איתור נזילות מתחת לרצפה

חוששים שנוצרה אצלכם רטיבות מתחת לרצפה? זה הזמן להזמין מומחה לאיתור נזילות מתחת לרצפה, לגלות במה מדובר ולתקן את הבעיה. פנייה לאושר לוי – בוחן נזקי מים מוסמך עם אישור ממכון התקנים, תאפשר לכם לגלות באמצעות מיכשור טכנולוגי מתקדם בעיות צנרת שונות ולתקן אותן ביעילות, ללא צורך בשבירת מרצפות או חפירות בבית.

זאת בנוסף לקבלת דוח בדיקה מפורט שניתן להגיש לחברת הביטוח לשם קבלת פיצוי או החזר כספי. רוצים לדעת איך כל זה מתבצע בדיוק? המשיכו לקריאת הכתבה הבאה.

 

מדוע איתור נזילות מתחת לרצפה הוא כה קריטי?

איתור נזילה מתחת למרצפות היא עניין לא פחות מאשר קריטי. כאשר קיימת רטיבות מתחת לרצפת הבית, היא עלולה להתפתח לרטיבות שמטפסת למשטחים נוספים כמו לקירות. הנטייה של נוזלים תת רצפתיים לגרום להיווצרות פטריות, עובש, ירוקת ונבגים, הופכת את הבעיה למפגע תברואתי פוטנציאלי, שגם יכול בסבירות גבוהה לפגוע בתשתיות של המבנה ובערכו.

מכל הסיבות הללו, בכל חשד להצטברות של נוזלים מתחת לרצפה, חובה לפנות אל מומחה לאיתור נזילות בעל הסמכה מוכרת במכון התקנים, כבוחן נזקי מים. בהמשך לכך, ככל שאותרה נזילה ניתן יהיה גם לטפל בה ביעילות, לבצע ייבוש תת רצפתי ולפעול לשיקום נזקי המים.

 

אילו סימנים יכולים להצביע על נזילה תת רצפתית?

לנזילה מתחת לריצוף ישנם כמה סימנים אופייניים, שייתכן כי הבחנתם בהם וייתכן שלא, מאחר ובכל זאת מדובר על נזילה שמתחילה כדליפה סמויה במרבית המקרים. לכן מומלץ לגלות ערנות לכל אחד מן הסממנים הבאים, שיכולים להצביע על רטיבות בבית או בעסק:

  1. שינויים משמעותיים בצבע של הרובה (חומר החיבור בין המרצפות או הפאנלים בקיר).
  2. שינויים בגוון הצבע של הקיר באזור הקרוב לקו המפגש של הרצפה והקיר: גם זה יכול לקרות כאשר הרטיבות מטפסת מהמרצפות אל הקירות – מה שנקרא במונחי אינסטלציה "רטיבות קפילארית".
  3. הופעת כתמי רטיבות בקרבת המשיקים – אזורי החיבור בין הרצפה לפנלים.
  4. הופעת סימנים לבנים על גבי הרובה – זוהי תפרחת בגוון לבן המופיעה בעקבות רטיבות, או מים שהצטברו מתחת לריצוף ומנסים לפרוץ דרכו החוצה.
  5. חשבונות מים בסכומים חריגים – חרף העובדה שדפוסי השימוש במים לא השתנו.

אילו סימנים יכולים להצביע על נזילה תת רצפתית?

 

אבל למה קיימת רטיבות מתחת לרצפה בכלל?

רטיבות מתחת לריצוף לרוב תופיע בעקבות פגיעה בצנרת המים או צנרת הביוב העוברת תחת הרצפה. במקרים מסוימים מדובר בפיצוצים או סדיקה של הצנרת, אך במקרים אחרים זוהי חסימה של הצינור שהובילה להצפה.

יחד עם זאת, ישנם גם מצבים שבהם מקור הבעיה היא בתשתית חול ברמת לחות גבוהה שעליה הונחו המרצפות בבית, והובילה להצטברות של מים כלואים תחת הרצפה. מלבד הגורמים הללו לרטיבות תת רצפתית, ישנה גם האפשרות לכך שהדבר נובע מליקויים באיטום בחדר הרחצה שעשויים לגרום לזליגת מים לאזורים אחרים בדירה או בבית.

 

כיצד איתור נזילה תת רצפתית מתבצע?

כשרוצים באיתור נזילות תת רצפתיות יתבצע באופן יסודי, אמין, מקצועי ויעיל, ללא צורך בהרמת בלטות, חפירה ברצפה ופגיעה בתשתיות, יש לעשות זאת בעזרת מאתר נזילות מוסמך המגיע עם ציוד בדיקה ייעודי. תחילתה של בדיקת רטיבות בבית, בדירה או בעסק, היא בביצוע בדיקה כללית בחיפוש אחר סממנים אופייניים לרטיבויות במבנה.

למאתר נזילות מיומן ישנו הניסיון המעשי הנדרש להבחנה בעין בלתי מזוינת בסממני רטיבות אופייניים שבעלי הבית לא בהכרח ידעו להבחין בהם או לייחס אותם לקיומה של נזילה מתחת לרצפה. כך למשל במקרה של שינויים עדינים בגוון הרובה שבין הרצפות, או לחות שהצטברה בין הפנלים לרצפה או בין האריחים למרצפות.

בהמשך לגילוי סממנים מחשידים לרטיבות, מאתר הנזילות המוסמך יעשה שימוש בציוד בדיקה מתאים לחלל בבית שבו הרטיבות נתגלתה. קיים הבדל בין רטיבות הנוצרת בחדרים החשופים למים כמו חדר הרחצה או המרפסת לבין רטיבות באזורים בבית שאמורים להיות יבשים.

בין הכלים המשמשים מומחים אמינים לאיתור נזילות רצפתיות, ישנם מד לחות ומצלמה טרמית. רמת הלחות המרבית שאמורה להיות במצע החול או ה"שומשום" שמתחת לרצפה על פי התקן שנקבע במכון התקנים הישראלי, הינה לא יותר מ- 3% כשמדובר במצע שומשום ועד ל- 6% במצע חולי.

בהתאם לכך, במידה והמצלמה הטרמית ומד הלחות זיהו רמת לחות גבוהה מכך, הבודק יסיק כי אכן קיימת בעיית רטיבות תחת הרצפה ויפעל לגילוי מקורה המדויק ולתיקונה.


האם איתור נזילות מתחת לרצפה כרוך בהרמת בלטות?

למרבה ההקלה, כיום כאמור כבר אין הכרח לשבור מרצפות כדי לאתר ולתקן תקלות צנרת. לפחות לא במרבית המקרים הנפוצים. בעזרת ציוד בדיקה מתקדם כמו המצלמה התרמית שאותה הזכרנו בשורות הקודמות, מאתר נזילות מוסמך יכול לאתר רטיבות סמויה מתחת לרצפה גם מבלי שיידרש לחדור מבעדה כדי להגיע אל הצנרת.

דוגמה לבדיקה שמאפשרת לזהות לחות תת רצפתית ללא צורך בחפירה והרס, היא השימוש במד הלחות, שהבוחן נועץ ברובה של הריצוף באזורים שקיים חשד לרטיבות בהם. רמת הלחות שמתגלה במסגרת דגימת הרובה הזו, מאפשרת למד הלחות לגלות מהי רמת הלחות התת רצפתית הכללית של הרצפה והכל ללא צורך להרים אף אריח.

 

באיזה ציוד מאתר נזילות סמויות ישתמש לאיתור נזילות רצפתיות בחדר הרחצה?

למאתרי נזילות שונים יש גישות שונות לאיתור נזילות מתחת לריצוף באזורים המועדים לרטיבויות בבית, כמו חדר האמבטיה. יש מאתרי נזילות שיסתפקו בבדיקה כללית בלבד מתוך נקודת הנחה שמאחר וזהו חדר מועד לרטיבות, שימוש במד לחות לא בהכרח יספק ממצאים ודאיים.

אולם מאתרי נזילות יסודיים יקפידו להשתמש באמצעי טכנולוגי בנוסף לסקירה הכללית, לטובת וידוא הנושא. לרוב בדיקת מד הלחות תבוצע באזור היבש יותר בחדר הרחצה כדוגמת המרצפות הגובלות בין חלל האמבטיה והמסדרון. כך תתקבל לרוב תמונת מצב ברורה וודאית יותר בנוגע לקיומה של נזילה מתחת לרצפת האמבטיה.

 

מהו דוח ליקויים ומדוע הוא נחוץ בהקשר לאיתור נזילה מתחת לריצוף?

כעבור מספר ימים מתום הבדיקה, מאתר הנזילות מוסר ללקוחותיו מסמך עם ממצאי הבדיקה והמלצותיו להמשך הטיפול בתקלה. מסמך זה נקרא "דוח ליקויים" ויש לו תוקף משפטי. משמעו כי באמצעותו ניתן להוכיח לחברת הביטוח, לבעל המבנה או לשכנים כי אמנם מדובר על נזילה מתחת לרצפה, אם חלילה נקלעתם למחלוקת עם מי מהגורמים הללו בנוגע לאחריות לכיסוי הוצאות התיקון של המפגע.

מהו דוח ליקויים ומדוע הוא נחוץ בהקשר לאיתור נזילה מתחת לריצוף? מהו דוח ליקויים ומדוע הוא נחוץ בהקשר לאיתור נזילה מתחת לריצוף?

 

לסיכום: למי מומלץ לפנות לאיתור נזילות מתחת לרצפה?

לאושר לוי – מומחה לפתרונות אינסטלציה מתקדמים, ותק של כ- 10 שנים באיתור נזילות מתחת לרצפה בבתים, דירות ובתי עסק. לאושר לוי ניסיון מעשי רב בגילוי ותיקון דליפות סמויות הנגרמות בעקבות תקלות בצנרת הביוב או המים, ללא צורך בחפירות או הרס ועם אפשרות לשיקום מקצועי מהיר ויעיל של נזקי הרטיבות.

הסמכתו של לוי בתור בוחן נזקי רטיבות של מכון התקנים, מאפשרת לו לספק ללקוחותיו מענה גם בהקשר של קבלת החזר כספי מחברת הביטוח, לצד פתרונות מקצועיים, יעילים ועמידים לטווח הארוך לסוגים מגוונים של תקלות בצנרת. לייעוץ ללא התחייבות מול אושר לוי – בודק נזקי מים מוסמך מכון התקנים, צלצלו כעת: 077-804-4839

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader