איתור נזילות בדירה

לנזילה בבית או בדירה יש פוטנציאל לגרום לנזקי מים רציניים מאוד, אם לא מאתרים אותה בזמן. אם אתם סבורים שקיימת דליפת מים או ביוב בביתכם, זה הזמן לפנות לאושר לוי – מומחה לאיתור נזילות בדירה ותיקוני אינסטלציה, שמשתמש באמצעים מתקדמים וטכנולוגיים שמאפשרים לגלות את מקור הנזילה ומיקומה המדויק בדירה, ללא הרס.

 

הסימנים הראשוניים שעשויים להצביע על קיומה של נזילה בדירה

ישנם כמה סממנים בסיסיים שעשויים להצביע על כך שיש לכם נזילה בדירה, ובהם:

  • טפטופים
  • רטיבות בקירות
  • עובש על הקירות או התקרה
  • התקלפות של קירות
  • פטריה או ירוקת על הקיר
  • צמיחה של פטריה במרקם פרוותי באזור הפנלים
  • שינויים בגוון הריצוף
  • רצפות מתנדנדות
  • רטיבות של קירות פנימיים
  • ועוד

 

בנוסף לסממנים הבלתי נעימים הללו, במידה והבחנתם בכך שלאחרונה חשבון המים שלכם הולך ותופח ללא סיבה נראית לעין – קרי, אף שהרגלי השימוש שלכם במים בבית לא השתנו באופן ניכר, בהחלט אפשר להניח שמקור העניין הוא בדליפת מים סמויה בדירתכם.

 

מה כדאי לעשות רגע לפני שפונים למומחה לאיתור נזילה בדירה?

גם אם אתם סמוכים ובטוחים בכך שיש בדירתכם דליפת מים, רגע לפני שאתם פונים לבעל מקצוע מתחום האינסטלציה לטובת איתור נזילה בדירה, ישנן כמה בדיקות בסיסיות שמומלץ לבצע כדי לחסוך בזמן יקר ובהוצאות:

בדיקת מונה המים יש לסגור את כלל הברזים בדירה במהלך הלילה – לרבות הניאגרה בשירותים, ובבוקר לבדוק אם הערך בשעון המים השתנה. במידה וכן, בהחלט ניתן להניח שאכן מדובר בנזילה. אולם אם מד המים לא שינה את ערכו ואתם מבחינים בנזקי מים בדירה, סביר יותר להניח שיש לכם בעיית איטום.
בדיקת דוד השמש יש לעלות לגג ולוודא שהדוד איננו דולף, משום שנזילה מדוד השמש עלולה להיות הגורם לרטיבות בבית. אם זוהי אכן הבעיה, תידרשו להזמין מתקן דודים ולא אינסטלטור כדי לתקן אותה.
שלילת האפשרות לנזילה מהניאגרה לשם כך עליכם לסגור את ברז הניאגרה ולבדוק אם מד המים הפסיק לרוץ. במידה וכן, זוהי בעיה שאינסטלטור יוכל לטפל בה עבורכם.

 

איתור נזילות בדירה מתחיל בזיהוי מקור הנזילה

כדי לאתר נזילה בדירה ולטפל בה בצורה יעילה, יש לפני הכל לזהות מהו מקורה. כיום ישנן 2 מערכות מרכזיות שתקלות בהן עלולות להוביל לרטיבות וטפטופים בבית, והן:

 

  1. תשתית הביוב והניקוז – מערכת זו אחראית לניקוז מי הקולחין והדלוחין בדירה אל מערכת הביוב. כאשר קיימת דליפה מצינור במערכת הדלוחין, הדבר יתבטא לרוב בטפטופים לא רציפים שבאים והולכים. על מנת לוודא אם מקור הנזילה בתקלה במערכת זו בעל מקצוע לאיתור נזילות יבצע בדיקה שנקראת מבדק הצפה על ידי החדרת התקן בצורת בלון אשר סותם את פתח היציאה מהצינור ומזרים פנימה מים. אם בבדיקה זו מפלס המים בכיור עדיין יורד, בסבירות גבוהה מדובר בצינור דולף.
  2. תשתית המים – נזילה בצינורות אספקת המים לדירה לרוב מתבטאת בטפטופים רצופים. איתור התקלה במערכת זו הוא מורכב יותר משום שמערכת המים נוטה לאבד מעט מים בתהליך אספקתם למבנה, לכן יש צורך במכשור ייעודי לאיתור נזילות מסוג זה.

 

איך מגלים היכן נמצא הצינור הדולף?

כיום איתור נזילות בדירות מתבצע כאמור בעזרת ציוד טכנולוגי מתקדם וייעודי, המאפשר למקם את הנזילה ונזקי מים באופן מדויק להפליא ללא צורך בשבירת קירות והסרת אריחים, גם כשהיא סמויה מן העין וממוקמת בקירות פנימיים או מתחת לריצוף.

הדבר מתבצע בעזרת כמה סוגי מכשירים ייעודיים ובהם:

 

מצלמות תרמיות לאיתור נזילות

מצלמה טרמית לאיתור נזילות פועלת באמצעות קרניים אינפרא אדומות המזהות את הטמפרטורה בצנרת התת רצפתית או בצינורות שמאחורי הקירות. חסרונה של שיטה זו הוא בטווח הקצר יחסית של המצלמה התרמית שמוגבל לכמה סנטימטרים בלבד. לכן השימוש במכשור מסוג זה לאיתור נזילות רלוונטי בעיקר לפנים הדירה אך לא לחצרות בניינים או חצר בבית פרטי – שבהם הצנרת לרוב מותקנת בעומק רב יותר.

 

מכשור אקוסטי לאיתור נזילות

זהו מיכשור אקוסטי לאיתור נזילות, המגיע עם חיישן מיוחד שיכול לזהות גלי קול ולאתר על פיהם את המיקום הספציפי שבו מתרחשת דליפת המים. חיסרונו מורגש במקרים שבהם נזילת המים היא שקטה יחסית, שם ציוד זה אינו מספק בהכרח מענה יעיל.

 

חיישני גז לאיתור נזילות

מכשור זה משמש יותר לאיתור נזילות מחוץ לבתים, כמו בחצר הבית. על מנת לאתר דליפת מים באמצעות חיישן גז, האינסטלטור נוהג לרוקן קודם כל את המים מהצנרת, ואז מזרים גז חנקן פנימה. בהמשך לכך, הוא סורק את פנים הצינור בעזרת מכשור מיוחד הכולל חיישן לאיתור גזים. במקום שבו קיים סדק או שבר בצינור, הדבר יתבטא בדליפה של גז, מה שיפעיל את החיישן.

יתרונו המשמעותי של מכשור זה הוא ביכולתו להגיע גם לעומק של שנים עשר מטרים אל תוך האדמה. אולם בשיטה זו קיים גם חיסרון, והוא במידה ומדובר בנזילה שמקורה בצינור שממוקם מתחת למשטח בטון, הרי שהגז ייחסם על ידי הבטון – מה שמאוד יקשה על מציאת המקור לנזילה.

 

לסיכום

איתור נזילות בבתים ודירות מתברר לעיתים כאתגר לא פשוט, המצריך ניסיון מקצועי רב, מיומנות ושימוש בציוד טכנולוגי מתקדם, אמין ומדויק. אושר לוי – מומחה לאיתור נזילות בדירה ותיקוני צנרת, מבצע תיקונים בתשתיות אינסטלציה מסוגים שונים והכל בסטנדרט מקצועי ללא פשרות עם הקפדה עקבית על שביעות הרצון של כלל הלקוחות.

במידה ואתם מתמודדים עם נזילה בדירה ומתקשים לאתר את מקור הבעיה או לטפל בה כהלכה, אתם מוזמנים לפנות לאושר לוי לקבלת ייעוץ ראשוני בלי התחייבות, ולהבין מה האפשרות המומלצת והיעילה ביותר לפתרון הבעיה.

 

זקוקים לעזרה באיתור נזילה בדירה? אושר לוי – מומחה לאיתור נזילות ותיקוני תשתיות אינסטלציה כאן לשירותכם. צרו קשר טלפונית במספר: 077-804-4839 או השאירו את פרטיכם בטופס להלן ותקבלו הצעת מחיר בהקדם. להשארת פרטים היכנסו לכאן.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader