גילוי נזילות מים

גילוי נזילות מים יכול להיות תהליך יקר, ולכן חשוב לדעת את העלות ואת התוצאות הצפויות לפני שמזמינים מאתר נזילות. בשורות הבאות מאתר הנזילות המוסמך אושר לוי, יסביר על הבעייתיות הגלומה בנזילות מים שאינן מתגלות בזמן, אודות השיטות והכלים המשמשים לאיתור הנזילה, המחירים המקובלים לשירות אינסטלציה מסוג זה והסיבה לכך שגילוי נזילות מים זו עבודה שעדיף להשאיר למומחים.

 

זהירות: נזילת מים לפניכם! הבעייתיות הגלומה בנזילות מים שאינן מתגלות בזמן

מים הם משאב חיוני בחיינו, אך הם יכולים גם לזרוע הרס כאשר הם בורחים מהערוצים המיועדים להם. נזילות מים לא רק מובילות לבזבוז יתר של מים, אלא הן עלולות לגרום לנזק רב לנכסים, לתשתיות ולסביבה. זיהוי מיידי של נזילות מים הוא חיוני כדי למזער את השפעתן, לחסוך במים ולמנוע תיקונים יקרים.

 

איך גילוי נזילות מים מתבצע?

גילוי נזילת מים יכול להתבצע באמצעות מכשור מסוגים שונים ובטכניקות בדיקה מגוונות, ובהן:

  1. בדיקה ויזואלית: השיטה הפשוטה והנפוצה ביותר לאיתור נזילות מים היא בדיקה ויזואלית. גישה זו כוללת בחינה פיזית של אזורים שבהם צפויות להתרחש נזילות, כגון ברזים, שירותים וצנרת גלויה. סימני דליפה יכולים לכלול טפטוף מים, כתמי לחות, שינוי צבע או צמיחת עובש חריגה. בעוד שבדיקה ויזואלית יכולה להיות יעילה לזיהוי נזילות ברורות, ייתכן שהיא לא תספיק לגילוי נזילות נסתרות או תת רצפתיות.
  2. זיהוי אקוסטי: זיהוי נזילות אקוסטי מסתמך על קול כדי לזהות נזילות מים. שיטה זו משתמשת בציוד מיוחד כדי לזהות את צליל המים הבורחים מהצינורות. על ידי ניתוח דפוסי הרעש, מומחים לגילוי נזילות מים, יכולים לאתר את המיקום המדויק של הדליפה. איתור נזילות במכשור אקוסטי שימושי במיוחד לאיתור נזילות נסתרות או נזילות בצינורות תת רצפתיים שבהם בדיקה ויזואלית אינה אפשרית.
  3. בדיקת לחץ: בדיקת לחץ היא שיטה הכוללת הפעלת לחץ על מערכת האינסטלציה לאיתור נזילות. על ידי הגדלת הלחץ בתוך הצינורות, כל דליפה תגרום לירידה בלחץ, המעידה על נוכחותה. שיטה זו משמשת בדרך כלל בשלב הבנייה של מבנים או כאשר מערכות אינסטלציה גדולות נבדקות. בדיקת לחץ יכולה לסייע בזיהוי נזילות באזורים בלתי נגישים או בחלקים נסתרים של מערכת האינסטלציה.
  4. הדמיה תרמית: טכנולוגיית הדמיה תרמית חוללה מהפכה באיתור נזילות מים בכך שהיא מאפשרת לאנשי מקצוע לאתר הבדלי טמפרטורה במערכת הצינורות. כאשר מתרחשות דליפות מים, הן גורמות לרוב לשינויי טמפרטורה באזורים המושפעים מהן. מצלמות תרמיות יכולות לזהות את חריגות הטמפרטורה הללו, מה שמאפשר למומחה לאיתור נזילות לזהות את המיקום המדויק של הדליפה. שיטה זו יעילה במיוחד לאיתור נזילות נסתרות מאחורי קירות, מתחת לרצפות או בתקרות.
  5. גלאי רטיבות: גלאי רטיבות הם מכשירים קטנים שיכולים לזהות נוכחות של מים או לחות מוגברת באזורים מסוימים של המבנה. הם ממוקמים בדרך כלל באזורים המועדים לדליפות, כגון מרתפים, חדרי אמבטיה או ליד מכשירי חשמל כמו מכונות כביסה. כאשר מתגלה רטיבות, החיישנים הללו מפעילים התראה, שמתריעה לבעלי בתים או להנהלת הבניין על הדליפה הפוטנציאלית במבנה.
  6. מערכות חכמות לאיתור נזילות מים: התקדמות הטכנולוגיה הובילה לפיתוח מערכות חכמות לאיתור נזילות מים. מערכות אלו משתמשות בשילוב של חיישנים, מנגנוני ניתוח נתונים ורשת אלחוטית כדי לנטר את השימוש במים ולזהות דליפות בזמן אמת. ניתן להתקין מכשירים חכמים בנקודות אסטרטגיות במערכת האינסטלציה בבניין, והם עוקבים באופן רציף אחר זרימת מים, לחץ ופרמטרים נוספים. אם מזוהה חריגה, המערכת שולחת התראות לבעלי הבית או לחברת הניהול של הבניין באמצעות אפליקציה ייעודית או דואר אלקטרוני, מה שמאפשר לנקוט פעולה מיידית.

איך גילוי נזילות מים מתבצע?

 

מה המחיר לגילוי נזילות מים?

ככלל, איתור נזילה בבית עולה בין 1,300-2,000 ₪ (לא כולל מע"מ). המחיר משתנה בעיקר בהתאם לניסיון של מאתר הנזילות ואיכות הציוד שלו. עם זאת, עלות איתור נזילות בבית פרטי אינה בהכרח מושפעת מבחירת המכשירים הספציפיים שבהם ייעשה שימוש. חשוב לציין שכלים כמו מצלמות תרמיות וסיבים אופטיים הם רק עזרים משלימים המומחה לגילוי נזילות מים וייתכן שלא יידרשו במקרה שלכם.

לכן כאשר אתם מקבלים הצעת מחיר לאיתור נזילות מים, המחיר מכסה את איתור הנזילה ללא קשר לסוג המכשירים שמאתר הנזילות ישתמש בהם או משך תהליך האיתור. לעיתים ניתן לאתר במהירות ובהצלחה את הנזילה, כאשר בפעמים אחרות, גם עם ניסיון רב מצד הבודק, הבדיקה עשויה לדרוש מספר שעות עבודה.

בנוסף, חשוב לדעת שהמחיר של איתור נזילות לא אמור להיקבע על פי גודל הבית, שכן הוא מתמקד באיתור נקודתי ולא במתן סקירה מקיפה על כלל מערכת האינסטלציה במבנה.

 

מחיר איתור נזילות בגינה

איתור נזילה בגינה נוטה להיות יקר יותר בהשוואה לבית. בדרך כלל, איתור נזילות בחצר כרוך בשימוש בחיישן גז ועולה בסביבות 1,700-2,300 ₪ בתוספת מע"מ. במידה והבית מרוחק יותר מ-70 מטר ממד הגז של המבנה, עשוי לחול תשלום נוסף של כ-300-400 ₪ עקב שימוש מוגבר בגז על ידי המאתר.

 

מה כלול במחיר איתור נזילות?

מחיר איתור הנזילות מכסה מספר מרכיבים, כולל:

  1. בדיקת מערכת המים החמים, מערכת המים הקרים ולחץ המים בבית.
  2. בדיקת מערכת הביוב וזיהוי ליקויי איטום במקרה של נזילות פנימיות בבית.
  3. מציאת המיקום המדויק של הנזילה. אם מאתר הנזילות לא מצליח לאתר את הנזילה, אין סיבה שתיאלצו לשלם יותר ממחיר הביקור (עד כ-500 ₪). אולם חשוב לקבוע זאת מראש מול מאתר הנזילות כדי למנוע עלויות בלתי צפויות.
  4. דוח ליקויים מפורט בתום הבדיקה. הדוח אמור לכלול תיאור של הליקויים שהתגלו, תמונות מפנים הצנרת, המלצות לתיקון ופירוט תהליך הבדיקה שנעשה.

 

מה לא כלול במחיר איתור נזילות?

מחיר איתור הנזילות מכסה באופן ספציפי את שירות האיתור ואינו כולל תיקונים. בנוסף, הוא בדרך כלל אינו כולל מיפוי צינורות. אם אתם זקוקים למיפוי תוואי צנרת, עשויה לחול עלות נוספת של כ-20-30%. מיפוי הצינור עוזר לקבוע את עומק הדליפה, נקודת ההתחלה שלה, מסלול הזרימה שלה ונקודות הסיום שלה. זה חשוב במיוחד בבתים עם מערכות אינסטלציה מורכבות או ריצוף יקר שכן מיקום מדויק ממזער את הצורך בגרימת נזק רב לרצפה כחלק מתהליך הבדיקה.

בנוסף, המחיר הנקוב בהצעות המחיר מיועד לאיתור מקור נזילה בודד ואינו מכסה בדיקה מקיפה של כל הנכס. אם יש לכם מספר אזורים עם דליפות, המחיר יעלה בהתאם. כך למשל, איתור נזילות בשני מקומות שונים בבית צפוי לעלות בסביבות 1,500-2,800 ₪ ומעלה.

מה המחיר לגילוי נזילות מים?

 

למה חשוב לשים לב כשמקבלים הצעות מחיר לאיתור נזילות מים?

כאשר עוסקים בגילוי נזילות מים, חשוב לוודא שהצעת המחיר שקופה ומפורטת. לכן כאשר מאתר הנזילות מספק הצעת מחיר, עליכם לוודא שהיא כוללת מידע על הכלים הטכנולוגיים בהם הוא עשוי להשתמש ועל הבדיקות הספציפיות שיבצע.

יתכן שלא כל הכלים המוזכרים בהצעת המחיר יידרשו בפועל, וכתוצאה מכך המחיר יישאר זהה או פוטנציאלית אפילו יצא נמוך יותר. עם זאת, זה יסייע לכם לקבל אומדן של היקף התשלום ולהפחית מאוד את הסיכון לכך שתחויבו ביותר מהסכום הנקוב בהצעת המחיר שקיבלתם.

 

הסיבה לכך שגילוי נזילות מים זו עבודה שעדיף להשאיר למומחים

איתור מוקדם של נזילות מים חיוני כדי למנוע בזבוז מים, למזער נזקים לרכוש, ולהימנע מתיקונים יקרים. למומחי גילוי נזילות, יש גישה לכלים מתקדמים וטכניקות שונות לזיהוי נזילות ביעילות – החל ממיומנות בשיטות מסורתיות כמו בדיקה ויזואלית לגילוי נזילות צנרת, דרך איתור נזילות בציוד אקוסטי ועד לטכנולוגיות מתקדמות כגון סריקה תרמית של הצנרת.

ביכולתו של מומחה לאיתור נזילות ליישם גישה מקיפה לאיתור דליפות מים, תוך שימוש במגוון כלים שונים. כך ניתן לגלות את מקור התקלה מהר יותר ובזכות כך לחסוך במים, לחסוך במשאבים ולהגן על התשתיות במבנה.

הסיבה לכך שגילוי נזילות מים זו עבודה שעדיף להשאיר למומחים

 

לסיכום – הדרך לגילוי נזילות מים מהיר, יעיל ואמין מתחילה כאן

מתמודדים עם נזילות מים וזקוקים לסיוע ממומחה כדי לאתר ולפתור את הבעיה באופן מיידי? אושר לוי, הוא איש המקצוע עבורכם. עם שנים של ניסיון ורקורד מוכח בגילוי ותיקון תקלות אינסטלציה בכלים מתקדמים, אושר לוי מציע פתרונות אמינים ויעילים לטיפול בנזילות מים במבני מגורים ובתי עסק כאחד.

אל תתנו לנזילות מים לגרום לנזק לרכוש שלכם ולהוצאות מנופחות. צרו קשר עוד היום עם אושר לוי כדי לאתר את מקור הנזילה במהירות וביעילות המרבית, בין אם זה דליפה מצינור נסתר, צנרת תת רצפתית או בתוך קירות. לתיאום פגישת ייעוץ חייגו: 077-804-4839.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader