איתור נזילות לפני קניית נכס

בדק בית הוא המונח שמתייחס לבדיקות המתבצעות לקראת רכישת נכס נדל"ני לשם איתור ליקויים מסוגים שונים שעלולים להפוך את הנכס לבלתי מתאים למגורים. בדיקות אלו כוללות בין השאר גם בדיקה לאיתור נזילות לפני קניית נכס, הנדרשת על פי התקנות של חוק מכר דירות.

בשורות הבאות אושר לוי, מומחה לאיתור נזילות ובוחן נזקי מים מוסמך מכון התקנים, יסביר מדוע ביצוע בדיקות רטיבות בנכס הוא קריטי לפני רכישתו, מהן הסכנות שנזילות במבנה גורמות להן, אילו סממנים יכולים להצביע על בעיית רטיבות בנכס ומה הערך המוסף של ביצוע בדיקת צנרת בעזרת ציוד בדיקה מתקדם.

 

למה קריטי לבצע איתור נזילות לפני קניית נכס?

בדיקת רטיבות ונזילות לקראת רכישה של נכס חדש למגורים ולבטח כשמדובר בנכס יד שנייה, היא קריטית ביותר. חשוב להיות מודעים לכל תקלת צנרת או רטיבות שעשויה להיות קיימת במבנה טרום רכישתו, היות והתקלות הללו הופכות בנקל למפגע אסתטי ותברואתי שיכול לפגוע בבריאותם ובאיכות חייהם של הדיירים במבנה.

לא זאת בלבד, אלא שתיקון המפגעים הללו כרוך בעלויות משמעותיות לבעלי הנכס ואי תיקון שלהם במועד עלול להוביל לפגיעה בערכו של הנכס. לכן חשוב שתדעו מראש מה מצב התשתיות בנכס שאתם שוקלים לקנות ובמידה ונדרשים תיקונים כאלו ואחרים לצנרת או לנזקי מים, לוודא כי בעלי הנכס דואגים להם מבעוד מועד או לפחות מגלמים את העלות הצפויה במסגרת הפחתה ממחיר המכירה.

 

מדוע יש לפנות למאתר נזילות מוסמך ולא להסתמך על מראית עין בלבד?

לפני שרוכשים נכס חשוב כאמור לוודא שהוא חף מתקלות צנרת ונזקי מים ולבצע תיקונים בהתאם לצורך. הבעיה היא שדליפות מים ונזילות בקו ביוב הן לעיתים סמויות, מה שאומר שבסקירה של הנכס בעין לא מקצועית, לא ניתן בהכרח להבחין ברטיבות וסממנים לנזילה בכל המקרים. בהתאם לכך, גם הקונה הפוטנציאלי וגם בעל הנכס, עלולים שלא להיות מודעים כלל לבעיית הרטיבות במעמד המכירה.

לכן אם ברצונכם לוודא שלא תתקלו בהפתעות לא נעימות (ויקרות!) לאחר שהנכס יעבור לבעלותכם, קריטי לפנות למומחה לאיתור נזילות שיבצע בנכס בדיקה יסודית שתאפשר לאתר גם נזילות סמויות מן העין, כמו רטיבות תת רצפתית, נזילה בתקרה, רטיבות בקירות וכיוצא באלו.


באילו כלים איתור נזילות לפני קניית נכסים מתבצע?

איתור נזילות לפני רכישת נכסים מתבצע כיום בכלים מתקדמים שבאמצעותם ניתן לגלות אם קיימת רטיבות בקירות, בתקרה ו/או מתחת לרצפה, מבלי שיהיה צורך לחפור בהם ולפרק אותם. ישנו ציוד מסוגים שונים המשמש בודקי נזילות מוסמכים שהשימוש בהם מאפשר גם לגלות את מיקום הנזילה המדויק, גם את האזורים הנוספים שאליהם הרטיבות התפשטה, גם את הגורם לתקלה וגם את כמויות הנוזל שהצטברו בעקבותיה.

כל זאת, כאמור, ללא הרס, חפירות, קידוחים ושאר נזקים למבנה. עם המכשור המתקדם שנמצא כיום בשימוש לצורך כך, ישנם הכלים הפופולריים להלן:

  • מצלמה תרמית
  • סיבים אופטיים
  • ציוד אקוסטי
  • בלון לחץ
  • חיישן גז
  • ועוד

 

איתור נזילות לפני קניית נכס והסימנים שכדאי לכם לחפש

להלן 3 מבין הסימנים הנפוצים בהם אתם עלולים להיתקל במידה ונוצרה נזילה בתקרת הדירה, הבית או בית העסק שאתם שוקלים לרכוש:

 

כתמי עובש

כתמי עובש בתקרה של החדר שצבעם הוא שחור / ירוק, לרוב מצביעים על רטיבות שמייצרת מצע לשגשוג בקטריות, פטריות או ירוקת. נוכחות העובש במבנה איננה בריאה כלל למי שחיים ועובדים בו. לכן במצב מסוג זה קריטי שהנזילה תאובחן ותטופל בהקדם.

הפנייה לשירות לאיתור נזילות לפני קניית נכס מבוחן נזקי מים מוסמך, היא חיונית לקבלת תמונת מצב מקיפה וברורה של תשתיות הצנרת במבנה והגדרת סוג התיקונים הנחוצים, כמו גם התאמת מחיר הנכס למצב.

 

התנפחות מקומית בתקרה

כאשר נזילות במבנה או חדירת מי גשמים מבעד לאיטום שבין הקומות או בין הבית לגג, מגיעים לתקרה, במקרים רבים יווצרו בועות מתחת לצבע באזורים מסוימים בתקרה. התנפחות זו וכן קילופי צבע, הם לרוב השלב האחרון לפני שהמים מתחילים לטפטף ברחבי המבנה ולכן מחייבים טיפול מיידי.

 

טפטופים מהתקרה

טפטוף מהתקרה מופיע כאמור בשלב שבו האיטום כבר נפגע בצורה דרמטית. בשלב הזה הכרחי לפנות באופן מיידי למומחה לשירותי אינסטלציה מתקדמים שיגיע לנכס עם ציוד בדיקה ייעודי ויפעל לאיתור ותיקון הנזילה כדי שלא תזיק גם לקירות ולרצפות.

יחד עם זאת, לא תמיד ניתן להבחין בעין בלתי מזוינת בסימנים לרטיבות או נזקי מים שיכולים להצביע על קיומה של נזילה במבנה, וזאת משום שחלק לא מבוטל מבין הנזילות הן סמויות עד שלב מסוים, כמו במקרה של נזילה תת רצפתית או רטיבות בקיר.

איתור נזילות לפני קניית נכס והסימנים שכדאי לכם לחפש

 

כמה עולה איתור נזילות לפני רכישת דירה?

מחיר איתור נזילות לפני קניית נכס מתחיל לרוב סביב ה- 800 שקלים, אם כי המחיר בפועל נקבע כנגזרת של מספר פרמטרים, כמו:

  1. התקופה בשנה: מומחים לאיתור נזילות עמוסים יותר בעבודה בתקופת הגשמים של עונת החורף, בהתאם לכך – מחיר איתור נזילה בתקרה לרוב יהיה גבוה יותר בתקופה זו.|
  2. סוג המכשור הנדרש לגילוי הנזילה: השימוש בסוגי ציוד שונים לאיתור נזילות, כרוך בעלות משתנה מאחר וישנם סוגי מכשור מתקדמים ומורכבים יותר, שהפעלתם מצריכה מהאינסטלטור רמת ניסיון, הכשרה ומיומנות גבוהה יותר.
  3. הניסיון המקצועי של בעל המקצוע: הזמנת מומחה לפתרונות אינסטלציה שיש לו הסמכה ממכון התקנים של בוחן נזקי מים, לצד הסמכה לשימוש בציוד בדיקה ותיקון ללא הרס, ברוב המקרים תהיה יקרה ביחס לשירותי שרברב בסיסיים הניתנים בידי אינסטלטור חסר ניסיון. יחד עם זאת כדאי לזכור שהבדיקה שבוחן מוסמך יבצע תהיה בהכרח יסודית ואמינה יותר ולבטח גם אפקטיבית יותר בהיבטי תיקון של תקלות צנרת. כך בטווח הרחוק שירותי איתור נזילות ממומחה מתגלים כחסכוניים עבור בעלי הבית.
  4. הצורך בשירותים נלווים: היה ובמסגרת בדיקת הנזילה מתעורר הצורך בתיקון הצנרת ו/או בשחרור חסימת צנרת, וכל שירות אחר הקשור בכך, מחיר השירות יושפע גם מזה.

 

הערך המוסף של פנייה למומחה לאיתור נזילות לקראת קניית נכס

אף על פי שחוק מכר דירות קובע כי כל אדם בישראל שמוכר נכס חייב להביא לידיעת הרוכשים כל כשל שקיים בנכס כבר במעמד עריכת החוזה, המציאות מלמדת שלא בכל המקרים הדבר מתבצע. בחלק מהמקרים העלמת הליקויים בדירה או בבית מתבצעת בכוונת מכוון, אולם במרבית המקרים מדובר בנזילות סמויות מן העין שגם בעלי הנכס שהעמידו אותו למכירה לא היו מודעים כלל לקיומן.

כך או כך, על מנת למנוע תסכול, עוגמת נפש והוצאות למכביר לבעלי הבית החדשים, שגוררים לרוב גם הגעה לתביעות משפטיות שגם הן כרוכות בהוצאות כבדות, אפשר וכדאי להקדים תרופה למכה, על ידי פנייה למומחה לאיתור נזילות לביצוע בדק בית טרום הרכישה.

הזמנת בוחן נזקי מים עם הסמכה ממכון התקנים, תאפשר לכם גם אם אתם בצד הקונים וגם אם אתם בצד המוכרים – לקבל תמונת מצב מקיפה וברורה יותר של מצב הנכס ותקינות התשתיות בו, ולהפיק את המירב מעסקת המכירה של הבית או הדירה.

הצורך לפנות למומחה לשירותי אינסטלציה מתקדמים לטובת איתור בעיות צנרת לפני העסקה, נובע מכך שאיתור בעיות מסוג זה אינו מתבצע ביעילות הנדרשת בבדיקה המתבססת על מראה עיניים בלבד. במקרים לא מעטים מדובר בנזילות סמויות המסתתרות מתחת לריצוף, בתקרה או בקירות המבנה, ועלולות להצביע על קיומה של בעיה תשתיתית חמורה שאין דרך אחרת לגלות את קיומה.

התועלת בשירותיו של מומחה אינסטלציה כמו אושר לוי, טמונה ביכולת לאתר את הדליפה בכלים מיוחדים, כדוגמת מצלמה טרמית או ציוד אקוסטי לגילוי נזילות. בעלי דירה שאינם מסכימים לבקשתכם לבחון את מצב הצנרת והמבנה בכלים מקצועיים אלו, כנראה יודעים כי יש להם מה להסתיר, מה שאמור להדליק לכם נורה אדומה.

הערך המוסף של פנייה למומחה לאיתור נזילות לקראת קניית נכס

 

מה עושים אם מופיעים סממנים לנזילה סמויה לאחר שהדירה כבר נרכשה?

גם במצב כזה ולמעשה במיוחד במצב כזה, חיוני להזמין בעל מקצוע מוסמך שיבדוק את המצב לאשורו כדי שתוכלו לתקן את תקלת הצנרת בהקדם לפני שתחמיר ותזיק לבריאותכם, לרכושכם ולמבנה בצורה אקוטית.

 

לסיכום

אם אתם עומדים לקראת רכישת נכס ומעוניינים להיכנס אליו ברגל ימין, זה הזמן להזמין מומחה לאיתור נזילות שיבצע למענכם בדק בית מקיף של תשתיות הצנרת במבנה. אושר לוי, מומחה לגילוי נזילות עם הסמכת בוחן נזקי מים של מכון התקנים, מבצע בדיקות מסוג זה באופן היסודי ביותר כבר מזה כ- 10 שנים.

הבדיקה כוללת דוח ליקויים מקיף ומפורט המתייחס לכל הנושאים הנבדקים. כל זאת, לטובת השקט הנפשי שלכם, שאין לו מחיר. שוקלים לרכוש בית או דירה? זה הזמן לתאם בדיקה מקדימה לאיתור נזילות בנכס, בטלפון: 077-804-4839.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader