מאתר נזילות של חברת ביטוח

לאנשים רבים יש ביטוח דירה, המהווה חלק מביטוח המשכנתא שלהם או מביטוח מבנה פרטי, הכולל גם כיסוי לנזקי מים וצנרת. בעבר כשמבוטחים היו פונים לחברת הביטוח, בעקבות נזילה או נזקי רטיבות בבית, המבטחת היתה מפנה אותם לאחד השרברבים שעובדים איתה בהסדר.

אולם כיום בעקבות הרפורמה בשוק הביטוח, קיימת גם האפשרות להזמין מאתר נזילות פרטי ולקבל החזר מהמבטחת. במדריך זה, אושר לוי – מומחה לאיתור נזילות ופתרונות אינסטלציה מורכבים, מסביר אודות הזמנת מאתר נזילות של חברת ביטוח והאופן לקבלת החזר בהזמנת מאתר נזילות פרטי.

 

באילו מצבים נזמין מאתר נזילות של חברת ביטוח?

במצב שבו נוצרו בבית נזקי רטיבות סמויים או גלויים, יש צורך בשירותיו של מאתר נזילות מוסמך, שיוכל למקם את מקור הדליפה ולתקן אותה. תרחיש כזה עלול להיווצר בעקבות תקלת צנרת ביוב, בעיית ניקוז, פגיעה בצנרת המים של המבנה, פיצוץ בדוד השמש וכן הלאה.

במידה ויש לכם פוליסת ביטוח דירה עם כיסוי לנזקי צנרת ומים, ייתכן שתוכלו לקבל שירות משרברב בהסדר מטעם חברת הביטוח שלכם, ואף משרברב פרטי – בהינתן שיש לכם כיסוי מתאים לכך. יחד עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שחברות הביטוח בישראל אינן נוהגות לכסות כל נזק מים בבית. למשל, נזקי מים והצפה שהם תוצר של בלאי בצנרת בשל תחזוקה קלוקלת של תשתיות המבנה, בסבירות גבוהה – לא יכוסו.

 

כיצד מטפלים בנזילה באמצעות חברת הביטוח?

הטיפול בנזילות דרך חברת הביטוח, מתבצע בהתאם לסוג הכיסוי שקיים בפוליסת ביטוח הדירה, באחד משני מסלולים עיקריים:

  1. תיקון באמצעות מאתר נזילות של חברת הביטוח.
  2. תיקון באמצעות מאתר נזילות פרטי.

 

אם אתם מעוניינים להזמין מאתר נזילות בהסדר מחברת הביטוח, תידרשו ליצור קשר טלפוני עם מוקד השירות של המבטחת כדי לתאם את הגעת איש המקצוע מטעמה. מנגד, אם  יש לכם כיסוי שמאפשר את ביצוע התיקון באמצעות שרברב פרטי, תוכלו להגיש לחברת הביטוח לאחר התיקון, תביעת ביטוח כדי לקבל ממנה החזר כספי רטרואקטיבית, בהתאם לתנאי הפוליסה שלכם.

 

מאתר נזילות של חברת ביטוח – בהסדר או פרטי?

בעבר, במקרה של פיצוץ בצנרת או חשש לקיומה של נזילת ביוב או מים בבית, האפשרות היחידה של בעלי הבית היתה ליצור קשר עם חברת הביטוח שלהם, לעדכן אותה בתקלה ולהמתין שחברת הביטוח תשלח לביתם אינסטלטור שעובד עמה בהסדר. הדבר הוביל לכך שמבוטחים נאלצו להסתפק בסטנדרט שירות בלתי יעיל ובלתי מקצועי בעליל במקרים רבים.

אולם למרבה המזל, מאז שנכנסה לתוקף הרפורמה בתחום הביטוחים, קיימת האפשרות לטפל בתקלה דרך שרברב פרטי לבחירתכם, לרבות הזמנת מאתר נזילות מוסמך לבחירתכם, המתמחה בפתרון תקלות אינסטלציה בכלים מתקדמים, כמו אושר לוי.

הדרך לקבלת החזר מחברת הביטוח במקרה של הזמנת מאתר נזילות פרטי, היא לבקש מאיש המקצוע להוציא בתום הבדיקה חשבונית מסודרת ודוח ליקויים מפורט שבו יוצג אופי התקלה שאותרה והדרך המוצעת לטפל בה. את הממצאים הללו יש להגיש למבטחת, שתדאג לשלוח שמאי מטעמה לטובת הערכת נזקי המים במבנה ועלות התיקון של התקלה שגרמה להם. לאחר מכן, המבטחת תנפיק עבורכם את ההחזר המבוקש בתוך עד 60 ימים.

 

היתרון בהזמנת מאתר נזילות פרטי לעומת מאתר נזילות מטעם חברת ביטוח

הבחירה במאתר נזילות פרטי, מאפשרת לכם לקבל שירות מקצועי בהרבה מכפי שתקבלו במרבית המקרים ממאתרי נזילות של חברות ביטוח. זאת משום שהעבודה של אינסטלטור פרטי  מתבצעת תוך מתן דגש על איכות העבודה ולא על ההספק.

בהזמנת מומחה לאיתור נזילות באופן פרטי, משך הבדיקה אינו מהווה פקטור מבחינת בעל המקצוע, אלא היסודיות שלה והיכולת לספק לכם פתרון מקצועי, אמין ועמיד לאורך זמן, וככל שהדבר מתאפשר – גם עם מינימום הרס למבנה ולרכוש.

לשם כך, מגיע מומחה אינסטלציה פרטי עם מכשור טכנולוגי מתקדם בסטנדרטים הגבוהים ביותר הקיימים בשוק כיום, מה שאי אפשר להבטיח שיקרה במידה ותסתמכו על שירותי השרברב שעובד בהסדר עם חברת הביטוח שלכם. יחד עם זאת, יש לסייג ולומר שלא כל מאתר נזילות פרטי, בהכרח יגיע עם ניסיון מקצועי רב בתחום איתור ותיקון הנזילות, או עם כל הציוד המתקדם הנדרש לביצוע בדיקת נזקי מים ודליפות באופן מקיף, יסודי ומדויק.

מסיבה זו, חשוב מאוד לבדוק היטב גם כל נותן שירות פרטי שעמו אתם שוקלים לעבוד, ולוודא כי הוא אכן מחזיק בכלים המתקדמים ביותר לאיתור נזילות ותיקונן, הקיימים כיום בתחום האינסטלציה, ושהוא גם בעל הסמכה מתאימה לשימוש בהם.

 

מה התהליך לקבלת החזר על שירות ממאתר נזילות פרטי?

במידה ורכשתם כיסוי שמאפשר טיפול בתקלות צנרת או נזקי מים דרך שרברב פרטי, תידרשו ליצור קשר עם השירות הטלפוני של המבטחת שתפתח עבורכם תביעת ביטוח לטובת קבלת ההחזר הכספי.

 

אילו מסמכים יש להעביר לטובת קבלת החזר על הזמנת שרברב פרטי?

להלן סוג המסמכים שמרבית המבטחות דורשות במסגרת הגשת תביעת הביטוח על נזקי מים או צנרת:

  • טופס תביעה מלא ומפורט, הכולל דרישה בכתב.
  • הצעות מחיר הנוגעות לעלות תיקון הנזק, וכוללות גם את במועד לפירעון התשלום.
  • אם מדובר על תביעת צד ג', יש לצרף גם אישור אי-הגשה אם למבנה הניזוק יש גם ביטוח מבנה וגם ביטוח משכנתא.
  • פרטי חשבון הבנק המלאים של התובע לשם העברת ההחזר במידה והתביעה תאושר.
  • מבוטח במעמד חברה בע"מ יידרש גם לצרף צילום של צ'ק מבוטל.

 

לסיכום: מחפשים שרברב פרטי לאיתור נזילות ושירותי אינסטלציה מתקדמים? מצאתם!

אם אתם חוששים מדליפת מים או ביוב בביתכם או מתמודדים עם נזקי מים גלויים, הדבר הראשון שתצטרכו לעשות הוא לבדוק איזה סוג של כיסוי קיים בפוליסת הביטוח שלכם, לטיפול בנזקי מים וצנרת. במידה ויש ברשותכם כיסוי להזמנת מאתר נזילות פרטי, זה הזמן ליצור קשר עם אושר לוי – מומחה לאיתור נזילות ופתרונות אינסטלציה מתקדמים.

אושר לוי יגיע לביתכם, יאתר את המקור לנזקי המים בכלים מקצועיים, ובאופן יסודי ויספק לכם פתרונות מדויקים, יעילים ועמידים לטווח הארוך, עם דוח ליקויים מפורט שתוכלו להגיש לחברת הביטוח לטובת קבלת החזר כספי. פנו כבר עכשיו להתייעצות מקדימה ללא עלות או התחייבות!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader