איתור נזילות מים ללא הרס

נזילות מים הן תופעה נפוצה שיכולה לגרום לנזקים רבים אם היא לא מטופלת בזמן. במאמר זה נסביר מהן נזילות מים ומה עלול לגרום להן, נפרט אילו נזקים עלולים להיגרם בעקבות נזילות מים שלא מתגלות בזמן, ונציג שיטות המשמשות לטובת איתור נזילות מים ללא הרס, לצד היתרונות והחסרונות של על אחת מהן. 

 

מהן נזילות מים ומה עלול לגרום להן?

נזילת מים היא תופעה המתרחשת כאשר יש דליפה במערכת צינורות הולכת המים במבנה או מחוץ לו. כלומר, מצב שבו יש יציאה של מים אל מחוץ לצינורות. הסיבות לכך יכולות לנבוע מבעיות בצנרת עצמה או בחיבוריה, כגון שבר, סדק או דליפה מאטמים פגומים. נזילות מים יכולות להתרחש בכל חלקי הבית או מבנה שיש בו מים זורמים – חדרי רחצה, מטבח, גינה, חניה תת-קרקעית ועוד.

 

אילו נזקים עלולים להיגרם בעקבות נזילות מים שלא מתגלות בזמן?

נזילות מים שלא מטופלות בזמן עלולות לגרום לנזקים רבים, ביניהם:

  • נזקי מבנה – קורוזיה והרס של תשתיות ברזל ומתכות
  • עובש וטפילים הפוגעים בבריאות הדיירים
  • קצרים חשמליים במערכות אלקטרוניות כתוצאה ממים
  • סדקים והתמוטטות טיח, אבן וחומרי בניה הרגישים למים
  • נזקים בריהוט וחפצים כתוצאה מרטיבות
  • פגיעה אסתטית וירידת ערך הנדל"ן
  • הצפות במקרה של נזילות מים מתמשכות

מכאן החשיבות הגבוהה של איתור נזילות מים בזמן. איתור וטיפול בנזילות מים בשלב מוקדם הוא קריטי למניעת נזקים רחבי היקף ועלויות שיפוץ מאסיביות. החדשות הטובות הן שכיום ישנן שיטות איתור מתקדמות מאפשרות לזהות ולאתר בדיוק נזילות מים עוד בטרם הן גלויות לעין. התערבות מהירה ותיקון דליפות סמויות שמקורן בפגמים בצנרת או באביזרים סניטריים, ימנעו הסלמה של הבעיה ונזקים בלתי הפיכים.

 

שיטות לאיתור נזילות מים ללא הרס

ישנן שיטות שונות לאיתור נזילות מים שניתן להשתמש בהן מבלי לפגוע או להרוס את התשתית הקיימת. שיטות אלו נשענות על טכנולוגיות מתקדמות כדי לאתר דליפות מים ברגישות גבוהה.

מצלמה תרמית

מצלמות אינפרא-אדום ייעודיות המזהות שינויי טמפרטורה עדינים הנגרמים מזרימת מים בצנרת או בבטון. מאפשרות זיהוי מדויק של מקור הנזילה.

גז איתור

הזרקת גז אצטילן לא מזיק לצנרת ובדיקה באמצעות גלאי ייעודי היכן הגז דולף. זוהי שיטה יעילה ורגישה ביותר לאיתור מיקום הדליפה.

מיקרופון אקוסטי

האזנה לרעשי זרימת מים בצינורות ובקירות הבניין כדי לאתר אזור הנזילה. יעילה לאיתור נזילות גדולות יחסית.

מד לחות

מדידת לחות יחסית באזורים שונים כדי לאתר כיסי מים נסתרים מאחורי טיח או חומרי בנייה. כלי פשוט וזול יחסית אך פחות מדויק.

בדיקת לחץ מים

בדיקת ירידת לחץ בזמן אמת בעת סגירת ברזים שונים במערכת כדי לאתר היכן מתרחשת הדליפה. שיטה יעילה אך פולשנית.

 

מהם היתרונות והחסרונות של כל שיטה לאיתור נזילות מים ללא הרס?

לכל שיטת איתור יש יתרונות וחסרונות יחסית לאחרות:

  1. מצלמה תרמית – שיטה יעילה מאוד ולא פולשנית, מתאימה לאיתור נזילות מים חמים וקרים. מאפשרת זיהוי מדויק של מיקום הנזילה. החסרון המרכזי הוא העלות הגבוהה יחסית של הציוד. כמו כן יעילות הגילוי תלויה בתנאי הסביבה במקום הבדיקה.
  2. גז איתור – שיטה יעילה מאוד לאיתור נזילות זעירות, אך דורשת הכשרה מיוחדת של בעל המקצוע המבצע.
  3. מיקרופון אקוסטי – שיטה יעילה ולא פולשנית לאיתור דליפות גדולות יחסית הגורמות לרעשי זרימה בולטים. מוגבלת יותר באיתור נזילות קטנות ורגישה לרעשי רקע חיצוניים.
  4. מד לחות – אמצעי פשוט וזול לשימוש אך פחות מדויק משיטות מתקדמות יותר. מתקשה לאתר נזילות קטנות.
  5. בדיקת לחץ מים – שיטה יעילה וזולה אך פולשנית ועלולה לגרום נזק במקרה של צנרת ישנה ופגיעה. מתאימה יותר למערכות מודרניות.

כדי לבחור בשיטה המתאימה ביותר עבורכם, כדאי להתייעץ עם מאתר נזילות מים מוסמך.

 

אז כיצד נבחר את השיטה המתאימה לאיתור נזילת מים ללא הרס?

בחירת השיטה האופטימלית לאיתור נזילות מים תלויה במספר גורמים:

  1. מיקום הנזילה – גלויה או נסתרת, פנים המבנה או בחוץ.
  2. סוג הנזילה – זורמת, מטפטפת, דליפה איטית.
  3. גודל הנזילה – כמות המים הנוזלים.
  4. תקציב – העלות הכרוכה בשימוש בשיטות איתור נזילות שונות.
  5. העדפות אישיות – נוחות השימוש, פלישה מינימלית למבנה וכדומה.

שרברב מקצועי יוכל להתאים את שיטת האיתור לפי המאפיינים הללו כדי להשיג את התוצאות המדויקות ביותר בעלות הסבירה ביותר.

 

לסיכום

נזילות מים הן תופעה נפוצה שיכולה לגרום לנזקים כבדים למבנה, לבריאות הדיירים וכמובן לכיס. לכן חשוב מאוד לאתר ולטפל בהן מוקדם ככל האפשר. כפי שראיתם, קיימות כיום שיטות מתקדמות לאיתור נזילות מבלי להזדקק לחציבה והרס של קירות ותשתיות, המאפשרות גילוי מדויק של מקור הבעיה. השילוב של טכנולוגיה חדשנית עם מומחיות מקצועית מבטיח פתרון אופטימלי לכל מקרה. מאתר נזילות מים מיומן המצויד בציוד המתאים יוכל לחסוך לכם הרבה כאב ראש, כסף ונזקים בטווח הארוך. אם אתם חושדים שיש לכם נזילת מים ורוצים לטפל בה ביעילות וללא הרס, אל תהססו ליצור קשר עם אושר לוי – מומחה מוסמך ומנוסה לאיתור נזילות מים, המשתמש בשיטות המתקדמות ביותר בתחום. חייגו עכשיו ועצרו את הדליפה לפני שהיא הופכת לסיוט!

איתור נזילות מים ללא הרס
איתור נזילות מים ללא הרס

נזילות מים יכולות לנבוע ממספר גורמים עיקריים. שימוש לאורך זמן בצנרת ישנה, בעלת פגמים או קורוזיה, עלול להחליש אותה ולגרום לסדקים ודליפות. התקנה לא נאותה של צינורות וחיבורים היא סיבה נוספת. לחץ מים גבוה מדי במערכת עלול ליצור עומס על הצינורות ולפוצץ אותם. תנודות קיצוניות בטמפרטורה גורמות להתרחבות והתכווצות הצנרת ולנזקים. זאת ועוד, עבודות בנייה ושיפוצים בסביבת הצנרת עלולים לפגוע בה, בייחוד אם מדובר במערכת ישנה.

גם אם הנזילה אינה גלויה לעין, ישנם רמזים שונים שיכולים להעיד על קיומה. אחד הסימנים הברורים הוא עלייה פתאומית וחריגה בחשבון המים, המצביעה על בזבוז מים עקב דליפה. כתמי רטיבות על קירות, תקרות או רצפות, התפתחות עובש ופטריות, קילוף של צבע או טפטים והתנפחות של ריצוף עץ – כל אלה יכולים לרמז על נזילה סמויה. ירידה בלחץ המים או רעשי זרימה חריגים בתוך הקירות מהווים אינדיקציות נוספות לבעיה במערכת הצנרת.

נזילות מים שאינן מאותרות ומתוקנות במועד עלולות להסב נזקים כבדים למבנה ולתכולתו. זרימת מים בלתי מבוקרת עלולה לגרום להרס של תשתיות, קורוזיה של מתכות וסדקים במבנה. רטיבות מתמשכת מעודדת התפתחות של עובש המסכן את בריאות הדיירים. כמו כן חדירת מים למערכת החשמל מהווה סכנת קצר והתחשמלות. ככל שהנזילה מתמשכת יותר כך הנזק מתפשט ומצטבר, ובסופו של דבר עלול לחייב עבודות שיקום ושיפוץ נרחבות ויקרות. לכן איתור וטיפול מהיר הם קריטיים.

השיטה המסורתית לאיתור נזילות מים כרוכה בחפירה בקירות וריצוף – פעולה הרסנית, מלכלכת ויקרה. אך בעזרת טכנולוגיות מתקדמות ניתן כיום לאתר נזילות מבלי לפגוע כלל בשלמות המבנה. מצלמה טרמית למשל, תזהה את הפרשי הטמפרטורה במקומות רטובים ללא מגע. גם הזרקת גז בלתי מזיק לצנרת תאפשר גילוי מדויק של מקור הדליפה ללא צורך בשבירת הקירות. שימוש במיקרופון אקוסטי רגיש יאתר את מקור הרעש של זרימת המים בצורה לא פולשנית. כך מקטינים בצורה משמעותית את הצורך בהרס ובתיקונים הכרוכים בכך.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader