי להבין היכן נמצא מוקד הנזילה הראשי שבו מתחילה הדליפה ומה גורם לה, יהיה קשה עד בלתי אפשרי לטפל בבעיה ביעילות ולמנוע את הישנותה.

אם אתם רוצים להימנע מכתמי רטיבות על התקרה והקירות, טפטופים, שלוליות, עובש, ריחות לא נעימים וסכנה של ממש לבריאותכם – עדיף שלא להמתין עם הפנייה למומחה לאיתור נזילות.

 

באילו דרכים איתור נזילה בבית מתבצע?

איתור נזילה בבית מתבצע כיום בידי אינסטלטורים המתמחים באיתור נזילות בעזרת ציוד טכנולוגי מתקדם שמאפשר לאתר את המקור הראשוני לדליפה בתוך המבנה או בשטחים החיצוניים שלו ביעילות וברמת דיוק גבוהה. זאת ללא צורך בשבירת מרצפות וקירות, חפירות וגרימת הרס למבנה או לתשתיות בתהליך.

עם האמצעים הטכנולוגיים המאפשרים כיום לאתר נזילות בבתים ללא הרס, ניתן למנות מצלמות טרמיות, סיב אופטי, רובוט ביוב, חיישן גז ושאר מכשירים מתקדמים, שבאמצעותם מומחה לאיתור דליפות צנרת יכול לסרוק ביעילות את החלל הפנימי של הצינורות ולגלות במהירות, מהיכן בדיוק החלה הנזילה ומה גרם לה.

באילו דרכים איתור נזילה בבית מתבצע?

 

האם איתור נזילות בבתים שונה מאיתור נזילות בבניינים משותפים?

ישנם כמה הבדלים עקרוניים בין איתור נזילות בבתים צמודי קרקע, לאיתור נזילות בבניינים משותפים: ראשית, גילוי נזילה בדירה בבניין משותף כרוך לעיתים בעבודות בגובה, שמטבען הן מורכבות וכרוכות בסיכון רב יותר, ובהתאם לכך גם מצריכות הסמכה ייעודית וציוד מיוחד.

שנית, האחריות לאיתור נזילה בבית משותף, בדרך כלל תתחלק בין בעלי הדירות השונים, להבדיל מאיתור נזילה בבית פרטי. לבסוף, בהתאם לאמור לעיל, כיסוי העלות לתיקון נזילה בבית פרטי, לא יתחלק בינו לבין גורמים אחרים, אלא אם בבעלותו פוליסת ביטוח לכיסוי נזקי מים וצנרת.

 

מה חשוב לדעת כשמחפשים מומחה לאיתור נזילות בבית?

כשמחפשים מומחה לאיתור נזילות בבית, חשוב להבין מה הסיבה לעלות הגבוהה לכאורה של השירות. בתור התחלה, הדבר נגזר ממחירו הגבוה של הציוד המתקדם המשמש את המומחים לגילוי נזילות בבתים. לא זאת בלבד, אלא שמדובר בבדיקה שהיא גם מורכבת ומחייבת הכשרה מקדימה, ניסיון מעשי עשיר, דיוק רב ומיומנות מרובה מצד העוסקים במלאכה.

גם מלאכת הכתיבה של דו"ח הממצאים לאחר הבדיקה, כרוכה בהשקעה לא מבוטלת מצד בעל מקצוע אמין שעובד בצורה יסודית. בקצרה, עלות השירות מכסה את רמת ההשקעה והזמן שמקצה מאתר הנזילות לגילוי תקלת הצנרת בביתכם.

הסיכויים לקבל החזר כספי מחברת הביטוח על בדיקת נזילות בבית ותיקוני צנרת, תלויים בכך שצילום פנים צנרת הביוב בביתכם, יתבצע במקצועיות רבה ויניב תיעוד ברור לצד דוח ממצאים מפורט, מלא ומדויק. פירוש הדבר הוא שאם נתקלתם באיש מקצוע שמציע לכם עלות נמוכה משמעותית ממחירי השוק לשירותי איתור דליפות, כדאי שתחשבו אם זה סיכון ששווה לכם לקחת.


איתור דליפה בבית – כמה זה עולה?

עלות איתור דליפה בבית נעה בטווח של 1300 ש"ח ועד כ- 2000 ש"ח לרוב. אולם ישנם כמה פרמטרים שעשויים להשפיע על העלות לגילוי נזילה בבית, ובהם:

  • מורכבות הגישה לצנרת
  • אורכה של הצנרת
  • הגורמים לנזילה
  • אופיה של הדליפה
  • ההיקף של נזקי הרטיבות
  • אופי התיקון הדרוש
  • ועוד

 

יצויין כי במידה ומדובר בגילוי נזילה בחצר הבית הפרטי, העלות עשויה להגיע גם ל- 2500 ש"ח ויותר מכך, בהתאם למורכבות תוואי הצנרת ונוחות הגישה לתשתיות.

חשוב לדעת מראש כי מחיר הבדיקה עצמה לא מכסה את עלותו של התיקון שייתכן ויידרש וגם לא את מחיר עבודות ההכנה אשר עשויות להידרש לקראת הבדיקה (לדוגמה: פינוי של עצמים זרים החוסמים את הצינורות, שאיבה לצנרת הביוב ועוד). בכל מקרה פנייה למומחה לגילוי נזילות, חיונית לפתרון הבעיה בצורה יסודית ומניעת תקלות צנרת חוזרות ונשנות.

 

איתור נזילה בבית פרטי מושכר – באחריות בעל הבית או הדייר?

השאלה האם איתור נזילה בבית פרטי הוא באחריותו של בעל הבית או באחריות הדייר, מתעוררת לעיתים כשמתגלים נזקי מים בבתים פרטיים שמתגוררים בהם דיירים בשכירות. ככלל, מי שאמור לשלם על בדיקה לאיתור נזילה בנכס מושכר, בין שמדובר בדירה או בבית, הינו בעל הנכס, בהינתן שמדובר בתקלה בתשתיות שגרמה לדליפה. אולם כאשר קיים חשד לכך שהנזילה נגרמה עקב מחדל של הדייר, הוא זה שעשוי להידרש לשלם עבור הבדיקה והתיקון מכיו שלו.

בכל מקרה, התשובה לשאלה זו אמורה להינתן במסגרת חוזה השכירות. בהתאם לזאת, לפני שאתם פונים למומחה לאיתור נזילות, מומלץ לעצור רגע ולקרוא את סעיפי החוזה בהקשר לאחריות לתיקון תקלות בנכס וכיסוי העלויות הכרוכות בכך, במקרה של תקלות צנרת. כך ניתן לתאם מול הצד השני מראש את הפנייה לבעל המקצוע ולהסדיר את נושא האחריות לכיסוי העלויות מבלי להיגרר למחלוקות בלתי רצויות.

מתקשים להגיע לעמק השווה בנושא הזה? ניתן לפנות לעורך דין ולבדוק אם יש מקום להביא את העניין להכרעה בבית משפט. חשוב לדעת שדוח הממצאים של מאתר נזילות מוסמך שביצע בדיקה לאיתור רטיבות בבית, יכול לשמש כראייה קבילה בבית משפט כמו גם כאסמכתא לחברת הביטוח.

אולם על מנת שהדבר יתאפשר, בפנייה למומחה לאיתור נזילות יש לוודא שבעל המקצוע מוסמך באופן רשמי כעד מומחה או כמי שרשאי לספק חוות דעת מומחה בנושא תקלות צנרת.

איתור נזילה בבית פרטי מושכר - באחריות בעל הבית או הדייר?

 

איתור נזילה בבית – סיכום

חיפשתם מומחה לאיתור נזילה בבית? מצוין, הגעתם למקום הנכון! אושר לוי הוא מומחה אינסטלציה  בעל ניסיון באיתור נזילות ותקלות צנרת בכלים מתקדמים. על ידי שימוש בציוד הטכנולוגי המתקדם ביותר שזמין כיום, מתאפשר גילוי מקור הנזילה בבית ללא הריסה ותוך מתן פתרונות מקצועיים לתיקון ארוך טווח, אפקטיבי וזריז למרבית סוגי התקלות בצנרת.

ההסמכה של לוי בתור בוחן נזקי מים של מכון התקנים מאפשרת לו להציע לכל אחד מלקוחותיו דו"ח ליקויים וממצאים מלא ומפורט, בעל תוקף משפטי הקביל גם לצרכי קבלת החזרים כספיים מפוליסות ביטוח לתקלות צנרת ונזקי מים.

אם אתם צריכים מומחה לאיתור נזילה בבית ותיקון תקלות צנרת, אושר לוי ישמח לעמוד לרשותכם ולהציע שירות מקצועי ללא תחרות במחירים הוגנים. פנו כעת לפרטים נוספים: 077-804-4839

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader